Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinullekin välimeren suositut rantalomakohteet ehdoton no-go?

Vierailija
05.06.2015 |

Lapsena käytiin vuosittain läpi kaikki roodokset, mallorcat, kreetat, gran canaria jne. Enää mua ei saisi noihin mistään hinnasta. En hae mitään vastakkainasettelua kaupunkiloma vs rantaloma, vaan kommentteja kaltaisiltani, joiden mielestä nuo ovat tylsin tapa viettää ulkomaanlomaa.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaria ei tainnut olla Välimerellä? No, maistereitahan täällä pätemässä pilvin pimein. Kanaria on lähinnä eläkeläisten kohde ja ei siksi kiinnosta. Kreikan kohteista inhoan Kossia, homosaaria, Kreetaa (paikallisten ahneus inhottaa) ja Ateenaa. Ateenan nykytila on säälittävä, muuten se saattaisi olla mielenkiintoinen kohde. Turkkiin tai Bulgariaan en lähtisi, siellä tungeksivat aivan vääräntyyppiset matkailijat enkä siksi viihtyisi siellä. Muuten kohteita kyllä löytyy kun karsii pahimmat kohteet pois listalta. Mitään kulttuuria tai homeisia museoita ei tarvitse olla, kulttuuria ja historiaa on muutenkin tarpeeksi eikä loman tarvitse olla mikään opintomatka.  Riittää kun on hyvätasoisia rantoja ja aitoja ja korkealaatuisia ruokailupaikkoja sekä muuten värikästä katuelämää.  Ja ennenkaikkea asiallisia turismin parissa työskenteleviä paikallisia, kaikenlaiset turistien kusetukset kyllä aiheuttavat sen että en toista kertaa k o kohteeseen mene.

Vierailija
62/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:04"]

noi rantalomat ovat ihan törkeän halpoja verrattuna eurooppalaisiin kaupunkilomiin, mutta ei kyllä pysty lähteä enää. On vaan niin tylsä tapa viettää loma.

[/quote]

Tosta tylsyydestä kehtaan olla eri mieltä. Loma on aina just niin mielenkiintoinen kuin haluaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:57"]Lapsena käytiin vuosittain läpi kaikki roodokset, mallorcat, kreetat, gran canaria jne. Enää mua ei saisi noihin mistään hinnasta. En hae mitään vastakkainasettelua kaupunkiloma vs rantaloma, vaan kommentteja kaltaisiltani, joiden mielestä nuo ovat tylsin tapa viettää ulkomaanlomaa. [/quote] Yep, ei ikinä. Liian wt- ja redneck-meininkiä...

[/quote]

Espanjan kuninkaalla on Malloracalla kesäasunto ;)

Vierailija
64/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:40"]

Oletko oikeasti käynyt noilla matkoilla? Ei kai kukaan pyöri vain sen oman hotellin nurkilla? Kaikilla rantalomilla minä minä olen ollut, on ollut joku historiallinen kaupunki kävelymatkan tai bussimatkan päässä. Ja niissä on ollut museoita, taidetta, historiallisia raunioita, kauniita puutarhoja (geokatköjen etsiminen auttaa löytämään parhaat näistä) ja vaikka mitä muuta. Italiassa aivan rakastuin rantakaupunkiin, missä olimme, samoin jopa sieltä Rodokselta löytyi kivaa nähtävää. Ei ole pakko olla avuton, vaikka olisi rantalomalla.

[/quote]

Olen käynyt ja esimerkiksi tutkinut Kanarian saaria sieltä sun täältä, mitään mielenkiintoista en löytänyt.

[/quote]

Auts, aika rajoittunut olet! Jo vieras kieli, maan tuoksu tai kulttuuri ovat niin kiinnostavia mielikutuksen omaavalle että en kyllä Canariallakaan ole "kyllästynyt". Minusta on ihana päästä vieraaseen kulttuuriin ja maisemiin, sekä lämpöön jota ei tosiaankaaan täällä koe. Mutta kun pitää esittää "maailmankansalaista" niin eihän silloin mikään riitä! Koettakaahan nauttia elämän "pienistä" iloista, ette te niin hienoja ole. Ps. olen sitten matkustanut muuallakin kuin Canarialla!

Vierailija
65/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:23"]Veden ääreen pääsee Suomessakin

Menen ulkomaille ihmettelemään mieluummin jotakin, mitä täällä ei ole: toisenlaista kulttuuritarjontaa, nähtävyyksiä, ostosmahdollisuuksia, ruokaa ja niin edelleen.

[/quote]

Kylläpä sitä nyt ollaan olevinaan :) Ettäkö mielestäsi suomalaiset rannat eivät eroa mitenkään esim. Välimeren saarten rannoista, mutta kaikki kaupungit, joihin sinä haluat matkustaa ovat ihan hirveän erilaisia kuin ne, mitä rantalomakohteiden ympäristöistä voi löytää?

Vierailija
66/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsiperheille ymmärrän että on helppo ratkaisu, mutta näin sinkkuna ja lapsettomana on vaan niiiiiiin paljon mielenkiintoisempia vaihtoehtoja että ei todellakaan tule lähdettyä mihinkään Turkkiin tai Kanarialle! :D

Vierailija
67/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina matka varattuna. Huhtikuussa olin viikon Rethymtonissa Kreetalla, viikon päästä lähden Taorminaan Sisiliaan, syksyllä on vuorossa Saksan viininkorjuumatka, marraskuussa kolme viikkoa Puerto de la Cruzissa, tammi-helmikuu menee Funchalissa...

Olen toista vuotta eläkkeellä.

Vierailija
68/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:47"]

Pikkulapsiperheille ymmärrän että on helppo ratkaisu, mutta näin sinkkuna ja lapsettomana on vaan niiiiiiin paljon mielenkiintoisempia vaihtoehtoja että ei todellakaan tule lähdettyä mihinkään Turkkiin tai Kanarialle! :D

[/quote]

tässä oli hyvä vastaus, elämäntilanne vaikuttaa lomakohteen valintaan

näitä vastauksia olisi paljon mielenkiintoisempi lukea, jos vastaaja kertoi edes että onko perheellinen vai ei

terv "yli 10 vuotta Aasiassa asunut, muutaman vuoden Pohjolassa asunut, lasten kanssa Espanjan aurinkorannikolle kahden viikon kulttia matkaava"

ja miksi? No siksi, että se on just nyt semmonen loma, mitä tarvitaan.... asunto ja auto vuokrattuna

Vierailija
69/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn noissa tusinakohteissakin. Ei mitään valittamista. Palvelut toimii ja osaan kyllä lähteä sieltä omin päin sitten kiertelemään paikkoja laajemmin. Lomalle lähden etupäässä hakemaan aurinkoa ja rentoutumista. Nämä onnistuu ihan missä vain, kunhan sitä lämpöä riittää. Hotellin voi valita sitten sen mukaan, haluanko olla rauhassa vai kaiken keskellä.

Sivuhuomautuksena; huvittaa nämä jotka kertoo etteivät koskaan mene enää "Turkkiin" tai "Mallorcalle". Ihan kuin niissä ei olisi kohteina aika paljon valinnanvaraa lomailun suhteen.

Vierailija
70/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä on aika aikaansa kutakin. Me löydettiin ihan tsägällä Mallorcalta pikkuhotelli, jossa on hyvä uima-allas. Mennään neljättä kertaa tänä kesänä. Pikku satamakylä, kuitenkin riittää parin viikon reissulle eri ruokapaikka joka illalle. Automatkan päässä vesipuistot. Rannalla snorklausta ja muuta. Me ollaan samassa hotellissa ja ollaan tutustuttu muutamaan muuhun perheeseen, jotka käy siellä. Meidän muksut puhuu englantia, joten kavereita on tullut ja siellä on valtaosin samat perheet.

Tuolla ei ole yökerhoja, joten ei sinne teinejä varmaan enää saa mukaansa.

Ollaan me käyty lasten kanssa Floridassa ja Thaimaassa. Kivoja nekin on. Mutta suora 4 h lento, aurinko ranta ja kiva hotelli. Mä matkustan työn vuoksi, niin kiva jos lomakohde on lähellä.

Vierailija
71/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettimatkojen tarjonnan perusteella noihin rantalomiin löytyy kysyntää valtavasti..

Vierailija
72/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
73/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle ne on. Yeensä käydään hänen halustaan kaupungeissa, mutta on niissä rantakohteissaki tullut muutaman kerran käytyä kun lapset on esittäneet hartaan toiveen, että voitaisko me kerrankin vaan olla eikä jaksa aina olla jossain kaupungissa rakennuksia, kirkkoja ja museoita katselemassa vaan tahtoneet uida ja vaan olla ja kiertää rauhassa kauppakatuja ja ollaan käyty (mies hyvin pitkin hampain) Turkissa, Maltalla, Roodoksella ja Kreetalla. Varmasti ne meidän lomat on lasten mielestä osittain melko tylsiä, kun arkkitehti mieheni oikeasti siis tahtois vaan kulkea päivät kaupungilla ja esitelmöidä meille kirkoista ja rakennustyyleistä. Harvoin ollaan päästy edes shoppailemaan tai teatteriin tai mitään, kuljettu vaan viikko innokkaan miehen perässä aamusta iltaan. Lapset on kuulemma nähneet kirkkoja jo enemmän kuin olisivat ikinä halunneet. Lisäksi se miehen tahti kävellä on se, että me saadaan melkein juosta sen perässä, jos pysähtyy ottaan kuvan mies huitelee jo jossain monen kymmenen metrin päässä.

Vierailija
74/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. En mene enää, kerta riitti.

Vierailija
75/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mun mielestä joku Elban saari, Mallorca tai Menorca on aivan ihania. Italian rivieraltakin löydämme aina uusia ihania pikkukyliä, esim Cinque Terrestä.

Vierailija
76/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ne oli jossain vaiheessa elämää, mutta nyt kun on lapsia niin on alkanut uudestaan arvostaa noita hyvin helppoja eikä kovin eksoottisia kohteita joissa on turvallista ja mukavaa olla lämpimässä.

Vierailija
77/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niissä itseni takia kävisi, mutta lasten ja isovanhempien takia kyllä. Ja joka reissulla on jotain mielenkiintoista ja kivaakin. En tietysti menisi mihinkään nuorison ryyppäyspaikkaan, mutta muuten turistikohde on se eettisin ja ekologisin tapa matkustaa.

Vierailija
78/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi rantalomat ovat ihan törkeän halpoja verrattuna eurooppalaisiin kaupunkilomiin, mutta ei kyllä pysty lähteä enää. On vaan niin tylsä tapa viettää loma.

Vierailija
79/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mainitsemasi kohteet on oikein mukavia lasten kanssa. Ennen lapsia joku Rodos tai Playa del Ingles olisi ollut täydellinen "no, no", mutta niinpä elämäntilanne muuttuu ja niiden kohteiden hyvyys paljastuu toiselta kannalta. Niissä on yleensä tekemistä ja näkemistäkin yllättävän paljon. Hotelleja ja ravintoloita riittää, palvelukulttuuri on kehittynyttä. Helppoa lomaa lasten kanssa ja kivaa, kun löytyy niitä karuselleja ja vesipuistoja. Minä viihdyn, kun lapset viihtyy.

Joskus on eksotiikan kaipuuseen menty tuntemattomampaan kohteeseen ja lapset on tylsistyneet viikossa kuoliaaksi. Ei lapsille riitä idyllinen vanha kaupunki ja kivirannat. Ja sitten viikko on mennyt siinä, että yrittää repiä tekemistä ympäristöstä joka päivälle.

Me muuten vuokrataan aina auto viikoksi. Näin niistä perinteisistäkin kohteista saa paljon enemmän irti. Voi välillä käydä vähän kruisailemassa kauempana ja etsimässä jotain uutta sen lisäksi, että käyttää tutun lomakohteen hyviä palveluja.

Vierailija
80/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen käynyt muutamassa Kreikan suositussa kohteessa ja muutamassa Espanjan suositussa rantakohteessa, Kroatiassa, Montenegrossa ja Italiassa myös.

Monessa paikassa on pienempiä kyliä ja ihania pieniä hotelleja kun lähtee hotellialueilta kauemmaksi. Kreetalla on paljon historiaa ja monta pientä, rauhallista kylää ja rantaa. Kroatia on ihan helmi, samoin sen naapurimaa Montenegro jonne aion mennä uudestaankin. Albaniaa on suositellut muutama ystävä, joten täytyy kokeilla. Teneriffalla meidän perhe viihtyi, kun meillä oli vuokra-auto käytössä viikon ja autoiltiin ympäri saarta. 

Mallorcalle en toista kertaa mene. Viime syksyn parin päivän varoitusajalla otettu äkkilähtö oli kyllä irtiotto arjesta, ja Palman kaupunki oli ihan ok, mutta muuten ... ei kiitos. 

Nyt olemme lähdössä Italiaan, Toscanan maakuntaan josta olemme vuokranneet talon kahdeksi viikoksi. Aion osallistua kokkauskurssille, aion pyöräillä ympäri maaseutua ja rentoutua omalla uima-altaalla. Ensin olemme kaksi päivää Milanossa ja sitten suuntaamme maalle. Voi olla, etten enää ihan pahimpiin rantarysiin tämän jälkeen lähde, mutta katsotaan :) 

Avoimin mielin, sitä suosittelen kaikille oli matkakohde mikä tahansa!