15v ja 17v seurustelee.
Otsikko kertoo paljon. Täällä eilen kauhisteltiin, koska poikaystäväni on 17v ja minä 15v. Mitä kamalaa siinä on? Siis joo ymmärrän että suojaikäraja on 16v jne, mutta meillä on _vaan_ 2 vuotta ikäeroa niin en usko että tuo suojaikäraja on niin tarkka.
Monet aina kauhistelee meidän ikäeroa, miksi? Ei minua ole kertaakaan painostettu esim. tekemään jotain mitä en haluaisi tms. Tuntuu että ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä suojaikärajaa. Kyllä minä ymmärrän että suojaikäraja on hyvä olla olemassa, mutta meidän ikäeros ei kyllä ole edes paljoa.
Ja ennen kun joku sanoo "muistakaa käyttää ehkäisyä" ,niin käytetään kyllä. Ei me olla tyhmiä. Kortsut on käytössä, ja pillereitä en voi käyttää.
N15
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:41"]Minä olin itse 16 ja poikkis 23. Ennen sitäkin jo poikien kanssa ja ihan omasta tahdosta. Nyt itse 26 ja poikaystävä 25
[/quote]
Niin, ei se ikä siinä ole se tärkein, vaan se henkinen ikä vaikuttaa eniten. Pitää olla suunnilleen samalla tasolla henkisesti.
Ap
[/quote]
No kyllä se oikea ikä vaikuttaa eniten. Ei 14-vuotias ja 19-vuotias voi seurustella ja harrastaa seksiä vaikka kuinka väittäisivät olevansa samalla aaltopituudella. Sitten jos ajattelee vaikka teidän ikäeroa ja sitä että olette samalla tasolla henkisesti, niin se on ok.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:41"]Minä olin itse 16 ja poikkis 23. Ennen sitäkin jo poikien kanssa ja ihan omasta tahdosta. Nyt itse 26 ja poikaystävä 25
[/quote]
Niin, ei se ikä siinä ole se tärkein, vaan se henkinen ikä vaikuttaa eniten. Pitää olla suunnilleen samalla tasolla henkisesti.
Ap
[/quote]
No kyllä se oikea ikä vaikuttaa eniten. Ei 14-vuotias ja 19-vuotias voi seurustella ja harrastaa seksiä vaikka kuinka väittäisivät olevansa samalla aaltopituudella. Sitten jos ajattelee vaikka teidän ikäeroa ja sitä että olette samalla tasolla henkisesti, niin se on ok.
[/quote]
No siis jos esim. 14v ja 19v seurustelisi, ja olisivat henkisesti samalla tasolla (mitä kyllä itsekin ihmettelen), niin en nää siinä ongelmaa. Mutta jos eivät olisi henkisesti samalla tasolla, niin pitäisin suhdetta huonona. Monesti paljon nuorempi alistuu toisen tahtoon, vaikka ei edes tekisi sitä tarkoituksella.
Ap
Ei paha ikäero ollenkaan :)! Paljonkohan meitä olis aikoinaan kauhisteltu, meillä oli ikäeroa 7(!!) vuotta. Minä olin silloin 16 ja mies 23, vielä 7 vuodenkin päästä ollaan yhdessä.. Hurjaa!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:41"]Minä olin itse 16 ja poikkis 23. Ennen sitäkin jo poikien kanssa ja ihan omasta tahdosta. Nyt itse 26 ja poikaystävä 25
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
No siis jos esim. 14v ja 19v seurustelisi, ja olisivat henkisesti samalla tasolla (mitä kyllä itsekin ihmettelen), niin en nää siinä ongelmaa. Mutta jos eivät olisi henkisesti samalla tasolla, niin pitäisin suhdetta huonona. Monesti paljon nuorempi alistuu toisen tahtoon, vaikka ei edes tekisi sitä tarkoituksella.
Ap
[/quote]
No sehän se on että ei olisi ok koska se olisi laitonta. Vaikka kuinka oltaisiin "samalla" tasolla. Eli se että ollaan samalla tasolla henkisesti ei ole se tärkein asia.
Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
Ei tuo ikäero ole suuri, ei siinä mitään.
Mutta aina ihmetyttää, mikä helvetillinen kiire ihmisillä on aloittaa sekstailu lapsena.
Joka päivä muistaa olla tyytyväinen siitä, että oma jälkikasvu ei vielä aloittanut kokeiluja tuolla alueella vaikka muuten ollut kiire tehdä kaikkea hölmöä. Tai eihän tuota oikeasti tiedä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:41"]Minä olin itse 16 ja poikkis 23. Ennen sitäkin jo poikien kanssa ja ihan omasta tahdosta. Nyt itse 26 ja poikaystävä 25
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
No sehän se on että ei olisi ok koska se olisi laitonta. Vaikka kuinka oltaisiin "samalla" tasolla. Eli se että ollaan samalla tasolla henkisesti ei ole se tärkein asia.
[/quote]
No se _on_ nimenomaan se tärkein asia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa. [/quote] Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä. Ap
[/quote]
Kyllä vastikään 15 vuotta täyttänyt vaan on kakara. Sinusta maksetaan vielä LAPSIlisääkin. Ja vaikka muutat vuoden päästä pois kotoa, niin enpä usko että muutat "omillesi". Eiköhän ne vanhemmat kustanna sitä eloasi vielä monen monta vuotta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa. [/quote] Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä. Ap
[/quote]
Kyllä vastikään 15 vuotta täyttänyt vaan on kakara. Sinusta maksetaan vielä LAPSIlisääkin. Ja vaikka muutat vuoden päästä pois kotoa, niin enpä usko että muutat "omillesi". Eiköhän ne vanhemmat kustanna sitä eloasi vielä monen monta vuotta.
[/quote]
Intäppä sitten, kun kerta olet noin suppeakatseinen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:41"]Minä olin itse 16 ja poikkis 23. Ennen sitäkin jo poikien kanssa ja ihan omasta tahdosta. Nyt itse 26 ja poikaystävä 25
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
No se _on_ nimenomaan se tärkein asia.
Ap
[/quote]
No ei kyllä ole, ellet sitten halua syytettä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja mahdollisesti joutua linnaan. Myös henkinen tasapaino suhteessa on tärkeää, tietenkin. Mutta siltikään lapsi ei voi seurustella ja harrastaa seksiä aikuisen kansaa, vaikka oltaisiin samalla tasolla henkisesti. Tämä ei ole mikään väittelyn aihe vaan laki, ja todella hyvä sellainen. Vain lapsen mieli voi ajatella noin kun sinä. Juuri siksi tämä laki on säädetty.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä.
Ap
[/quote]
Muutat 16-vuotiaana omillesi? Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle vai miksi?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja koska minun tarvitsee päästä itsenäistymään rauhassa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja koska minun tarvitsee päästä itsenäistymään rauhassa.
Ap
[/quote]
Minäkin tarvitsin omaa tilaa jo tuossa iässä. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ok. Mutta jos vanhempasi vielä maksavat kulujasi (vuokra, ruoka, sähkö-ja puhelinlaskut ja vakuutukset), niin et ole muuttamassa omillesi. Omillaan ollaan sitten kun hoidetaan nuo asiat itse. Toki hienoa että lähdet opiskelemaan, mutta kun näitä sun juttuja lukee, niin tulee vaan sellainen olo että yrität aikuistua vähän liian nopeasti. Miksi 16-vuotiaana pitäisi olla jo täysin itsenäistynyt? Tai vakuuttaa muita siitä että on jo aikuisen tasolla? Olen samaa mieltä että 15-vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä, enkä antaisi samanikäisen tyttäreni yökyläillä poikaystävän kanssa tuossa iässä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ok. Mutta jos vanhempasi vielä maksavat kulujasi (vuokra, ruoka, sähkö-ja puhelinlaskut ja vakuutukset), niin et ole muuttamassa omillesi. Omillaan ollaan sitten kun hoidetaan nuo asiat itse. Toki hienoa että lähdet opiskelemaan, mutta kun näitä sun juttuja lukee, niin tulee vaan sellainen olo että yrität aikuistua vähän liian nopeasti. Miksi 16-vuotiaana pitäisi olla jo täysin itsenäistynyt? Tai vakuuttaa muita siitä että on jo aikuisen tasolla? Olen samaa mieltä että 15-vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä, enkä antaisi samanikäisen tyttäreni yökyläillä poikaystävän kanssa tuossa iässä.
[/quote]
Olet naiivi. Yökyläily ei tarkoita seksiä. En kyllä ymmärrä miksi kukaan yöllä panisi, kun sen voi tehdä päivälläkin. Minun vanhemmat onneksi tajuaa tämän. Kieltämällä ajat vaan alamäkeä lastesi kanssa. Kielletty hedelmä maistuu aina paremmalta. Jos jiellät yökyläilyt, niin luultavasti tyttösi menee muka kaverinsa luokse, mutta karkaakin poikkiksen luo. Ja minä nyt vaan satun olemaan persoona joka tarvitsee jo tässä vaiheessa itsenäisyyttä. En ole vanhemmissani kiinni, niin kun monet kaverini.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Olet naiivi. Yökyläily ei tarkoita seksiä. En kyllä ymmärrä miksi kukaan yöllä panisi, kun sen voi tehdä päivälläkin. Minun vanhemmat onneksi tajuaa tämän. Kieltämällä ajat vaan alamäkeä lastesi kanssa. Kielletty hedelmä maistuu aina paremmalta. Jos jiellät yökyläilyt, niin luultavasti tyttösi menee muka kaverinsa luokse, mutta karkaakin poikkiksen luo. Ja minä nyt vaan satun olemaan persoona joka tarvitsee jo tässä vaiheessa itsenäisyyttä. En ole vanhemmissani kiinni, niin kun monet kaverini.
Ap
[/quote]
*kiellät
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa. [/quote] Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä. Ap [/quote] Muutat 16-vuotiaana omillesi? Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle vai miksi? [/quote] Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja koska minun tarvitsee päästä itsenäistymään rauhassa. Ap [/quote] Ok. Mutta jos vanhempasi vielä maksavat kulujasi (vuokra, ruoka, sähkö-ja puhelinlaskut ja vakuutukset), niin et ole muuttamassa omillesi. Omillaan ollaan sitten kun hoidetaan nuo asiat itse. Toki hienoa että lähdet opiskelemaan, mutta kun näitä sun juttuja lukee, niin tulee vaan sellainen olo että yrität aikuistua vähän liian nopeasti. Miksi 16-vuotiaana pitäisi olla jo täysin itsenäistynyt? Tai vakuuttaa muita siitä että on jo aikuisen tasolla? Olen samaa mieltä että 15-vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä, enkä antaisi samanikäisen tyttäreni yökyläillä poikaystävän kanssa tuossa iässä.
[/quote]
Tämä kirjoitus osui naulan kantaan. Ap yrittää nyt sitkeästi viestittää olevansa aikuinen ja kypsä, vaikka oikeasti viesteistä paistaa jonkinlainen epävarmuus. Toitotat "nauttivasi" seksistä (niin varmaan, harvoinpa se teiniseksi mitään tajunnanräjäyttävää on), mutta taidatpa sisimmässäsi tietää itsekin, että olet aloittanut aivan liian varhain.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa. [/quote] Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä. Ap [/quote] Muutat 16-vuotiaana omillesi? Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle vai miksi? [/quote] Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja koska minun tarvitsee päästä itsenäistymään rauhassa. Ap [/quote] Ok. Mutta jos vanhempasi vielä maksavat kulujasi (vuokra, ruoka, sähkö-ja puhelinlaskut ja vakuutukset), niin et ole muuttamassa omillesi. Omillaan ollaan sitten kun hoidetaan nuo asiat itse. Toki hienoa että lähdet opiskelemaan, mutta kun näitä sun juttuja lukee, niin tulee vaan sellainen olo että yrität aikuistua vähän liian nopeasti. Miksi 16-vuotiaana pitäisi olla jo täysin itsenäistynyt? Tai vakuuttaa muita siitä että on jo aikuisen tasolla? Olen samaa mieltä että 15-vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä, enkä antaisi samanikäisen tyttäreni yökyläillä poikaystävän kanssa tuossa iässä.
[/quote]
Tämä kirjoitus osui naulan kantaan. Ap yrittää nyt sitkeästi viestittää olevansa aikuinen ja kypsä, vaikka oikeasti viesteistä paistaa jonkinlainen epävarmuus. Toitotat "nauttivasi" seksistä (niin varmaan, harvoinpa se teiniseksi mitään tajunnanräjäyttävää on), mutta taidatpa sisimmässäsi tietää itsekin, että olet aloittanut aivan liian varhain.
[/quote]
Sama vastaus sinulle:
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:41"]Minä olin itse 16 ja poikkis 23. Ennen sitäkin jo poikien kanssa ja ihan omasta tahdosta. Nyt itse 26 ja poikaystävä 25
[/quote]
Ap