av-opintoneuvojani :) opettajan pedagogiset opinnot
Onko paikalla ketään yliopistossa opiskellutta joka on suorittanut tuon opettajan pedagogiset opinnot 60op? Millä aikataululla te homman hoiditte kotiin? Ensin kaikki opetettavan aineen opinnot gradua myöten plakkariin, ja sitten tuo pedagoginen vuosi päätteeksi, vai kaikkea samaan aikaan?
Koetan hahmottaa tuota toisen opetettavan aineen lukuaikataulua, sekä ihmettelen pitääkö se harjoittelu sitten tehdä molempiin opetettaviin aineisiin - eli pidänkö tunteja molemmissa aineissani? Pidentääkö tämä sitä harjoitteluaikaa? Mielelläni tekisin opeopinnot jo ensi vuonna vaikka minun toisen aineen kurssit eivät ole vielä suoritettuna. Kerkeäisin kuitenkin ne vikat kurssit tenttimään syksyn aikana jolloin se hartjoittelu alkaa keväällä.
Opintoneuvonta ei tarjonnut mihinkään oikein tyydyttäviä vastauksia, käskivät vain lukea netistä - päättelin av:n olevan se tiedonlähde :D
Kommentit (5)
joo tuo opintoneuvonta on yksi vitsi :) mikälie suojatyöpaikka, vastaanottoajat aivan mahdottomat jos vähänkin haluaa opinnoissa edetä ja käydä luennolla (tyyliin vastaanotto tiistaisin 11-12) ja aina lappu ovella . vastaanotto peruttu. sähköpostiin saan vastauksen joka on copypastella otettu opinto-oppaasta - no kai minäkin osaan sen lukea.. :)
kenelläkään kokemusta noista pedagogisista?
Mä käytin pedagogisiin opintoihin yhden vuoden kokonaan. Olisin kyllä varmaankin ehtinyt ohessa tehdä joitakin muita opintoja jos en olisi ollut samalla töissä. Suoritin nuo opinnot opiskeltuani molemmissa opetettavissa aineissa riittävän määrän opintoja, että hyväksyttiin pedagogisiin, seuraavana vuonna sitten jatkoin aineenopintoja. Tein harjoittelua molempiin aineisiin, meni ihan se normaali aika, eli pidin tunteja molemmissa aineissani.
Opintoneuvonta on ihan vitsi ainakin oman kokemukseni perusteella. Yhteenkään kysymykseeni eivät ole osanneet vastata.
Ainakin niissä yliopistoissa, missä itse olen opiskellut, on harjoitteluun pääsemiseksi oltava suoritettuna tietyt opinnot. Mulla oli suurinpiirtein ne, kun harjoittelut aloitin, mutta ei vielä gradua (tekeillä kyllä). Eli tein vähän kaikkea samaan aikaan, kävin myös palkkatöissä, mikä oli oman jaksamisen kannalta aika haastavaa, kun nuo harjoittelutkin kuitenkin kesti aika intensiivisesti koko opiskeluvuoden. Olin tehnyt kasvatustieteen perusopinnot aiemmin, ja aineopintojen osan suoritin yhden lukuvuoden aikana. Kahdessa aineessa harjoittelu ei ainakaan omalla kohdallani pidentänyt harjoitteluaikaa, vaan tein molempia lomittain (saman määrän kuin olisin tehnyt muuten yhtä ainetta). Riippuu varmaan aineyhdistelmästä, voitko tehdä näin. Mutta periaatteessa se yhdessäkin aineessa harjoittelu antaa pätevyyden kaikkiin, mihin myöhemmin hankit ne tarvittavat teoreettiset suoritukset.
Ok!
Kiitos vastauksestasi! :) pitää minunkin sitten tarkistaa tuo aineenhallinta-raja tuosta minun toisesta aineestani. Toivottavasti saisin tarpeeksi kursseja kasaan että pääsisin tekemään nuo pedagogiset jo ensi vuonna. Jotenkin se gradun aloittaminen syksyllä ei kuulosta houkuttelevalta :D
Että mua vituttaa kun yliopistossa jankataan että teillä on oikeus opinto-ohjaukseen ja sitten kun sitä pyytää niin "lue netistä"....
Valitettavasti en kyllä ratkaisua tiedä pulmaasi :D