MINUN ON PÄÄSTÄVÄ LAITOKSEEN!
Te sanotte että haen huomiota, no antakaa kun kerron TÄYSIN REHELLISESTI mitä minulle on tapahtunut/tapahtuu:
Minua on alistettu,lyöty,haukuttu,nöyryytetty,kiusattu,syrjitty ja syytetty. Minulla on myös väkivaltainen alkoholisti isä, josta sain tietää vasta 10-vuotiaana. Miksi minä, miksi?
En jaksaisi nousta ylös sängystä, tai yleensäkkään tehdä mitään. Minua ei kiinnostaa mikään, ja mietin usein itsetuhoisia juttuja. Itken ahdistusta iltaisin, ja _tiedän_että minulla on lievä anoreksia nervosa. En tiedä miten tulen kestämään 9lk läpi, kun 8 luokkakin oli yhtä helvettiä. Koulupsykologilla käynti ei ole auttanut, koska kukaan ei ota minua tosissaan.
Kotona äiti ei nää tai tajua mistään mitään. Olen äitin mielestä täysin terve, mutta vaan väsynyt. En halua syödä, jo veden juominen aiheuttaa huonon omatunnon. Pakko syödä vähän ja esittää että kaikki on hyvin. Käyn vaa'alla n.10 kertaa päivässä ja rakastan tunnetta kun pyörryttää. Haluan laihtua, mutta teen sen pikkuhiljaa että kukaan ei huomaa. Valehtelen kaikesta ja kaikille. En halua olla ihmisten lähellä, vaan haluan olla yksin huoneessani ja kuunnella musiikkia. En jaksa enää elää. Ei ole mitään minkä vuoksi nousta ylös aamulla. Jo hymyily on vaikeaa. Nauran ja hymyilen, mutta oikeasti itken sisältä. Olin koulukiusattu ala asteella ja äiti sanoi "älä välitä, niin ne lopettaa" "pitää vaan antaa olla" jne.
No nyt on annettu olla saatana. Nyt ei olla välitetty. Mikä on seuraus? En halua olla olemassa, eikä kukaan usko kun pyydän apua. Kukaan ei koskaan ole ottanut minua vakavissaan. Olen pelkkä vitsi. Eilenkin pyysin äidiltä että pääsisin vaikka laitokseen mutta ei. Minun kuulemma pitää vaan silitellä koiria ja rentoutua. Nämä vuodet on olleet helvettiä. En tiedä kauanko enää jaksan.
T.15v.
Kommentit (90)
Miksi koko keskustelu on täynnä ap:lle vittuilua? En osaa sanoa muuta kuin että mene vaikka terveyskeskukseen hakemaan apua. Voisit myös kokeilla kirjoittaa äidillesi kirjeen, jossa kerrot tuntemuksiasi. Tsemppiä ja voimia! :)
Mieti joka ilta mistä olet kiitollinen siinä päivässä.
Voi olla pienikin juttu.
Mieti joka aamu mistä olet iloinen.
Oon huomannut että tää toimii itellä, vaikka kuulosti aluks tosi naiivilta.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:49"]Kill yourself, bitch!
[/quote]
Jännä muuten, että jos nyt uutiset täyttyisivät minun itsemurhasta niin sinä sanoisit jälkiviisaana "miksi sitä tyttöä ei autettu?" Kyllähän sinä nyt voit täällä heittää tuollasta settiä, mutta jos nyt tappaisin itseni niin johan sinäkin tekopyhänä surisit. Älä hei koettele.
-Ap
[/quote]
Miksi kuvittelet että kuolemasi ylittäisi uutiskynnyksen? Tämä jo kertoo siitä että haet enemmänkin huomiota..
[/quote]
Se oli hei esimerkki.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:46"]Sun pitää varmaan avautua itsemurha-aikeista ennen kuin ottavat tosissaan. [/quote] Jäin jo kerran kiinni viiltelystä. Eipä auttanut. -Ap [/quote] Viiltelyä harrastaa joka toinen teini, se on liian normaalia toimintaa. Alat heittää sille psykologille ihan hourupäisiä juttuja miten olet käynyt mittailemassa jotain siltaa tms.
[/quote]
Ei todellakaan ole normaalia!
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:49"]Kill yourself, bitch! [/quote] Jännä muuten, että jos nyt uutiset täyttyisivät minun itsemurhasta niin sinä sanoisit jälkiviisaana "miksi sitä tyttöä ei autettu?" Kyllähän sinä nyt voit täällä heittää tuollasta settiä, mutta jos nyt tappaisin itseni niin johan sinäkin tekopyhänä surisit. Älä hei koettele. -Ap
[/quote]
Voi tyttörukkaa. Lapset haaveilee kuolemasta ja miettii, että kyllä ne sitten katuisi ja surisi. Tai uutiset täyttyisi minun kuoleman uutisesta. Tosielämässä niin ei ole. Kumpikaan asia.
Täysin asiaton tuo viesti, johon vastasit. Toivottavasti ymmärrät pysyä possa täältä! Täältä et saa mitään hyvää. Kirjoita mielummin vaikka nuorten auttavaan palveluun tai mihin tahansa muualle.
Olet liian nuori tänne. Ja lian haavoittuva.
Ellet keksi mitään muuta, niin ota yhteys lastensuojeluun. Tarvitset apua nopeasti.
Mun lapsi joutui laitokseen vastoin tahtoaan. Ei viihtynyt. Oli onnesta soikee kun pääsi kotiin. Tilanne laitoksessa oli paljon pahempi ku kotona, ei valvontaa, ei älykästä seuraa koska muut lääkittiin zombieiksi, ei hyvää ruokaa, mutta kuria ja kieltoja enemmän ku kotona. Mutta heräs sentään arvostamaan sitä mitä on kotona.
Mä olin joskus saman kaltasessa tilanteessa. Äiti muutti ulkomaille ja jätti mut ja 2 sisarusta narsistisen isän hoidettavaks. Noh isä pisti mut käymään töissä yläasteen ohella, hoitamaan kotia ja pikkusisaruksia ja tekemään ruokaa. Liikaa vastuuta oli 14-16 vuotiaalla. Ite en tietenkää ruokaa isän mielestä ansainnu joten elin kouluruualla ja viikonloppusin varastin leipää kotona. 2 vuotta mä kestin ja sit ku rupes tulee tappouhkauksia isältä ni päätin et tänne en jää. Annoin itelleni puol vuotta aikaa paeta kotoa tavalla tai toisella (joko muutan pois tai tapan itteni ni ei tarvii pelossa elää että isä tappaa pikkusisaruksetki mun takii). Tein puol vuotta kovaa duunii (3 työpaikkaa ja nostin kouluarvosanoja) ja hain lukioo parinsadan kilometrin päähän. Pääsin pois sielt helvetist :D nyt 5v myöhemmin oon onnellisesti naimisissa ja ihanimman tytön äiti <3 sain vihdoin oman rakastavan perheen <3 koita kestää ap, koita vaan tehä töitä paremman eteen vaikka se tuntuu raskaalta. Hae rohkeesti vaan apua. Paremmat päivät koittaa vielä ja kaikki tuska palkitaa lopulta.
Sanoit, että valehtelet. Eli siis valehteletko, esim. syömisistäsi ja pahasta olostasi? Ehkä saisit apua, jos menisit kertomaan suoraan vaikka koulukuraattorille tai terveydenhoitajalle. Kerro rehellisesti kaikki samat asiat mitä olet tässäkin ketjussa sanonut ja kaiken mitä päässäsi liikkuu. Kerro itsemurha-ajatuksista, syömisen ja vedenjuonninkin vaikeuksista, viiltelystä ja kaikesta muusta.
Mutta laitoshoito ei välttämättä ole oikea vaihtoehto. Itse olin teininä suljetulla osastolla, eikä siitä ollut mitään hyötyä. Mitä luulet, että laitoshoito voisi sinulle tarjota?
Enemmänkin tuossa tilanteessasi voisi hyötyä olla siitä, että pääsisit terapiaan ja juttelemaan jonkun kanssa. Ja että saat lääkityksen, jos sitä tarvitset (en itse suosittele kyllä lääkkeiden syömistä vielä tuossa iässä, ellei niitä oikeasti, pakosti tarvitse, enkä usko että sinä tarvitset).
Väität myös, ettei kukaan välitä tai ota sinua tosissaan. Mutta silti sanot, että ystäväsi ovat huolissaan? Eikö tämä kerro ainakin sen, että ystäväsi välittävät sinusta ja ottavat tosissaan ongelmasi. Eivät he muuten huolissaan olisi. Olen aika varma, että äitisikin välittää sinusta kyllä ja on huolissaan. Ehkä hänellä ei vain ole keinoja auttaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 08:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:49"]Kill yourself, bitch! [/quote] Jännä muuten, että jos nyt uutiset täyttyisivät minun itsemurhasta niin sinä sanoisit jälkiviisaana "miksi sitä tyttöä ei autettu?" Kyllähän sinä nyt voit täällä heittää tuollasta settiä, mutta jos nyt tappaisin itseni niin johan sinäkin tekopyhänä surisit. Älä hei koettele. -Ap
[/quote]
Voi tyttörukkaa. Lapset haaveilee kuolemasta ja miettii, että kyllä ne sitten katuisi ja surisi. Tai uutiset täyttyisi minun kuoleman uutisesta. Tosielämässä niin ei ole. Kumpikaan asia.
Täysin asiaton tuo viesti, johon vastasit. Toivottavasti ymmärrät pysyä possa täältä! Täältä et saa mitään hyvää. Kirjoita mielummin vaikka nuorten auttavaan palveluun tai mihin tahansa muualle.
Olet liian nuori tänne. Ja lian haavoittuva.
[/quote]
Onpas typeriä ihmisiä vastaillut tähän ketjuun. Ihan vielä vaivautuneet näppäimistöä käyttämään. Tuo kuoleman jälkeisen huomion pohtiminen on prosessi masennuksessa löytää jotain arvoa itsestään ihmisenä. Eihän kuoleman jälkeen henkilö itse enää välitä näkeekö kukaan, mutta sen pohtiminen on aivojen tapa yrittää prosessoida sitä arvottomuuden tunnetta mitä ympäristö jatkuvasti välittää ihmiselle. "Tosielämällä" ei oikeasti ole mitään merkitystä juuri missään. Mutta tämä keskustelu avasi minunkin silmäni siitä miten hirveitä ihmisiä tällä palstalla on. Itsekin seikkailin foorumeilla masentuneena teininä, mutta näin mauttomaan ketjuun en sentään törmännyt jossa aikuiset yhdessä lyttäävät nuoren tunteita.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:21"]Ikävää kun ei maailma ole sellainen kuin haluat. Ja se on muiden vika. Ihanaa itsekeskeisyyttä.
[/quote]
Jos ei ole hyvää sanottavaa niin älä sano ollenkaan.
-Ap
Jokaisella on teininä tuo sama vaihe. Kyllä siitä yli päästään.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:28"]Jokaisella on teininä tuo sama vaihe. Kyllä siitä yli päästään.
[/quote]
Hei älkää viitsikö vähätellä.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:33"]Onks vaikeeta olla tavallinen?
[/quote]
Ette tajua ennen kuin on liian myöhäistä, että mitä nämä kommentit vaikuttaa.
-Ap
Täällä av:lla on paljon ihmisiä jotka ei ymmärrä toisten oloja ja laukovat mitä sattuu kun tilannetaju puuttuu kokonaan, taikka sitten haluavat muuten vaan pelkästään vittuilla, alistaa ja satuttaa. https://www.tukinet.net/keskustelu/otsikot.tmpl?grp=59 Tee tonne topic, tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 23:35"]
Täällä av:lla on paljon ihmisiä jotka ei ymmärrä toisten oloja ja laukovat mitä sattuu kun tilannetaju puuttuu kokonaan, taikka sitten haluavat muuten vaan pelkästään vittuilla, alistaa ja satuttaa. https://www.tukinet.net/keskustelu/otsikot.tmpl?grp=59 Tee tonne topic, tsemppiä.
[/quote] https://www.tukinet.net/keskustelu/otsikot.tmpl?grp=59 jos tää linkki toimis
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:30"]
Te sanotte että haen huomiota, no antakaa kun kerron TÄYSIN REHELLISESTI mitä minulle on tapahtunut/tapahtuu: Minua on alistettu,lyöty,haukuttu,nöyryytetty,kiusattu,syrjitty ja syytetty. Minulla on myös väkivaltainen alkoholisti isä, josta sain tietää vasta 10-vuotiaana. Miksi minä, miksi? En jaksaisi nousta ylös sängystä, tai yleensäkkään tehdä mitään. Minua ei kiinnostaa mikään, ja mietin usein itsetuhoisia juttuja. Itken ahdistusta iltaisin, ja _tiedän_että minulla on lievä anoreksia nervosa. En tiedä miten tulen kestämään 9lk läpi, kun 8 luokkakin oli yhtä helvettiä. Koulupsykologilla käynti ei ole auttanut, koska kukaan ei ota minua tosissaan. Kotona äiti ei nää tai tajua mistään mitään. Olen äitin mielestä täysin terve, mutta vaan väsynyt. En halua syödä, jo veden juominen aiheuttaa huonon omatunnon. Pakko syödä vähän ja esittää että kaikki on hyvin. Käyn vaa'alla n.10 kertaa päivässä ja rakastan tunnetta kun pyörryttää. Haluan laihtua, mutta teen sen pikkuhiljaa että kukaan ei huomaa. Valehtelen kaikesta ja kaikille. En halua olla ihmisten lähellä, vaan haluan olla yksin huoneessani ja kuunnella musiikkia. En jaksa enää elää. Ei ole mitään minkä vuoksi nousta ylös aamulla. Jo hymyily on vaikeaa. Nauran ja hymyilen, mutta oikeasti itken sisältä. Olin koulukiusattu ala asteella ja äiti sanoi "älä välitä, niin ne lopettaa" "pitää vaan antaa olla" jne. No nyt on annettu olla saatana. Nyt ei olla välitetty. Mikä on seuraus? En halua olla olemassa, eikä kukaan usko kun pyydän apua. Kukaan ei koskaan ole ottanut minua vakavissaan. Olen pelkkä vitsi. Eilenkin pyysin äidiltä että pääsisin vaikka laitokseen mutta ei. Minun kuulemma pitää vaan silitellä koiria ja rentoutua. Nämä vuodet on olleet helvettiä. En tiedä kauanko enää jaksan. T.15v.
[/quote]
Suosittelen vaan lääkärille menoa ja kerrot siitä itsetuhoisuudesta sillä se on niille punanen vaate laittaa asioita eteenpäin. Itse olen pitkään vältellyt hoitoon menoa mutta menin nyt viimein lääkärin puheille kun aloin ajatustasolla miettimään itsemurhaa lähes päivittäin ja olo on huono ihan ilman mitään syytä eli mielialat heittelee. Pian aloitan jonkun lääkityksen ja onneksi nykymaailmassa löytyy lääkkeistä sentään jotain helpotusta vaikeisiin asioihin niin ettei tarvi itteänsä tappaa. Epäilen että tässä alkaa kohta joku pätemään siitä mistä paskat lääkärit jauhaa että " juoda vettä ja ulkoilla että saa paremmin nukuttua ". Yksikään joka sanoo tuohon tapaan tai muutenkaan ettei kannattaisi masentua on niin pihalla siitä millaista masennus on. Monet luulee todella ilmeisesti että se masennus on vapaaehtoinen olotila joka aiheutetaan ja lopetetaan itse ?
Tsemppiä sulle ap
terveisin masentunut nuori mies
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:59"]
Joskus vanhemmatkin voivat mennä jotenkin lukkoon kun eivät osaa toimia b[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 22:49"]Ainoa varma keino tulla otetuksi tosissaan on yrittää itsemurhaa ja mieluusti julkisesti. Saat M1 ja pääset hoitoon. Tee se, ansaitset tulevaisuuden. [/quote] Höpö höpö. Sairaaloissa on ihan tarpeeksi oikeasti sairaita hoidettavana. Teinipellet keksikööt jotakin muuta, kuin feikata sairasta. [/quote] En ole koskaan ennen itkenyt av mamman takia, mutta tuo 24. Kommentti sai minut romahtamaan. Miksi KUKAAN EI USKO?!?! Miksi minua ei oteta todesta??? -Ap [/quote] Tämä on väärä paikka. Soita sinne kriisipuhelimeen. Voimia.
[/quote]
Masentunut nuori mies vielä jatkaa että musta nämä kriisipuhelimetkin on niin paskanjauhantaa ?? Jos sulla ahdistaa yksinäisyys ja yksin nukkuminen ni mitä ihmettä siitä auttaa puhua puhelimessa. Enemmän auttaisi se että se soittaja tulis nukkumaan sun kanssa eikä ne vaivaavat asiat muutu miksikään ennenku asia muuttuu :D. Oon aina pitäny jokseenki huvittavana ja todella turhana sitä keskustelua ammattilaisen kans asioista joihin ei voi vaikuttaa. Se on melkeimpä sama puhutko kaverin kanssa vai lääkärin kanssa paitsi että lääkäriltä voit saada lääkkeitä ja unilääkkeitä niin ettei tarvi juoda vettä ja juosta 10 km joka ilta niinkuin tollot neuvovat. Ei yksinäisyyteen auta kuin seura jota ei silti halua ottaa lähelleen koska aivot pistävät vastaan. Keino on lievä lääkitys ja sitä kautta koittaa muuttaa asioita mutta esim toimettomuuteen ja talousongelmiin masentunutta ei voi auttaa mitenkään muuten kuin antamalla esimerkiksi lottovoiton
Ap kun rakastuis niin johan unohtuis paha mieli.ainakin joksu aikaa..
[quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:55"][quote author="Vierailija" time="02.06.2015 klo 07:49"]Kill yourself, bitch!
[/quote]
Jännä muuten, että jos nyt uutiset täyttyisivät minun itsemurhasta niin sinä sanoisit jälkiviisaana "miksi sitä tyttöä ei autettu?" Kyllähän sinä nyt voit täällä heittää tuollasta settiä, mutta jos nyt tappaisin itseni niin johan sinäkin tekopyhänä surisit. Älä hei koettele.
-Ap
[/quote]
Miksi kuvittelet että kuolemasi ylittäisi uutiskynnyksen? Tämä jo kertoo siitä että haet enemmänkin huomiota..