Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinullekin välimeren suositut rantalomakohteet ehdoton no-go?

Vierailija
05.06.2015 |

Lapsena käytiin vuosittain läpi kaikki roodokset, mallorcat, kreetat, gran canaria jne. Enää mua ei saisi noihin mistään hinnasta. En hae mitään vastakkainasettelua kaupunkiloma vs rantaloma, vaan kommentteja kaltaisiltani, joiden mielestä nuo ovat tylsin tapa viettää ulkomaanlomaa.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"]

Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen

[/quote]

No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä.

[/quote]

Minä joka puhuin rantalomista sivistyksenä, olen kyllä maisteri itsekin, ja mieheni, joka minua on niille raahannut, on tohtori. Joka on kyllä matkustellut sen verran monipuolisesti, ettei siitä jää kiinni. Olen myös asunut useammassa muussa maassa Suomen lisäksi, enkä vielä ole keksinyt maata, johon tutustuminen ei avartaisi maailmankuvaani.

[/quote]

Mutta ilmeisesti se tutustuminen pitäisi tehdä rantaloman kautta jotta se olisi avartavaa? Ilmeisesti omatoimimatkat (joihin ei liity rannalla makoilemista) sivistyksen kehton alueelle eivät avarra tarpeeksi?

[/quote]

Kuka niin on väittänyt? Me ainakin teemme molempia, ja molemmissa on omat hyvät puolensa. Minusta on vaan tyhmää väittää yksioikoisesti, että rantalomat ovat tylsiä, ja muut hyviä, koska tylsyys johtuu silloin vain omasta kyvyttömyydestä löytää todella mielenkiintoisista paikoista mitään nähtävää. Vai kerrotko minulle sen Välimeren rantalomapaikan, josta ei sadan kilsan säteellä löydy kiinnostavaa katsottavaa?

[/quote]

Huoh.

Minä sanoin täällä, etten käy rantalomilla kosa ne vaikuttavat tylsiltä enkä pidä rannalla makaamisesta, ja joku - olitko se sinä? - siihen sitten vastasi että hieno asenne, Välimeren rannoilla on sivistyksen kehto mutta mitäpä sitä näkulmaansa laajentamaan. Näin siis antaen ymmärtää, että olen paikalleni juuttunut ja sivistymätön kun en käy rantalomilla. Löydät viestit kyllä tästä keskustelusta ellet ole ihan typerä. 

Nyt, kerrotko minulle miksi ihmeessä minun pitäisi mennä rantalomalle jos ne vaikuttavat tylsiltä enkä pidä rannalla makaamisesta? Miksi ihmeessä en voisi käydä omatoimisesti katsomassa kulttuuria menemättä rantalomalle ja viettämättä pakollista ranta-aikaa muiden turistien kanssa? Miksi se on jotenkin vähäpätöisempää kuin se että menee rantalomalle turistikohteeseen ja sitten käy katsomassa kulttuuria? 

Vierailija
42/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo toi jankkaaminen. Yks tykkää yhdenlaisesta ja toinen toisenlaisesta ja kolmas molemmista. Nyt sitä sivistystä kehiin maisterit ja muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika taas!!!! Itse matkustan monta kertaa vuodessa (harrastus). Välillä kaupunkilomia, välillä AI-rantaloma perheen kanssa/yksin (!), välillä taas ensi viikon tapaan: 3 viikkoa Kroatiassa, Island hopping, itse suunniteltuna. 

Mikä teitä riepoo, eikö jokainen voi matkustaa niin kuin haluaa? Niin ja mikä minä sitten olen, kun nuo kaikki matkailumuodot on käytössä?

Vierailija
44/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:59"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:08"] En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin.  [/quote]   Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan. [/quote] Ei se sivistyksen kehto ole siellä turistirannalla vaikka kuinka uskottelisit niin. [/quote]   No on niissä monia hienoja paikkoja, kuten vaikkapa Knossos, ja moni muu kreikkalainen temppeli tai amfiteatteri. Usko tai älä, Kreikan saarilla on ollut antiikin aikaan uskomatonta kulttuuria. Se tietysti voi olla ongelma, jos ei uskalla sitä kymmenen kilometrin bussimatkaa tehdä paikallisbussilla sieltä rannalta sinne mielenkiintoiseen paikkaan, mutta ei se oikeasti ole kovin vaikeaa. [/quote] Kyllä, olen käynyt katsomassa noita. Taidehistorian kurssien aikana tein reppumatkan. Mutta se ei ollut rantaloma enkä majoittunut rantahotellissa. Ilmeisesti matka oli siis sivistyksen kannalta yhtä tyhjän kanssa? t. taiteen maisteri [/quote] siltäkö tuntuu? :(

[/quote]

Hehheh, oletpa ihana. Minun mielestäni matka oli loistava. Mutta palstailijoiden mielestä ilmeisesti olisi pitänyt majoittua turistikohteessa ja tehdä reissut sieltä, jotta matka olisi ollut oikea ja sivistävä.

Vierailija
45/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:08"]

En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin. 

[/quote]

Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan.

[/quote]

Ei se sivistyksen kehto ole siellä turistirannalla vaikka kuinka uskottelisit niin.

[/quote]

No on niissä monia hienoja paikkoja, kuten vaikkapa Knossos, ja moni muu kreikkalainen temppeli tai amfiteatteri. Usko tai älä, Kreikan saarilla on ollut antiikin aikaan uskomatonta kulttuuria. Se tietysti voi olla ongelma, jos ei uskalla sitä kymmenen kilometrin bussimatkaa tehdä paikallisbussilla sieltä rannalta sinne mielenkiintoiseen paikkaan, mutta ei se oikeasti ole kovin vaikeaa.

[/quote]

Kyllä, olen käynyt katsomassa noita. Taidehistorian kurssien aikana tein reppumatkan. Mutta se ei ollut rantaloma enkä majoittunut rantahotellissa. Ilmeisesti matka oli siis sivistyksen kannalta yhtä tyhjän kanssa?

t. taiteen maisteri

[/quote]

No ei se ainakaan luetun ymmärtämistäsi lisännyt. Ei ehkä kannata suhtautua muihin ihmisiin niin alentuvasti. Minusta ihminen, joka tuomitsee jonkun jutun itse kokematta ja kokeilematta, on yksinkertainen. Jos et ole koskaan tehnyt jotakin, ja silti esität siitä tuomitsevia mielipiteitä, käyttäydyt sivistymattömästi, on sinulla muuta sivistystä sitten miten paljon tahansa.

[/quote]

Ikävää että loukkaannut siitä etten vietä lomiani samoin sinä. En tajunnutkaan että joku voisi loukkaantua sellaisesta subjektiisesta huomautuksesta kuin että rantalomat vaikuttavat tylsiltä ja että en pidä rannalla makaamisesta. Mielestäni en ole velvoitettu kokeilemaan rantalomaa muiden ihmisten takia. Koska en rantaile Suomessa, minulla on syyni olettaa etten pidä siitä muuallakaan.

Voin sanoa sinulle aivan samat. Olet alentuva selittäessäsi Välimeren kulttuuriaarteista ikään kuin niitä ei voisi tuntea käymättä rantalomilla ja olet tuomitseva ja sivistymätön kuvitellessasi etten matkusta, avarra maailmaani ja tunne kulttuuria - vain siksi etten ole käynyt samoilla lomilla kuin sinä. Mielestäni on alhaisen älyn merkki että loukkaannyt siitä että joku ei toimi samoin sinä. En käy rantalomilla, entä sitten? Onko se sinulta pois? Ihmettelen myös ahdasta käsitystäsi matkailusta - se kertoo siitä ettet oikeasti ole matkustanut paljon.

Vierailija
46/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:31"]

Lopettakaa jo toi jankkaaminen. Yks tykkää yhdenlaisesta ja toinen toisenlaisesta ja kolmas molemmista. Nyt sitä sivistystä kehiin maisterit ja muut.

[/quote]

Sitähän olen tässä sanonut. Miksi pitäisi mennä rantalomalle jos ei pidä rannalla olemisesta? Matkustelua ja kulttuurinähtävyyksiä voi harrastaa muutenkin. 

t. taiteen maisteri

Vierailija
47/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:32"]

Voi hyvänen aika taas!!!! Itse matkustan monta kertaa vuodessa (harrastus). Välillä kaupunkilomia, välillä AI-rantaloma perheen kanssa/yksin (!), välillä taas ensi viikon tapaan: 3 viikkoa Kroatiassa, Island hopping, itse suunniteltuna. 

Mikä teitä riepoo, eikö jokainen voi matkustaa niin kuin haluaa? Niin ja mikä minä sitten olen, kun nuo kaikki matkailumuodot on käytössä?

[/quote]

Kerro Kroatian island hoppingista. Yritän saada miehen suostuteltua Kroatian-matkalle.

Vierailija
48/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:08"]

En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin. 

[/quote]

Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan.

[/quote]

Ei se sivistyksen kehto ole siellä turistirannalla vaikka kuinka uskottelisit niin.

[/quote]

No on niissä monia hienoja paikkoja, kuten vaikkapa Knossos, ja moni muu kreikkalainen temppeli tai amfiteatteri. Usko tai älä, Kreikan saarilla on ollut antiikin aikaan uskomatonta kulttuuria. Se tietysti voi olla ongelma, jos ei uskalla sitä kymmenen kilometrin bussimatkaa tehdä paikallisbussilla sieltä rannalta sinne mielenkiintoiseen paikkaan, mutta ei se oikeasti ole kovin vaikeaa.

[/quote]

Usko tai älä, sitä kulttuuria voi mennä katsomaan menemättä rantalomalle. Se että ihminen ei käy rantalomalla turistikohteessa ei tarkoita ettei hän voisi, osaisi ja todellakin myös matkustaisi monissa paikoissa, myös niissä Välimeren kulttuurikohteissa, ihan itse. 

[/quote]

Kukaan ei ole väittänyt mitään tuollaista. Minä vastasin vain siihen väitteeseen, että rantalomakohteista ei ole mitään kiinnostavaa nähtävää. Ja väitän, ettei sellaista Välimereltä löydy. Ihan sama minulle on, käykö joku rantalomilla vai ei, itsekin käyn vain lasten ja isovanhempien takia. Mutta on tyhmää väittää, että rantalomilla on vain se hotellialue, koska se ei ole totta. Vai kerrotko nyt sen paikan, missä näin on.

[/quote]

En ole väittänytkään niin. Ne kiinnostavat nähtävyydet vaan ei sijaitse siellä hotellialueella ja turistirannalla, ja niitä voi käydä katsomassa vaikka ei jalallaan astuisi sinne rantalomakohteeseen. Siispä vain idiootti voi kirjoittaa tällaisen: 

Vierailija
49/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:09"]

Taiteen ystävälle mahtava rantalomakohde on Italia, varsinkin Pesaron alue, mutta myös suositummat Cattolica jne. Sieltä pääsee helposti Firenzeen, Venetsiaan, San Marinoon jne, eikä voi väittää, etteikö nähtävää olisi.

[/quote]

Mutta taiteen ystävä voi myös jättää rannan väliin ja mennä suoraan Firenzeen ja Venetsiaan. Miksi pitäisi mennä rantalomalle jos ei pidä niistä?

[/quote]

Miksi tätä alapeukutettu? Eikä oikeasti ole fiksua jättää väliin se mistä ei tykkää ja käyttää enemmän aikaa siihen mistä tykkää? Mikä tää av-mentaliteetti on että kaikkien pitää tykätä samoista asioista?

Vierailija
50/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:32"]

[/quote]

Sä olet liian monipuolinen ja epäkelpo tälle palstalle. Nyt peruutat heti noi omatoimimatkat!!!

Vierailija
51/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:53"]

Ei ole. Mun mielestä joku Elban saari, Mallorca tai Menorca on aivan ihania. Italian rivieraltakin löydämme aina uusia ihania pikkukyliä, esim Cinque Terrestä.

[/quote]

Ensikuussa 3 vkoa Sisiliassa 3 eri kohteessa talo vuokrattuna.

Viimeksi käynyt 26v sitten. Turkkiakin rakastan, tosin Istanbulia. Muutamassa rantakohteessa käynyt siellä yli 20v sitten eikä pahaa sanottavaa niistäkään. Kreikassa lempparini oli Korfu, seuraavaksi voisin lähteä Ateenastaa muutaman viikon saarihyppelylle. Ja Kroatia viime lokakuussa oli aivan ihana uusi tuttavuus.

Eli löytyy sieltä kivoja kohteita, tosin ei paketoituna vaan omin nokkineen...

Vierailija
52/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:59"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:27"] [quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:08"] En ole koskaan käynyt rantalomilla enkä aio käydäkään. Vaikuttaa kuvien perusteella tylsältä ja kuulemieni juttujen perusteella myös. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä matkustaa jonnekin hengailemaan vain muiden turistien kanssa tarkoitusta varten rakennettuihin kohteisiin.  [/quote]   Tässä on juuri oikea asenne elämään. Uutta ei kannata oppia, kun näkee jo kuvasta, että on tylsää. Välimeren rannoilla sijaitsee eurooppalaisen sivistyksen kehto, mutta mitäpä sitä laajentamaan näkökulmiaan. [/quote] Ei se sivistyksen kehto ole siellä turistirannalla vaikka kuinka uskottelisit niin. [/quote]   No on niissä monia hienoja paikkoja, kuten vaikkapa Knossos, ja moni muu kreikkalainen temppeli tai amfiteatteri. Usko tai älä, Kreikan saarilla on ollut antiikin aikaan uskomatonta kulttuuria. Se tietysti voi olla ongelma, jos ei uskalla sitä kymmenen kilometrin bussimatkaa tehdä paikallisbussilla sieltä rannalta sinne mielenkiintoiseen paikkaan, mutta ei se oikeasti ole kovin vaikeaa. [/quote] Kyllä, olen käynyt katsomassa noita. Taidehistorian kurssien aikana tein reppumatkan. Mutta se ei ollut rantaloma enkä majoittunut rantahotellissa. Ilmeisesti matka oli siis sivistyksen kannalta yhtä tyhjän kanssa? t. taiteen maisteri [/quote] siltäkö tuntuu? :(

[/quote]

Hehheh, oletpa ihana. Minun mielestäni matka oli loistava. Mutta palstailijoiden mielestä ilmeisesti olisi pitänyt majoittua turistikohteessa ja tehdä reissut sieltä, jotta matka olisi ollut oikea ja sivistävä.
[/quote]taisit lukee vähän harppoen tämänkin ketjun.

Vierailija
53/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:43"]

Taas yks maisteri pääsi kehuskeleen

[/quote]

No voi, tulitko kateelliseksi? Onhan se tietysti paljon fiksumpaa kehuskella rantalomalla kertyneellä sivistyksellä.

[/quote]

Minäkin repesin täysin.... luulen että mun (nyt jo kuolleet) duunarivanhemmat elivät lähempänä todellista taidetta kuin tämä "maisteri", olihan heillä ystävinään mm Wäinö Aaltonen ja Essi Renvall.... Koulutus ei hei välttämättä takaa älykkyyttä;D

Vierailija
54/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aika ristiriitaista, kun ihmiset tykkäävät matkustaa Välimeren maihin nauttimaan helteistä ja auringonpaisteesta, mutta heti kun sattuu kesän ensimmäinen hellepäivä Suomessa olemaan, niin alkaa heti armoton valittaminen siitä, kuinka on liian kuuma. En todellakaan voi ymmärtää ihmisten logiikkaa tässä asiassa. Vaikka Suomessa olisi kuinka helteinen kesä, se kalpenee helposti Välimeren kesien rinnalla.

Vierailija
55/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 20:21"]

Tämä on aika ristiriitaista, kun ihmiset tykkäävät matkustaa Välimeren maihin nauttimaan helteistä ja auringonpaisteesta, mutta heti kun sattuu kesän ensimmäinen hellepäivä Suomessa olemaan, niin alkaa heti armoton valittaminen siitä, kuinka on liian kuuma. En todellakaan voi ymmärtää ihmisten logiikkaa tässä asiassa. Vaikka Suomessa olisi kuinka helteinen kesä, se kalpenee helposti Välimeren kesien rinnalla.

[/quote]

Oletko koskaan ollut esim Välimeren maissa??

Silloin tiedät että se lämpö on ihan erilaista. Aamut on taivallisen lämpimät, voit juoda aamukahvit ulkona vaikka varjossa (montako tällaista aamua on Suomessa? 3-5...). Samoin illat on lempeitä ja lämpimiä, puolenyön aikaan vielä yli 20 astetta lämmintä. Tuulenvire on lämmin, maa on lämmin eikä hohkaa kylmää kuten Suomessa. Uintia 22 asteisessa vedessä lokakuussa.... kuten viimesyksynä Kroatiassa...

Tuohon ei valitettavasti Suomi yllä koskaan. Siksi lomat etelä-Euroopassa joka vuosi:D 

Vierailija
56/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI ULKOMAAN LENTOMATKAILULOMAILU EDISTÄÄ ILMASTONMUUTOSTA!

Lähilomailu kunniaan - hiilidioksidipäästöillä on väliä!

Vierailija
57/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä noi pakettimatkat on todella kalliita verrattuna omatoimisiin. Ylihintaisia. Siksi en menis.

Vierailija
58/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 20:21"]

[/quote]

Voisko ne olla eri ihmiset jotka valittavat helteestä ja jotka pyrkivät helteen äärelle Välimerelle?

Mitä itse aiheeseen tulee niin nuorempana en olisi voinut kuvitellakaan meneväni etelän pakettimatkoile, mutta monestakin syystä suhtautumiseni on muuttunut. Ensinnäkään matkustaminen ei enää tässä vaiheessa ole samalla tavalla harvinaista herkkua kuin silloin - on ehtinyt vuosikymmenten varrella matkustaa jo niin monenlaisissa paikoissa, ja nykyään sitä rahaakin matkustaa on tietysti paljon enemmän kuin silloin nuorena. Voi hyvin käydä sekä kaupunkilomilla että rantalomilla. Toiseksi on se että lapset preferoivat toistaiseksi rantalomia ja valittavat kävelemisen määrästä kaupunkireissuilla, joten lasten kanssa mennään useammin rantakohteisiin, ja ne kulttuurimatkat ovat enemmän viikonloppuja aikuisten kaverien kanssa. Ja kolmanneksi, olen alkanut vasta keski-iässä kärsiä Suomen säästä niin paljon kuin nykyään kärsin. Nuorena ajatus aurinkotuolissa kirjan kanssa löhöämisestä tuntui tylsältä kuin mikä, nykyään nautin jo ihan siitä paahteesta itsestään ja voisin istua auringossa kirjan kanssa vaikka kuukauden putkeen.

Vierailija
59/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin WT:tä.

Vierailija
60/109 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 18:45"]Mikäs täällä Mallorcalla ollessa. Lämmintä 33 ja lapset on ainakin tykännyt puljata rannalla. Lisäksi nähty luonnonsuojelualue, tippukiviluolat sekä muutama linna ja museo. Kyllä tämä kesäkuun alun Suomen kelit voittaa :).
[/quote]

Ja erittäin kaunis saari, jonka kyllä tulee näkemään jos saa paikallisen 'oppaan' esittelemään. Palman kaupunkikin peittoaa monet muut turistirysät.