Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS TÄNÄÄN: 70 PROSENTTIA SUOMALAISISTA VAARALLISEN LIHAVIA!

Vierailija
22.09.2006 |

Tämän päivän Helsingin Sanomien mukaan 70 prosenttia suomalaisista ylittää terveellisenä pidettävän vyötärön ympäryksen rajan, mikä on naisilla 80 cm. Kuulostaa hurjalta, mutta veikkaampa että tämän palstan kirjoittajista aika moni kuuluu tuohon yli 80 cm kerhoon! Hävetkää!

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on verensokerit kondiksessa, kolesteroliarvot on ihanteelliset, verenpaine on myös erittäin hyvissä lukemissa. Fyysinen kuntoni on hyvä, urheilen joka päivä. Ruokavalioni koostuu lähinnä kasviksista. En polta, enkä juo. Onko kamalan suuri synti, kun en saa vyötäröä menemään noihin rajoihin? Muuten olen terve ja sopusuhtainen.

Vierailija
2/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti mittasin vyötärönympärykseni 77 cm. olen normaalipainoinen, indeksi 23. mutta otan aamulla verenpine- ja illalla kolesterolipillerin. niin hullulta kun se kuulostaakin noi arvot ihan pilvissä. syön monipuolista ruokaa, liikun, en polta. ei noi aina ole lihavien tauteja ollenkaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et usko, lue sieltä.

Vierailija
4/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi22 ja mitat 91-90-89. läski nyt ei vaan lähde mahasta. kolesteroliarvoista tai verenpaineesta en edes viitsi puhua, olen karppaamalla saanut painoni normaalipainon sisälle sentään. suvussa kakkostyypin diabetestä joten sekin pelottaa:(

Vierailija
5/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkään en usko tuohon 70% millään. kun kadulla katsoo ympärilleen, on siellä kuitenkin suurin osa normaalipainoisia.

Vierailija
6/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ihan selvästi viestien tyylistä ja sisällöstä!

Vierailija
7/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin enemmänkin päärynä, maha oli litteä ja pylly leveä. Raskauksien jälkeen alaosa näyttää pieneltä mahan alapuolella. Painoltani olen normaalipainon ylärajoilla. Pitäisi kai alkaa käydä kuntosalilla etsimässä kadonneita vatsalihaksia, mutta se on vaikeaa järjestää, kun mies tekee pitkää työpäivää. Kävelen kyllä paljon, lähemmäs 10 km. päivässä. Kotona yritän joskus jumpata, mutta pienet lapset ovat heti kimpussa.

Mitä muuten olen seurannut muita synnyttäneitä naisia, niin vyötärön katoaminen synnytysten jälkeen tuntuu olevan aika yleistä.

Vierailija
8/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInun BMI on alle 19. Olen hoikka ja pitkä. Vyötärön ympärykseni on 70cm ja minulla on mielestäni melko kapea uuma ottaen huomioon sen ,että olen synnyttänyt mm. kaksoset.

Vierailija
9/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat tulleet jotenkin läskisokeiksi. kun itse ollaan satakiloisia niin ne normaalipainoiset alkavat omissa silmissä näyttää anorektikoilta. who:n suositusten mukaan normaalipaino on välillä 18,5-25 johon muuten mahtuu pirun ison skaala kaikenkokoisia naisia. eniten harmittaa se että oman terveyden kanssa pelleillään! Henkilökohtaisesti, en tunne yhtään lihavaa joka viihtyisi kropassaan. Monethan näin väittävät. Tai olisivat fyysisesti kovassa kunnossa, näitä valheita olen tosin lukenut vain tältä palstalta.

Vierailija
10/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa. Tunnen olevani vielä lihava, pitäis 10 kg saada pois!

Uskon tuohon, että suurin osa läskeistä luulee olevansa normaalipainoisia. Jos vyötärö on yli 80cm olet LIHAVA, vaikka voilla paistais.

Vierailija
11/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelen joskus kassalla ja kauhistelen kuinka paljon lihavat ihmiset vetää karkkia. hyi hyi. kannattais syödä vaikka ihania kotimaisia omenia ja luumuja...

Vierailija
12/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan hyvistä yrityksistä tipu tuo paino ja motivaatio on aika hukassa.

Vierailija
13/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti pitäisi bmi:n olla jotain 18, jotta se onnistuisi. Juu, vaihtaisin päärynävartaloon just tällä minuutilla, jos se onnistuisi ;)

Vierailija
14/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan hämmästynyt kun kävi ilmi että eräs todella ylipainoinen kaverini todella pitää itseään normaalipainoisena! Hän on tosin laihduttanut 15 kiloa nykyisiin mittoihinsa, mutta on edelleen ihava. Omasta mielestään hän kuitenkin on ihan normaali ja sillä hyvä...no enpä ole siihen viittinyt vastaan vängätä. Tuon hesarin jutun idea on varmaankin se, että niinkuin monesta paikasta on saanut lukea viime aikoina, niin vyötärömitta on luotettavampi ylipainon osoittaja kuin painoindeksi. Painoindeksi ei ota huomioon henkilön ruumiinrakennetta tai sitä, että joillain saattaa lihasmassa lisätä painoa huomattavastikin, jolloin BMI on vastaavasti korkeampi. Tällaiset lihaksikkaat henkilöt eivät kuitenkaan ole ylipainoisia ja jos heiltä mitataan vyötärö, se on usein alle tuon rajan joka lehdessä mainittiin. Vyötärölle kerääntynyt ihra on terveysriski, eikä siitä pääse mihinkään.

Vierailija
15/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä jaksat jankuttaa muiden makkaroista joka ikinen päivä täällä av:lla!

Vierailija
16/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä on ensimmäinen kerta kun valitan muiden makkaroista! Syytäkin, kun minunkin verorahoista kustannetaan näiden ylipainoisten sairauksien hoidot!

Vierailija
17/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon saanut kaks lasta ja tavoitepainoon on matkaa vielä 7 kiloa. Kyllä 80 cm kuulostaa ihan järkeenkäypältä rajalta, mutta just synnyttäneiden kohdalla se ei kyllä voi päteä koska löysä vatsanahka leventää uumaa.

Vierailija
18/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenalta näytän. En pidä sitä niin pahana vielä, koska raskaudesta palautuminen kestää minulla aikansa. Aion myös vielä laihtua n. 5kg, jolloin vatsakin pienenee ja vyötärö tulee takaisin. Elän ja syön myös terveellisesti.

Moni vasta synnyttänyt on kyllä omenavartaloinen eikä se ole sama kuin olisi 10 vuotta ollut samanmuotoinen ja eläisi epäterveellisesti.

Vierailija
19/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäneistä tutuistani useimmilla on mennyt n. 1-2 vuotta siihen, että ovat olleet jälleen normaalimitoissaan synnytyksen jälkeen.

Vierailija
20/104 |
22.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenavartalossa rasvat kertyvät sisäelinten ympärille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä