Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en ymmarra sellaista lapsen vanhempaa/huoltajaa, joka ei osallistu lapsensa paivakodin/koulun vanhempainiltoihin,,,, vaikka olisi mahdollista. tunnetko tallaisia vanhempia?

Vierailija
28.09.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta " tärkeästä" opettajat ja pk:n henkilökunta on aina koonnut muistion, joka jaetaan joka perheeseen, oli paikalla tai ei. Ajat sitten olen pistänyt elämäni tärkeysjärjestykseen, mielummin olen lasten kanssa, kuin tuhlaan aikaani vanhempainillassa.

Vanhempainvartit ja kasvatuskeskustelut olen käynyt läpi ja tulen tulevaisuudessakin käymään. Niistä sentään on hyötyä lapselle ja ne todellakin liittyvät lapseen. Ei nimittäin tippaakaan kiinnosta, minne lapseni luokka on menossa luokkaretkelle, millaiset eväät pitkinä päivinä saa ottaa mukaan jne. Kaiken tämän voin lukea siitä muistiosta.

Vierailija
2/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan niin on että ajan haaskausta ne ovat. Saman asian saa paperilla joka tapauksessa, mitään niin täkeää ei ole koskaan puhuttu että enkö olisi ilman sitä tietoa pärjännyt.

Vanhempainvartit ovat jo minusta eri asia, jos on jotain ongelmaa. Tuntuu niin turhalta sekin kun käy kuulemassa sen jo minkä tietää (=hyvin menee). Esikoisen ohdalla vanhempainvartista oli hyötyä kun hänellä oli ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen on alkanut tuntua, että ei enää jaksa kiinnostaa, aina samat jutut, jotka jo tiedän. Lapsia on nyt 4.

Vanhempien vartit on mielestäni järkeviä ja niissä käyn aina, samaten päiväkoti-ikäisten vanhempainilloissa, mutta nykyään jätän aika usein väliin koululaisten vanhempainillat, kun ei niistä saa yhtään mitään. Silti välitän lapsistani ja tiedän miten koulussa menee. Meillä on kaikki 4 tyttöjä eikä mitään ongelmia koulunkäynnissä ole ilmennyt ja jos olisi, opettaja varmaankin ottaisi yhteyttä.

Eli ei kaikki poisjääjät ole ongelmalasten vanhempia.

Vierailija
4/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja " hoitaa" joka päivä puoli tuntia yhtä vanhempaa. Vaikka hän sivusilmällä valvoo lapsia, ei hän ehdi tuona aikana touhuta lasten kanssa.

Vierailija:

Vierailija:

Veikkaan kuitenkin olevani paremmin selvillä hoitopaikasta kuin monet muut. Jään meinaan joka päivä hoitopaikkaan keskustelemaan n. puoleksi tunniksi. Samalla tapaan muita vanhempia ja saan keskustelua kaikesta tapahtuneesta ja nään yleisen ilmapiirin. Eli viikossa vietän aikaa n. 2h hoidossa, kuukadessa n. 8h..

.

Juuri tällaisten vanhempien takia on joskus vaikea hoitopäivän aluksi tai lopuksi saada puhua jostain tärkeästä hoitajien kanssa, jos joku " varaa" itselleen yksityisajan puoleksi tunniksi. Joskus voi olla asioita, joita haluaa sanoa vain hoitajalle, ei kellekään vieressä kuuntelevalle äidille tai isälle.

Vierailija
5/33 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy ikinä

Vierailija
6/33 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä puuttuu aina ne vanhemmat, joiden siellä pitäisi olla.

Vierailija
7/33 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina samat asiat käydään läpi vuodesta toiseen ja aina ne muutamat vanhemmat, jotka on suuna päänä koko ajan. Ajan haaskausta. Jos on asiaa osaan sanoa/kysyä muulloinkin kuin vanhempainillassa.

Vierailija
8/33 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ujo ja kaikki äidit tuntevat toisensa vuosien takaa ja kahvittelevat harva se päivä toistensa kanssa.

En ole halunnut/päässyt V.I.P äitien ja isien juorukerhoon.

Minä en tunne heitä kunnolla(olen muuttanut neljä vuotta sitten), tuttavapiirini on lähinnä nykyisiä työkamuja,opiskeluaikaisia kavereita,lapsuudenystäviä.

3

Vierailija
9/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt saman koulun vanhempainilloissa jo 17-vuotta, ne eivät ole miksikään muuttuneet näinä vuosina mutta jokainen lapseni joka sitä koulua on käynyt on itse halunnut että meistä jompikumpi vanhemmista siellä on. Kysymys " miksi äiti sä eet mee mun vanhempain iltaan kun sä menit Jullenkin" saa minut joka kerta lähtemään vaikka olisin ajatellutkin jättää sen tänä vuonna väliin.

Loppujenlopuksi se muutama tunti lukuvuodessa joka siellä istutaan on niin vähän että voin sen kyllä lapseni vuoksi istua!!

T. 5:den lapsen äiti

Vierailija
10/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän päiväkodin vanhenpainiltaa varten tarvitse tuntea muita vanhempia. Voi siellä olla tutustumattakin, muut asiat ovat tärkeämpiä.

Vierailija
11/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä neljä lasta ja kaikkien vanhempainillossa olen ollut ja tulen olemaan.

Poikkeus oli yksi pk:n vanhempainilta kun äitini kuoli juuri edellisenä päivänä niin silloin unohdin tyystin:((

Lapset on nyt kaikki koulussa ekasta ysiluokkalaiseen ja kaikkiin vanhempainiltoihin kyllä menen

Vierailija
12/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle siihen osallistuminen viestii välittämistä ja kiinnostusta. Lisäksi siellä saa tietoa monista sellaisista asioista, joita ei ehkä edes tajua kysyä.

Vierailija
13/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy; käytännössä se on mahdotonta, minulla ei ole pienimmille lapsenvahtia siksi aikaa, ja jos otan heidät mukaani, niin silloin on aivan sama menenkö vai en. En kuitenkaan voi kuunnella rauhassa tai edes ollenkaan mitä siellä puhutaan.

Virka-aikaan sitten käyn juttelemassa kahden kesken opettajan/ pk:n tädin kanssa jos tarvetta on. Silloin pääsen.

Vierailija
14/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen tainnutkin saada vain yhden kutsun. Kieltäydyin myös kehityskeskustelusta tätösten kanssa. Sanoin, että minulla on jatkuva kiire ja stressi muutenkin, joten vähennän kaikki vapaaehtoiset menot minimiin. Hyvin on mielestäni aika mennyt päiväkodissa ja voin antaa palautetta aina kun haen tai vien lapsia.

Vierailija
15/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisin kyllä mennyt.

Vierailija
17/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itsellä neljä lasta ja kaikkien vanhempainillossa olen ollut ja tulen olemaan.

Poikkeus oli yksi pk:n vanhempainilta kun äitini kuoli juuri edellisenä päivänä niin silloin unohdin tyystin:((

Lapset on nyt kaikki koulussa ekasta ysiluokkalaiseen ja kaikkiin vanhempainiltoihin kyllä menen

Tosin lapseni koulujen vanhempainilloissa on vähän ihmisiä. Ekaluokkalaisten vanhemmat vielä käyvät, mutta myöhemmin ei enää tule pahemmin vanhempia. Itse laiskistuin, kun huomasin, että ei siellä muutkaan vanhemmat käy. Sitä ennen olin joka paikassa aktiivisesti mukana.

Vierailija
18/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä käydään läpi vaan koulun yhteisiä asioita, eivät liity mitenkään lapseen. Vanhempainvarteissa tietenkin käyn keskustelemassa lapsesta ja muutenkin aktiivisesti opettajaan yhteydessä.

Pidän vanhempainiltoja täysin kissanristiäisinä.

Mielestäni tapahtuma jossa vanhemmat yrittävät vaan päteä omalla osallistumisellaan ja sillä kuka tekee enemmän, alkaa toimia luokan kassanhoitajana jne.

Vierailija
19/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kertoo välittämisestä, kun lapsen vanhempainilloissa käydään. Mutta kyllä se henkilökunta esim. päiväkodissa muutenkin vanhemmista sen käsityksen saa et välitetäänkö lapsesta vai ei. Itse aion kyllä sitten käydä jokaikisessä vanhempain illassa, kunhan aika tulee. Tai itseasiassa olinkin jo pojan kerhon vanhempainillassa, siellä oli kyllä varmaan kaikkien vanhemmat kun oli niin paljon porukkaa.

Vierailija
20/33 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo vaan kiinnostuksesta koulun/päiväkodin toimintaa kohtaan. Itse kävin aiemmin mutta lopetin kun huomasin ettei siellä käsitellä lainkaan lasten asioita. Lasten opettajia kyllä käyn tapaamassa.