Hyvätuloiset maksaa nyt jo liikaa veroja
jojo... tiedän kyllä mitä te kaikki huudatte: Enemmän rahaa pois "rikkailta". Minä olen kyllä ihan eri mieltä.
Kyllä tällä hetkellä hyvätuloiset maksaa huonotuloisten puolesta ihan tarpeeksi. Jos vaikka joku tienaa 30.000 € ja maksaa 20% veroja, se veroumma on 6.000 €. Jos joku tienaa 50.000 ja veroprosentti on 35%, se verosumma on 17.500 €. En nyt katsonut tarkat luvut, mutta about näin se menee. Mielestäni se on ihan kohtuulinen. Mutta se että kaikki huutaa nyt että enemmän hyvätuloisten pitäisi maksaa enemmän ja enemmän on ihan naurettavaa. Hyvätuloiset maksaa nyt jo % ja € paljon enemmän kuin köyhät.
Jos katselen noita "pientuloisia", niin täytyy kyllä sanoa että usein näkee että rahat riittää tupakalle, viinalle ja sipsipusseille. Silloin pientuloisilla asiat ei voi olla niin huonot.
Ja fakta on vain se, että ihan rahallisesti on parempi/helpompi/realistisempi ottaa 100.000 ihmiseltä 10 € sen sijaan että otta 10 ihmiseltä 100.000 € että pääse 1.000.000 € säästöihin.
Kansa on täynnä "viisaita" ihmisiä ketkä eivät edes ymmärrä perus laskelmia.
Kommentit (142)
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 06:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 23:10"]
Miten vähemmän tienaavat voivat kokea tämän itseään kohtaan epäreiluksi?!
[/quote]
Taas samaa tekopyhää valitusta. Paskahommia mitä sä et suostu tekemään, mutta silti sun mukaan muiden pitäisi kyllä suostua niitä tekemään. Ja tietenkin vielä pienellä palkalla, jotta sä saat itse enemmän. Siivoappa kuule vaan itse paskasi, mä kaljoittelen ennemmin kun alan sun orjaksi.
[/quote]
Jokaisen velvollisuus yhteiskunnassa on tehdä töitä omien kykyjensä mukaan.
[/quote]
Ei ole, yksilöllä on vapaus päättää mitä tekee. Tai ainakin on ollut. Eli jos on seitsemää kieltä puhuva matematiikan tohtori niin voi päättää maanantaina jäädä ryyppäämään. Ei voi kukaan pakottaa mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:18"]
jojo... tiedän kyllä mitä te kaikki huudatte: Enemmän rahaa pois "rikkailta". Minä olen kyllä ihan eri mieltä.
Kyllä tällä hetkellä hyvätuloiset maksaa huonotuloisten puolesta ihan tarpeeksi. Jos vaikka joku tienaa 30.000 € ja maksaa 20% veroja, se veroumma on 6.000 €. Jos joku tienaa 50.000 ja veroprosentti on 35%, se verosumma on 17.500 €. En nyt katsonut tarkat luvut, mutta about näin se menee. Mielestäni se on ihan kohtuulinen. Mutta se että kaikki huutaa nyt että enemmän hyvätuloisten pitäisi maksaa enemmän ja enemmän on ihan naurettavaa. Hyvätuloiset maksaa nyt jo % ja € paljon enemmän kuin köyhät.
Jos katselen noita "pientuloisia", niin täytyy kyllä sanoa että usein näkee että rahat riittää tupakalle, viinalle ja sipsipusseille. Silloin pientuloisilla asiat ei voi olla niin huonot.
Ja fakta on vain se, että ihan rahallisesti on parempi/helpompi/realistisempi ottaa 100.000 ihmiseltä 10 € sen sijaan että otta 10 ihmiseltä 100.000 € että pääse 1.000.000 € säästöihin.
Kansa on täynnä "viisaita" ihmisiä ketkä eivät edes ymmärrä perus laskelmia.
[/quote]paljon on myös ihmisiä, jotka eivät osaa yhdyssanoja (perusmaksaminen) please. en jaksanut edes koko tekstiä lukea, kun lopussa hyökkää silmille väärä kielioppi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 06:44"]
[/quote]
Taas samaa tekopyhää valitusta. Paskahommia mitä sä et suostu tekemään, mutta silti sun mukaan muiden pitäisi kyllä suostua niitä tekemään. Ja tietenkin vielä pienellä palkalla, jotta sä saat itse enemmän. Siivoappa kuule vaan itse paskasi, mä kaljoittelen ennemmin kun alan sun orjaksi.
[/quote]
[/quote]
Ei ole, yksilöllä on vapaus päättää mitä tekee. Tai ainakin on ollut. Eli jos on seitsemää kieltä puhuva matematiikan tohtori niin voi päättää maanantaina jäädä ryyppäämään. Ei voi kukaan pakottaa mihinkään.
[/quote]
teoriassa näin, kunhan yhteiskunta vain ei maksaisi senttiäkään tällaisille tukia.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:47"]
Tienaan 50tkm ja maksan veroja 25.5%
[/quote]Teinaan eläkettä 1500 e ja veroja 23%, miksi näin?? Te nuoret ette edes tajua, että pienistä eläkkeistä maksetaan paljon veroja.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 06:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 17:47"]
Tienaan 50tkm ja maksan veroja 25.5%
[/quote]Teinaan eläkettä 1500 e ja veroja 23%, miksi näin?? Te nuoret ette edes tajua, että pienistä eläkkeistä maksetaan paljon veroja.
[/quote]Piti kirjoittaa Tienaan
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="03.06.2015 klo 05:36"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 04:46"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 22:05"] [quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:08"] Unohdatta aina muut palkasta pidätettävät kulut: Eläkevakuutus 5,70 %, työttömyysvakuutus 0,65 % ja sosiaaliturvamaksu 2.080 %. Nämä on suoraan omasta palkkalaskelmastani. Ennakonpidätys minulla 2700 euron palkasta on 23 %, mikä on hieman yläkanttiin. Kyllä, saan matkakuluvähennyksen, koska työmatkani on pitkä, ja se puuttuu tuosta. Mutta, unohdatteko että pitää ne matkat maksaakin! Itsellä matkakulut on satoja euroja kuussa, verovähennyksinä saan takaisin joitakin kymppejä. Miten joku voi olla kateellinen siitä, että matkakulut pienentää veroprosenttia, kun ne matkat pienentävät huomattavasti sitä nettoansiota, vähennyksistä huolimatta. Äly hoi... [/quote] Siis täh? Oliko tää kirjotettu Pitkänniemen suljetulla, vai missä? Oli nimittäin sen verran älytöntä tuubaa :D Eläke- ja työttömyysvakuutusmaksu mainittu selvääkin selvemmin, eli ei todellakaan ole unohdettu, ainakaan omissa viesteissäni (en todellakaan ole ap). 23% on aivan hemmetin paljon yläkanttiin noilla tuloilla, jos vielä matkakulujakin huomattavasti. Jos sinulla on pitkä työmatka ja todella matkakulut on useita satoja euroja kuukaudessa, niin todennäköisesti sinä saat verovähennyksen oman auton käytön mukaan. Minulla työmatka vajaa 40 kilometriä ja oman auton käyttöoikeus vähennyksessä. Minulla tuo vähennys tarkoittaa käytännössä noin 150 euroa kuukaudessa enemmän nettotuloja. Polttoaineisiin kuluu kuukaudessa noin 130 euroa, eli pari kymppiä kuussa jää auton muihin kuluihin. Eihän se ihan riitä, joten kokonaiskustannukset hieman isommat, kuin saatu verohyöty, mutta toisaalta hoitelen työmatkoillani omiakin asioitani, joita sitten ei tarvi lähteä erikseen hoitelemaan, joten kokonaisuudessa matkakulut ja veroetu kokolailla fifti-fifti. Väite siitä, että usean sadan euron matkakuluista saisi verohyötynä vain muutaman kympin, on kyllä ihan täyttä ripulia. Toki jos olet oikeutettu vain linja-autoon ja käyt silti töissä taksilla niin tuleehan siitä takkiin, mutta silloin se on vain ja ainoastaan omasta mukavuudenhalustasi johtuva ongelma, eikä liity mitenkään todellisiin matkakustannuksiin. Siis mistä vitusta sä sait päähäsi, että joku kadehtii toisten matkakuluja verovähennyksenä??? Minä taidan olla ainoa, joka tässä ketjussa mitään on matkakuluista puhunut ja sekin liittyi ainoastaan veroprosentin muodostumiseen, eikä todellakaan kenenkään vähennysten saamiseen, saanhan niitä aika paljon itsekin!!! Että sä olet sekasin :D [/quote] Et voi saada 40 kilometristä vähennyksiä oman auton mukaan pääsääntöisesti. Poikkeus on kuitenkin, mikäli julkisia ei kulje tai työaikasi on sellainen, ettet julkisilla pääse. Sitä ei katsota kilometrimäärän mukaan, vaan pääsääntö on aina, että lähdetään siitä että halvimman mukaan korvataan killometrimäärästä riippumatta. Oman auton käytölle pitää laittaa veroilmoitukseen perustelut. Mitkä on sinun perustelusi olleet, kun on noin lyhyelle matkalle hyväksytty? Ilman perusteluja ei noin lyhyelle matkalle hyväksytä, pitemmällekin matkalle aikaraja on että julkisilla matka kestäisi odotuksineen tietyn ajan, en muista oliko se kolme tuntia enkä jaksa nyt tarkistaa. Sama koskee viikonloppumatkoja kotiin, jos asuu toisaalla, ei omaa autoa välttämättä hyväksytä jos julkisilla pääsee, pitemmänkään matkan takia. Huomautan myös, että mikäli hyväksytään oman auton mukaan, se auto pitää myös olla. Jos sen matkan oikeasti kulkee julkisilla, silloin hyväksytään vain julkiset, ellei ole autoa, jota voi väittää käyttäneensä. Siitäkin verottaja voi pyytää matkapäiväkirjaa ja mittarilukemia halutessaan. [/quote] 40 km matkalle saa, jos työajat on virka-ajan ulkopuolella ja sitten asuu siten että pysäkille on yli 3 km tai odottelua kertyy yli kaksi tuntia. Noita kriteerejä ei myöskään valvota kovin tarkasti. Tiedän tapauksen, jossa kävelymatkoista pidempi oli noin kaksi kilometriä ja odotusaikaa ei kertynyt ollenkaan, mutta verovähennys meni silti läpi.
Miten tuo todennetaan että on käyttänyt autoa? Voisin ajatella että joku vaikka pyöräilisi juna-asemalle,jonne ei mene bussia, 5 km ja ottaisi korvaukset auton mukaan, koska kävelymatka on yli 3 km.
[/quote]
Kyllä moni noin tekeekin, mutta jos ei ole autoa, niin sitten ei voi noin tehdä.
Minulla ei mennyt läpi verovähennys, joskin aikaa tästä on jo useampi vuosi, kun bussipysäkille oli 200 metriä. Toisessa päässä piti vaihtaa paikallisbussiin johon ehti ja juuri että ehti kahdeksaan töihin 6 km päähän ja siellä kävelymatka oli aika lyhyt, jotain 100 metrin luokkaa. Kotoa piti lähteä 6.15 lähtevään bussiin ja takaisin olin n. 17.45.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:49"]
Asioita pitäisi muuttaa juuri siten, että työnteko on kannattavaa eikä vain kaikenlaisten tukien juonitteleminen. Niin yhteiskunta pyörii. Ei siten että työntekeminen sekä rahan hankkiminen lähes rikollista kuten virhervasemmiston unelmissa on.
Suomi nousee sillä että teemme töitä ja saamme siitä rahaa sekä on kannattavaa eikä siitä että elämä perustuu hyyssäämiseen.
[/quote]Voitko kertoa, missä ne työpaikat luuraa.? olen itse ollut alalla, jolla on koko ajan riittänyt töitä, mutta pitää osata ajatella omaa napaa pidemmälle.
Huomaa, että täällä kateelliset suu vaahdossa huutavat lisää veroja ja maksuja "rikkaille". Mitä jos kouluttautuisitte ja tekisitte töitä? Voisi olla sisäisesti parempi olokin, eikä tarvitsisi toisten rahoilla elää.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 18:49"]
Asioita pitäisi muuttaa juuri siten, että työnteko on kannattavaa eikä vain kaikenlaisten tukien juonitteleminen. Niin yhteiskunta pyörii. Ei siten että työntekeminen sekä rahan hankkiminen lähes rikollista kuten virhervasemmiston unelmissa on.
Suomi nousee sillä että teemme töitä ja saamme siitä rahaa sekä on kannattavaa eikä siitä että elämä perustuu hyyssäämiseen.
[/quote]Voitko kertoa, missä ne työpaikat luuraa.? olen itse ollut alalla, jolla on koko ajan riittänyt töitä, mutta pitää osata ajatella omaa napaa pidemmälle.
[/quote]
Sosialismi vei ne, mitä tapahtuu kaikille epäkelvoille yhteiskuntamalleille elämän kilpajuoksussa. Oikein, ne kuolee.
Miksi kukaan ei puhu säästöjen yhteydessä eläkekatosta. 4000 e korkein eläke, niin sillä se rikaskin pärjää. Eläkeverotus tosin on suurempi kuin palkkaverotus.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 06:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 06:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
teoriassa näin, kunhan yhteiskunta vain ei maksaisi senttiäkään tällaisille tukia.
[/quote]
sepä se pointti onkin, minkä takia luusereita pitää tukea jos ne ovat keskivertoa lahjattomampia. Mutta samanaikaisesti keskivertoa lahjakkaammilta vaaditaan loputonta osallistumista kuona-ainaksen harrastusten tukemiseen.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:07"]
Huomaa, että täällä kateelliset suu vaahdossa huutavat lisää veroja ja maksuja "rikkaille". Mitä jos kouluttautuisitte ja tekisitte töitä? Voisi olla sisäisesti parempi olokin, eikä tarvitsisi toisten rahoilla elää.
[/quote]
1. Koulutus, sain hanttihommia, mutta en koulutusta vastaavaa työtö
2. Koulutus, sain alan vakituisen työpaikan, meni laman aikaan alta kun olin äitiyslomalla ja vaikea saman alan töitä saada, pätkiä sain.
3. Koulutus, jatkoa edelliseen, pätkätöitä edelleen, jatkoakin johonkin yritettiin, mutta määrärahoja ei saatu ja joku oli, missä vain projektin jälkeen ei ollut töitä mistä antaa ilman että vakkareita olisi pistetty pihalle, luvattiin heti kun tulee kutsua, mutta pääsin koulutukseen numero 4.
4. Koulutus 4 kk työttömänä, sitten vuoden määräaikainen pesti ja samalta alalta vakituinen heti perään eri firmasta.
Ikinä en ehdi maksaa kaikkea koulutustani takaisin veroina, kun välillä olen korvauksiakin saanut.
Eräs hyvä mittari verotuksen epätasa-arvoisuuden laskemiseen on se, että kuinka monta päivää/viikkoa teet työtä, mutta et saa siitä palkkaa. Jos kuukaudessa on viisi viikkoa ja veroprosenttisi on 50, niin teet kaksi ja puoliviikkoa töitä palkatta. Ja samaan aikaan toinen vain on, eläen sillä saamatta jääneellä palkallasi, ja lisää vaatien. Suomi on todella paska maa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 07:15"]
Eräs hyvä mittari verotuksen epätasa-arvoisuuden laskemiseen on se, että kuinka monta päivää/viikkoa teet työtä, mutta et saa siitä palkkaa. Jos kuukaudessa on viisi viikkoa ja veroprosenttisi on 50, niin teet kaksi ja puoliviikkoa töitä palkatta. Ja samaan aikaan toinen vain on, eläen sillä saamatta jääneellä palkallasi, ja lisää vaatien. Suomi on todella paska maa.
[/quote]
Totta puhut Suomi on todella epätasa-arvoinen ja paska maa, joka velvoittaa ja ryöstää loputtomasti tiettyä kansanosaa
Veroja on korotettu viimeaikoina jatkuvasti ja esim Urpilaisen solidaarisuusvero on edelleen voimassa, vaikka sen piti olla väliaikainen. Meillä Euroopan ankarimpia verotuksia. Työssäkäyvät ovat vuosikymmeniä maksaneet kovia veroja ja vaikka taloustilanne on ollut välillä parempi, ei verosta ole juurikaan kevennetty vaan keksitty uusia etuja. Kun verotus on kova, ei ole mahdollista kuluttaa ja kaikki kärsii. Tämän hallituksen ratkaisu on ollut hyvä, ettei kokonaisveroaste saa nousta.
Kaikesta näkee, että työssäkäyvä veronmaksajan mittari on tullut täyteteen vuosikymmeniä jatkuneesta lompakolla käynnistä. Suomessa verorahoilla ylläpidetään julkisen sektorin järketöntä ihmismassaa, kun samalla raha ei edes ohjaudu oikeasti apua tarvitseville.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 21:16"]
Vuonna 2012 20% tulonsaajista (yli 40 000 euroa vuodessa ansainneet) maksoi valtion tuloverosta 90% ja kunnallisveroista 50% (lähde Tilastokeskus). Jotkut ovat silti sitä mieltä, että tämän jouko verorasitusta pitää nostaa.
[/quote]
Johan av mamma sanoi että työttömät ja eläkeläiset ne verot maksaa :) jos verotus hyvätuloisilta vielä nousee tästä maasta lähtee puolet ulkomaille töihin.
[/quote]
No mutta sehän olisi av-logiikalla voitto valtiolle. Pääsisi eroon rikkaista kuppaajista ja jäljelle jäisivät ne todelliset maksavat ja vastuunkantajat ;)
Sosialistien solidaarisuus vero elää ja voi hyvin. Se on jo unohdettu, kun vaaditaan "rikkaiden" osallistumista talkoisiin. Suomessa kun ei ole tervettä, hyvinvoivaa parempiosaisten joukkoa. Ne on tapettu kaikki ja sosialistit sen teki. Pärjätä voi mutta hyvää elämää et Suomessa omalla työllä saavuta.
Ansiosidonnaisesta ja Kelan tuista menee oli summa mikä hyvään niin 20% veroa......
[/quote]
[/quote]