15v ja 17v seurustelee.
Otsikko kertoo paljon. Täällä eilen kauhisteltiin, koska poikaystäväni on 17v ja minä 15v. Mitä kamalaa siinä on? Siis joo ymmärrän että suojaikäraja on 16v jne, mutta meillä on _vaan_ 2 vuotta ikäeroa niin en usko että tuo suojaikäraja on niin tarkka.
Monet aina kauhistelee meidän ikäeroa, miksi? Ei minua ole kertaakaan painostettu esim. tekemään jotain mitä en haluaisi tms. Tuntuu että ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä suojaikärajaa. Kyllä minä ymmärrän että suojaikäraja on hyvä olla olemassa, mutta meidän ikäeros ei kyllä ole edes paljoa.
Ja ennen kun joku sanoo "muistakaa käyttää ehkäisyä" ,niin käytetään kyllä. Ei me olla tyhmiä. Kortsut on käytössä, ja pillereitä en voi käyttää.
N15
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:56"]Kerro ap minkälaisesta seksistä nautit jaken kanssa? Harrastatteko seksiä silloin kun vanhempanne ovat kotona? N22
[/quote]
Kerro sinä millaisesta seksistä sinä nautit? Niin. Aika henkilökohtainen kysymys. Eikä harrasteta silloin seksiä, mikä järki siinä olisi? Ihan kuin tahallaan pitäisi häiritä toisia ihmisiä seksiäänillä
Ap
[/quote]
Mutta jos nyt utelet kohta uudelleen vastausta, niin nautin seksistä jossa molemmat kuuntelee ja kunnioittaa toisiaan ja luottamus on molemminpuoleista.
Ap
[/quote]
Mitä te puhelette seksin aikana?
[/quote]
Hei nyt oikeasti.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:46"]No me "jankkaajathan" ei otettu tätä ap:n seksielämää esille, vaan ap ihan itse. Menisi sitten vaikka harrastamaan sitä seksiä sen sijaan että roikkuu AV:llä todeistelemassa (jankkaamassa) kuinka hän on niin mahdottoman kypsä seksiin. Olkoon sitten, mutta olen EDELLEENKIN sitä mieltä, että suurin osa tuonikäisistä LAPSISTA ei ole tarpeeksi kypsä seksiin eikä aikuiselämään. Eikä tarvitsekaan olla, sillä kasiluokkalainen ON lapsi. [/quote] Täällä on tuotu ilkeästi esiin, että teiniseksi ei mitään räjäyttävää ole, ei ole oikea aika itsenäistyä (tiedän ihmisiä, jotka ovat itsenäistyneet 16-vuotiaana ja ei heillä ole ollut mitään ongelmia monen vuoden jälkeenkään), ap muka tietää, että on aloittanut varhain, on liian sitä ja tätä yms. Eiköhän ap tiedä itse paljon paremmin, onko valmis seksiin vai ei, haluaako hän itsenäistyä vai ei jne. Joo, niinhän kasiluokkalainen on lain mukaan lapsi, mutta tämä lapsi on myös kuitenkin teini-ikäinen. Teini-iässä aletaan usein irtautua enemmän vanhemmista, halutaan enemmän omaan tilaa ja tulee yleensä ajatuksia itsenäistymisestä, jotka osa myös toteuttaa esimerkiksi muuttamalla omilleen.
[/quote]
No mikä tämä koko ketjun pointti sitten oli ylipäätään??? Ap nauttii seksistä poikaystävän kanssa? OK. Mitä se kenellekään kuuluu? Miksi ap teki tämän aloituksen?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:56"]Kerro ap minkälaisesta seksistä nautit jaken kanssa? Harrastatteko seksiä silloin kun vanhempanne ovat kotona? N22
[/quote]
Kerro sinä millaisesta seksistä sinä nautit? Niin. Aika henkilökohtainen kysymys. Eikä harrasteta silloin seksiä, mikä järki siinä olisi? Ihan kuin tahallaan pitäisi häiritä toisia ihmisiä seksiäänillä
Ap
[/quote]
Mutta jos nyt utelet kohta uudelleen vastausta, niin nautin seksistä jossa molemmat kuuntelee ja kunnioittaa toisiaan ja luottamus on molemminpuoleista.
Ap
[/quote]
[/quote]
Hei nyt oikeasti.
Ap
[/quote]
_Niin_ ...? m^.^m
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:46"]No me "jankkaajathan" ei otettu tätä ap:n seksielämää esille, vaan ap ihan itse. Menisi sitten vaikka harrastamaan sitä seksiä sen sijaan että roikkuu AV:llä todeistelemassa (jankkaamassa) kuinka hän on niin mahdottoman kypsä seksiin. Olkoon sitten, mutta olen EDELLEENKIN sitä mieltä, että suurin osa tuonikäisistä LAPSISTA ei ole tarpeeksi kypsä seksiin eikä aikuiselämään. Eikä tarvitsekaan olla, sillä kasiluokkalainen ON lapsi. [/quote] Täällä on tuotu ilkeästi esiin, että teiniseksi ei mitään räjäyttävää ole, ei ole oikea aika itsenäistyä (tiedän ihmisiä, jotka ovat itsenäistyneet 16-vuotiaana ja ei heillä ole ollut mitään ongelmia monen vuoden jälkeenkään), ap muka tietää, että on aloittanut varhain, on liian sitä ja tätä yms. Eiköhän ap tiedä itse paljon paremmin, onko valmis seksiin vai ei, haluaako hän itsenäistyä vai ei jne. Joo, niinhän kasiluokkalainen on lain mukaan lapsi, mutta tämä lapsi on myös kuitenkin teini-ikäinen. Teini-iässä aletaan usein irtautua enemmän vanhemmista, halutaan enemmän omaan tilaa ja tulee yleensä ajatuksia itsenäistymisestä, jotka osa myös toteuttaa esimerkiksi muuttamalla omilleen.
[/quote]
No mikä tämä koko ketjun pointti sitten oli ylipäätään??? Ap nauttii seksistä poikaystävän kanssa? OK. Mitä se kenellekään kuuluu? Miksi ap teki tämän aloituksen?
[/quote]
Halusin tietää että MIKSI JOTKUT EI HYVÄKSY 15-JA 17 VUOTIAAN SUHDETTA.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:46"]No me "jankkaajathan" ei otettu tätä ap:n seksielämää esille, vaan ap ihan itse. Menisi sitten vaikka harrastamaan sitä seksiä sen sijaan että roikkuu AV:llä todeistelemassa (jankkaamassa) kuinka hän on niin mahdottoman kypsä seksiin. Olkoon sitten, mutta olen EDELLEENKIN sitä mieltä, että suurin osa tuonikäisistä LAPSISTA ei ole tarpeeksi kypsä seksiin eikä aikuiselämään. Eikä tarvitsekaan olla, sillä kasiluokkalainen ON lapsi. [/quote] Täällä on tuotu ilkeästi esiin, että teiniseksi ei mitään räjäyttävää ole, ei ole oikea aika itsenäistyä (tiedän ihmisiä, jotka ovat itsenäistyneet 16-vuotiaana ja ei heillä ole ollut mitään ongelmia monen vuoden jälkeenkään), ap muka tietää, että on aloittanut varhain, on liian sitä ja tätä yms. Eiköhän ap tiedä itse paljon paremmin, onko valmis seksiin vai ei, haluaako hän itsenäistyä vai ei jne. Joo, niinhän kasiluokkalainen on lain mukaan lapsi, mutta tämä lapsi on myös kuitenkin teini-ikäinen. Teini-iässä aletaan usein irtautua enemmän vanhemmista, halutaan enemmän omaan tilaa ja tulee yleensä ajatuksia itsenäistymisestä, jotka osa myös toteuttaa esimerkiksi muuttamalla omilleen. [/quote] No mikä tämä koko ketjun pointti sitten oli ylipäätään??? Ap nauttii seksistä poikaystävän kanssa? OK. Mitä se kenellekään kuuluu? Miksi ap teki tämän aloituksen? [/quote] Halusin tietää että MIKSI JOTKUT EI HYVÄKSY 15-JA 17 VUOTIAAN SUHDETTA. Ap
[/quote]
No niin. Tässä mielipiteeni tiivistettynä: 15- ja 17-vuotiaan suhde on ihan OK. Seksin harrastaminen lapsena ei.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:04"] [quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:46"]No me "jankkaajathan" ei otettu tätä ap:n seksielämää esille, vaan ap ihan itse. Menisi sitten vaikka harrastamaan sitä seksiä sen sijaan että roikkuu AV:llä todeistelemassa (jankkaamassa) kuinka hän on niin mahdottoman kypsä seksiin. Olkoon sitten, mutta olen EDELLEENKIN sitä mieltä, että suurin osa tuonikäisistä LAPSISTA ei ole tarpeeksi kypsä seksiin eikä aikuiselämään. Eikä tarvitsekaan olla, sillä kasiluokkalainen ON lapsi. [/quote] Täällä on tuotu ilkeästi esiin, että teiniseksi ei mitään räjäyttävää ole, ei ole oikea aika itsenäistyä (tiedän ihmisiä, jotka ovat itsenäistyneet 16-vuotiaana ja ei heillä ole ollut mitään ongelmia monen vuoden jälkeenkään), ap muka tietää, että on aloittanut varhain, on liian sitä ja tätä yms. Eiköhän ap tiedä itse paljon paremmin, onko valmis seksiin vai ei, haluaako hän itsenäistyä vai ei jne. Joo, niinhän kasiluokkalainen on lain mukaan lapsi, mutta tämä lapsi on myös kuitenkin teini-ikäinen. Teini-iässä aletaan usein irtautua enemmän vanhemmista, halutaan enemmän omaan tilaa ja tulee yleensä ajatuksia itsenäistymisestä, jotka osa myös toteuttaa esimerkiksi muuttamalla omilleen. [/quote] No mikä tämä koko ketjun pointti sitten oli ylipäätään??? Ap nauttii seksistä poikaystävän kanssa? OK. Mitä se kenellekään kuuluu? Miksi ap teki tämän aloituksen? [/quote] Halusin tietää että MIKSI JOTKUT EI HYVÄKSY 15-JA 17 VUOTIAAN SUHDETTA. Ap
[/quote]
No niin. Tässä mielipiteeni tiivistettynä: 15- ja 17-vuotiaan suhde on ihan OK. Seksin harrastaminen lapsena ei.
[/quote]
Me ollaan nuoria, ei lapsia. Ja se on jokaisen oma asia minkä ikäisenä seksiä alkaa harrastamaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:10"]Halusin tietää että MIKSI JOTKUT EI HYVÄKSY 15-JA 17 VUOTIAAN SUHDETTA. Ap
[/quote]
En hyväksy, silloin kun siihen sisältyy seksiä ja vielä lisäksi ainoana ehkäisynä on ei-niin-varma kondomi. Suojaikärajan jälkeen ok, mutta silloinkin olisi hyvä olla muutakin ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]
No kyllä se oikea ikä vaikuttaa eniten. Ei 14-vuotias ja 19-vuotias voi seurustella ja harrastaa seksiä vaikka kuinka väittäisivät olevansa samalla aaltopituudella. Sitten jos ajattelee vaikka teidän ikäeroa ja sitä että olette samalla tasolla henkisesti, niin se on ok.
[/quote]
Mun 14-vuotiaalla tytöllä on jonkin sortin ihailija, joka on 18-vuotias. Tämä kuvio tuntuu oudolta, kun toinen on yläasteella ja toisella jo ekan vuoden korkeakouluopinnot takana. Mutta se yhdessäolo on sellaista viatonta, kokkaavat yhdessä ja pelaavat lautapelejä tai shakkia. Vaikka poika taitaakin olla ihastunut, niin enempi he ovat leikkikavereita kuin jotain muuta. Minusta on jotenkin liikuttavaa, että korkeakouluopiskelija tykkää hengata pikkutytön kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:10"]Halusin tietää että MIKSI JOTKUT EI HYVÄKSY 15-JA 17 VUOTIAAN SUHDETTA. Ap
[/quote]
En hyväksy, silloin kun siihen sisältyy seksiä ja vielä lisäksi ainoana ehkäisynä on ei-niin-varma kondomi. Suojaikärajan jälkeen ok, mutta silloinkin olisi hyvä olla muutakin ehkäisyä.
[/quote]
No kuule kondomi on hyvä ehkäisy kun sitä käyttää oikein. On monia pariskuntia jotka käyttää pelkkää kortsua ja hyvin menee. Kenenkään ei tarvitse pyytää hyväksyntää seksin harrastamiselle. Oma keho, oma päätös.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]
No kyllä se oikea ikä vaikuttaa eniten. Ei 14-vuotias ja 19-vuotias voi seurustella ja harrastaa seksiä vaikka kuinka väittäisivät olevansa samalla aaltopituudella. Sitten jos ajattelee vaikka teidän ikäeroa ja sitä että olette samalla tasolla henkisesti, niin se on ok.
[/quote]
Mun 14-vuotiaalla tytöllä on jonkin sortin ihailija, joka on 18-vuotias. Tämä kuvio tuntuu oudolta, kun toinen on yläasteella ja toisella jo ekan vuoden korkeakouluopinnot takana. Mutta se yhdessäolo on sellaista viatonta, kokkaavat yhdessä ja pelaavat lautapelejä tai shakkia. Vaikka poika taitaakin olla ihastunut, niin enempi he ovat leikkikavereita kuin jotain muuta. Minusta on jotenkin liikuttavaa, että korkeakouluopiskelija tykkää hengata pikkutytön kanssa.
[/quote]
14-vuotias lautapelejä? Oikeasti? Itse olen aina vihannut lautapelejä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]
[/quote]
[/quote]
Joko tuo jätkä on oikeasti pedofiili tai sitten ovat oikeasti kiintyneitä toisiinsa. En vaan ymmärrä miten kukaan 14v voi olla noin lapsellinen...ihan suoraan sanottuna kuulostaa kauhealta mamman tytöltä joka hääyönään soittaa äidilleen "hei äiti, saako Jani koskee mua nyt sinne?"...oi joi :D En kestä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:25"]
14-vuotias lautapelejä? Oikeasti? Itse olen aina vihannut lautapelejä. Ap
[/quote]
Ymmärrän. Miksi turhaan vaivata pientä päätään opettelemalla monimutkaisia sääntöjä, jalkojen levittäminen on paljon helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:25"]
14-vuotias lautapelejä? Oikeasti? Itse olen aina vihannut lautapelejä. Ap
[/quote]
Ymmärrän. Miksi turhaan vaivata pientä päätään opettelemalla monimutkaisia sääntöjä, jalkojen levittäminen on paljon helpompaa.
[/quote]
Hei oikeesti, minä en jalkojani jokaiselle levittele. Seksin harrastamisessa poikaystävän kanssa ei ole mitään väärää.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]
[/quote]
[/quote]
14-vuotias lautapelejä? Oikeasti? Itse olen aina vihannut lautapelejä.
Ap
[/quote]
Hei mä olen yli kolmekymmentä ja pelaan vieläkin lautapelejä! Vaikutat ap todella lapselliselta. Se että harrastat seksiä ja uskot olevasi valmis asumaan yksin, ei tee sinusta aikuista.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]
[/quote]
[/quote]
Joko tuo jätkä on oikeasti pedofiili tai sitten ovat oikeasti kiintyneitä toisiinsa. En vaan ymmärrä miten kukaan 14v voi olla noin lapsellinen...ihan suoraan sanottuna kuulostaa kauhealta mamman tytöltä joka hääyönään soittaa äidilleen "hei äiti, saako Jani koskee mua nyt sinne?"...oi joi :D En kestä.
Ap
[/quote]
Sun mielestä mies on pedofiili kun ei harrasta alaikäisen kanssa seksiä? Ja sun mielestä on lapsellista pelata pelejä ja kokkailla miehen kanssa yhdessä, mutta seksin harrastaminen on niin aikuismaista? Sun suhtautuminen seksiin kuulostaa vähän sairaalta, olet tainnut vähän liian aikaisin aloittaa ne hommat. Ja pakko lisätä että en ole tuo äiti joka kirjoitti 14-vuotiaasta tyttärestään, mun mielestä on vähän outoa että 18-vuotias haluaa hengailla 14-vuotiaan kanssa enkä todellakaan sitä hyväksyisi. Mutta ap sä kuulostat todellakin lapselta jonka pitäisi nyt keskittyä kouluun ja kasvamaan vähän henkisesti eikä huudella mammapalstalla miten sä nautit seksistä. Tai no nyt on kesäloma, mene ulos leikkimään kavereiden kanssa.
[/quote]
[/quote]
Mistä sä tiedät että ne ei harrasta seksiä? Ja musta toi ei ole liikuttavaa vaan omituista.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:10"]Halusin tietää että MIKSI JOTKUT EI HYVÄKSY 15-JA 17 VUOTIAAN SUHDETTA. Ap
[/quote]
[/quote]
No kuule kondomi on hyvä ehkäisy kun sitä käyttää oikein. On monia pariskuntia jotka käyttää pelkkää kortsua ja hyvin menee. Kenenkään ei tarvitse pyytää hyväksyntää seksin harrastamiselle. Oma keho, oma päätös.
Ap
[/quote]
On myös monia pariskuntia joilla kondomi pettänyt. Oletko varautunut siihen?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:55"]
Ja pakko lisätä että en ole tuo äiti joka kirjoitti 14-vuotiaasta tyttärestään, mun mielestä on vähän outoa että 18-vuotias haluaa hengailla 14-vuotiaan kanssa enkä todellakaan sitä hyväksyisi.
[/quote]
Minäkin pidin outona, ennen kuin tapasin pojan. Hän kutsui itsensä meille kylään ja osallistui nikottelematta yhteiseen ruuanlaittoon. Ennen ruokaa hän pelasi tytön kanssa lautapeliä ja ruuan jälkeen pelattiin toista lautapeliä kaikki yhdessä. Kyllä minä ennemmin annan tytön hengata tällaisen pojan kanssa, joka tulee esittäytymään ja solahtaa niin helposti osaksi perhettä, kuin jotain hiipparia joka piilottelee ja yrittää pussata jossain pusikossa.
Mutta eivät he seurustele, ainakaan toistaiseksi, joten en näe tässä minkään sortin ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:44"]Olette molemmat alle 18 v. JA ikäeroa vain 2 vuotta. Ei ole laitonta. Seksiin ei silti pitäisi olla kiire kummallakaan. Ehtii myöhemminkin.
[/quote]
Peesi tähän
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:56"]Kerro ap minkälaisesta seksistä nautit jaken kanssa? Harrastatteko seksiä silloin kun vanhempanne ovat kotona? N22
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]