Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri suuttui, kun istuin lounaalla "hänen paikallaan"

Vierailija
28.05.2015 |

Istuin eilen siihen kohtaa ruokapöytää, missä eräs työkaveri tapaa istua, koska jonkun tavarat olivat siinä missä minä yleensä istun. Työkaveri ei aina syö samaan aikaan, eikä nytkään tullut keittiöön ennenkuin olin jo hetken aikaa syönyt. Palloili siinä hämmentyneenä hetken ja kysyi: "Missä sä istut?" Vastasin tyynesti: "Tässä." Ja jatkoin syömistä.
.
Sen jälkeen on vain tuhissut ja puhissut, tiuskinut ja kettuillut. Oli heitellyt mun lounasboksitkin kuivauskaapista pitkin keittiötä.
.
Miksi, oi miksi pitää ihmisten käyttäytyä näin??

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:12"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:00"]Ap esittää tahallaan tyhmää? Aina on olemassa toinen vaihtoehto näpäyttämisille: kohteliaisuuden ja ystävällisyyden tie. [/quote] Seisaalteen syöminen siltä varalta, että ainoan vapaan paikan "omistaja" tulisi paikalle? Anteeksi näpäytys. [/quote] Sulla olis kehityskeskustelun paikka äitimuorisi kanssa. Olisit voinut sanoa, että voi anteeksi, istun näköjään sinun lempipaikallasi kun oma lempparini oli varattu, olen pahoillani!  * Antaa luunapin *  [/quote] En ole ap, ja pahoitteluni että äitisi kasvatti sinua luunapeilla. Ei kai niitä paikkoja ollut mitenkään korvamerkitty kenellekään ja oli vaan sattumaa että työkaveri tuli samaan aikaan keittiöön. Mielestäni parempi olla tukematta tuollaista epäkohteliaisuutta.

[/quote]

Luunappi oli kyllä tarkoitettu ihan teille näpäyttelijöille, koska se on kieltä, jota todennäköisimmin ymmärrätte. Jotenkin yllättävää, että tunnistatte fyysisen näpsyn huonoksi kasvatuskeinoksi, kun itse kuitenkin olette vakaamielisiä henkisen näpäyttämisen kannattajia. Tai no, eihän se yllätä oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
62/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:53"]Jos tiedät että se on sen paikka, niin ihan vittumaisuuttasi lykkäsit perseen siihen? Todella aikuismaista käytöstä sinultakin. Kunhan pääsit näpäyttäämään. Se kun on teidän akkojen lempiharrastus tänä päivänä? Sairasta. [/quote] Luitko aloituksen? Jos et, niin luepa uudestaan. Istuin siihen, koska siinä missä yleensä istun, oli jonkun tavarat, ja tämä paikka oli vapaana. Tyyppi ei edes aina syö samaan aikaan mun kanssa, ja nytkin tuli vasta vartti myöhemmin. Minä joudun työni päivystysluonteen vuoksi pitämään lounaan aina samaan aikaan, ja koko tsto tietää sen. Ap

[/quote]

Mutta päääsit näpäyttämään??? Se oli niin vitun hienoa että oikein teit oikein aloituksen siitä av.lle?

Elämäsi on nyt hienompaa? Tunnet ylemmyyttä? Kunnon spede. Siis sinä.
[/quote]

Osu ja uppos ilmeisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:53"]Jos tiedät että se on sen paikka, niin ihan vittumaisuuttasi lykkäsit perseen siihen? Todella aikuismaista käytöstä sinultakin. Kunhan pääsit näpäyttäämään. Se kun on teidän akkojen lempiharrastus tänä päivänä? Sairasta. [/quote] Luitko aloituksen? Jos et, niin luepa uudestaan. Istuin siihen, koska siinä missä yleensä istun, oli jonkun tavarat, ja tämä paikka oli vapaana. Tyyppi ei edes aina syö samaan aikaan mun kanssa, ja nytkin tuli vasta vartti myöhemmin. Minä joudun työni päivystysluonteen vuoksi pitämään lounaan aina samaan aikaan, ja koko tsto tietää sen. Ap [/quote]   Mutta päääsit näpäyttämään??? Se oli niin vitun hienoa että oikein teit oikein aloituksen siitä av.lle? Elämäsi on nyt hienompaa? Tunnet ylemmyyttä? Kunnon spede. Siis sinä. [/quote] Mmtäh? Miten näpäytin? Istumalla siihen, missä oli tilaa? Ok. Ap

[/quote]

Niin, ja oikein ilolla sitten vielä kerrot siitä av:lla? Voi kun saat pienestä iloa elämääsi. Oikein avautumalla ruokatauostasi? Naisvaltaiset alat ovat saatanasta, juuri kaltaisetesi urpojen takia.
[/quote]

Se taisit oikeasti olla sinä?? Se pirkko-marjatta jonka paikka vietiin? :D

Vierailija
64/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:23"]Onko ap:lla tänään vapaapäivä,vai heeeeelvetin pitkä tauko,kun tänne joutaa kirjoitella..? ;) Alkuperäiseen aiheeseen.. Typerä työkaveri sulla. Jos siinä missä istuit,ei lue hänen nimeään,niin paikka ei ole hänen. So simple.
[/quote]
Vai voinko olla vaikka saikulla tai hiljaista töissä? Tai yövuoro? Lapsi sairaana? Ap

Vierailija
65/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa teille lapsuudestani yhden insidentin. Oltiin ryhtymässä lihasopalle kotona. Äiti oli hakemassa liedeltä kattilaa. Olin jotain kolme ja terävänä lapsena laskin, että minun tuoli (kyllä: meillä oli vakipaikat pöydän ääressä) puuttui. Ja koska olin terävä lapsi, siirsin pöydän päästä tuolin itselleni. Äiti toi kattilan, kurotti sen keskelle pöytää, laski patakintaat ja istui paikalleen pöydän päähän, jossa ei enää ollutkaan sitä tuolia, ja keikahti takaperin kuperkeikan parin rappusen vauhdittamana eteiseen saakka.

En saanut piiskaa enkä edes näpäytystä, mutta äiti oli kyllä happamana monta päivää, koska muut nauroi makeasti.

Vierailija
66/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllähän kaikki normaalit ja järkevät ihmiset tajuaa, että ap:n työkaveri on ihan pimeä. Tuollaisia vaan valitettavasti näkee, ja jotenkin ne onnistuu olemaan vielä pomon suosikkeja... No, toisilla on näköjään suuremmat ongelmat ja toisilla pienemmät :D

Vierailija
67/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nro 70 itse suuruusharhainen ja samanaikaisesti pikkusieluinen? Ei ihme, että et pääse pomon lellikiksi, läl läl lää..

Vierailija
68/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:41"]Kerronpa teille lapsuudestani yhden insidentin. Oltiin ryhtymässä lihasopalle kotona. Äiti oli hakemassa liedeltä kattilaa. Olin jotain kolme ja terävänä lapsena laskin, että minun tuoli (kyllä: meillä oli vakipaikat pöydän ääressä) puuttui. Ja koska olin terävä lapsi, siirsin pöydän päästä tuolin itselleni. Äiti toi kattilan, kurotti sen keskelle pöytää, laski patakintaat ja istui paikalleen pöydän päähän, jossa ei enää ollutkaan sitä tuolia, ja keikahti takaperin kuperkeikan parin rappusen vauhdittamana eteiseen saakka.

En saanut piiskaa enkä edes näpäytystä, mutta äiti oli kyllä happamana monta päivää, koska muut nauroi makeasti.
[/quote]
Kurja juttu mutsilles, mutta miten tämä liittyi asiaan? Ap ei vissiin nyysinyt penkkiä kollegansa alta?

Vierailija
69/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:53"]Jos tiedät että se on sen paikka, niin ihan vittumaisuuttasi lykkäsit perseen siihen? Todella aikuismaista käytöstä sinultakin. Kunhan pääsit näpäyttäämään. Se kun on teidän akkojen lempiharrastus tänä päivänä? Sairasta. [/quote] Luitko aloituksen? Jos et, niin luepa uudestaan. Istuin siihen, koska siinä missä yleensä istun, oli jonkun tavarat, ja tämä paikka oli vapaana. Tyyppi ei edes aina syö samaan aikaan mun kanssa, ja nytkin tuli vasta vartti myöhemmin. Minä joudun työni päivystysluonteen vuoksi pitämään lounaan aina samaan aikaan, ja koko tsto tietää sen. Ap

[/quote]

Mutta päääsit näpäyttämään??? Se oli niin vitun hienoa että oikein teit oikein aloituksen siitä av.lle?

Elämäsi on nyt hienompaa? Tunnet ylemmyyttä? Kunnon spede. Siis sinä.
[/quote]

Osu ja uppos ilmeisesti?
[/quote]
En ymmärrä pointtiasi, kun en mielestäni näpäyttänyt mitenkään ketään. Halusin vain ymmärtää, mikä saa ihmisen menemään tolaltaan, kun vakipaikka viedään kerran. Kerro sinä, jos tiedät. Ap

Vierailija
70/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:11"]No, kyllähän kaikki normaalit ja järkevät ihmiset tajuaa, että ap:n työkaveri on ihan pimeä. Tuollaisia vaan valitettavasti näkee, ja jotenkin ne onnistuu olemaan vielä pomon suosikkeja... No, toisilla on näköjään suuremmat ongelmat ja toisilla pienemmät :D
[/quote]
Jännä, et silti täällä pystytään vänkäämään, vaikka selkee tapaus onkin. Vaik täällähän pystytään vänkäämään kaikesya, jopa siitä, että onko taivas sininen vai jotain muuta.

Vierailija
71/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:41"]Kerronpa teille lapsuudestani yhden insidentin. Oltiin ryhtymässä lihasopalle kotona. Äiti oli hakemassa liedeltä kattilaa. Olin jotain kolme ja terävänä lapsena laskin, että minun tuoli (kyllä: meillä oli vakipaikat pöydän ääressä) puuttui. Ja koska olin terävä lapsi, siirsin pöydän päästä tuolin itselleni. Äiti toi kattilan, kurotti sen keskelle pöytää, laski patakintaat ja istui paikalleen pöydän päähän, jossa ei enää ollutkaan sitä tuolia, ja keikahti takaperin kuperkeikan parin rappusen vauhdittamana eteiseen saakka. En saanut piiskaa enkä edes näpäytystä, mutta äiti oli kyllä happamana monta päivää, koska muut nauroi makeasti. [/quote] Kurja juttu mutsilles, mutta miten tämä liittyi asiaan? Ap ei vissiin nyysinyt penkkiä kollegansa alta?

[/quote]

Vein toisen tuolin, mutta en saanut näpäytystä

Vierailija
72/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:41"]Kerronpa teille lapsuudestani yhden insidentin. Oltiin ryhtymässä lihasopalle kotona. Äiti oli hakemassa liedeltä kattilaa. Olin jotain kolme ja terävänä lapsena laskin, että minun tuoli (kyllä: meillä oli vakipaikat pöydän ääressä) puuttui. Ja koska olin terävä lapsi, siirsin pöydän päästä tuolin itselleni. Äiti toi kattilan, kurotti sen keskelle pöytää, laski patakintaat ja istui paikalleen pöydän päähän, jossa ei enää ollutkaan sitä tuolia, ja keikahti takaperin kuperkeikan parin rappusen vauhdittamana eteiseen saakka. En saanut piiskaa enkä edes näpäytystä, mutta äiti oli kyllä happamana monta päivää, koska muut nauroi makeasti. [/quote] Kurja juttu mutsilles, mutta miten tämä liittyi asiaan? Ap ei vissiin nyysinyt penkkiä kollegansa alta?

[/quote]

Vein toisen tuolin, mutta en saanut näpäytystä
[/quote]
Noni, hieno aasinsilta.

Vierailija
73/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti paikkojen pitäminen on ihan naurettavaa, mutta kun ap nyt kuitenkin oli tietoinen siitä, että istui "väärällä paikalla," niin kyllä siihen fiksuinta olisi ollut sanoa, jotakin anteeksipyytävää, kuten esim: "Sori, että istun sun paikalla, mutta mun paikka ei ollut vapaana kun tulin, enkä viitsinyt siirrellä toisten tavaroita, kun en tiennyt kenen ne ovat...) En siis tosiaan puolusta naurettavaa paikkakäytäntöä tai siitä suuttumista, mutta kyllä sitä typerässäkin tilanteessa itse voi käyttäytyä kunnolla. Ei se välttämättä olisi auttanut loukkaantumiseen, mutta olisi se ainakin ap puolelta ollut normaalimpi reaktio kuin töksäistä "tässä," kun kysymys selvästi tarkoitti nimenomaan sitä, että "miksi istut mun paikalla"... Eli ap ei kyllä itsekään ilmapiiriä kovin nosta. 

Ja tuo, ettei vaan kannata pyytää anteeksi, ettei toinen luule, että olet oikeasti syyllinen... arg. Just niin suomalaista. Muualla maailmalla sosiaalisissa tilanteissa "anteeksi" tarkoittaa vain sitä, että tiedostaa tehneensä jotakin tavallisesta poikkeavaa ja ehkä tajuaa, että on vaara, että kyseessä on asia, mistä toiselle tulee ehkä mahdollisesti paha mieli, ei siinä aina mistään syyllisyydestä ole kyse ollenkaan, kunhan vaan ollaan kohteliaita, ettei turhaa jouduta konfliktiin, kun se voidaan välttääkin ihan vain huomioimalla muiden tarpeet ja toiveet. 

Vierailija
74/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se oo yhtään naurettava käytäntö. Loppuunajettuna duuniraakkina en halua käyttää lyhyttä taukoani mihinkään random tuolileikkeihin. Jos et tämmösiä sanattomia käytäntöjä tajua, et sovi työelämään.

Vierailija
75/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:46"]

Tietysti paikkojen pitäminen on ihan naurettavaa, mutta kun ap nyt kuitenkin oli tietoinen siitä, että istui "väärällä paikalla," niin kyllä siihen fiksuinta olisi ollut sanoa, jotakin anteeksipyytävää, kuten esim: "Sori, että istun sun paikalla, mutta mun paikka ei ollut vapaana kun tulin, enkä viitsinyt siirrellä toisten tavaroita, kun en tiennyt kenen ne ovat...) En siis tosiaan puolusta naurettavaa paikkakäytäntöä tai siitä suuttumista, mutta kyllä sitä typerässäkin tilanteessa itse voi käyttäytyä kunnolla. Ei se välttämättä olisi auttanut loukkaantumiseen, mutta olisi se ainakin ap puolelta ollut normaalimpi reaktio kuin töksäistä "tässä," kun kysymys selvästi tarkoitti nimenomaan sitä, että "miksi istut mun paikalla"... Eli ap ei kyllä itsekään ilmapiiriä kovin nosta. 

Ja tuo, ettei vaan kannata pyytää anteeksi, ettei toinen luule, että olet oikeasti syyllinen... arg. Just niin suomalaista. Muualla maailmalla sosiaalisissa tilanteissa "anteeksi" tarkoittaa vain sitä, että tiedostaa tehneensä jotakin tavallisesta poikkeavaa ja ehkä tajuaa, että on vaara, että kyseessä on asia, mistä toiselle tulee ehkä mahdollisesti paha mieli, ei siinä aina mistään syyllisyydestä ole kyse ollenkaan, kunhan vaan ollaan kohteliaita, ettei turhaa jouduta konfliktiin, kun se voidaan välttääkin ihan vain huomioimalla muiden tarpeet ja toiveet. 

[/quote]

No siis ei voi sanoa, että anteeksi että istuin paikallesi, koska ei ole paikkoja. Voi tietysti sanoa, että harmi, ettei tämä paikka pysynyt tänään vapaana sinulle, kun yleensä tykkäät tässä istua, toivottavasti huomenna parempi tuuri. 

Vierailija
76/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:49"]No ei se oo yhtään naurettava käytäntö. Loppuunajettuna duuniraakkina en halua käyttää lyhyttä taukoani mihinkään random tuolileikkeihin. Jos et tämmösiä sanattomia käytäntöjä tajua, et sovi työelämään.
[/quote]
:D Meillä on pöydässä 6 tuolia ja työntekijöitä on 15. Mitäs siihen sanot.

Vierailija
77/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:46"]Tietysti paikkojen pitäminen on ihan naurettavaa, mutta kun ap nyt kuitenkin oli tietoinen siitä, että istui "väärällä paikalla," niin kyllä siihen fiksuinta olisi ollut sanoa, jotakin anteeksipyytävää, kuten esim: "Sori, että istun sun paikalla, mutta mun paikka ei ollut vapaana kun tulin, enkä viitsinyt siirrellä toisten tavaroita, kun en tiennyt kenen ne ovat...) En siis tosiaan puolusta naurettavaa paikkakäytäntöä tai siitä suuttumista, mutta kyllä sitä typerässäkin tilanteessa itse voi käyttäytyä kunnolla. Ei se välttämättä olisi auttanut loukkaantumiseen, mutta olisi se ainakin ap puolelta ollut normaalimpi reaktio kuin töksäistä "tässä," kun kysymys selvästi tarkoitti nimenomaan sitä, että "miksi istut mun paikalla"... Eli ap ei kyllä itsekään ilmapiiriä kovin nosta. 

[/quote]
Ja apn tarpeita ei tarvi huomata?

Vierailija
78/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa vaara siinäkin, että jos alat kauheasti pyytelemään anteeksi, nousemaan ylös ja antamaan paikkasi kesken ruokailun syöden loput seisten, sen jälkeen olet ilmaa joka suhteessa työpaikalla. Mutta voihan sen myöhemmin kostaa, jos nyt kerran nöyrryt.

Vierailija
79/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 16:04"]On olemassa vaara siinäkin, että jos alat kauheasti pyytelemään anteeksi, nousemaan ylös ja antamaan paikkasi kesken ruokailun syöden loput seisten, sen jälkeen olet ilmaa joka suhteessa työpaikalla. Mutta voihan sen myöhemmin kostaa, jos nyt kerran nöyrryt.
[/quote]
Juuri tähän leikkiin en suostu, koska se on sitten loputon suo. Mieluummin keräilen rasioitani ympäri keittiötä. Ap

Vierailija
80/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 15:49"]No ei se oo yhtään naurettava käytäntö. Loppuunajettuna duuniraakkina en halua käyttää lyhyttä taukoani mihinkään random tuolileikkeihin. Jos et tämmösiä sanattomia käytäntöjä tajua, et sovi työelämään.
[/quote]
:D Meillä on pöydässä 6 tuolia ja työntekijöitä on 15. Mitäs siihen sanot.
[/quote]

Sanon siihen, että teillä on a) porrastetut tauot mitä todennäköisimmin tai b) istutte toistenne sylissä, ja kolme ylijäänyttä sylissäistuvan hartioilla