Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS TÄNÄÄN: 70 PROSENTTIA SUOMALAISISTA VAARALLISEN LIHAVIA!

Vierailija
22.09.2006 |

Tämän päivän Helsingin Sanomien mukaan 70 prosenttia suomalaisista ylittää terveellisenä pidettävän vyötärön ympäryksen rajan, mikä on naisilla 80 cm. Kuulostaa hurjalta, mutta veikkaampa että tämän palstan kirjoittajista aika moni kuuluu tuohon yli 80 cm kerhoon! Hävetkää!

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue hyvänä esimerkkinä vaikka nro 114 kirjoitus.

Vierailija
82/104 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kiinnosta liikkua vaan keksitään tekosyitä niin mikäs ihme tuo on että suomalaisnaiset senkuin rasvoittuu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muinoinhan ihmiset tekivät fyysisesti raskasta työtä. Harvapa sellaista työtä tänä päivänä tekee? Eli vaatiihan se tiettyä ponnistusta että jaksaa vielä raskaan työpäivän (istumatyö) jälkeen lähteä jonnekin lenkkipolulle. Kun kuitenkin on kotonakin kaikki työt odottamassa ja niiden lasten ja puolisonkin kanssa pitäisi ehtiä joskus olla. Ei se nyt vaan niin aina oo helppoa!

Vierailija
84/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapäiväkirjasi mukaan sinun päivän kalorisaldosi on noin 1300 kaloria. Vaikka et harrastaisi mitään liikuntaa päivän aikana ja viettäisit kokonaan päivän tekemättä mitään, olisi peruskulutuksesi noin 1700 kaloria. Jos olet nuorempi kuin 35 vuotta, jolla tuon laskin, tai jos harrastat yhtään liikuntaa, on kulutuksesi enemmänkin. Sinulle tulee siis kalorivajetta arkiviikolla 2000 kalorin edestä. Jotta painosi ei tipu, täytyy sinun viikonloppuisin syödä 1700 kaloria + 1000 kaloria per päivä.

Tai sitten elimistösi on energiansäästötilassa, jossa se säästää mistä voi, kun energiaa ei tule tarpeeksi.

Vierailija:

Aamu: Jogurtti + hedelmä tai kaksi (esim. omena ja nektariini) + pari riisikakkua kevytsulatejuustolla

Lounas: Salaatti tonnikalalla, raejuustolla, kanalla tms. jälkkäriksi hedelmä tai marjoja

Välipala: Porkkanoita, jogurtti, kourallinen pähkinöitä tms. terveellistä naposteltavaa

Päivällinen/illallinen (syödään aika myöhään, kun mies tulee kotiin): Höyrytettyjä kasviksia tai salaattia, PIENI annos täysjyväpastaa, -riisiä, tai -couscousta tms., linssejä, papuja, herneitä ym. usein mukana aterialla. Toisinaan lisäksi sisäfilettä, lohta, kalkkunaa tms.

Vierailija
85/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä kun olen vielä patalaiska, liikkumista ei kauheesti tuu harrastettua. t:se 53 kilonen.

Vierailija
86/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttia ruokavaliooni. Anteeksi nyt vaan " partanen" tai kuka ikinä ravintogurua siellä leikitkään, et mitenkään voi tietää annoskokojani tai tarkkoja syömisiäni pelkästään sen perusteella mitä tänne laitoin. Toisekseen olen saanut kaksi lasta pienen ajan sisällä (esikoinen on nyt 3, kuopus 1 v.) ja tavoitteeni on ollut päästä eroon raskauskiloista mahdollisimman pian. Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta, toiset lihoo ja laihtuu helpommin kuin toiset, minä tiedän etten olisi päässyt takaisin lähtöpainooni eli tähän nykyiseen ilman kalorien nipistämistä. Etenkin kun en ole ikinä ollut liikuntaa harrastavaa sorttia, ja koska minulla ei siihen aikaa näiden lasten ja kodinhoidon takia tällä hetkellä edes olisi. PS. Mieheni on ammatiltaan lääkäri, joten kiitos vaan jos haluan kommenttia ruokavaliostani käännyn hänen puoleensa. ;)

Vierailija
87/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin tuota ylläpitoruokavalioksi, eipä ihme, että menin metsään. Toisaalta olisit ihan hyvin voinut oikaistakin minua. Kertoa, että tarkoitus tosiaankin on laihtua eikä pysyä samassa painossa, kuten minä kuvittelin =)

Vierailija:

Kommenttia ruokavaliooni. Anteeksi nyt vaan " partanen" tai kuka ikinä ravintogurua siellä leikitkään, et mitenkään voi tietää annoskokojani tai tarkkoja syömisiäni pelkästään sen perusteella mitä tänne laitoin. Toisekseen olen saanut kaksi lasta pienen ajan sisällä (esikoinen on nyt 3, kuopus 1 v.) ja tavoitteeni on ollut päästä eroon raskauskiloista mahdollisimman pian. Ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta, toiset lihoo ja laihtuu helpommin kuin toiset, minä tiedän etten olisi päässyt takaisin lähtöpainooni eli tähän nykyiseen ilman kalorien nipistämistä. Etenkin kun en ole ikinä ollut liikuntaa harrastavaa sorttia, ja koska minulla ei siihen aikaa näiden lasten ja kodinhoidon takia tällä hetkellä edes olisi. PS. Mieheni on ammatiltaan lääkäri, joten kiitos vaan jos haluan kommenttia ruokavaliostani käännyn hänen puoleensa. ;)

Vierailija
88/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka muuten on minun tarpeisiini aivan riittävä. Minulla ei ole tarkoitustakaan nostaa päivittäistä kalorimäärääni, ellen sitten joku kaunis päivä yllätä ja ala juosta maratoneja tai jotakin. :) Olen itse sitä mieltä, että syy siihen miksi monet kamppailevat kilojensa kanssa vaikkeivat omasta mielestään syö " juuri mitään" , johtuu juuri tuosta että oma energiantarve yliarvioidaan ja oman ruokavalion sisältämä energia vastaavasti aliarvioidaan. Säästöliekkiä ym. käytetään tekosyynä sille että syödään liikaa eikä omaa järkeä osata käyttää: Jos olet ylipainoinen, syöt liikaa, piste.

Vierailija
89/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peruskulutukseni on noin 1600 kaloria vuorokaudessa, jos en tee yhtään mitään. Arkiruokavalioni on suurinpiirtein tuon verran, vaikka harrastan paljonkin liikuntaa. Syömme viikonloppuisin huomattavan paljon runsaskalorisemmin, joten painoni pysyy samana eikä putoa vaikka liikunkin.

Vierailija:

joka muuten on minun tarpeisiini aivan riittävä. Minulla ei ole tarkoitustakaan nostaa päivittäistä kalorimäärääni, ellen sitten joku kaunis päivä yllätä ja ala juosta maratoneja tai jotakin. :) Olen itse sitä mieltä, että syy siihen miksi monet kamppailevat kilojensa kanssa vaikkeivat omasta mielestään syö " juuri mitään" , johtuu juuri tuosta että oma energiantarve yliarvioidaan ja oman ruokavalion sisältämä energia vastaavasti aliarvioidaan. Säästöliekkiä ym. käytetään tekosyynä sille että syödään liikaa eikä omaa järkeä osata käyttää: Jos olet ylipainoinen, syöt liikaa, piste.

Vierailija
90/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä jotain hyvää. Mollaaminen ei auta ketään.

Vierailija
91/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: Kaksi leipää, päällä kevytlevite, kinkkua, tomaattia. Rasvaton 200g jogurtti

Lounas: (töissä) Valmisruoka, esim 380g makaroonilaatikko ja jälkiruuaksi rasvaton rahka, hedelmä tms.

Välipala: Hedelmä

Päivällinen: Keitto, leipä, rasvaton maito

Iltapala: Kuten aamu

Lisäksi liikuntaa 4 kertaa viikossa.

Te naiset syötte ihan liian vähän!

Nykyään syön kuten laihdutuskuurilla, mutta välipalaan olen lisännyt esim leivän, jogurtin, usein jäätelön jne..

Olen pysynyt painossani vuodesta 2000 ja lapset syntyneet 2004 ja 2005. Synnytyksen jälkeen paino tippui takaisin normaalilukemiin muutamassa kuukaudessa noudattamalla 2500 kalorin diettiä. Liikuin paljon ja imetin. Kerran viikossa herkkupäivä.

Vierailija
92/104 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän ne kilot siitä liikkumattomuudesta tule, vaan siitä että olette syöneet yli tarpeen. Tunnen monia laihoja ihmisiä, jotka eivät kiireisen työnsä ja lasten takia ehdi harrastaa liikuntaa, mutta ovat silti hyvin hoikkia. Minkä tekosyyn varjolla te ylipainoiset sitten olette päästäneet ruokavalionne sellaiseksi, että kiloja on kertynyt, voitteko selittää?

Vierailija
93/104 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski tulee tästä suhteestä ei siitä onko vyötärö yli 80cm.

Vierailija
94/104 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos otetaan lasntion ja vyötärön välinen suhde huomioon sitä vääristää esimerkiksi se jos mitattavalla on kapea lantio. minäkin olen omenalihavaa tyyppiä mutta olen painoindeksin alarajoilla ja lantionympärykseni on 88cm!

Vierailija
95/104 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nimenomaan keskusteltu viime aikoina siitä, miten ihminen voi laihtua vaikkei harrastaisi mitään liikuntaa.

Vierailija
96/104 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli mulle ihan uutta! Lihavien ihmisten itsepetoskyvyillä ei näköjään ole mitään rajaa! Tekosyynä liikakiloille käytetään siis sitä, ettei " ole aikaa" , tai " mahdollisuuksia" jne. harrastaa liikuntaa! Tässäpä siis haastetta päättäjille: Lihavien mahdollisuus liikuntaan on turvattava lainsäädännöllisin keinoin, ennen kuin tämän kansakunnan terveys ja julkisen terveydenhuollon kantokyky romahtavat täydellisesti!

Vierailija
97/104 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi, että lihavat esittävät tekosyitä liikkumattomuudelleen ja huonoille ruokailutottumuksilleen, heillä on aina myös " suuret" tai " painavat" luut, he ovat pitkiä ja lihaksikkaita ja elämänsä kunnossa. Normaalipainoiset sen sijaan ovat anorektikkoja, halveksuttavia olioita kiinteine kroppineen..

Vierailija
98/104 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taitaa kaivata ' mielekästä' liikkumista arkiliikkumisen sijaan. Lasten kanssa tai kotipuuhien lomassa tehtyä liikuntaa ei pidetä mielekkäänä vaan pelkästään lisärasitteena muutenkin raskaassa arjessa. Oikeana liikuntana pidetään ainoastaan sellaista, jonka saa suorittaa yksin tai ystävien kanssa joko kalliilla välineillä tai kalliilla kuukausimaksulla varustettuna =)

Vierailija:

Toki jotain voi yrittää tehdä sisätiloissa lastenkin kanssa, mutta ei se liikkuminen mulle ainakaan mitään iloa anna. Haluaisin ulos ja kovalle lenkille, mutta se on mahdotonta kun on kolme pientä lasta ja mies jatkuvasti epäsäännöllisessä työssä:(. Eikä ole tukiverkkoja. Enkä istu koneella kuin yleensä tähän aikaan hetken ja iltaisinkaan en vahtaa telkkua.

Vierailija
99/104 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on tekosyy että liikunnan pitäisi olla maksullista ja rankkaa (hei haloo, kuka lihava edes PYSTYY juoksemaan kovaa tai hyppimään rankalla aerobictunnilla?). Haluaisimpa vaan tietää minkä tekosyyn varjolla lihavat sitten vetävät kaikenmaailman herkkuja ja roskaruokaa naamaansa? Eikö heillä ole " aikaa" valmistaa itselleen terveellisiä tai vähäkalorisia aterioita? Vai onko tämäkin rahakysymys?

Vierailija
100/104 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mikä heidä ruokavaliossa mättää ja miksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi