Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaveri suuttui, kun istuin lounaalla "hänen paikallaan"

Vierailija
28.05.2015 |

Istuin eilen siihen kohtaa ruokapöytää, missä eräs työkaveri tapaa istua, koska jonkun tavarat olivat siinä missä minä yleensä istun. Työkaveri ei aina syö samaan aikaan, eikä nytkään tullut keittiöön ennenkuin olin jo hetken aikaa syönyt. Palloili siinä hämmentyneenä hetken ja kysyi: "Missä sä istut?" Vastasin tyynesti: "Tässä." Ja jatkoin syömistä.
.
Sen jälkeen on vain tuhissut ja puhissut, tiuskinut ja kettuillut. Oli heitellyt mun lounasboksitkin kuivauskaapista pitkin keittiötä.
.
Miksi, oi miksi pitää ihmisten käyttäytyä näin??

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:53"]Jos tiedät että se on sen paikka, niin ihan vittumaisuuttasi lykkäsit perseen siihen? Todella aikuismaista käytöstä sinultakin. Kunhan pääsit näpäyttäämään. Se kun on teidän akkojen lempiharrastus tänä päivänä? Sairasta. [/quote] Luitko aloituksen? Jos et, niin luepa uudestaan. Istuin siihen, koska siinä missä yleensä istun, oli jonkun tavarat, ja tämä paikka oli vapaana. Tyyppi ei edes aina syö samaan aikaan mun kanssa, ja nytkin tuli vasta vartti myöhemmin. Minä joudun työni päivystysluonteen vuoksi pitämään lounaan aina samaan aikaan, ja koko tsto tietää sen. Ap

[/quote]

Mutta päääsit näpäyttämään??? Se oli niin vitun hienoa että oikein teit oikein aloituksen siitä av.lle?

Elämäsi on nyt hienompaa? Tunnet ylemmyyttä? Kunnon spede. Siis sinä.

Vierailija
22/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AV:laiset kiroilevat ja näpäyttelevät? Teidän pitäisi olla esikuvina, mitä kirjoitatte, koska tätä lukevat myös nuoret, kenties jopa lapset. Ajatelkaa nyt hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:53"]Jos tiedät että se on sen paikka, niin ihan vittumaisuuttasi lykkäsit perseen siihen? Todella aikuismaista käytöstä sinultakin. Kunhan pääsit näpäyttäämään. Se kun on teidän akkojen lempiharrastus tänä päivänä? Sairasta. [/quote] Luitko aloituksen? Jos et, niin luepa uudestaan. Istuin siihen, koska siinä missä yleensä istun, oli jonkun tavarat, ja tämä paikka oli vapaana. Tyyppi ei edes aina syö samaan aikaan mun kanssa, ja nytkin tuli vasta vartti myöhemmin. Minä joudun työni päivystysluonteen vuoksi pitämään lounaan aina samaan aikaan, ja koko tsto tietää sen. Ap

[/quote]

Mutta päääsit näpäyttämään??? Se oli niin vitun hienoa että oikein teit oikein aloituksen siitä av.lle?

[/quote]

Voi, vietiinkö sultakin paikka tänään?

Täysin naurettavaa leikki-ikäisten pelleilyä paikkojen omiminen. Jos moinen ahdistaa, on ahdistujalla ihan peiliinkatsomisen paikka, mikäli katsettaan kykenee omasta navastaan irrottamaan lainkaan. Siis mitä pahaa tapahtuu, jos Pirkko-Marjatta syökin tänään eri paikalla istuen?

Vierailija
24/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"]

[/quote]

[/quote]
Mmtäh? Miten näpäytin? Istumalla siihen, missä oli tilaa? Ok. Ap

Vierailija
25/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et tehnyt mitään väärää. Kahvihuone on yhteistä tilaa ja kukin valitsee paikkansa vapaana olevista.

Kuitenkin vaikuttaa, että työkaveri pahoitti mielensä ja että sinä olet teistä kahdesta se fiksumpi osapuoli, niin olisiko järkevää, että pahoittelisit tapahtunutta, kun seuraavan kerran näette. Asia painaa varmasti teidän molempien mieltä ja kuitenkin laiha sopu on varmasti työpaikan ilmapiirin kannalta mukavampi, kuin jatkuva kina ja kyräily. Noinkin pienestä jutusta voi pitkän päälle kasvaa iso harmitus.

Eli voisitko ottaa asian puheeksi kun näette seuraavan kerran. Voisitko sanoa esim. jotain tyyliin, olen pahoillani kun tuli sanottua niin topakasti viime viikolla siitä ruokapöytäjutusta. En ymärtänyt, että sinulle lempipaikallasi istuminen on noin tärkeä juttu. (eli älä pahoittele sitä, että istuit "hänen paikalleen" (paikkahan ei ole hänen) vaan mielipahaa ja sanomisiasi.)

Vierailija
26/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"]

[/quote]

[/quote]

Voi, vietiinkö sultakin paikka tänään?

Täysin naurettavaa leikki-ikäisten pelleilyä paikkojen omiminen. Jos moinen ahdistaa, on ahdistujalla ihan peiliinkatsomisen paikka, mikäli katsettaan kykenee omasta navastaan irrottamaan lainkaan. Siis mitä pahaa tapahtuu, jos Pirkko-Marjatta syökin tänään eri paikalla istuen?
[/quote]
Pirkko-Marjatta voi tukehtua kanakeittoon, jos ei voi tuijottaa aina seinää samasta kohdasta..? Ilmeisesti muutama keittonsa väärään rööriin hörppässyt on löytänyt paikalle.

Vierailija
27/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:49"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:19"]"My spot" a´la Sheldon Cooper. Ymmärrän täysin! :D  Tuliko mieleen, että osa työkaverin harmituksesta tuli ihan sun tyynestä ja nasevasta vastauksesta. Jos olisit pahoitellut edes vähän, edes huvin vuoksi jos ei muuten, reaktio olisi voinut olla toisenlainen. USAssa töksäytystäsi olisi pidetty törkymöykyn päästönä.   [/quote] Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Näkihän se itsekin, että missä istun. Mulla oli puoliks syöty ruoka edessä ja haarukka kourassa. Tilanne ei ollut mikään "lepuutanpa pyllyäni tässä hetken kun lautanen pyörii mikrossa." Ap [/quote] Ja siis tämä mamma vastailee mulle välillä oikeesti tosi rumasti, tyyliin: "Mietipä kuule omilla aivoillas", kun kysyin jotain hänen työhönsä liittyvää, jota en mitenkään voisi tietää. Ap [/quote]   Jeee, teillä on varmaan tosi kiva työyhteisö!  [/quote] Jep. Jos ei ois määräaikainen soppari niin oisin ettinyt muita töitä jo aikaa sitten. Ap

[/quote]

minä näpäytän

sinä näpäytät

hän näpayttää

me näpäytämme

te näpäytätte

koko v-un työpaikka näpäyttelee

BECAUSE WE CAN

Vierailija
28/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:53"]Jos tiedät että se on sen paikka, niin ihan vittumaisuuttasi lykkäsit perseen siihen? Todella aikuismaista käytöstä sinultakin. Kunhan pääsit näpäyttäämään. Se kun on teidän akkojen lempiharrastus tänä päivänä? Sairasta. [/quote] Luitko aloituksen? Jos et, niin luepa uudestaan. Istuin siihen, koska siinä missä yleensä istun, oli jonkun tavarat, ja tämä paikka oli vapaana. Tyyppi ei edes aina syö samaan aikaan mun kanssa, ja nytkin tuli vasta vartti myöhemmin. Minä joudun työni päivystysluonteen vuoksi pitämään lounaan aina samaan aikaan, ja koko tsto tietää sen. Ap [/quote]   Mutta päääsit näpäyttämään??? Se oli niin vitun hienoa että oikein teit oikein aloituksen siitä av.lle? Elämäsi on nyt hienompaa? Tunnet ylemmyyttä? Kunnon spede. Siis sinä. [/quote] Mmtäh? Miten näpäytin? Istumalla siihen, missä oli tilaa? Ok. Ap

[/quote]

Niin, ja oikein ilolla sitten vielä kerrot siitä av:lla? Voi kun saat pienestä iloa elämääsi. Oikein avautumalla ruokatauostasi? Naisvaltaiset alat ovat saatanasta, juuri kaltaisetesi urpojen takia.

Vierailija
29/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kertokaas fiksummat, mitä mun ois pitänyt tehdä? Syödä seisaaltaan? Syödä lattialla? Raivata ne jonkun toisen kamat pois? Vastata jotain muuta kun "tässä", kun multa kesken ruokailun kysytään, et "missä sä istut?" Ap

Vierailija
30/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:53"]Jos tiedät että se on sen paikka, niin ihan vittumaisuuttasi lykkäsit perseen siihen? Todella aikuismaista käytöstä sinultakin. Kunhan pääsit näpäyttäämään. Se kun on teidän akkojen lempiharrastus tänä päivänä? Sairasta. [/quote] Luitko aloituksen? Jos et, niin luepa uudestaan. Istuin siihen, koska siinä missä yleensä istun, oli jonkun tavarat, ja tämä paikka oli vapaana. Tyyppi ei edes aina syö samaan aikaan mun kanssa, ja nytkin tuli vasta vartti myöhemmin. Minä joudun työni päivystysluonteen vuoksi pitämään lounaan aina samaan aikaan, ja koko tsto tietää sen. Ap [/quote]   Mutta päääsit näpäyttämään??? Se oli niin vitun hienoa että oikein teit oikein aloituksen siitä av.lle? Elämäsi on nyt hienompaa? Tunnet ylemmyyttä? Kunnon spede. Siis sinä. [/quote] Mmtäh? Miten näpäytin? Istumalla siihen, missä oli tilaa? Ok. Ap

[/quote]

Niin, ja oikein ilolla sitten vielä kerrot siitä av:lla? Voi kun saat pienestä iloa elämääsi. Oikein avautumalla ruokatauostasi? Naisvaltaiset alat ovat saatanasta, juuri kaltaisetesi urpojen takia.
[/quote]
Ei vaan mietin, että miksi joku suuttuu, kun "hänen paikalleen" istutaan. Av-palstalle kirjoittamista tuskin voidaan näpäyttämiseksi sanoa, anonyymejä kun ollaan kaikki. Ap

Vierailija
31/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap esittää tahallaan tyhmää?

Aina on olemassa toinen vaihtoehto näpäyttämisille: kohteliaisuuden ja ystävällisyyden tie.

Vierailija
32/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan hyvin tuon työkaverin edustaman ihmistyypin. 50-60 -vuotias, ollut samassa duunissa lähes koko työikänsä eikä kykene millään ymmärtämään, että asiat voisi tehdä jotenkin toisinkin. Koulutuksena merkonomi tai muu opistotasoinen. Kaikki uusi on lähtökohtaisesti epäilyttävää. "Näinhän tää on aina on tehty!". Ja voi sitä silmien pyörittelyn määrää, kun duunipaikassa joku uusi erehtyy kysymään jotain siihen omaan pikku rutiinimaailmaan itseselvästi kuuluvaa, jota ei ulkopuolinen voi mitenkään tietää. 

Näitä olen päässyt näkemään muutaman tähänastisella urallani.

Vierailija
33/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:49"] [quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:19"]"My spot" a´la Sheldon Cooper. Ymmärrän täysin! :D  Tuliko mieleen, että osa työkaverin harmituksesta tuli ihan sun tyynestä ja nasevasta vastauksesta. Jos olisit pahoitellut edes vähän, edes huvin vuoksi jos ei muuten, reaktio olisi voinut olla toisenlainen. USAssa töksäytystäsi olisi pidetty törkymöykyn päästönä.   [/quote] Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Näkihän se itsekin, että missä istun. Mulla oli puoliks syöty ruoka edessä ja haarukka kourassa. Tilanne ei ollut mikään "lepuutanpa pyllyäni tässä hetken kun lautanen pyörii mikrossa." Ap [/quote] Ja siis tämä mamma vastailee mulle välillä oikeesti tosi rumasti, tyyliin: "Mietipä kuule omilla aivoillas", kun kysyin jotain hänen työhönsä liittyvää, jota en mitenkään voisi tietää. Ap [/quote]   Jeee, teillä on varmaan tosi kiva työyhteisö!  [/quote] Jep. Jos ei ois määräaikainen soppari niin oisin ettinyt muita töitä jo aikaa sitten. Ap

[/quote]

minä näpäytän

sinä näpäytät

hän näpayttää

me näpäytämme

te näpäytätte

koko v-un työpaikka näpäyttelee

BECAUSE WE CAN

[/quote]

:.D

ai hitto kun repesin :D

mutta tottahan se on! Surullisen totta.

Vierailija
34/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:00"]Ap esittää tahallaan tyhmää?

Aina on olemassa toinen vaihtoehto näpäyttämisille: kohteliaisuuden ja ystävällisyyden tie.
[/quote]
Ei hitto nyt oikeesti. Siinä ruokapöydässä oli yksi ainut tyhjä paikka, johon istuin. Työkaveri tuli huoneeseen vartti myöhemmin. Miksi mun pitäisi olla mielinkielin, kun en tehnyt mitään väärää? Ei minusta ole kauhean kohteliasta mennä syömässä olevaa ihmistä hätistelemään. Ap

Vierailija
35/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittajien kokoontumisajot.

Vierailija
36/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu siihen tänäänkin. Sitten se alkaakin olla jo sun paikka.

Vierailija
37/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 13:00"]Ap esittää tahallaan tyhmää?

[/quote]

Seisaalteen syöminen siltä varalta, että ainoan vapaan paikan "omistaja" tulisi paikalle?

Anteeksi näpäytys.

Vierailija
38/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:10"]Taidat olla jossain naisvaltaisella paikalla duunissa? En voisi ikinä kuvitella tuollaista meillä.
[/quote]

Miehen sataprosenttisesti miehistä koostuvalla työpaikalla on ihan samanlaista. Miksi tämä olisi sukupuolisidonnainen asia? Minustakin koko homma kuulostaa ihan absurdilta, ja olen aina ollut naisvaltaisilla työpaikoilla.

Vierailija
39/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuolaista ei kannata noteerata mitenkään. Noita nyt riittää. Joskus näkee lina-autossa ja junassa saman asian. Ihmiset haluaa että kaikki on kuin ennenkin mikään ei muutu. Ihmiset istuu samalla kohdalla junassa, baarissa, linja-autossa ja myös kotona. Oletko seurannu että sullakin ehkä on sama paikka kotona ruokapöydässä ja sohvalla. Ja jos joku vieras menee istumaan sun paikalle menee hetki ennen kuin ymmärrät mennä istumaan toiseen paikkaan vaikka et siitä loukkaannukkaan.

Me ihmiset nyt ollaan vähän kummallisia. Kuka enemmän kuka vähemmän.

Vierailija
40/117 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko sä että tämä netissä valittaminen auttaa jotenkin asiaan