15v ja 17v seurustelee.
Otsikko kertoo paljon. Täällä eilen kauhisteltiin, koska poikaystäväni on 17v ja minä 15v. Mitä kamalaa siinä on? Siis joo ymmärrän että suojaikäraja on 16v jne, mutta meillä on _vaan_ 2 vuotta ikäeroa niin en usko että tuo suojaikäraja on niin tarkka.
Monet aina kauhistelee meidän ikäeroa, miksi? Ei minua ole kertaakaan painostettu esim. tekemään jotain mitä en haluaisi tms. Tuntuu että ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä suojaikärajaa. Kyllä minä ymmärrän että suojaikäraja on hyvä olla olemassa, mutta meidän ikäeros ei kyllä ole edes paljoa.
Ja ennen kun joku sanoo "muistakaa käyttää ehkäisyä" ,niin käytetään kyllä. Ei me olla tyhmiä. Kortsut on käytössä, ja pillereitä en voi käyttää.
N15
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]
No kyllä se oikea ikä vaikuttaa eniten. Ei 14-vuotias ja 19-vuotias voi seurustella ja harrastaa seksiä vaikka kuinka väittäisivät olevansa samalla aaltopituudella. Sitten jos ajattelee vaikka teidän ikäeroa ja sitä että olette samalla tasolla henkisesti, niin se on ok.
[/quote]
Mun 14-vuotiaalla tytöllä on jonkin sortin ihailija, joka on 18-vuotias. Tämä kuvio tuntuu oudolta, kun toinen on yläasteella ja toisella jo ekan vuoden korkeakouluopinnot takana. Mutta se yhdessäolo on sellaista viatonta, kokkaavat yhdessä ja pelaavat lautapelejä tai shakkia. Vaikka poika taitaakin olla ihastunut, niin enempi he ovat leikkikavereita kuin jotain muuta. Minusta on jotenkin liikuttavaa, että korkeakouluopiskelija tykkää hengata pikkutytön kanssa.
[/quote]
Joko tuo jätkä on oikeasti pedofiili tai sitten ovat oikeasti kiintyneitä toisiinsa. En vaan ymmärrä miten kukaan 14v voi olla noin lapsellinen...ihan suoraan sanottuna kuulostaa kauhealta mamman tytöltä joka hääyönään soittaa äidilleen "hei äiti, saako Jani koskee mua nyt sinne?"...oi joi :D En kestä.
Ap
[/quote]
Sun mielestä mies on pedofiili kun ei harrasta alaikäisen kanssa seksiä? Ja sun mielestä on lapsellista pelata pelejä ja kokkailla miehen kanssa yhdessä, mutta seksin harrastaminen on niin aikuismaista? Sun suhtautuminen seksiin kuulostaa vähän sairaalta, olet tainnut vähän liian aikaisin aloittaa ne hommat. Ja pakko lisätä että en ole tuo äiti joka kirjoitti 14-vuotiaasta tyttärestään, mun mielestä on vähän outoa että 18-vuotias haluaa hengailla 14-vuotiaan kanssa enkä todellakaan sitä hyväksyisi. Mutta ap sä kuulostat todellakin lapselta jonka pitäisi nyt keskittyä kouluun ja kasvamaan vähän henkisesti eikä huudella mammapalstalla miten sä nautit seksistä. Tai no nyt on kesäloma, mene ulos leikkimään kavereiden kanssa.
[/quote]
Eikun nimenomaan tarkoitan että tuo on tosi omituista, ja itse en olisi vuosi sitten voinut kuvitella seurustelevani 18 vuotiaan kanssa. Ei ikinä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:10"]Halusin tietää että MIKSI JOTKUT EI HYVÄKSY 15-JA 17 VUOTIAAN SUHDETTA. Ap
[/quote]
En hyväksy, silloin kun siihen sisältyy seksiä ja vielä lisäksi ainoana ehkäisynä on ei-niin-varma kondomi. Suojaikärajan jälkeen ok, mutta silloinkin olisi hyvä olla muutakin ehkäisyä.
[/quote]
No kuule kondomi on hyvä ehkäisy kun sitä käyttää oikein. On monia pariskuntia jotka käyttää pelkkää kortsua ja hyvin menee. Kenenkään ei tarvitse pyytää hyväksyntää seksin harrastamiselle. Oma keho, oma päätös.
Ap
[/quote]
On myös monia pariskuntia joilla kondomi pettänyt. Oletko varautunut siihen?
[/quote]
Olen varautunut.
Ap
Aika monikin harrastaa seksiä 15-vuotiaana. Minun kavereista 2 on aloittanut 13-vuotiaana. Itse olin juuri viikon aikaisemmin täyttänyt 16 kun seksin aloitin. Suurin osa kavereistani siinä 16v aloitti seksielämän. Enemmänkin nykyään pidetään vähän ujona ja outonakin jos 18v tyttö on neitsyt
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:49"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:35"]
Vitsi kun täällä osataan olla ilkeitä, tulee paha mieli ap:n puolesta. Ap halusi tietää, mitä väärää tässä suhteessa joidenkin mielestä on. Jos ap ja hänen poikaystävänsä kokevat olevansa valmiita seksiin ja he nauttivat siitä, mikä ihme tässä on ongelma? Kauheeta, miten aikuiset ihmiset hyökkäävät nuoren kimppuun, joka on yrittänyt pitää täällä puoliaan. Koittaisitte aikuiset olla sitten oikeasti aikuisia. Siihen ei kuulu toisten haukkuminen, jankkaaminen ja toisen seksielämän ja persoonan nälviminen. Ja mitä sitten, jos ap ei pidä lautapeleistä? Kai nyt elämässä voi muutakin tehdä kuin pelata lautapelejä. Kasvakaa itse ensin aikuisiksi.
[/quote]
No ap:han on nyt saanut tietää, mitä väärää joidenkin mielestä tässä suhteessa on. Jos tekee avauksen ja kysyy jotain, niin kai siihen sitten saa esittää mielipiteensä? Ei ap:n olisi varmaan kannattanut kysyä mitään, jos ei halua kuulla vastauksia. Olisi vaan ollut ihan hiljaa tyytyväinen siihen seksielämäänsä.
Jotta mitä sinä siellä ketään puolustelet.
[/quote]
Mä puolustan ihmisiä, joita aletaan haukkumaan aiheetta ja/tai yritetään tehdä itsestään ylempiarvoista, tässä tapauksessa vetoamalla alentavasti ap:n ikään (et sinä mitään ymmärrä tuon ikäisenä, oot olevinaan niin aikuinen), esittämällä itse mukafiksumpaa, arvostelemalla toisen persoonaa ja kaivamalla kaivaa seikkoja, joista pääsee vittuilemaan. Kuvitteletteko olevanne aikuisia sillä tavalla? Toivottavasti tekin puolustatte heitä, joita haukutaan. Neuvoja voi antaa, mutta senkin voi tehdä kohteliaasti ja asiallisesti. Se on aikuisen toimintaa.
TÖRKEÄÄ LAP SEN HYVÄKSIKÄYTTÖÄ!!!
kuolemam tuomiom takaisi suomee. tämä on kans an tah to
kaliaa
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"] No kyllä se oikea ikä vaikuttaa eniten. Ei 14-vuotias ja 19-vuotias voi seurustella ja harrastaa seksiä vaikka kuinka väittäisivät olevansa samalla aaltopituudella. Sitten jos ajattelee vaikka teidän ikäeroa ja sitä että olette samalla tasolla henkisesti, niin se on ok. [/quote] Mun 14-vuotiaalla tytöllä on jonkin sortin ihailija, joka on 18-vuotias. Tämä kuvio tuntuu oudolta, kun toinen on yläasteella ja toisella jo ekan vuoden korkeakouluopinnot takana. Mutta se yhdessäolo on sellaista viatonta, kokkaavat yhdessä ja pelaavat lautapelejä tai shakkia. Vaikka poika taitaakin olla ihastunut, niin enempi he ovat leikkikavereita kuin jotain muuta. Minusta on jotenkin liikuttavaa, että korkeakouluopiskelija tykkää hengata pikkutytön kanssa. [/quote] Joko tuo jätkä on oikeasti pedofiili tai sitten ovat oikeasti kiintyneitä toisiinsa. En vaan ymmärrä miten kukaan 14v voi olla noin lapsellinen...ihan suoraan sanottuna kuulostaa kauhealta mamman tytöltä joka hääyönään soittaa äidilleen "hei äiti, saako Jani koskee mua nyt sinne?"...oi joi :D En kestä. Ap [/quote] Sun mielestä mies on pedofiili kun ei harrasta alaikäisen kanssa seksiä? Ja sun mielestä on lapsellista pelata pelejä ja kokkailla miehen kanssa yhdessä, mutta seksin harrastaminen on niin aikuismaista? Sun suhtautuminen seksiin kuulostaa vähän sairaalta, olet tainnut vähän liian aikaisin aloittaa ne hommat. Ja pakko lisätä että en ole tuo äiti joka kirjoitti 14-vuotiaasta tyttärestään, mun mielestä on vähän outoa että 18-vuotias haluaa hengailla 14-vuotiaan kanssa enkä todellakaan sitä hyväksyisi. Mutta ap sä kuulostat todellakin lapselta jonka pitäisi nyt keskittyä kouluun ja kasvamaan vähän henkisesti eikä huudella mammapalstalla miten sä nautit seksistä. Tai no nyt on kesäloma, mene ulos leikkimään kavereiden kanssa. [/quote] Eikun nimenomaan tarkoitan että tuo on tosi omituista, ja itse en olisi vuosi sitten voinut kuvitella seurustelevani 18 vuotiaan kanssa. Ei ikinä. Ap
[/quote]
Eiväthän he seurustelekaan. Ja sitä paitsi olet itsekin ollut 14 ihan muutama kuukausi sitten, joten älä nyt itseäsi sen aikuisempana pidä.
Mun kaveri alkoi 15-vuotiaana seurustella 11 vuotta vanhemman miehen kanssa. Sen porukat ei tienneet eivätkä tiedä vieläkään silloisista tapahtumista, mutta tätänykyä aikuinen kaverini on siis onnellisessa avoliitossa tuon ukkonsa kanssa :)
Eli ikäero ei määrittele suhteen toimivuutta nuorenakaan. Toki itse en edes kehtaisi vokotella teinityttöjä, jos olisin 26 v. mies. Mutta ap:n suhteessa ei mun mielestä ole mitään kovin järkyttävää :)
Vitsi kun täällä osataan olla ilkeitä, tulee paha mieli ap:n puolesta. Ap halusi tietää, mitä väärää tässä suhteessa joidenkin mielestä on. Jos ap ja hänen poikaystävänsä kokevat olevansa valmiita seksiin ja he nauttivat siitä, mikä ihme tässä on ongelma? Kauheeta, miten aikuiset ihmiset hyökkäävät nuoren kimppuun, joka on yrittänyt pitää täällä puoliaan. Koittaisitte aikuiset olla sitten oikeasti aikuisia. Siihen ei kuulu toisten haukkuminen, jankkaaminen ja toisen seksielämän ja persoonan nälviminen. Ja mitä sitten, jos ap ei pidä lautapeleistä? Kai nyt elämässä voi muutakin tehdä kuin pelata lautapelejä. Kasvakaa itse ensin aikuisiksi.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 16:35"]
[/quote]
No ap:han on nyt saanut tietää, mitä väärää joidenkin mielestä tässä suhteessa on. Jos tekee avauksen ja kysyy jotain, niin kai siihen sitten saa esittää mielipiteensä? Ei ap:n olisi varmaan kannattanut kysyä mitään, jos ei halua kuulla vastauksia. Olisi vaan ollut ihan hiljaa tyytyväinen siihen seksielämäänsä.
Jotta mitä sinä siellä ketään puolustelet.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:11"]
No kyllä se oikea ikä vaikuttaa eniten. Ei 14-vuotias ja 19-vuotias voi seurustella ja harrastaa seksiä vaikka kuinka väittäisivät olevansa samalla aaltopituudella. Sitten jos ajattelee vaikka teidän ikäeroa ja sitä että olette samalla tasolla henkisesti, niin se on ok.
[/quote]
Mun 14-vuotiaalla tytöllä on jonkin sortin ihailija, joka on 18-vuotias. Tämä kuvio tuntuu oudolta, kun toinen on yläasteella ja toisella jo ekan vuoden korkeakouluopinnot takana. Mutta se yhdessäolo on sellaista viatonta, kokkaavat yhdessä ja pelaavat lautapelejä tai shakkia. Vaikka poika taitaakin olla ihastunut, niin enempi he ovat leikkikavereita kuin jotain muuta. Minusta on jotenkin liikuttavaa, että korkeakouluopiskelija tykkää hengata pikkutytön kanssa.
[/quote]
14-vuotias lautapelejä? Oikeasti? Itse olen aina vihannut lautapelejä.
Ap
[/quote]
Hei mä olen yli kolmekymmentä ja pelaan vieläkin lautapelejä! Vaikutat ap todella lapselliselta. Se että harrastat seksiä ja uskot olevasi valmis asumaan yksin, ei tee sinusta aikuista.
[/quote]
En minä sitä niin tarkoittanut. Jotenkin vaan häiritsevän omituista että 14 ja 18v pelaa yhdessä lautapelejä ja laittaa ruokaa.
Ap