Tupakkiaskin hinta voi nousta 2 euroa
Kommentit (109)
http://www.henriettes-herb.com/eclectic/pula-puutteet/luku-10.html
Täytyy sitten kasvattaa omat kessut. Saa kukkaset ja perunat väistyä.
Takaan teille, hyvät palstalaiset, että niistä tupakka-, alkoholi- ja makeisveron korotuksista saatavista senteistä ei yksikään mene näistä koituvien sairauksien tai muiden kulujen kattamiseen.
Hieno homma! Pidän bileet tämän hyvän uutisen kunniaksi! :D
On sitä varaakin nostaa vaikka kuinka. Suomessa on itse asiassa uskomattoman halvat tupakat verrattuna muihin länsimaihin. Esim. Australiassa aski maksaa 20 euroa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:50"]
On sitä varaakin nostaa vaikka kuinka. Suomessa on itse asiassa uskomattoman halvat tupakat verrattuna muihin länsimaihin. Esim. Australiassa aski maksaa 20 euroa.
[/quote]
Ja paljonkos sitä tuodaan laittomasti maahan?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:50"]
[/quote]
Ja paljonkos sitä tuodaan laittomasti maahan?
[/quote]
Ei siellä tarvitse tuoda laittomastikaan, käyvät hakemassa vaikka matkalaukullisen omaan käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:19"]
Mitkä tunnelmat?
[/quote]
Enpä tule tuota korotusta käytännössä huomaamaankaan. En tiedä mitä aski nykyäänkään maksaa. Veron korotus on kuitenkin hyvä asia.
Juuh, hyväksyn sen, ihmiset saa polttaa jos haluavat, MUTTA se vituttaa kun joutuu itse suhteellisen useinkin passiivisen tupakoinnin altistumiselle.
T.15v poika
Kuinka paljon ihmiset juovat alkoholia, jos varta vasten lähtevät sitä hakemaan Virosta? Tässä ketjussa on kyllä alemman keskiluokan kokoontumisajot.
Luuletteko oikeasti, että valtiota harmittaa tupakan laskenut myynti ja sen verotulot? Ja että noston tarkoituksena on köyhdyttää köyhiä entisestään?
Tupakan aiheuttamat sairaudet maksavat moninkertaisesti verotuloja enemmän vielä vuosikymmeniä tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Hinnan nousu on yksi harvoja keinoja rajoittaa ihmisten ostokäyttäytymistä. Ehkä nyt köyhät jättäisivät tupakat ostamatta ja siten olisi selvästi enemmän rahaa elämiseen. Matala hinta lisää myyntiä, korkea vähentää. Eikä siellä Virossa valtaosa tupakoitsijoista jaksa ravata kuukausittain.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:02"]Kuinka paljon ihmiset juovat alkoholia, jos varta vasten lähtevät sitä hakemaan Virosta? Tässä ketjussa on kyllä alemman keskiluokan kokoontumisajot.
[/quote]
Käyn aina kesäisin hakemassa 2 lavaa siideriä tai lonkeroa ja se riittää koko vuodeksi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:21"]Tupakoiva nainen on todella oksettava näky. [/quote] Niin? Onko jokaisen naisen elämäntehtävä miellyttää sun silmääs?
[/quote]
Ei, mutta vituttaa haistella niitä savuja, jos tupruttelevat kadulla. Tupakoiva nainen on kunnon valkoroska-lutka.
Menkää kotio tupruttelemaan!
[/quote]
Vai lutkakin jo? No hohhoijaa. Eikös sun "parempana" pitäs osata edes käytöstavat? Vai maksaako ne liikaa sun pussilles?
Kotona ollessanikin tupakoin, mutta niin myös muuallakin. Jos se sun pikku kirsuas kutittelee niin mene ihmeessä tuulen yläpuolelle, älä suinkaan änkeä viereeni "yskimään" ja mulkoilemaan "äkäsesti". Tuolla käytöksellä et saa minussa muuta aikaan kuin suuren huvittuneisuuden lapsellisuudellasi.
Ja ikävä kyllä, munkin on syötävä ja saatava röökinikin jostain. Joten kaupassa käyn vaikka se sua näyttääkin kovin haittaavan.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:29"]51, ei tupakointia voi verrata lasten hankkimiseen. Yksinkertaista, mutta näin vaan on. Puhu ennemmin herkuttelusta. Samantyyppinen tapahan napostelu on kuin tupakointi. Makeisten verohan nousee nyt myös, ja itse herkkuperseenä olen jollain tasolla ihan fine asian kanssa, jääpähän herkut hyllyyn useammin. Ajattele sinäkin näin tupakasta, jooko. Ei aiheuteta kumpikaan sairaudenhoitokuluja muille veronmaksajille maksettavaksi, ok? =)
[/quote]
Ööh, mä saan verrata röökiä ja lapsia keskenään jos haluan.
Mä oon lopettanu jo aikoja sitten herkkujen syönnin. Miksi mun pitäis lopettaa röökinpoltto hinnan nousun takia? Mä käyn vaan sen hakee rajan takaa ja hupsheijjaa! Tää valtio menettää nekin rahat. ;)
En sairaalassa ole ollut potilaana syntymäni jälkeen, joten enköhän ole hoitoni jo maksanut jos joskus sairaalaan joudun. Ok?! ;)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:22"]Ja sitten vielä väitetään että köyhät eivät maksaisi veroja — maksavat suhteessa eniten.
[/quote]
Polttaminen on valinta kysymys. Ei olisi pakko maksaa tuota veroa ollenkaan. Joten voi voi :) Ei haittaa yhtään, toivottavasti tajuavat vähentää ja/tai lopettaa sen itsensä sairastuttamisen. Viihtellä poltto ei niin hirveästi haittaa, jos sitä tupakkaa menee se pari askia koko vuonna. Sillä tuskin sairastuttaa itsensä syöpään tai keuhkoahtaumatautiin.
Kelpaa, jos päihteiden tulleja korotetaan.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:24"] [quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:21"]Tupakoiva nainen on todella oksettava näky. [/quote] Niin? Onko jokaisen naisen elämäntehtävä miellyttää sun silmääs? [/quote] Ei, mutta vituttaa haistella niitä savuja, jos tupruttelevat kadulla. Tupakoiva nainen on kunnon valkoroska-lutka. Menkää kotio tupruttelemaan! [/quote]Jos se sun pikku kirsuas kutittelee niin mene ihmeessä tuulen yläpuolelle
[/quote]
Kuinka vammainen olet, jos oletat, että muiden ihmisten pitää kärsiä ja "mennä tuulen yläpuolelle", kun imet sitä paskan hajuista röökiäsi. Mene itse vaikka viemäriin imemään sitä röökiäsi, äläkä tule haisemaan paskalle ihmisten ilmoille. Mitäs tykkäät, jos joku tulee viereesi heiluttelemaan esim. paskakikkaretta kepin nokassa?
Itseä ei haittaa sinänsä koska en polta, mutta mies polttaa ja rahatilanteemme on tällä hetkellä huono enkä usko että suostuu vähentämään tupakkia.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:28"]Itseä ei haittaa sinänsä koska en polta, mutta mies polttaa ja rahatilanteemme on tällä hetkellä huono enkä usko että suostuu vähentämään tupakkia.
[/quote]
Voi voi. Ehläpä sun pitää sit jättää miehes ni saat rahaa säästöön. Itepä oot ukkos valinnu. Kärsi.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:24"] [quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:21"]Tupakoiva nainen on todella oksettava näky. [/quote] Niin? Onko jokaisen naisen elämäntehtävä miellyttää sun silmääs? [/quote] Ei, mutta vituttaa haistella niitä savuja, jos tupruttelevat kadulla. Tupakoiva nainen on kunnon valkoroska-lutka. Menkää kotio tupruttelemaan! [/quote]Jos se sun pikku kirsuas kutittelee niin mene ihmeessä tuulen yläpuolelle
[/quote]
Kuinka vammainen olet, jos oletat, että muiden ihmisten pitää kärsiä ja "mennä tuulen yläpuolelle", kun imet sitä paskan hajuista röökiäsi. Mene itse vaikka viemäriin imemään sitä röökiäsi, äläkä tule haisemaan paskalle ihmisten ilmoille. Mitäs tykkäät, jos joku tulee viereesi heiluttelemaan esim. paskakikkaretta kepin nokassa?
[/quote]
Arrgghh!!! Miksi aina pitää haukkua toisia vammaiseksi? Tiedättekö vammaiseksi haukkujat mitä vammainen edes oikeasti tarkoittaa? On TODELLA loukkaavaa OIKEASTI vammaisia kohtaan kyseinen käytös! Voi että pistää vihaksi nämä ihmiset jotka halventavat toisia jotka eivät ole voineet omasta kohtalostaan ja vammoistaan päättää!
Ärsyttää.