Tojotaan takajarruputken vaihto 800€ onko kallis
Kommentit (19)
Riippuu siitä mitä joutuu tekemään ja paljon pajan tuntiveloitus.
Jos vedetään putki "mutkat suorina" seuraavaan liitokseen, niin on kalliilta kuullostaa..
Jos taas tehdään kunnolla alkuperäistä muotoa mukaillen ja mahdollisesti irroitetaan polttoainesäiliö, niin sitten tunnu enää niin kalliilta.
2009 Toyotan alusta alkaa olla aika rapeassa kunnossa ja odotettavissa on ruosteen kanssa painimista, kun osia irroitellaan toisistaan.
kannattaa kysyä tarjouksia eri pajoilta
Vierailija kirjoitti:
Jos vedetään putki "mutkat suorina" seuraavaan liitokseen, niin on kalliilta kuullostaa..
Jos taas tehdään kunnolla alkuperäistä muotoa mukaillen ja mahdollisesti irroitetaan polttoainesäiliö, niin sitten tunnu enää niin kalliilta.
2009 Toyotan alusta alkaa olla aika rapeassa kunnossa ja odotettavissa on ruosteen kanssa painimista, kun osia irroitellaan toisistaan.
Ai ei tunnu kalliilta? no jos kuvitellaan että tunti n.100€ putki maksaa max50€ niille jää 7n. tuntia aikaa turata. Tuossa ajassa vaihtaa moottorin tommoseen korillaan.
Toyota 2009, mikä malli ? No, ryöstöhinta silti.
Kysy tarkemmin mitä työ sisältää. Missä määrin jarruputkistoa uusitaan. Ehkä laajemmin kuin ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Minä kun en oo koskaan mitään muuta nähnykkää ku niitä mutkat suoriksi versioita. On sitten Veho, Maanauto tai joku yksitynen niin sama on tyyli, niin nopeasti ku mahdollista ja rahat pois...Ei ne oota että sä könyät auton alle tarkastamaan työn jälkeä. Siellä "vedätetään" mitä moninaisemmin keinoin ja varsinkin nais väkeä. Tyttis soitti kustannus arviota Peugeot 206 raidetangon pää ja jousituen laakeri, samalla puolella. Hinta arvio 500 ja "ehkä" siittä ylös päin osineen. Minä selvitin asiaa, ostin osat. Laakeri 3€ ja raidetangonpää 14,90. Vein sen itte siihen samaan korjaamoon, kokonais kustannus: hieman alle 120 euroo...Että silleen. Ei kauhean rehellistä toimintaa minusta. Tämä "isäntä" oli tyttikselle selittänyt työn vaikeudesta ja laajuudesta ummet ja lammet. En olis edes vienyt autoa koko puljuun koska tiesin entuudestaan kuinka työ tullaan tekemään, ja että tää tyyppi vedättää, mutta muualle ei siihen hätään autoa saanut. Toin kyllä asian julki että oon nuorempana laittanut paljonkin autoja ja että tiedän tasan tarkkaan työ järjestyksen...
Helsingissä tatrarisuolla vaihtoivat mulle 420€ hintaan vm2012 corollaan tuon keväällä.
Putki 50€ työ 50€ niin lähellä ollaan todellista. Sua vedätetään merkkikorjaamolla tai siihen työhön kuuluu paljon muutakin.
Ite vaihoin 2009 autoon jarruputken 40€.
Vierailija kirjoitti:
Kysy tarkemmin mitä työ sisältää. Missä määrin jarruputkistoa uusitaan. Ehkä laajemmin kuin ajattelet.
Toinen takajarruputki. Kuljettajan puoli.
Vierailija kirjoitti:
Toyota 2009, mikä malli ? No, ryöstöhinta silti.
Corolla on.
Riippuu mihin vertaa. Itse tekisin tuon omin kätösin. Tosin minulla on tilat, työkalut, nosturi ja osaaminen.
Ei montaa kymppiä mene, jos ei omalle työlleen laske hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2009 Toyotan alusta alkaa olla aika rapeassa kunnossa ja odotettavissa on ruosteen kanssa painimista, kun osia irroitellaan toisistaan.Jaa? Minä kun en oo koskaan mitään muuta nähnykkää ku niitä mutkat suoriksi versioita. On sitten Veho, Maanauto tai joku yksitynen niin sama on tyyli, niin nopeasti ku mahdollista ja rahat pois...Ei ne oota että sä könyät auton alle tarkastamaan työn jälkeä. Siellä "vedätetään" mitä moninaisemmin keinoin ja varsinkin nais väkeä. Tyttis soitti kustannus arviota Peugeot 206 raidetangon pää ja jousituen laakeri, samalla puolella. Hinta arvio 500 ja "ehkä" siittä ylös päin osineen. Minä selvitin asiaa, ostin osat. Laakeri 3€ ja raidetangonpää 14,90. Vein sen itte siihen samaan korjaamoon, kokonais kustannus: hieman alle 120 euroo...Että silleen. Ei kauhean rehellistä toimintaa minusta. Tämä "isäntä" oli tyttikselle selittänyt työn vaikeudesta ja laajuudesta ummet ja lammet. En olis edes vienyt autoa koko puljuun koska tiesin entuudestaan kuinka työ tullaan tekemään, ja että tää tyyppi vedättää, mutta muualle ei siihen hätään autoa saanut. Toin kyllä asian julki että oon nuorempana laittanut paljonkin autoja ja että tiedän tasan tarkkaan työ järjestyksen...
En ole minäkään ikinä nähnyt jarruputkia jotka ovat vaihdettu, että olisivat mitenkään alkuparäisen näköisiä. Juosten kustuja ovat. EIvätkä koskaan irroita tankkia, laskuttavat siitä kyllä, joka autossa saa jarruputken survottua tankin yli.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mihin vertaa. Itse tekisin tuon omin kätösin. Tosin minulla on tilat, työkalut, nosturi ja osaaminen.
Ei montaa kymppiä mene, jos ei omalle työlleen laske hintaa.
Ihan mielen kiinnosta, menisikö 7 tuntia työssä?
Vierailija kirjoitti:
Putki 50€ työ 50€ niin lähellä ollaan todellista. Sua vedätetään merkkikorjaamolla tai siihen työhön kuuluu paljon muutakin.
Ite vaihoin 2009 autoon jarruputken 40€.
Niinku mitä muuta siihen voi kuulua?
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllä tuossa tapauksessa tuntiveloitus on paljon.
Mutta normaalilla tuntiveloituksella jää puoleen tuosta, esim. tankkia ei tarvitse irrottaa vaan hieman löysyttää että mahtuu putki menemään.
Voin heti sanoa tusinan paikkoja jossa tekevät tuon alle 500€, ja yksikään niistä ei ole ketju tai merkkikorjaamo.
Äkkiseltään kuulostaa kalliilta.