'Ilmainen orjatyö'
olen miettinyt tätä ilmaisen orjatyön-käsitettä. Siis henkilöt, jotka ovat tottuneet saamaan perustoimeentulonsa vastikkeettomasti, ovat sitä mieltä, että 'töihin pakotettuina' saadessaan tuon tavallisen tukensa +9€ ateriakorvauksen ovat ilmaisessa orjatyössä. Miksi noita perustukia ei koskaan katsota ansioiksi?
Ovatko ne, jotka maksavat tuloveroa n. puolet tuloistaan sitten puoli-ilmaisessa orjatyössä?
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:53"]
Työnantaja saa valtion maksaman ilmaisen työntekijän, minkä ansiosta sijaisia ja muita oikeita työntekijöitä ei tarvita. Puhdasta voittoa työnantajalle siis.
[/quote]
Eräänlaista kommunismia. Pian kaikki tekevät töitä tukien varassa halvalla.
Mielenkiintoisinta on että itse kokoomus ajaa tälläistä kommunismia maahamme??? En ymmärrä miksi työstä ei voida maksaa palkkaa. Toisaalta olen innokas vastaanottamaan uuden kommunismin vallankumouksen ja haluan nähdä kun lääkäritkin tekevät töitä tukien varassa aidolla innolla ammattiinsa eikä vain korkean palkkansa takia.
Siinä punnitaan se onko kutsumus ja intohimo paikallaan. Monella tuntuisi intohimo olevan lähinnä palkan varassa.
Kaikki töihin tukien varassa ammatista riippumatta. Kaikille ammateille sama kohtelu ja tasa-arvo. Virat vittuun ja jokainen pätkämarkkinoille tukien varaan. Säästyy valtiolle pitkä penni. Jokaiselle palkaksi vaikka 8e tunti niin Suomi pelastuu.
Pätkätyöläinen
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:36"]
Kaikki töihin tukien varassa ammatista riippumatta. Kaikille ammateille sama kohtelu ja tasa-arvo. Virat vittuun ja jokainen pätkämarkkinoille tukien varaan. Säästyy valtiolle pitkä penni. Jokaiselle palkaksi vaikka 8e tunti niin Suomi pelastuu.
Pätkätyöläinen
[/quote]
Tietty väki ajaa vain tietylle väelle. Kansakunnan kermalle pitää olla hyvät työolot ja edut. Loput saa elää pakollisessa kommunismissa jossa työtä tehdään 500e kk tuella. Mä sanon että otan kirveen liiteristä jos tänne ajetaan tuollaista kommarisysteemiä vähempiosaisille.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:44"]
Miksi tämä siivoaminen ja puistojen kunnossapitäminen nousee aina ehdotuksissa esille? Onhan kaupungin työntekijöitä, puutarha-alan ihmisiä, puistotyöntekijöitä jotka palkallisina huolehtivat noista asioista. Ja olen saanut käsityksen että roskia keräämäänkään esim tienvarsiin yms paikkoihin ei einnä noin vain voi mennä vaan siihenkin täytyy olla jokin kortti suoritettuna -joka maksaa melkoisen paljon, kuka sen "koulutuksen" ja kortin suorittamisen kustantaa, työttömillä ei ole siihen varaa? Valtio? Säästöä?
[/quote]
Käytännössä se puistotyöntekijöiden väki pystyy huolehtimaan pienesät osasta puistoja, loput on vapaaehtoisten varassa.
[/quote]Ja puutarha-alan ihmisiä on työttömänä ja pysyy kun työkokeilulla voivat hoitaa nuokin hommat.
[/quote]
Jos on ammattitutkinto, ei saa mennä työkokeiluun
Nää yhdeksän euron hommat on vähän sellaisia, missä yhdistyy kommunismin ja kapitalismin huonot puolet....
Ei työkokeilu ole orjatyötä. Siskoni (viime vuoden ylioppilas) oli työkokeilussa päiväkodissa. Hän on tehnyt hyvin selväksi sen, että ei jää yksin lapsiryhmän kanssa, ei siivoa yksin lasten ruokailun jälkiä eikä jää pesemään kurahousuja, kun muut menevät kahville. Päiväkodin johtaja huomautti hänelle, että noin ei tehdä vaan hän tekee, mitä käsketään, mutta koska sopimuksessa sanotaan, että työkokeilija on kokeilemassa työtä ja toimii toisen ohjauksessa, niin yksinpä ei saakaan jättää. Työkkäriin oltiin yhteydessä ja sieltä tuli sama viesti: työkokeilija kokeilee, ei tee yksin. Kokeilusopimus irtisanottiin, ei karenssia. Sen sijaan siihen päiväkotiin ei enää anneta kokeilijoita, koska yrittivät rikkoa lakia.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:22"]
Kyllä työttömyyskorvauksesta maksetaan myös veroa. musta on väärin että työttömän täytyy sillä pienellä summalla tehdä jopa 8 tunnin päivää ja työkäverille maksetaan samasta työstä kunnon palkka. tietääkseni pisimmät ajat mitä voi työtön joutua olemaan on kestoltaan 2 vuotta ilman lomia. Ainoa miten voi keskeyttää ilman karenssia on työllistyä johonkin oikeisiin töihin.
[/quote]Työttmyyskorvauksesta maksetaan jopa korkeampaa veroprosenttia (20%) kuin mitä moni palkkatyöläinen maksaa tuloistaan.
[/quote]
En tajua tätä et meuhkataan kun tuista menee veroja... haloo se on teille ilmasta rahaa, eikä vastaa samaa kuin omalla työpanoksella saatua rahaa mitä verotetaan:D
Tällaisia työharjoittelijoita ja kokeilijoita käytetään vain julkisella puolella. Yksityiset firmat taistelevat näitä polkuhintaisia työntekijöitä vastaan. Vantaallekin rakennetaan pesulaa joka toimii vain ja ainoastaan pitkäaikaistyöttömillä joita ns.kuntoutetaan työelämään. Vantaa ei siis enää tilaa palveluja yksityiseltä pesulalta vaan tältä sosialistiselta pakkotyökolhoosilta. Kohti Neuvostoliittoa ollaan menossa ja kovaa vauhtia.
Miksi tämä siivoaminen ja puistojen kunnossapitäminen nousee aina ehdotuksissa esille? Onhan kaupungin työntekijöitä, puutarha-alan ihmisiä, puistotyöntekijöitä jotka palkallisina huolehtivat noista asioista. Ja olen saanut käsityksen että roskia keräämäänkään esim tienvarsiin yms paikkoihin ei einnä noin vain voi mennä vaan siihenkin täytyy olla jokin kortti suoritettuna -joka maksaa melkoisen paljon, kuka sen "koulutuksen" ja kortin suorittamisen kustantaa, työttömillä ei ole siihen varaa? Valtio? Säästöä?
[/quote]
Käytännössä se puistotyöntekijöiden väki pystyy huolehtimaan pienesät osasta puistoja, loput on vapaaehtoisten varassa.
[/quote]
Puutarha-alan työntekijöiden työtilanteet ovat todella huonot myös kasvihuonealalla.
Ulkomailta rahdataan ammattitaidotonta väkeä tekemään hommia halvalla. Ovat toki nopeita, mutta nopea voi olla kuka tahansa kun pääsee tekemään hommia. Ammattitaidotonta porukkaa vailla puutarha-alan koulutusta. Näille työntekijöille pitäisi kertoa heidän oikeutensa korkeampaan palkkaan vaan näyttävät tyytyvän varsin alhaiseen palkkaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:39"]Mun mielestä pelkästään valtio/kunta voisi ottaa töihin näitä, sopiva työaika olisi 3 tuntia.
Edelleenkään kukaan ei veisi kenenkään työpaikkaa vaan työ voisi olla vaikka
Pikkukoululaisten koulutien turvaamista, seisottaisiin suojatiellä saattamassa pukkuiset tien yli
Vanhusten kanssa juttelemista ja kahvittelua.
roskien siivoamista ja puistojen kunnossa pitoa.
yms yms.. jokaiselle riittäisi pari tuntia päivässä töitä ja siitä hyvästä saisi sitten työttömyyskorvauksen jonka nyt saa sohvalla makaamisesta.
[/quote]
Tätä mäkin olin tulossa sanomaan. Hyvin vois työttömät tehä vaikka kaupungilla töitä keräämällä roskia tms. 4 tuntia päivässä, 5 päivää viikossa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:39"]Mun mielestä pelkästään valtio/kunta voisi ottaa töihin näitä, sopiva työaika olisi 3 tuntia. Edelleenkään kukaan ei veisi kenenkään työpaikkaa vaan työ voisi olla vaikka Pikkukoululaisten koulutien turvaamista, seisottaisiin suojatiellä saattamassa pukkuiset tien yli Vanhusten kanssa juttelemista ja kahvittelua. roskien siivoamista ja puistojen kunnossa pitoa. yms yms.. jokaiselle riittäisi pari tuntia päivässä töitä ja siitä hyvästä saisi sitten työttömyyskorvauksen jonka nyt saa sohvalla makaamisesta. [/quote] Tätä mäkin olin tulossa sanomaan. Hyvin vois työttömät tehä vaikka kaupungilla töitä keräämällä roskia tms. 4 tuntia päivässä, 5 päivää viikossa.
[/quote]
Voisin osallistuakin kesällä. Muutama olut siinä tauolla ja rennolla mielellä puistoja siivoilemaan ja vahtimaan jalankulkuväyliä ettei hullut kaaharit aja lapsien päälle. Sitten työpäivän jälkeen voisi mennä jatkolle terassille. Sopisi minulle hyvin. Rentoa puuhastelua pikku tuiterissa :D
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:39"]Mun mielestä pelkästään valtio/kunta voisi ottaa töihin näitä, sopiva työaika olisi 3 tuntia. Edelleenkään kukaan ei veisi kenenkään työpaikkaa vaan työ voisi olla vaikka Pikkukoululaisten koulutien turvaamista, seisottaisiin suojatiellä saattamassa pukkuiset tien yli Vanhusten kanssa juttelemista ja kahvittelua. roskien siivoamista ja puistojen kunnossa pitoa. yms yms.. jokaiselle riittäisi pari tuntia päivässä töitä ja siitä hyvästä saisi sitten työttömyyskorvauksen jonka nyt saa sohvalla makaamisesta. [/quote] Tätä mäkin olin tulossa sanomaan. Hyvin vois työttömät tehä vaikka kaupungilla töitä keräämällä roskia tms. 4 tuntia päivässä, 5 päivää viikossa.
[/quote]
Eli mun työt viedään vai tarkoittaako tää sitä että me kiintöistöhuollon tyypit päästään vetämään röökiä enemmän, kun hommat on tehnyt joku muu vai?
Mulla on perhe elätettävänä että olisi kiva jos niitä mun töitä ei tekis työttömät halvalla. Saan just sen 9e tunti ja silläkin kitkutetaan. Otan velkaa että saan maksettua vuokraa. Eli kokoajan tehdän tappiota vuodessa 500e. Silti pitää asua jossain työpaikan lähettyvillä, kun ei o enää varaa pitää autoakaan.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:58"]
[/quote]
[/quote]
Puutarha-alan työntekijöiden työtilanteet ovat todella huonot myös kasvihuonealalla.
Ulkomailta rahdataan ammattitaidotonta väkeä tekemään hommia halvalla. Ovat toki nopeita, mutta nopea voi olla kuka tahansa kun pääsee tekemään hommia. Ammattitaidotonta porukkaa vailla puutarha-alan koulutusta. Näille työntekijöille pitäisi kertoa heidän oikeutensa korkeampaan palkkaan vaan näyttävät tyytyvän varsin alhaiseen palkkaan.
[/quote]
Vietnamilaiselle 5-7e tuntipalkka on todella suuri. Syövät hyvin vähän ja heidät myös majoitetaan jolloin ongelmia ei tule ja homma kannattaa heidän kannaltaan. Koko kotimainen ammattitaito on jo lähes kadonnut.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:22"]Kyllä työttömyyskorvauksesta maksetaan myös veroa.
musta on väärin että työttömän täytyy sillä pienellä summalla tehdä jopa 8 tunnin päivää ja työkäverille maksetaan samasta työstä kunnon palkka.
tietääkseni pisimmät ajat mitä voi työtön joutua olemaan on kestoltaan 2 vuotta ilman lomia.
Ainoa miten voi keskeyttää ilman karenssia on työllistyä johonkin oikeisiin töihin.
[/quote]kannattaa tarkistaa faktat. Missään ei voi olla kahta vuotta ilman lomia. Työkokeilussa voi olla max 6kk samalla työnantajalla, ja työkokeilussa ylipäänsä voi olla max vuoden yhteen kyytiin, sen jälkeen pitää taukoa olla vähän. 3kk. Kuntouttavssa työtoiminnassa taas voi olla vajaan vuoden yhteen kyytiin ja sitten on pidettävä tauko. Lisäksi työaikaei ole 8h/pv, vaan yleensä 4-6h, ellei sittenitse vvälttämättä halua olla 8h päivää.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 19:08"]
[/quote]
Voisin osallistuakin kesällä. Muutama olut siinä tauolla ja rennolla mielellä puistoja siivoilemaan ja vahtimaan jalankulkuväyliä ettei hullut kaaharit aja lapsien päälle. Sitten työpäivän jälkeen voisi mennä jatkolle terassille. Sopisi minulle hyvin. Rentoa puuhastelua pikku tuiterissa :D
[/quote]
Jeps. Jos päivät menee muutenkin haahuillessa kännissä puistoissa ja kaduilla niin voihan sitä muutaman roskan poimia ja saa vielä rahaa terassille. Ainakin kesäisin. Talvisin en lähde ulos juopottelemaan.
Juu eihän se täysin ilmaista ole. Se on tekijälle puoli-ilmaista, teettäjälle ilmaista ja kansantaloudelle helvetin kallista.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 18:58"]
Tällaisia työharjoittelijoita ja kokeilijoita käytetään vain julkisella puolella. Yksityiset firmat taistelevat näitä polkuhintaisia työntekijöitä vastaan. Vantaallekin rakennetaan pesulaa joka toimii vain ja ainoastaan pitkäaikaistyöttömillä joita ns.kuntoutetaan työelämään. Vantaa ei siis enää tilaa palveluja yksityiseltä pesulalta vaan tältä sosialistiselta pakkotyökolhoosilta. Kohti Neuvostoliittoa ollaan menossa ja kovaa vauhtia.
[/quote]
Polkupyöriä korjailee työttömät puolet halvemmalla ja kymmenenkertaa huonommin. Talilla oli joskus suojatyöporukka teroittelemassa kaupungin lapioita. Oman pyöräni pidän kunnossa oman lapioni teroitan. Muut hoitakoot itse omansa.
Vääristävät työmarkkinoita. "Yrittäjät" varmasti hierovat rasvaisia käsiään yhteen, kun saa ilmaista työvoimaa.