Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen päiväunien kanssa! Järki lähtee !!!

Vierailija
23.06.2015 |

Nyt apua!!!! Sekoon aivan kohta!!! Lapsi 2v6kk, päiväunille nukahtaminen hirveä sota. Ennen nukahtanut itse omaan sänkyyn, nyt riekkuu ympäri huonetta ja käyn komentamassa takas sänkyyn 50kertaa. Yleensä nukahtaa vasta sitten kun olen mennyt hänen viereen noin tunniksi istumaan tai nukkumaan itsekkin. Tää nukutus kestää noin 2h. En kestä enää tätä! Tarvitsee kuitenkin ne päiväunet ja syksyllä alkavassa päuväkodissakin ne nukutaan. Mitä vittua mä teen, sekoon ihan kohta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtina, voinko jättää unet pois, ja laittaa yöunille 7? Silloin viimestään on hysteerisen väsy jos ei nukkunut päivällä.

Vierailija
2/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet viereen nukkumaan ja nukut kun lapsi nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit jättää pois, jos se hyvälle tuntuu. Huone onhan pimeä (tai mihin tottunut), voisitko mennä viereen olemaan kunnes nukahtaa, jos vielä kokeilet?

Vierailija
4/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:31"]Menet viereen nukkumaan ja nukut kun lapsi nukkuu.
[/quote]
Ei käy. En nuku joka päivä päiväunia. Tähän löydyttävä muu ratkaisu.

Vierailija
5/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä mun lapset (3kpl) ovat jättäneet päiväunet pois, kuopus nukkui kyllä päiväkodissa päikkärit vielä tuon jälkeenkin, mutta ei kotona. Eli jätä veks ne päiväunet ja sitten pikkuhiljaa rytmiä siihen että aamulla 7-8 välillä ylös ja illalla 8-9 välillä nukumaan. Jos kerran olette kotona niin mitä väliä, vaikka vähän kiukuttaisikin silloin tällöin väsyn takia?

Vierailija
6/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:31"]Voit jättää pois, jos se hyvälle tuntuu. Huone onhan pimeä (tai mihin tottunut), voisitko mennä viereen olemaan kunnes nukahtaa, jos vielä kokeilet?
[/quote]

En jaksa joka päivä tuntikaupalla nukuttaa kun oppi jo nukahtamaan itse. Tämä ei vaihtoehto.

Vierailija
7/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita päiväunille. Minulla samanikäinrn ja ihan turhaan yrittää laittaa nukkumaan. Päiväkodissa nukkuu, kotona ei. Sieltä kuitrnkin löytyy enemmän virikkeitä kuin kotoa ja vieraassa paikassa väsyy eritavalla.

Vierailija
8/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:33"]Tuon ikäisenä mun lapset (3kpl) ovat jättäneet päiväunet pois, kuopus nukkui kyllä päiväkodissa päikkärit vielä tuon jälkeenkin, mutta ei kotona. Eli jätä veks ne päiväunet ja sitten pikkuhiljaa rytmiä siihen että aamulla 7-8 välillä ylös ja illalla 8-9 välillä nukumaan. Jos kerran olette kotona niin mitä väliä, vaikka vähän kiukuttaisikin silloin tällöin väsyn takia?
[/quote]

Niin tätä mietin juuri että jos vaan sitten jätän ne unet pois.

Vierailija
9/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähänkö aikaan yrität nukuttaa? Miksi ne päiväunet ei voisi olla 2-3 aikaan? Ei ole vaan väsynyt vielä

Vierailija
10/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vaan pois. Mulla meinas kans mennä järki esikoisen kanssa kun oli tuon ikäinen ja päikkäreille rupeaminen ihan mahdotonta. Sitten tajusin, että kuka määrää että lapsen on nukuttava päikkärit, jos kerran se on noin vaikeaa? MINÄ. Joten määräsin että lapsi ei nuku päikkäreitä, vaan menee illalla aikaisemmin nukkumaan. Jäi aikaa itselle iltaan esim katsoa nauhoitettuja leffoja tai sarjoja.

Vierailija
11/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:38"]Ja tähänkö aikaan yrität nukuttaa? Miksi ne päiväunet ei voisi olla 2-3 aikaan? Ei ole vaan väsynyt vielä
[/quote]

Koska päiväkodissakin ne nukutaan klo 12.

Vierailija
12/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:38"]Ja tähänkö aikaan yrität nukuttaa? Miksi ne päiväunet ei voisi olla 2-3 aikaan? Ei ole vaan väsynyt vielä
[/quote]
koska lapselle tulee väsy 11. Mutta piristyy kun laitabn sänkyyn.

Vierailija
13/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsi lopetti tuossa iässä päiväunien nukkumisen. Odotin silloin meidän toista lasta, ja olisin itse kaivannut päivisin unta todella kipeästi... Muistan miten luin ensin lapselle kirjaa niin kauan että omat silmät jo pilkki, ja vaikka millä tavoin koitin silitellen ja maanitellen saada lapsen nukahtamaan... Juurikin noin että pari tuntia kaikkeni tein, koska olin aivan kuoleman väsynyt, ja silti lapsi kirkkain silmin aina lopulta totesi että "Äiti, mennään jo alakeetaan". Jos ei nuku niin ei nuku. Yöunet piteni sitten vissiin tunnilla, en enää tarkkaan muista kun nyt poika odottelee jo kouluun lähtöä... :)

Vierailija
14/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoisen kanssa päiväunet ovat menneet kausissa. Nukkui lyhyitä hankalampia aikoja lukuunottamatta helposti kolmevuotiaaksi, sitten tuli muutama jakso jolloin kokeiltiin jättää unet pois kun ei kolmessa vartissa tullut uni. Nyt lapsella on ikää 3v 8kk ja taas unet ovat maistuneet muutaman viikon tosi hyvin. Minusta on mukavampaa, että lapsi nukkuu sen puolitoistatuntisen päivällä, niin jaksaa illalla valvoa yhdeksään ja ehditään tehdä vielä kaikenlaista iltaisinkin.
Pointtina siis, että kokeile ilman unia. Aina voi ottaa unet takaisin ohjelmaan, jos tuntuu ettei vielä suju. Meillä hankalina aikoina auttoi ulkona tuplarattaissa nukkuminen pikkuveljen vieressä. Koko talvenkin nukkui ulkona.

Vierailija
15/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jättää unet lapselta pois, kun lapselle tulee uhmaikä eikä ilman kokeilua käy unille. Jos ap.n lapsi kerran unet tarvitsee, ei auta kuin istua vieressä se tunti (?). Lapsi huomaa, että ne unet nukutaan. Hyvä, että ap.lla on samanlainen rytmi päiväkodin kanssa, helpottaa lapsen pk:n aloitusta.

Vierailija
16/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:02"]Meillä esikoisen kanssa päiväunet ovat menneet kausissa. Nukkui lyhyitä hankalampia aikoja lukuunottamatta helposti kolmevuotiaaksi, sitten tuli muutama jakso jolloin kokeiltiin jättää unet pois kun ei kolmessa vartissa tullut uni. Nyt lapsella on ikää 3v 8kk ja taas unet ovat maistuneet muutaman viikon tosi hyvin. Minusta on mukavampaa, että lapsi nukkuu sen puolitoistatuntisen päivällä, niin jaksaa illalla valvoa yhdeksään ja ehditään tehdä vielä kaikenlaista iltaisinkin.
Pointtina siis, että kokeile ilman unia. Aina voi ottaa unet takaisin ohjelmaan, jos tuntuu ettei vielä suju. Meillä hankalina aikoina auttoi ulkona tuplarattaissa nukkuminen pikkuveljen vieressä. Koko talvenkin nukkui ulkona.
[/quote]
kiitos! Meillä on tosiaan näitä kausia aiemminkin, kerran ei viikkoon nukkunut unia. Ärsyttää vaan kun sitten illalla ei voi mennä mihinkään kun toinen niin väsy. Eletään päivä kerrallaan. Kiitos fiksuista vastauksista.

Vierailija
17/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:06"]Moni jättää unet lapselta pois, kun lapselle tulee uhmaikä eikä ilman kokeilua käy unille. Jos ap.n lapsi kerran unet tarvitsee, ei auta kuin istua vieressä se tunti (?). Lapsi huomaa, että ne unet nukutaan. Hyvä, että ap.lla on samanlainen rytmi päiväkodin kanssa, helpottaa lapsen pk:n aloitusta.
[/quote]
Juu lapsella ollut pitkä ja vaikea uhma. Ihan ammattilaisillakin poikaa käytetään edelleen. -ap

Vierailija
18/18 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:06"]Moni jättää unet lapselta pois, kun lapselle tulee uhmaikä eikä ilman kokeilua käy unille. Jos ap.n lapsi kerran unet tarvitsee, ei auta kuin istua vieressä se tunti (?). Lapsi huomaa, että ne unet nukutaan. Hyvä, että ap.lla on samanlainen rytmi päiväkodin kanssa, helpottaa lapsen pk:n aloitusta.
[/quote]
Juu lapsella ollut pitkä ja vaikea uhma. Ihan ammattilaisillakin poikaa käytetään edelleen. -ap
[/quote]

Millainen on pitkä ja vaikea uhma? Kiinnostaa tarkempikin kuvaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi