MTV: Työpaikoille koronapassi? "Ehdotus tarkoitus saada valmiiksi helmikuussa"
Edellinen poistui jostain syystä.
"Hallitus aloitti viime vuoden lopulla valmistelemaan keinoja, joilla voitaisiin vahvistaa työelämän turvallisuutta koronaepidemian aikana.
Esiin nousi esimerkiksi työelämän koronapassi.
– Ennen joulua linjattiin, että lähdetään kolmikantaisesti valmistelemaan, miten työturvallisuutta voidaan vahvistaa, kertoo sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen Uutisaamussa.
– Odotus on, että helmikuussa saataisiin työ päätökseen ja ehdotus valmiiksi.
Sarkkisen mukaan lopputulos ei välttämättä ole se, että työpaikoilla olisi sama koronapassi käytössä kuin muualla.
– Lähdemme etsimään, voimmeko löytää lainsäädännöllisiä keinoja esimerkiksi työnantajille saada tietoa työntekijöiden rokotustilanteesta.
Sarkkisen sanoin työjärjestelyjen kautta voitaisiin pyrkiä estämään taudin leviäminen ja vakavat sairastumiset."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyopaikoille-koronapassi-ehdotus-on…
Eihän koronapassin pitänyt tulla työpaikoille?
Kommentit (993)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatte varmasti, että täällä lyödään hiukan löylyä jo ennestään kuumille kiville ? Jatkoa tälle: Ei kai nyt kukaan sentään asunnottomia rokottamattomiin vertaa ? Asunnottomat kuitenkin ovat yleensä syyttömiä tilaansa !
Ai nytkö on rokottamattomuus jo ihan joku ”tila” mihin ihminen on ”syyllinen”? Kuuntele nyt ittees et voi uskoa enää itekkään ittees:D Ei näissä jutuissa ole päätä eikä häntää.
Ja taas sihisi kun heitti oikein aimo kuupallisen ;)
Suloista miten jotkut kuvittelevat jotenkin provosoivansa kun herättävät lähinnä myötähäpeää. Mutta jatka toki sun löylysihinäfantasioita, ehkä se tuo sulle jotain hyvää oloa.
Minua lähinnä huvitti se, että en ole koko iltana muutamalla viestillä muuta tehnytkään kuin provosoinut. Tuossa viimeisessä oikein sanoin alkuun, että provokaatio tulee - silti joku kommentoi kuin tosissaan heitettyä.
Minä olen erittäin tyytyväinen, jos homma saadaan pakettiin omikronin myötä. Toivon mukaan kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä kun rokotepassi pistetään lepoon seuraavaa pandemiaa odottamaan ja rokotettujakaan ei lakoa tuhansin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohtunut ne, jotka eivät voi terveydellisistä syistä ottaa rokotteita? Heiltä täytyy kelvata negatiivinen testitodistus.
Eiköhän heille oma konseptinsa järjesty, ole ihan huoleti.
Ei kovin helposti. Esimerkiksi jotkut lääkärit ovat epäileväisiä sen kanssa, onko mRNA-rokotteiden ottaminen ollenkaan hyvä idea autoimmuunisairauksista kärsiville, etenkin tietyissä sairauksissa ja tietyissä tilanteissa. Virallinen kanta kuitenkin on, että autoimmuunipotilaiden kannattaa ottaa rokote. Mitään vapautusta ei todellakaan saa sillä verukkeella, että haluaisin välttää taudin pahenemisvaiheen, joka voisi pahimmillaan puhjeta rokotteesta.
Tunnen myös lähipiiristä ihmisiä, jotka ovat toisen rokotteen jälkeen saaneet pitkäkestoisia oireita, eivätkä siksi halua ottaa kolmatta rokotetta. Jokaiselle näistä on lääkäri sanonut, että oireet (esimerkkinä jatkuva huimaus, tai toisella päivittäinen kova päänsärky) eivät ainakaan voi johtua rokotteesta, vaikka ei ole selvinnyt mitään muutakaan syytä, mistä ne voisivat johtua. Oireiden pahentumista pelkäävien taitaa olla aika turha myöskään hakea mitään vapautusta rokotteista. Sama juttu kaikilla niillä naisilla, joille on tullut kuukautishäiriöitä - laitan vaikka pääni pantiksi, ettei sitä lasketa tarpeeksi vakavaksi oikeuttaakseen vapautuksen.
Minulla on autoimmuuni tauti ollut yli 30v ja otin heti kun sain rokotukset, ettei tayti ehdi aktivoitua, jos niin olisi käynyt niin rokotteita en ainakaan 2 vuoteen olisi voinut ottaa käyttämäni lääkkeitten takia, jotka alentaa oman vastuskykyni liki 0-tasolle ja siitä johtuen pitää vielä 6 kk olla ottamatta mitään rokotteita tai sairastua.
Eli mielummin rokotteet niin nopeasti kuin voi, ennenkuin autoimmuunitaudin aiheuttaman vastuskyvyn heikennyksen jälkeen saata korona.
Mutta kukin tavallaan riskinsä arvioi. Minulle oli / on tärkeintä etten saanut koronaa. Toki sen voin vielkin saada mutta eipä hätiä kun on rokotteet alentamassa vakavan tautimuodon saamista.
Jostakin syystä lähipiiristäni kaikki rokotetut ovat sairastaneet koronan pahemmilla oireilla kuin rokottamattomat. Oma mieheni esimerkiksi. Itse olen rokottamaton (en voi ottaa rokotetta terveydellisistä syistä) eikä tauti ole vielä minuun edes tarttunut. Moni puhunut samaa omasta lähipiiristään. Tämä ihmetyttää minua kovasti.
Onko tullut mieleen, että liiankin moni on puhunut samaa ? Kun laskee tämänkin palstan rokotetut teho-osastocaset, saa satoja, ellei tuhansia. Kumma juttu, kun teholla on ollut joitakin kymmeniä ja heistä 70-90% rokottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua aiheuttaa mitään riitelyä juuri nyt mutta meillä työpaikalla rokotetut on sairastellut nyt, on flunssaa,lihaskipua ja eräs valitti jatkuvaa väsymystä mutta rokottamattomat on ollu terveitä.
Myös ystäväpiirissäni rokotetuilla on nyt ollu paljon flunssaa sekä päänsärkyä vaikka koronatesti näyttänyt negaa heillä, osalla rokotetuista on koronaa ja oireet kuumeineen päivineen.
En tiedä yhtään rokottamatonta kuka on ollut kipeänä tässä parin kuukauden aikana.
Nyt me rokottamattomat töissä ainakin teemme rokotettujen työt koska rokotettuja makoilee kipeänä kotona että kiittäkää edes siitä meitä.
Siis itsekään en halua sanoa tätä yhtään sellaisesta ”hähää te sairastelette me emme!!” näkökulmasta ja toivottavasti ei siltä kuulosta. Mutta. Siis tismalleen samat havainnot omasta lähipiiristä. Tuplarokotettuja kavereita koko ajan kipeänä, jouluna sairastui tuttavaperheen kaikki jäsenet (rokotettuja) tosi ärhäkkään todettuun koronaan, yksi kuumeili kolme viikkoa ja vieläkin ihan väsynyt. Meillä töissä myös rokotetut saikuttaa ja me muutamat ainoat rokottamattomat ollaan oltu ihan terveitä ja virkeitä (koko pandemian ajan). Kaikki voi tietty olla ihan sattumaa ja yhden ihmisen otannan perusteella mahdoton vetää johtopäätöksiä. Mutta aika paljon tällaista nyt osunut silmään kun keskuteluja lukee. Myös kaikki rokottamattomat tutut jotka saaneet koronan, joko ennen kuin rokotteita edes oli tai myöhemmin, selvisivät ihan tavallisen kevyen flunssan oirein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tanskassa tai Isossa Britanniassa, mitkä luopuvat kaikista koronarajoitteista käytössä työelämän koronapassi, tietääkö joku?
Tää minua kiinnostaa myös ja kiinnostaa oikeastaan se että jääkö koronapassi/rokotepassi kyseisissä maissa käyttöön vaikka ne luopuvat rajoituksista. Pidän erikoisena että suomessa puhutaan vielä jostain koronapassista,pakkorokotuksista ja työelämänkoronapassista vaikka thl väittää että ennen kesää korona on tavallinen kausiflunssa sekä että maailmalla kerrotaan jo että koronapandemia vetelee viimeisiä.
Euroopassa purataan rajoituksia mutta suomessa yritetään yhä vängätä jotain koronapassia käyttöön joka on erittäin omituista.
Kyseessä on WEF:n ja Eu:n lobbaama digitaalinen henkilötodistus, digitaalinen raha ja universaali perustulo.
Digitaalista hlökorttia valmistellaan jo Suomessa:
Ja se on ihan helv.tin hyvä. toivottavasti nopealla aikataululla valmistuu.
Mitä hyötyjä näet tuossa systeemissä olevan?
Mitä haittaa siinä sitten muka on
-ERI-
Minua ihmetyttää, että miksei tästä puhuta suoraan ja miksi koronarokotukset on tähän linkitetty? Miksi siis valehdellaan?
Eri
Samaa ihmetellyt myös. Kyseessä on merkittävä muutos, oli koronaa tai ei. Valmistelut ovat pitkällä, eikä asiasta käydä minkäänlaista julkista keskustelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta alle 50 vuotiasta on ollu tehohoidossa koronan takia Suomessa ja kuinka monta alle 50 vuotiasta on menehtynyt koronaan Suomessa? Ja millaisia taustasairauksia kyseisillä on ollut ja millainen yleinen terveydentila heillä on ollut?
Muistan lukeneeni ylen artikkelin missä sanottiin että menehtyneiden mediaani ikä oli jotain 84v ja sitten että menehtyneillä on ollut USEITA pitkäaikaissairauksia taustalla.
Onko tuota ikäryhmää edes järkevää rokottaa?'
Itse näen asian niin että meidän ei ole viisasta edes rokottaa muita kuin riskiryhmäläisiä eli vanhuksia ja monisairata, älkää alottako rokottamaan alle 50 vuotiaita koska heille korona ei ole vaarallinen tauti.
Tiedot löytyy tilastokeskuksen sivuilta.
Alle 50 vuotiaita on menehtynyt koronaan koko pandemian aikana 52 henkilöä, eli aivan järkyttävästi ja nyt heidätkin pitäisi rokottaa 😅
Ja täytyy muistaa vielä se että lähes kaikilla koronaan menehtyneillä on useita pitkäaikaissairauksia taustalla.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19case/fact_epirapo_cov…
Tuossa näkee iän mukaan menehtyneet.
Naisia alle 50 vuotiaissa vain 8.
Selvästi on miehiä kaikissa ikäluokissa enemmän kuolleissa, paitsi vanhimmissa. Naiset elävät vanhemmiksi, joten siksi.
Australiassa on menossa myös digi-identiteetti hanke.
Juuri tiedotustilaisuudessa kerrottiin että hallitus työstää uutta koronastrategiaa joka taitaa liittyä juuri koronapassiin/rokotuspassiin jollakin tapaa? Veikkaisin että ne yrittää nyt saada koronapassia/rokotuspassia käyttöön kaikkialle koska Sarkkinen sanoi että se kestä viikoista kuukausiin ja se on ulospääsy tästä koronapandemiasta... Joku vimma tai pakkomielle noilla on saada koronapassi/rokotuspassi laajasti käyttöön ja heillä on myös joku vimma ja pakkomielle saada jokainen rokottautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi koronapassi turvallisuuden vuoksi?
Rokotetutko ei voi tartuttaa koronaa?
Toki voi, tietenkin, mutta eivät itse sairastu siihen vakavaan sairaalahoitoa vaativaan muotoon likikään niin usein kuin rokottamaton. Eli ihan selvä pyy, minkä takia rokotetut on sen rokotuksen ottaneet
Lisäksi rokotetuissa virus elää vähemmän aikaa,eivätkä he siis näin ollen tartuta muita yhtä paljon kuin rokottamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan totta, toivotaan että ei. Että Itävalta ja Suomi olisi valittu ns "koemaiksi" joissa laitetaan rokotuspakko (Itävalta juuri äänesti rokotuspakon voimaan) ja sitä myötä kaikki rajoitteet niin pitkälle kun raamit kestää. Hyvällä alulla ollaan joka tapauksessa oli tuo em. totta tai ei.
Missä näin on sanottu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohtunut ne, jotka eivät voi terveydellisistä syistä ottaa rokotteita? Heiltä täytyy kelvata negatiivinen testitodistus.
Ei kovin helposti. Esimerkiksi jotkut lääkärit ovat epäileväisiä sen kanssa, onko mRNA-rokotteiden ottaminen ollenkaan hyvä idea autoimmuunisairauksista kärsiville, etenkin tietyissä sairauksissa ja tietyissä tilanteissa. Virallinen kanta kuitenkin on, että autoimmuunipotilaiden kannattaa ottaa rokote. Mitään vapautusta ei todellakaan saa sillä verukkeella, että haluaisin välttää taudin pahenemisvaiheen, joka voisi pahimmillaan puhjeta rokotteesta.
Tunnen myös lähipiiristä ihmisiä, jotka ovat toisen rokotteen jälkeen saaneet pitkäkestoisia oireita, eivätkä siksi halua ottaa kolmatta rokotetta. Jokaiselle näistä on lääkäri sanonut, että oireet (esimerkkinä jatkuva huimaus, tai toisella päivittäinen kova päänsärky) eivät ainakaan voi johtua rokotteesta, vaikka ei ole selvinnyt mitään muutakaan syytä, mistä ne voisivat johtua. Oireiden pahentumista pelkäävien taitaa olla aika turha myöskään hakea mitään vapautusta rokotteista. Sama juttu kaikilla niillä naisilla, joille on tullut kuukautishäiriöitä - laitan vaikka pääni pantiksi, ettei sitä lasketa tarpeeksi vakavaksi oikeuttaakseen vapautuksen.
Minulla on autoimmuuni tauti ollut yli 30v ja otin heti kun sain rokotukset, ettei tayti ehdi aktivoitua, jos niin olisi käynyt niin rokotteita en ainakaan 2 vuoteen olisi voinut ottaa käyttämäni lääkkeitten takia, jotka alentaa oman vastuskykyni liki 0-tasolle ja siitä johtuen pitää vielä 6 kk olla ottamatta mitään rokotteita tai sairastua.
Eli mielummin rokotteet niin nopeasti kuin voi, ennenkuin autoimmuunitaudin aiheuttaman vastuskyvyn heikennyksen jälkeen saata korona.
Mutta kukin tavallaan riskinsä arvioi. Minulle oli / on tärkeintä etten saanut koronaa. Toki sen voin vielkin saada mutta eipä hätiä kun on rokotteet alentamassa vakavan tautimuodon saamista.
Jostakin syystä lähipiiristäni kaikki rokotetut ovat sairastaneet koronan pahemmilla oireilla kuin rokottamattomat. Oma mieheni esimerkiksi. Itse olen rokottamaton (en voi ottaa rokotetta terveydellisistä syistä) eikä tauti ole vielä minuun edes tarttunut. Moni puhunut samaa omasta lähipiiristään. Tämä ihmetyttää minua kovasti.
Onko tullut mieleen, että liiankin moni on puhunut samaa ? Kun laskee tämänkin palstan rokotetut teho-osastocaset, saa satoja, ellei tuhansia. Kumma juttu, kun teholla on ollut joitakin kymmeniä ja heistä 70-90% rokottamattomia.
En tiedä miksi jotkut jaksaa jauhaa teho-osastolle joutumisesta kun sinne teho-osastolle joutuu erittäin harva rokottamaton. Jos joku työikäinen rokottamaton saa koronan niin teho-osastolle hän päätyy keskimääräisesti 0,05% todennäköisyydellä kun taas rokotettuna sinne päätyy 0,01% todennäköisyydellä.
Rokottamattomat sairastaa koronan lähes aina oireettomana kun taas rokotetut näyttää potevan oireet rajumpana keskimäärin.
Weemäinen juttu kun sattuu kohdalle, itselle tai omaiselle
Tuosta saattueesta: joku sanoi, että siinä olisi 100 000 rekkaa. Taaskin pieleen. Tuo on se luku mitä viikossa ylittää rajan. Rajan ylittäjille tulisi tuo rokotepakko,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi jotkut jaksaa jauhaa teho-osastolle joutumisesta kun sinne teho-osastolle joutuu erittäin harva rokottamaton. Jos joku työikäinen rokottamaton saa koronan niin teho-osastolle hän päätyy keskimääräisesti 0,05% todennäköisyydellä kun taas rokotettuna sinne päätyy 0,01% todennäköisyydellä.
Rokottamattomat sairastaa koronan lähes aina oireettomana kun taas rokotetut näyttää potevan oireet rajumpana keskimäärin.
Weemäinen juttu kun sattuu kohdalle, itselle tai omaiselle
On kyllä mutta miksi sitä edes pitäisi rokottamattomana ajatella kun riski joutua teholle on olemattoman pieni? Minä alle 40 vuotias joudun teho osastolle todennäköisemmin autokolarin seuraksena tai sydärin takia kuin koronan takia enkä minä pelkää noitakaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten THL:n Tervahauta onkin saanut hyvän idean rokotepassista.
”- - suosittelee, että nykyisen koronapassin tilalle alettaisiin valmistella digitaalista rokotustodistusta” ja ”todistukseen olisi tarkoitus merkata koronarokotusten lisäksi muut eri sairauksiin saadut rokotukset”. Ihan kuin idea nyt olisi vaan yhtäkkiä pälkähtänyt hänen mieleensä vaikka kyseessä EU:n suunnitelma vuodelta 2018, jossa vuoden 2022 aikataulussa:
”Commission proposal for a common vaccination card/ passport for EU citizens”
https://ec.europa.eu/health/system/files/2019-09/2019-2022_roadmap_en_0…
Pahoin pelkään, että passi ei jäisi ihan vaan matkailua helpottavaksi rokotepassiksi.
Tämä EU:n rokotepassi on ihan hyvä idea. Ei kellään ole tallessa niitä paperiläpysköitä, ellei ole himoreissaaja ts. tarvitsee niitä keltakuume yms. todistukssia usein.
Samaten olisi helppo tarkistaa onko jäykkäkouristus yms. tarpeelliset rokotukset voimassa. kävi sitten vastaanotolla missä tahansa.
No se on kiva että sinun mielestä on hyvä idea koska se tulee tapahtumaan. Harmi että vielä on meitä joiden mielestä se ei ole hyvä idea ja joiden mielestä terveystiedot ei kuulu EU:n laajuiseen rekisteriin. Ja olet kyllä todella naivi jos luulet sen jäävän ihan vain rokotetietoihin. Mutta varmaan kuulut siihen porukkaan joista on kätevää mitä enemmän henkilökohtaisia tietojasi löytyy yhdestä paikasta.
Oletko sinä pettynyt jos se jääkin niihin rokotteisiin ja öyhötyksesi oli turhaa ? Sitten voisit miettiä seuraavaa: miten helppoa olisi jo nyt yhdistellä eri tietoja eri laitosten tietokannoista jos Suomen kansallinen lainsäädäntö ja GDPR sen sallisivat. Maalailen hiukan dystopiaa:
- vakuutusyhtiöt näkisivät KELAn ja sairaaloiden tiedot
- poliisi näkisi sairaaloiden tiedot
- sairaalat näkisivät poliisin tiedot
ja niin edelleen.
Tahdoit tai et, sinusta on aika paljon tietoa eri rekistereissä. Osaan jopa annat suoran suostumuksen erikseen, osaan esimerkiksi etuuden saanti edellyttää tietojen antamista tai se perustuu suoraan "jäsenyyteesi" yhdistyksessä nimeltä Suomi.
MUTTA otetaanpa pieni mutta kuvaava esimerkki: Poliisi halusi pääsyn (ainakin erikoistapauksissa ....) passien sormenjälkirekisteriin. Sitä ei myönnetty, koska se olisi loukannut yksityisyyden suojaa. Sormenjäljet ovat siis ainoastaan passissa, ne ovat ainoastaan väliaikaisesti tietokannassa.
Olisihan poliisin ollut helppoa ajaa kaikkien kylmien tapausten sormenjäljet passirekisteriä vastaan - käry olisi käynyt jos henkilö olisi passin hankkinut.
Mikä ihme teitä monia vaivaa, jotka kommentoitte ”oletko sinä pettynyt jos se jääkin tähän”? Kuvittelet, että asioista huolissaan olemisesta saa jotain isoja kiksejä ja sitten onkin iso pettymys jos ne pelot ei toteudu? Tässä korona-asiassa mikään ei ole ”jäänyt siihen”, esim. ensimmäiseen tai toiseen rokotteeseen, kuten luvattiin. Ei, en olisi ollut pettynyt jos niin olisi käynyt. Mutta näin jo kauan sitten että niin ei tule tapahtumaan.
Googlaappa Dunning-Kruger kun tiedät niin paljon asioita niin paljon paremmin kuin 99,5% suomalaisista
Hohhoijjakkaa... Se, että osasin kaiken olemassaolevan tiedon valossa (olen koko ajan seurannut muutakin kuin Iltistä), odottaa, että rokotukset eivät jää yhteen tai kahteen tai ne eivät tule tätä pandemiaa päättämään tai että passi ajetaan jollain tasolla läpi, tekee minusta henkilön joka ajattelee olevansa ylivertainen ja tietävänsä kaikkia muita paremmin mutta se on vain ylivertaisuusharhaa? Hyvä hyvä.
Jos luki ihan Iloisesti asiantuntijoiden kommentteja, niin eihän kukaan väittänyt tietävänsä, kuinka monta rokoteannosta tai -kierrosta tarvitaan. Ihan alusta asti on pohdittu, että voi tulla vuosittaiseksi influenssan rinnalle.
Samoin tietää, että tavoite on ollut vakavien tautimuotojen vähentäminen, jotta terveydenhuolto kestää.
Globaalisti keltakuumerokotus on ollut vaatimus mm.Tansaniaan jo pitkään.
Joten kyllä, Dunning-Krueger pätee kohdallasi.
Hahhah vai ei annettu ymmärtää että yksi rokote antaa tosi hyvän suojan. Eiku kaksi. Eiku kolme. Joo, Afrikan maihin varmasti onkin rokotevaatimuksia ja esim. siellä jylläävien tautien vuoksi ei ole ollut siellä tarvetta käydä. Mutta se, että EU:ssa rokotepassi olisi tarpeellinen terveyden vuoksi on paskapuhetta.
Voi että, kiitos diagnoosistasi, toivottavasti sädekehäsi siitä kirkastuu :)
Luepas nyt tuo postaus uudestaan, ennen kuin meuhkaat !
Alussa toki oli niin, että rokote esti myös suurimman osan tartunnoista ja tämä oli tavoitekin, mutta kuten postaaja sanoi, kukaan ei ole sanonut, että yhdellä piikillä hyvä. Alusta saakka oli selvää että [JJ lukuunottamatta] tulee ainakin kaksi annosta.
Ja kuten hän sanoo, heti alusta alkaen puhuttiin mahdollisesti vuosittaisesti annoksesta flunssapiikkien tapaan.
EU-rokotepassi on ihan OK, eikä siinä tarvitse nähdä kolmea kutosta tai Kiinaa.
Mutta se, että sanot tienneesi kaiken jo ennalta, osoittaa kyllä joko suurta itsevarmuutta tai itsepetosta.
eri
Olen eri. Minulla on yli 1000 kuvakaappausta koko farssista ja voi että helposti pystyy todistamaan, miten luvattiin, että toinen rokote tuo vapauden.
Saanko arvata, että ovat esimerkiksi.iltapäivälehtien otsikoita eikä suinkaan lainauksia asiantuntijoiden lausunnoista?
Asiayhteydestä irrotettuja lauseita?
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika tuota Kanadan tilin seuraajamäärää, aamulla kun katoin, oli vähän alle 200 000, nyt yli 340 000. Jossain kommentissa sanottiin että faceryhmässä olisi ollut yli 600 000 jäsentä, mutta se poistettiin. Ihmiset on todella saaneet tarpeekseen. Ja Trudeau puhui pienestä vähemmistöstä.. Oli nyt kuulemma altistunut koronalle ja jää viideksi päiväksi eristyksiin. Mahtaako jännittää yhtään?
Seuraajamäärä <> kannattajamäärä
Kannattaa ottaa huomioon myös että Kanadan väkiluku taitaa hipoa 40 miljoonaa eli ollaan samoissa luvuissa kuin täällä nuo aloitteen allekirjoittajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta alle 50 vuotiasta on ollu tehohoidossa koronan takia Suomessa ja kuinka monta alle 50 vuotiasta on menehtynyt koronaan Suomessa? Ja millaisia taustasairauksia kyseisillä on ollut ja millainen yleinen terveydentila heillä on ollut?
Muistan lukeneeni ylen artikkelin missä sanottiin että menehtyneiden mediaani ikä oli jotain 84v ja sitten että menehtyneillä on ollut USEITA pitkäaikaissairauksia taustalla.
Onko tuota ikäryhmää edes järkevää rokottaa?'
Itse näen asian niin että meidän ei ole viisasta edes rokottaa muita kuin riskiryhmäläisiä eli vanhuksia ja monisairata, älkää alottako rokottamaan alle 50 vuotiaita koska heille korona ei ole vaarallinen tauti.
Tiedot löytyy tilastokeskuksen sivuilta.
Alle 50 vuotiaita on menehtynyt koronaan koko pandemian aikana 52 henkilöä, eli aivan järkyttävästi ja nyt heidätkin pitäisi rokottaa 😅
Ja täytyy muistaa vielä se että lähes kaikilla koronaan menehtyneillä on useita pitkäaikaissairauksia taustalla.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19case/fact_epirapo_cov…
Tuossa näkee iän mukaan menehtyneet.
Tehohoidosta 85-90% selviää hengissä. Toipuminen vie helposti kuukausia, jopa vuosia. Voi jättää ongelmia loppuiäksi.
Sairaalasta vielä useampi selviää hengissä.
10-50% saa pitkittyneitä oireita.
Joten joo, keskittykää vain kuolleiden määrään ja unohtakaa ne, jotka eivät kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten THL:n Tervahauta onkin saanut hyvän idean rokotepassista.
”- - suosittelee, että nykyisen koronapassin tilalle alettaisiin valmistella digitaalista rokotustodistusta” ja ”todistukseen olisi tarkoitus merkata koronarokotusten lisäksi muut eri sairauksiin saadut rokotukset”. Ihan kuin idea nyt olisi vaan yhtäkkiä pälkähtänyt hänen mieleensä vaikka kyseessä EU:n suunnitelma vuodelta 2018, jossa vuoden 2022 aikataulussa:
”Commission proposal for a common vaccination card/ passport for EU citizens”
https://ec.europa.eu/health/system/files/2019-09/2019-2022_roadmap_en_0…
Pahoin pelkään, että passi ei jäisi ihan vaan matkailua helpottavaksi rokotepassiksi.
Tämä EU:n rokotepassi on ihan hyvä idea. Ei kellään ole tallessa niitä paperiläpysköitä, ellei ole himoreissaaja ts. tarvitsee niitä keltakuume yms. todistukssia usein.
Samaten olisi helppo tarkistaa onko jäykkäkouristus yms. tarpeelliset rokotukset voimassa. kävi sitten vastaanotolla missä tahansa.
No se on kiva että sinun mielestä on hyvä idea koska se tulee tapahtumaan. Harmi että vielä on meitä joiden mielestä se ei ole hyvä idea ja joiden mielestä terveystiedot ei kuulu EU:n laajuiseen rekisteriin. Ja olet kyllä todella naivi jos luulet sen jäävän ihan vain rokotetietoihin. Mutta varmaan kuulut siihen porukkaan joista on kätevää mitä enemmän henkilökohtaisia tietojasi löytyy yhdestä paikasta.
Oletko sinä pettynyt jos se jääkin niihin rokotteisiin ja öyhötyksesi oli turhaa ? Sitten voisit miettiä seuraavaa: miten helppoa olisi jo nyt yhdistellä eri tietoja eri laitosten tietokannoista jos Suomen kansallinen lainsäädäntö ja GDPR sen sallisivat. Maalailen hiukan dystopiaa:
- vakuutusyhtiöt näkisivät KELAn ja sairaaloiden tiedot
- poliisi näkisi sairaaloiden tiedot
- sairaalat näkisivät poliisin tiedot
ja niin edelleen.
Tahdoit tai et, sinusta on aika paljon tietoa eri rekistereissä. Osaan jopa annat suoran suostumuksen erikseen, osaan esimerkiksi etuuden saanti edellyttää tietojen antamista tai se perustuu suoraan "jäsenyyteesi" yhdistyksessä nimeltä Suomi.
MUTTA otetaanpa pieni mutta kuvaava esimerkki: Poliisi halusi pääsyn (ainakin erikoistapauksissa ....) passien sormenjälkirekisteriin. Sitä ei myönnetty, koska se olisi loukannut yksityisyyden suojaa. Sormenjäljet ovat siis ainoastaan passissa, ne ovat ainoastaan väliaikaisesti tietokannassa.
Olisihan poliisin ollut helppoa ajaa kaikkien kylmien tapausten sormenjäljet passirekisteriä vastaan - käry olisi käynyt jos henkilö olisi passin hankkinut.
Mikä ihme teitä monia vaivaa, jotka kommentoitte ”oletko sinä pettynyt jos se jääkin tähän”? Kuvittelet, että asioista huolissaan olemisesta saa jotain isoja kiksejä ja sitten onkin iso pettymys jos ne pelot ei toteudu? Tässä korona-asiassa mikään ei ole ”jäänyt siihen”, esim. ensimmäiseen tai toiseen rokotteeseen, kuten luvattiin. Ei, en olisi ollut pettynyt jos niin olisi käynyt. Mutta näin jo kauan sitten että niin ei tule tapahtumaan.
Googlaappa Dunning-Kruger kun tiedät niin paljon asioita niin paljon paremmin kuin 99,5% suomalaisista
Hohhoijjakkaa... Se, että osasin kaiken olemassaolevan tiedon valossa (olen koko ajan seurannut muutakin kuin Iltistä), odottaa, että rokotukset eivät jää yhteen tai kahteen tai ne eivät tule tätä pandemiaa päättämään tai että passi ajetaan jollain tasolla läpi, tekee minusta henkilön joka ajattelee olevansa ylivertainen ja tietävänsä kaikkia muita paremmin mutta se on vain ylivertaisuusharhaa? Hyvä hyvä.
Jos luki ihan Iloisesti asiantuntijoiden kommentteja, niin eihän kukaan väittänyt tietävänsä, kuinka monta rokoteannosta tai -kierrosta tarvitaan. Ihan alusta asti on pohdittu, että voi tulla vuosittaiseksi influenssan rinnalle.
Samoin tietää, että tavoite on ollut vakavien tautimuotojen vähentäminen, jotta terveydenhuolto kestää.
Globaalisti keltakuumerokotus on ollut vaatimus mm.Tansaniaan jo pitkään.
Joten kyllä, Dunning-Krueger pätee kohdallasi.
Hahhah vai ei annettu ymmärtää että yksi rokote antaa tosi hyvän suojan. Eiku kaksi. Eiku kolme. Joo, Afrikan maihin varmasti onkin rokotevaatimuksia ja esim. siellä jylläävien tautien vuoksi ei ole ollut siellä tarvetta käydä. Mutta se, että EU:ssa rokotepassi olisi tarpeellinen terveyden vuoksi on paskapuhetta.
Voi että, kiitos diagnoosistasi, toivottavasti sädekehäsi siitä kirkastuu :)
Luepas nyt tuo postaus uudestaan, ennen kuin meuhkaat !
Alussa toki oli niin, että rokote esti myös suurimman osan tartunnoista ja tämä oli tavoitekin, mutta kuten postaaja sanoi, kukaan ei ole sanonut, että yhdellä piikillä hyvä. Alusta saakka oli selvää että [JJ lukuunottamatta] tulee ainakin kaksi annosta.
Ja kuten hän sanoo, heti alusta alkaen puhuttiin mahdollisesti vuosittaisesti annoksesta flunssapiikkien tapaan.
EU-rokotepassi on ihan OK, eikä siinä tarvitse nähdä kolmea kutosta tai Kiinaa.
Mutta se, että sanot tienneesi kaiken jo ennalta, osoittaa kyllä joko suurta itsevarmuutta tai itsepetosta.
eri
Olen eri. Minulla on yli 1000 kuvakaappausta koko farssista ja voi että helposti pystyy todistamaan, miten luvattiin, että toinen rokote tuo vapauden.
Ihan oikeasti viitsit nähdä moisen vaivan ? Postaukseni ei koskenut ollenkaan kolmatta, vaan sitä, että edellinen postaaja väitti väitetyn ,että yksi riittää.
Onko oikeassa oleminen ainoa tavoiteltava asia ? Olisiko mielestäsi myöskin parempi, jos kaikki rokotetut olisivat delanneet sen Tenpennyn kuuluisan 42 päivän päästä ?
What? Kuvakaappauksen ottaminen puhelimella ei ole kyllä mikään vaiva. Jos tämä on sun mielestä vaiva, kykenetkö pesemään hampaat 2x päivässä? :O Ja en kyllä kadu, koska nyt on hyvä seurata kelaamalla, kuinka OIKEASTI absurdi tämä touhu on ollut. Tämä maalitolppien siirtäminen ja lupaaminen, lupaaminen, lupaaminen. Mulla on myös ihan sikahyviä vauva.fi kommentteja tallennettu - sellaisia, jotka moderoitu nopeasti pois. Luen näitä ja mietin, että luojan kiitos, jossain löytyy fiksuja ja järkeviä ihmisiä. En tiedä Tenpennystä - en lue sellaisia ja siksi en ymmärrä myös sitä sun lausetta. En ole katsonut yhtäkään tokentube videota enkä lue mv (oliko se mv?) uutisia. En ota rokotetta ja sitä päätöstä on vahvistanut vain valtamedian ulosanti itse ja fiksujen ihmisten ajatukset.
Älä nyt viitsi hurskastella, palvoit Sheriä joskus vuosi sitten kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika tuota Kanadan tilin seuraajamäärää, aamulla kun katoin, oli vähän alle 200 000, nyt yli 340 000. Jossain kommentissa sanottiin että faceryhmässä olisi ollut yli 600 000 jäsentä, mutta se poistettiin. Ihmiset on todella saaneet tarpeekseen. Ja Trudeau puhui pienestä vähemmistöstä.. Oli nyt kuulemma altistunut koronalle ja jää viideksi päiväksi eristyksiin. Mahtaako jännittää yhtään?
Seuraajamäärä <> kannattajamäärä
Kannattaa ottaa huomioon myös että Kanadan väkiluku taitaa hipoa 40 miljoonaa eli ollaan samoissa luvuissa kuin täällä nuo aloitteen allekirjoittajat
Oletko sinä tosissasi? Eihän instagramissa ja facebookissa edes ole läheskään kaikki kanukit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tanskassa tai Isossa Britanniassa, mitkä luopuvat kaikista koronarajoitteista käytössä työelämän koronapassi, tietääkö joku?
Tää minua kiinnostaa myös ja kiinnostaa oikeastaan se että jääkö koronapassi/rokotepassi kyseisissä maissa käyttöön vaikka ne luopuvat rajoituksista. Pidän erikoisena että suomessa puhutaan vielä jostain koronapassista,pakkorokotuksista ja työelämänkoronapassista vaikka thl väittää että ennen kesää korona on tavallinen kausiflunssa sekä että maailmalla kerrotaan jo että koronapandemia vetelee viimeisiä.
Euroopassa purataan rajoituksia mutta suomessa yritetään yhä vängätä jotain koronapassia käyttöön joka on erittäin omituista.
Kyseessä on WEF:n ja Eu:n lobbaama digitaalinen henkilötodistus, digitaalinen raha ja universaali perustulo.
Digitaalista hlökorttia valmistellaan jo Suomessa:
Ja se on ihan helv.tin hyvä. toivottavasti nopealla aikataululla valmistuu.
Mitä hyötyjä näet tuossa systeemissä olevan?
Mitä haittaa siinä sitten muka on
-ERI-
Minua ihmetyttää, että miksei tästä puhuta suoraan ja miksi koronarokotukset on tähän linkitetty? Miksi siis valehdellaan?
EriSamaa ihmetellyt myös. Kyseessä on merkittävä muutos, oli koronaa tai ei. Valmistelut ovat pitkällä, eikä asiasta käydä minkäänlaista julkista keskustelua!
Käteistä ollaan jo hivuttamassa pois, hissunkissun Turussakin on päätetty ettei linja-autossa voi maksaa enää käteisellä. Digitaalinen raha mahdollistaa täydellisen seurannan, ja sitä perustellaan mm.terrorismin ja ihmiskaupan kitkemisellä, joka on tietysti hyvä asia. Kolikon(heh) kääntöpuolena on se, että kaikista tekemistäsi jää digitaalinen jälki, jolla sinua vielä enemmän profiloidaan. Se antaa myös mahdollisuuden sulkea digirahahanat, jos esim.osallistut hallituksen vastaiseen miekkariin..
Onko sinulla jotain pelättävää ? Harmaata taloutta, joka on muuten aika epäisänmaallista hommaa ?
Suomessa suurin murhe on sairaalapaikkojen riittämättömyys. Mutta miksei ole sitten tehty rehellistä riskikartoitusta? Ja missä on tehopaikat, mitkä 2020 luvattiin? Tästä median luomasta käsityksestä, että suunnilleen joka toinen covidiin sairastanut joutuu teholle, on ollut paljon haittaa.
Totta kai saa mainita... Mutta en nyt ota selvää kun ensin mainitsit että olipa kova rokote.... Sitten oli "höpsistä" pikku lämpö ja nyt taas tärisin tuntikausia kun lämpö nousi... Eli oliko se nyt rokotehaitta? Vai "höpsistä" pikku lämpö? Kun en nyt oikein saa selvää.... Tutuilla on ollut pahojakin rokotehaittoja joten uskon kyllä kumman vaan pikku "höpsistä" lämmön ja kovemmankin oireen... Eli ihan kuin vaan... Toivottavasti paranet ja hyvää kevättä!