Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä bloggaajaa aidosta kadehdit? Ole rehellinen!

Vierailija
03.06.2015 |

Itse kyllä kadehdin Kalastajan vaimoa. Kaunis ja hoikka, silti lihaksikas ja hyväkuntoinen, ei siis löysän laiha. Parisuhde vaikuttaa onnelliselta, positiivinen asenne, talous näyttää olevan mallillaan, terve....

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ylpeä koulutuksestani ja saavutuksistani työelämässä ja noin, mutta kyllä joskus paskana päivänä ja yt-neuvotteluita jännätessä huomaan kadehtivani Julia Toivolaa :D Siis hän vaan, ööh, on... Ja reissaa ympäri maailmaa vailla stressin häivää. On pajunvitsamaisen hoikka vaikka syökin koko ajan kaikissa ihanissa ravintoloissa. Kyllä joskus voisin kokeilla tuollaista elämää...

Vierailija
2/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:05"]

Kaitaliinaa

[/quote]

Sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:08"]

Kaitaliinaa

[/quote]

Sama.

[/quote] Miksi ihmessä? Minä kadehtisin ihmistä, joka on itse saavuttanut elämässään jotakin, eikä pelkästään syntynyt sopivaan perheeseen ja nainut sopivan miehen. 

Vierailija
4/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti seuraile,aikoinaan juu. En kadehdi ketään, mutta pahalta tuntuu välillä ilkeät kommentit joten voi olla kyllä siitä iloinen ettei ole samaan ryhtynyt.Ei tuntuisi kivalta lukea kaikkea ilkeää.

Vierailija
5/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:08"]

Striclty style - rikas mies ja saa asua Losissa.Hänen elämänsä kyllä vaikuttaa aika täydelliseltä.

[/quote]

Rikas mies? Aika täydellinen elämä? :D Mua käy häntä taas vähän sääliksi - tavallaan.

Vierailija
6/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:08"]

Kaitaliinaa

[/quote]

Sama.

[/quote] Miksi ihmessä? Minä kadehtisin ihmistä, joka on itse saavuttanut elämässään jotakin, eikä pelkästään syntynyt sopivaan perheeseen ja nainut sopivan miehen. 

[/quote]

Voiko kateudesta puhua ILMAN että ryhtyy dissauslinjalle? Tarkoitukseni ei todellakaan ole arvostella piikikkäästi, vaikka kadehdin tältä bloggaajalta sitä, että hänen ei tarvitse ponnistella taloudellisesti (se on mielikuvani hänestä, en edes tiedä onko se totta). Mutta kateudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tarvisi alkaa puhua pahaa. Minullahan ongelma on, ei hänellä. Kateudestahan tulisi pyrkiä eroon.

Vierailija
7/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Kaitaliinankin panostusta ole tarvittu onnelliselta vaikuttavan perhe-elämän ylläpitämisessä. Hän bloginsa perusteella panostaa perheeseen, koulutukseen, ruokavalioon, liikuntaan ja ystäviin. No, mä panostaisin vieläkin enemmän lapsiin, enkä hinkuisi nopeasti kotoa pois lapsen/lasten ollessa pieniä, mutta eipä ole elämäni. Blogi on yksi suosikeistani.

Vierailija
8/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaitaliina asuu pienessä kolmiossa pian kahden lapsen kanssa. Hänen siskonsa, Alma, asuu yli 90 neliön asunnossa keskustassa. Eipä Kaitaliinan elämä nyt niin varakkaalta vaikuta. Helsingin kantakaupungin mittapuulla ihan tavalliselta, hyvätuloiselta lapsiperheeltä vaikuttaa.

Vierailija
9/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi koskaan kadehtia ihmistä, joka panostaa kulisseihin. 

Vierailija
10/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mungoa. En ulkonäön tai rahan takia, mutta ajan!! Hänellä tuntuu olevan ihan rajaton määrä vapaa-aikaa, kun vuodessa pystyy lähtemään kymmenille matkoille.

Vierailija
11/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kadehdin Kaitaliinaa ja Karlaa. Molemmilla on tiiviit välit lapsuudenperheeseen ja isovanhemmat mukana perheen ja lasten elämässä.

Molemmilla näyttää olevan hyvä työ tai koulutus ja kummallakin on taloudellinen tilanne kunnossa. Tämä näkyy asumisessa, pukeutumisessa ja elämässä. Kyllä minäkin haluaisin talon uima-altaineen, vilkkaan sosiaalisen elämän, taiteellisia lahjoja ja matkoja.

Kummatkin ovat lisäksi tasapainoisen oloisia, jalat maassa ja vastaavat ystävällisesti kommentteihin.

Vierailija
12/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 09:30"]

Kaitaliina asuu pienessä kolmiossa pian kahden lapsen kanssa. Hänen siskonsa, Alma, asuu yli 90 neliön asunnossa keskustassa. Eipä Kaitaliinan elämä nyt niin varakkaalta vaikuta. Helsingin kantakaupungin mittapuulla ihan tavalliselta, hyvätuloiselta lapsiperheeltä vaikuttaa.

[/quote]

Hm, miksiköhän Alma ei sitten herätä mussa yhtään kateutta. Onko niin, että blogistien aiheuttamat tunteet kertovat loppujen lopuksi minusta itsestäni? Että heihin on helppo projisoida kaikkia omia heikkoja kohtiaan ja ongelmiaan? 

Vierailija
13/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ja tavaraa en oikein osaa kadehtia. Mutta esimerkiksi Alman blogia lukiessani olen monesti ajatellut, että kunpa minäkin olisin yhtä terve ja energinen ja voisin harrastaa ja tavata ystäviä yhtä paljon.

Vierailija
14/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:07"]

Minä kadehdin Kaitaliinaa ja Karlaa. Molemmilla on tiiviit välit lapsuudenperheeseen ja isovanhemmat mukana perheen ja lasten elämässä.

Molemmilla näyttää olevan hyvä työ tai koulutus ja kummallakin on taloudellinen tilanne kunnossa. Tämä näkyy asumisessa, pukeutumisessa ja elämässä. Kyllä minäkin haluaisin talon uima-altaineen, vilkkaan sosiaalisen elämän, taiteellisia lahjoja ja matkoja.

Kummatkin ovat lisäksi tasapainoisen oloisia, jalat maassa ja vastaavat ystävällisesti kommentteihin.

[/quote]

Olisiko sinun mahdollista panostaa esim. koulutukseesi ja sitä kautta urakehitykseesi, jotta voisit tavoitella noita taloudellisisa kateuden aiheita? Isovanhempia ja taiteellista lahjakkuutta on vaikea taikoa hatusta, mutta muissa kateuden voi kanavoida inspiraatioksi?

Vierailija
15/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo kommentti Annika O:sta sai niin paljon alapeukkuja? Käyn joskus katsomassa hänen blogiaan, ja juuri kuvatultahan hänen elämänsä näyttää. Onko multa mennyt jotain ohi?

Vierailija
16/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Alma on myös erikoistuva lastenlääkäri. Kaitaliinalla taitaa olla opiskelutkin vielä kesken. Ei ole vaikea päättää, kumman siskon elämä on mielestäni "kahdehdittavampaa".

Vierailija
17/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:31"]

[/quote]

Alma on myös erikoistuva lastenlääkäri. Kaitaliinalla taitaa olla opiskelutkin vielä kesken. Ei ole vaikea päättää, kumman siskon elämä on mielestäni "kahdehdittavampaa".

[/quote]

Minä en kadehdi opiskeluja, koska lähes kenellä tahansa suomalaisella on mahdollisuus valita erikoislääkärin urapolku. Itsekin voisin, jos haluaisin. Perheen tuomaa sosio-ekonomista asemaa kadehdin, se kun on itselleni saavuttamaton (tai toki sekin omalla yht.kunnallisella nousulla saavutettavissa mutta kovan työn takana)

Vierailija
18/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:07"]

[/quote]

Olisiko sinun mahdollista panostaa esim. koulutukseesi ja sitä kautta urakehitykseesi, jotta voisit tavoitella noita taloudellisisa kateuden aiheita? Isovanhempia ja taiteellista lahjakkuutta on vaikea taikoa hatusta, mutta muissa kateuden voi kanavoida inspiraatioksi?

[/quote]

En ole tuo ylempi kirjoittaja, mutta ei "kateus" aina ole mikään jäytävä, tuhoava voima, jota tunteva ihminen vain velloo katkeruudessa, lamaantuu negatiivisuuteensa eikä tee elämälleen mitään. Ei kateus ole automaattisesti sitä, että byäääää miksi Minnalla on hienompi laukku kuin mulla ja se käy hienoilla matkoilla ja se on noin nättikin yhyy. Joskus kateuden pistos havahduttaa konkreettisesti joko yhteiskunnan tai oman elämän epäkohtiin. Joskus se auttaa tajuamaan, että omassa elämässä on oikeasti jotain tyytymättömyyttä aiheuttavaa, joka pitäisi muuttaa. Muutos voi tapahtua hitaasti, mutta ei kateus ole automaattisesti mitään negatiivisten ihmisten kyräilyä. Se on ihan inhimillinen tunne. Jotkut ihmiset suuntaavat kateutensa niin nopeasti esim. omaksi kunnianhimoksi, ettei sitä kateutta edes ehdi kateudeksi rekisteröidä, mutta kyllä se nyt vaan niin on, ettei tässä maailmassa ole yhtäkään ihmistä, joka ei olisi koskaan millään tasolla kadehtinut yhtään mitään.

Ja joskus se on yksinkertaisesti vain sitä, että Minnalla on hienompi laukku kuin mulla yhyy. Sekin on ihan sallittua, eikä se tarkoita, että ihminen velloo siinä kateudessa 24/7. Se voi olla ihan vain ohimenevä huokaus, kun vilkaisee jotain hienoja matkakuvia jostain blogista ja katsoo ympärillään olevaa sekaista keittiötä. Elämän realiteetit vs. fantasia. No big deal.

Vierailija
19/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipäivän Sanni. Kaunis ja upeakroppainen, positiivinen elämänasennne, varaa olla tekemättä päivätyötä ja silti pitää ihanaa kakkoskämppää Ahvenmaalla. Maanläheinen, ei pröystäile tavaroilla, vaan blogin ideana enempi elämykset, kuin materia.

Vierailija
20/109 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 10:31"]

[/quote]

[/quote]

Minä en kadehdi opiskeluja, koska lähes kenellä tahansa suomalaisella on mahdollisuus valita erikoislääkärin urapolku. Itsekin voisin, jos haluaisin. Perheen tuomaa sosio-ekonomista asemaa kadehdin, se kun on itselleni saavuttamaton (tai toki sekin omalla yht.kunnallisella nousulla saavutettavissa mutta kovan työn takana)

[/quote]

Aika suuret on kuvitelmat sulla erikoislääkärin urapolusta, jos kuvittelet että lähes kenellä tahansa suomalaisella on mahdollisuus se valita. Joo, ehkä teoriassa sillä opiskelu on ainakin vielä toistaiseksi Suomessa ilmaista, mutta mites noi pääsykokeet? Kuinka moni hakija jää nuolemaan näppejään joka vuosi? Kyllä erikoislääkärin työ osoittaa, että on sitä jotain tolkkuakin päässä ja itsekuria lukea muutakin kuin lifestyle-blogeja.