15v ja 17v seurustelee.
Otsikko kertoo paljon. Täällä eilen kauhisteltiin, koska poikaystäväni on 17v ja minä 15v. Mitä kamalaa siinä on? Siis joo ymmärrän että suojaikäraja on 16v jne, mutta meillä on _vaan_ 2 vuotta ikäeroa niin en usko että tuo suojaikäraja on niin tarkka.
Monet aina kauhistelee meidän ikäeroa, miksi? Ei minua ole kertaakaan painostettu esim. tekemään jotain mitä en haluaisi tms. Tuntuu että ihmiset tuijottaa ihan liikaa sitä suojaikärajaa. Kyllä minä ymmärrän että suojaikäraja on hyvä olla olemassa, mutta meidän ikäeros ei kyllä ole edes paljoa.
Ja ennen kun joku sanoo "muistakaa käyttää ehkäisyä" ,niin käytetään kyllä. Ei me olla tyhmiä. Kortsut on käytössä, ja pillereitä en voi käyttää.
N15
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:52"]Ihan ok ikäraja seurusteluun. Hyväksyisin omalle tyttärelleni. Yhdynnän kanssa olisi vähän kyllä nikottelemista ja toivoisin, että omani olisi niin viisas, että vielä pari vuotta odottelisi.
[/quote]
Miksi seurustella, jos ei vielä ole valmis seksiin? Jonkun muutaman kk odottelun ymmärrän, mutta PARI VUOTTA? Mitä niin hirvittävää siinä seksissä on? 15v. ei nyt mikään pikkulapsi enää ole, ja onko siinä sitten joku suuri ero, että 17v. olisi paljon valmiimpi seksiin kuin 15v?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa.
[/quote]
Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä.
Ap
[/quote]
Muutat 16-vuotiaana omillesi? Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle vai miksi?
[/quote]
Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja koska minun tarvitsee päästä itsenäistymään rauhassa.
Ap
[/quote]
Ok. Mutta jos vanhempasi vielä maksavat kulujasi (vuokra, ruoka, sähkö-ja puhelinlaskut ja vakuutukset), niin et ole muuttamassa omillesi. Omillaan ollaan sitten kun hoidetaan nuo asiat itse. Toki hienoa että lähdet opiskelemaan, mutta kun näitä sun juttuja lukee, niin tulee vaan sellainen olo että yrität aikuistua vähän liian nopeasti. Miksi 16-vuotiaana pitäisi olla jo täysin itsenäistynyt? Tai vakuuttaa muita siitä että on jo aikuisen tasolla? Olen samaa mieltä että 15-vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä, enkä antaisi samanikäisen tyttäreni yökyläillä poikaystävän kanssa tuossa iässä.
[/quote]
Olet naiivi. Yökyläily ei tarkoita seksiä. En kyllä ymmärrä miksi kukaan yöllä panisi, kun sen voi tehdä päivälläkin. Minun vanhemmat onneksi tajuaa tämän. Kieltämällä ajat vaan alamäkeä lastesi kanssa. Kielletty hedelmä maistuu aina paremmalta. Jos jiellät yökyläilyt, niin luultavasti tyttösi menee muka kaverinsa luokse, mutta karkaakin poikkiksen luo. Ja minä nyt vaan satun olemaan persoona joka tarvitsee jo tässä vaiheessa itsenäisyyttä. En ole vanhemmissani kiinni, niin kun monet kaverini.
Ap
[/quote]
En ole naiivi, tiedän että yökyläily ei välttämättä tarkoita seksiä ja että seksiä voi harrastaa muuallakin kun sängyssä yöllä. Olen vain sitä mieltä että tuon ikäiset pystyy olemaan yöt erossa. Susta voi tuntua nyt tolta että haluat aloittaa oman elämän ilman vanhempia, mutta todellisuus tulee jossain vaiheessa vastaan. Ja kuten sanoin jo aikaisemmin, jos sun vanhemmat maksaa sun kulut et ole itsenäinen tai omillasi.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:52"]Ihan ok ikäraja seurusteluun. Hyväksyisin omalle tyttärelleni. Yhdynnän kanssa olisi vähän kyllä nikottelemista ja toivoisin, että omani olisi niin viisas, että vielä pari vuotta odottelisi. [/quote] Miksi seurustella, jos ei vielä ole valmis seksiin? Jonkun muutaman kk odottelun ymmärrän, mutta PARI VUOTTA? Mitä niin hirvittävää siinä seksissä on? 15v. ei nyt mikään pikkulapsi enää ole, ja onko siinä sitten joku suuri ero, että 17v. olisi paljon valmiimpi seksiin kuin 15v?
[/quote]
On siinä huima ero. Kahdessa vuodessa kypsyy sekä fyysisesti että psyykkisesti. Edes kehosi ei ole vielä kehittynyt valmiiksi. Seurustella voi todellakin ihan ilman seksiä. Taisit vaan pelätä, että poikkis jättää jos et heti anna...
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:52"]Ihan ok ikäraja seurusteluun. Hyväksyisin omalle tyttärelleni. Yhdynnän kanssa olisi vähän kyllä nikottelemista ja toivoisin, että omani olisi niin viisas, että vielä pari vuotta odottelisi.
[/quote]
Miksi seurustella, jos ei vielä ole valmis seksiin? Jonkun muutaman kk odottelun ymmärrän, mutta PARI VUOTTA? Mitä niin hirvittävää siinä seksissä on? 15v. ei nyt mikään pikkulapsi enää ole, ja onko siinä sitten joku suuri ero, että 17v. olisi paljon valmiimpi seksiin kuin 15v?
[/quote]
Kerrankin jollakin on älyä päässä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:09"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:52"]Ihan ok ikäraja seurusteluun. Hyväksyisin omalle tyttärelleni. Yhdynnän kanssa olisi vähän kyllä nikottelemista ja toivoisin, että omani olisi niin viisas, että vielä pari vuotta odottelisi. [/quote] Miksi seurustella, jos ei vielä ole valmis seksiin? Jonkun muutaman kk odottelun ymmärrän, mutta PARI VUOTTA? Mitä niin hirvittävää siinä seksissä on? 15v. ei nyt mikään pikkulapsi enää ole, ja onko siinä sitten joku suuri ero, että 17v. olisi paljon valmiimpi seksiin kuin 15v?
[/quote]
On siinä huima ero. Kahdessa vuodessa kypsyy sekä fyysisesti että psyykkisesti. Edes kehosi ei ole vielä kehittynyt valmiiksi. Seurustella voi todellakin ihan ilman seksiä. Taisit vaan pelätä, että poikkis jättää jos et heti anna...
[/quote]
Ai ei ole keho kehittynyt? Saanko tälle perusteita? Minua luullaan aina 18 vuotiaaksi.
Ap
Jos ap on liian jotain, niin liian kypsä, fiksu ja terve tälle palstalle. Valtaosasta ei valitettavasti tuu koskaan yhtä kypsiä missään iässä. Tulevaisuuden toivo on ap:n kaltaisissa tervejärkisissä ihmisissä.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:09"]
[/quote]
[/quote]
Enkä todellakaan pelännyt että poikkis jättää, koska sanoi että on ihan minun oma päätös milloin haluan seksiä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 08:52"]Ihan ok ikäraja seurusteluun. Hyväksyisin omalle tyttärelleni. Yhdynnän kanssa olisi vähän kyllä nikottelemista ja toivoisin, että omani olisi niin viisas, että vielä pari vuotta odottelisi. [/quote] Mutta on jokaisen oma valinta on milloin seksielämänsä aloittaa. T. 2 teinin äiti.
[/quote] Ei nyt ihan noinkaan. Meinaatko että jos esim 8vuotias päättää harjoittaa seksiä niin se on ihan ok?
Voi luoja, parhaat naurut hetkeen tästä ketjusta :D Ollaan niin aikuisia, että voi _poikkis_ sentään!
Voi hyvää päivää näitä jankkaajia täällä.
Itse koin olevani valmis seksiin 14-vuotiaana ja minulla oli paljon fantasioita. Odotin kuitenkin sopivaa kumppania ja harrastin vasta 18-vuotiaana ekaa kertaa, kun aloin ekaa kertaa seurustella. Jos olisin löytänyt aiemmin seurustelukumppanin, varmasti olisin harrastanut jo silloin seksiä. En tajua, miksi pitää pidätellä vain teidänlaisten jankkaajien takia, että no, vaikka minä haluaisinkin kovasti harrastaa seksiä, minä en voi koska joidenkin mielestä olen liian nuori.
Ja kuinka moni on 15-vuotiaana leikkinyt barbeilla? Tuossa iässä on ihan normaalia alkaa miettimään mahdollista itsenäistymistä (vaikka vanhemmat kustantaisivatkin osan asumisesta, on silti ihan eri asia asua yksin tai kämppiksen kanssa kuin vanhempiensa luona.) Osa muuttaa 16-vuotiaana opiskelujen perässä. Ei se ole mitään todistelua, että tässäpä nyt ollaan niin aikuisia, vaan ihan normaalia teini-ikään kuuluvaa itsenäistymistä.
Ja kuten ap:kin jo ilmaisi, seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin yöllä. Yökylän kieltämisellä ei saavuteta mitään muuta kuin turhaa pahaa mieltä. Tällaisten asioiden kieltäminen tai sen yrittäminen todennäköisesti vain pahentaa asioita. Idioottimaista ja noloa myös näiltä jankkaajilta arvostella ap:n seksielämää, joista teistä kukaan ei tiedä varmaan yhtään mitään. Varmaan heidän omansa ei kovin tajunnanräjäyttävää ole, kun pitää väkisin päästä nälvimään itseään nuorempien seksielämää.
P.S. N = naispuolinen M = miespuolinen
Itse aloin seurustella 13v ja poikaystävä oli vuotta vanhempi. Sitä kesti 3 vuotta ja ihan "vakavissaan" seurusteltiin. SEKSIÄ sen sijaan harrastin 1. kerran vasta 19vuotiaana ja mielestäni en yhtään liian myöhään. Tyttäreni taas oli pitkästi yli 20v kun aloitti ne hommat. Kumpaakaan meistä ei "vahdittu" mutta moraali oli kuitenkin saatu hyvin opetettua, hyvä niin!
Ap:n tapauksessa ikäero on ihan OK, mutta seksin ois voinut jättää myöhemmäksikin.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:35"]Voi luoja, parhaat naurut hetkeen tästä ketjusta :D Ollaan niin aikuisia, että voi _poikkis_ sentään!
[/quote]
Et kyllä itse kovin kypsältä vaikuta. Miksi vanhemmilla on niin kova tarve päästä vittuilemaan nuorille? Milloin he ovat liian aikuisia, liian kakaroita, liian mukakypsiä, liian epäkypsiä jne. Ap vaikuttaa oikein fiksulta ja kypsältä nuorelta.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:40"]Itse aloin seurustella 13v ja poikaystävä oli vuotta vanhempi. Sitä kesti 3 vuotta ja ihan "vakavissaan" seurusteltiin. SEKSIÄ sen sijaan harrastin 1. kerran vasta 19vuotiaana ja mielestäni en yhtään liian myöhään. Tyttäreni taas oli pitkästi yli 20v kun aloitti ne hommat. Kumpaakaan meistä ei "vahdittu" mutta moraali oli kuitenkin saatu hyvin opetettua, hyvä niin!
Ap:n tapauksessa ikäero on ihan OK, mutta seksin ois voinut jättää myöhemmäksikin.
[/quote]
En ymmärrä miksi haluaisin siirtää seksiä monella vuodella? Miksi? Minä nautin siitä, enkä todellakaan halua olla harrastamatta seksiä. Seksi on intiimi asia jota haluan toteuttaa rakastamani ihmisen kanssa. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että seksi ei ole paha asia? Seksi on läheisyyttä toisen ihmisen kanssa. Siinä ei ole mitään väärää.
Ap
No me "jankkaajathan" ei otettu tätä ap:n seksielämää esille, vaan ap ihan itse. Menisi sitten vaikka harrastamaan sitä seksiä sen sijaan että roikkuu AV:llä todeistelemassa (jankkaamassa) kuinka hän on niin mahdottoman kypsä seksiin. Olkoon sitten, mutta olen EDELLEENKIN sitä mieltä, että suurin osa tuonikäisistä LAPSISTA ei ole tarpeeksi kypsä seksiin eikä aikuiselämään. Eikä tarvitsekaan olla, sillä kasiluokkalainen ON lapsi.
Kerro ap minkälaisesta seksistä nautit jaken kanssa? Harrastatteko seksiä silloin kun vanhempanne ovat kotona? N22
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:56"]Kerro ap minkälaisesta seksistä nautit jaken kanssa? Harrastatteko seksiä silloin kun vanhempanne ovat kotona? N22
[/quote]
Kerro sinä millaisesta seksistä sinä nautit? Niin. Aika henkilökohtainen kysymys. Eikä harrasteta silloin seksiä, mikä järki siinä olisi? Ihan kuin tahallaan pitäisi häiritä toisia ihmisiä seksiäänillä
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:46"]No me "jankkaajathan" ei otettu tätä ap:n seksielämää esille, vaan ap ihan itse. Menisi sitten vaikka harrastamaan sitä seksiä sen sijaan että roikkuu AV:llä todeistelemassa (jankkaamassa) kuinka hän on niin mahdottoman kypsä seksiin. Olkoon sitten, mutta olen EDELLEENKIN sitä mieltä, että suurin osa tuonikäisistä LAPSISTA ei ole tarpeeksi kypsä seksiin eikä aikuiselämään. Eikä tarvitsekaan olla, sillä kasiluokkalainen ON lapsi.
[/quote]
Täällä on tuotu ilkeästi esiin, että teiniseksi ei mitään räjäyttävää ole, ei ole oikea aika itsenäistyä (tiedän ihmisiä, jotka ovat itsenäistyneet 16-vuotiaana ja ei heillä ole ollut mitään ongelmia monen vuoden jälkeenkään), ap muka tietää, että on aloittanut varhain, on liian sitä ja tätä yms.
Eiköhän ap tiedä itse paljon paremmin, onko valmis seksiin vai ei, haluaako hän itsenäistyä vai ei jne. Joo, niinhän kasiluokkalainen on lain mukaan lapsi, mutta tämä lapsi on myös kuitenkin teini-ikäinen. Teini-iässä aletaan usein irtautua enemmän vanhemmista, halutaan enemmän omaan tilaa ja tulee yleensä ajatuksia itsenäistymisestä, jotka osa myös toteuttaa esimerkiksi muuttamalla omilleen.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:56"]Kerro ap minkälaisesta seksistä nautit jaken kanssa? Harrastatteko seksiä silloin kun vanhempanne ovat kotona? N22
[/quote]
Kerro sinä millaisesta seksistä sinä nautit? Niin. Aika henkilökohtainen kysymys. Eikä harrasteta silloin seksiä, mikä järki siinä olisi? Ihan kuin tahallaan pitäisi häiritä toisia ihmisiä seksiäänillä
Ap
[/quote]
Mutta jos nyt utelet kohta uudelleen vastausta, niin nautin seksistä jossa molemmat kuuntelee ja kunnioittaa toisiaan ja luottamus on molemminpuoleista.
Ap
Kyllä aikuiset naiset nyt seksistä jauhaa yhtenään. En pidä seksistä. N22
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:21"]Olet silti aivan liian nuori harrastamaan seksiä. Miksi teillä teineillä on niin kauhea kiire? Joku kasiluokan juuri päättänyt on vielä ihan kakara. Olisi se poikkiskin varmasti jaksanut odotella, jos kerran rakastaa. [/quote] Ei meillä ollut kiire. Poikystävä sanoi heti alussa että minä saan itse päättää millon olen valmis, mutta tunsin olevani valmis jo tässä iässä. Nautin seksistä, enkä tunne että olisin menettänyt mitään. Eikä 9lk menevä ole kakara, mieti vähän. Muutan omilleni vuoden päästä. Ap [/quote] Muutat 16-vuotiaana omillesi? Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle vai miksi? [/quote] Opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, ja koska minun tarvitsee päästä itsenäistymään rauhassa. Ap [/quote] Ok. Mutta jos vanhempasi vielä maksavat kulujasi (vuokra, ruoka, sähkö-ja puhelinlaskut ja vakuutukset), niin et ole muuttamassa omillesi. Omillaan ollaan sitten kun hoidetaan nuo asiat itse. Toki hienoa että lähdet opiskelemaan, mutta kun näitä sun juttuja lukee, niin tulee vaan sellainen olo että yrität aikuistua vähän liian nopeasti. Miksi 16-vuotiaana pitäisi olla jo täysin itsenäistynyt? Tai vakuuttaa muita siitä että on jo aikuisen tasolla? Olen samaa mieltä että 15-vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä, enkä antaisi samanikäisen tyttäreni yökyläillä poikaystävän kanssa tuossa iässä.
[/quote]
Tämä kirjoitus osui naulan kantaan. Ap yrittää nyt sitkeästi viestittää olevansa aikuinen ja kypsä, vaikka oikeasti viesteistä paistaa jonkinlainen epävarmuus. Toitotat "nauttivasi" seksistä (niin varmaan, harvoinpa se teiniseksi mitään tajunnanräjäyttävää on), mutta taidatpa sisimmässäsi tietää itsekin, että olet aloittanut aivan liian varhain.
[/quote]
Sama vastaus sinulle:
Olet naiivi. Yökyläily ei tarkoita seksiä. En kyllä ymmärrä miksi kukaan yöllä panisi, kun sen voi tehdä päivälläkin. Minun vanhemmat onneksi tajuaa tämän. Kieltämällä ajat vaan alamäkeä lastesi kanssa. Kielletty hedelmä maistuu aina paremmalta. Jos jiellät yökyläilyt, niin luultavasti tyttösi menee muka kaverinsa luokse, mutta karkaakin poikkiksen luo. Ja minä nyt vaan satun olemaan persoona joka tarvitsee jo tässä vaiheessa itsenäisyyttä. En ole vanhemmissani kiinni, niin kun monet kaverini.
Ap
[/quote]
Tarvitsen itsenäisyyttä, enkä todellakaan ole epävarma yhtään mistään! Onko se niin vaikea tajuta? Ehkä te leikitte barbeilla vielä tässä iässä, mutta minä en.
Ap