HS TÄNÄÄN: 70 PROSENTTIA SUOMALAISISTA VAARALLISEN LIHAVIA!
Tämän päivän Helsingin Sanomien mukaan 70 prosenttia suomalaisista ylittää terveellisenä pidettävän vyötärön ympäryksen rajan, mikä on naisilla 80 cm. Kuulostaa hurjalta, mutta veikkaampa että tämän palstan kirjoittajista aika moni kuuluu tuohon yli 80 cm kerhoon! Hävetkää!
Kommentit (104)
106
Vierailija:
jos otetaan lasntion ja vyötärön välinen suhde huomioon sitä vääristää esimerkiksi se jos mitattavalla on kapea lantio. minäkin olen omenalihavaa tyyppiä mutta olen painoindeksin alarajoilla ja lantionympärykseni on 88cm!
Eilen söin kaksi suklaalevyä, pussin (250g) pähkinärinkuloita, pari sämpylää ja light limpparia+ muutaman hedelmäkarkin. Imetys pahentaa karkinhimoa ja lisää entisestään inhoa ruokaan.
Vierailija:
Että mikä heidä ruokavaliossa mättää ja miksi.
Ei kannata odotella, että se " oikea" laji löytyy, vaan kannattaa muuttaa koko elämänasenne niin, että päivittäin liikkuu kotiaskareissa, työmatkoilla jne. Itse tein sellaisen ratkaisun, että muutin hieman parempien liikenneyhteyksien päähän, möin auton pois ja nyt kuljen kävellen 3 km työmatkat ja kaikki kauppamatkat mennessä kävellen ja palatessa bussilla.
No, aikaa toki kuluu enemmän, mutta eipähän tarvi katsoa tosi-TV:tä.
En ole laihduttanut, mutta silti kaverit sanovat, että olen pienentynyt..?
aamupala: kahvia ja yksi leipä juustolla ja tomaatilla
Lounas: yleensä keittoa tai pataa yksi annos ja salaattia
Välipala: teetä ja leipä yleensä
Illallinen: Pataa tai keittoa + salaattia
Iltapalaksi: rahkaa tai esim. 2 lämmintä voileipää
Nesteeksi vichya ja vettä n. 3-4 l päivässä
Liikun 2 lapsen kanssa vien kävellen lasta iltaisin treeneihin kävelen 6 km lenkin sauvoilla 1x vko ja uin 1, 5km per viikko.
En syö makeaa, karkkia tai suolaisia herkkuja. Muu perhe on ihannepainoisia.