MTV: Työpaikoille koronapassi? "Ehdotus tarkoitus saada valmiiksi helmikuussa"
Edellinen poistui jostain syystä.
"Hallitus aloitti viime vuoden lopulla valmistelemaan keinoja, joilla voitaisiin vahvistaa työelämän turvallisuutta koronaepidemian aikana.
Esiin nousi esimerkiksi työelämän koronapassi.
– Ennen joulua linjattiin, että lähdetään kolmikantaisesti valmistelemaan, miten työturvallisuutta voidaan vahvistaa, kertoo sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen Uutisaamussa.
– Odotus on, että helmikuussa saataisiin työ päätökseen ja ehdotus valmiiksi.
Sarkkisen mukaan lopputulos ei välttämättä ole se, että työpaikoilla olisi sama koronapassi käytössä kuin muualla.
– Lähdemme etsimään, voimmeko löytää lainsäädännöllisiä keinoja esimerkiksi työnantajille saada tietoa työntekijöiden rokotustilanteesta.
Sarkkisen sanoin työjärjestelyjen kautta voitaisiin pyrkiä estämään taudin leviäminen ja vakavat sairastumiset."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyopaikoille-koronapassi-ehdotus-on…
Eihän koronapassin pitänyt tulla työpaikoille?
Kommentit (993)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhuen - vaikka olen kirjoittanut osin rokotepassin puolesta edellä - olemme myöhässä tuon kanssa. Ei siitä enää mitään hyötyä ole.
Sen sijaan rokottamattomat voisivat muuten katsoa peiliin - miten meni niin kuin omasta mielestä ? Teho-osastoilla oli/on suurin osa rokottamattomia, vaikka rokottamattomia on kymmenisen prosenttia. Rokotteista ei tullut niiden teidän gurujen "lupaamia" massahaittoja tai kuolemia. En edelleenkään ymmärrä mikä saa ihmisen pelkäämään 23 G 25 mm neulaa ? Tai mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että tietää asiat paremmin kuin koko maailman tiedeyhteisö ? Tai uskomaan johonkin amerikkalaiseen podcastariin enemmän kuin suomalaiseen lääkäriin ?
Suurin osa rokottamattomista ei ole teholla, eikä sairaalassa. He eivät ole iältään, sukupuoleltaan tai terveydentiltaan mikään yhtenäinen joukko.
Kun olen mediasta lukenut näistä "kadun kun en ottanut rokotetta" -tyypeistä, niin lähes aina he ovat olleet noin 50-60 vuotiaita, useimmiten miehiä, sekä kuvan perusteella selkeästi riskiryhmäläisiä. Miksi nämä riskiryhmäläiset eivät ottaneet rokotteita, sitä en tiedä.
Lisäksi luin pari artikkelia, jossa "perusterve" aikuinen oli joutunut teholle. Ei ymmärtänyt, kuinka vakava tauti tämä on, mainostettiin rokotteita yms. Artikkeleissa vaan oli semmoinen pikkujuttu kuin "laihduin hoitojakson aikana 20 kiloa* ja kuvasta näki selvästi, että ylipainoa on enemmän kuin muutama kilo. Jos mä laihtuisin 20 kiloa, muistuttaisin luurankoa. Enkä mäkään mikään ihan täysin hoikka ole, mutta normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhuen - vaikka olen kirjoittanut osin rokotepassin puolesta edellä - olemme myöhässä tuon kanssa. Ei siitä enää mitään hyötyä ole.
Sen sijaan rokottamattomat voisivat muuten katsoa peiliin - miten meni niin kuin omasta mielestä ? Teho-osastoilla oli/on suurin osa rokottamattomia, vaikka rokottamattomia on kymmenisen prosenttia. Rokotteista ei tullut niiden teidän gurujen "lupaamia" massahaittoja tai kuolemia. En edelleenkään ymmärrä mikä saa ihmisen pelkäämään 23 G 25 mm neulaa ? Tai mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että tietää asiat paremmin kuin koko maailman tiedeyhteisö ? Tai uskomaan johonkin amerikkalaiseen podcastariin enemmän kuin suomalaiseen lääkäriin ?
Suurin osa rokottamattomista ei ole teholla, eikä sairaalassa. He eivät ole iältään, sukupuoleltaan tai terveydentiltaan mikään yhtenäinen joukko.
Kun olen mediasta lukenut näistä "kadun kun en ottanut rokotetta" -tyypeistä, niin lähes aina he ovat olleet noin 50-60 vuotiaita, useimmiten miehiä, sekä kuvan perusteella selkeästi riskiryhmäläisiä. Miksi nämä riskiryhmäläiset eivät ottaneet rokotteita, sitä en tiedä.
Lisäksi luin pari artikkelia, jossa "perusterve" aikuinen oli joutunut teholle. Ei ymmärtänyt, kuinka vakava tauti tämä on, mainostettiin rokotteita yms. Artikkeleissa vaan oli semmoinen pikkujuttu kuin "laihduin hoitojakson aikana 20 kiloa* ja kuvasta näki selvästi, että ylipainoa on enemmän kuin muutama kilo. Jos mä laihtuisin 20 kiloa, muistuttaisin luurankoa. Enkä mäkään mikään ihan täysin hoikka ole, mutta normaalipainoinen.
Minä olen/olin normaalipainoinen ja minulta lähti auto-onnettomuuden jälkeisessä hoidossa 15 kg - pelkkää luuta ja nahkaa jäljellä, piti opetella kävelemään uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten THL:n Tervahauta onkin saanut hyvän idean rokotepassista.
”- - suosittelee, että nykyisen koronapassin tilalle alettaisiin valmistella digitaalista rokotustodistusta” ja ”todistukseen olisi tarkoitus merkata koronarokotusten lisäksi muut eri sairauksiin saadut rokotukset”. Ihan kuin idea nyt olisi vaan yhtäkkiä pälkähtänyt hänen mieleensä vaikka kyseessä EU:n suunnitelma vuodelta 2018, jossa vuoden 2022 aikataulussa:
”Commission proposal for a common vaccination card/ passport for EU citizens”
https://ec.europa.eu/health/system/files/2019-09/2019-2022_roadmap_en_0…
Pahoin pelkään, että passi ei jäisi ihan vaan matkailua helpottavaksi rokotepassiksi.
Tämä EU:n rokotepassi on ihan hyvä idea. Ei kellään ole tallessa niitä paperiläpysköitä, ellei ole himoreissaaja ts. tarvitsee niitä keltakuume yms. todistukssia usein.
Samaten olisi helppo tarkistaa onko jäykkäkouristus yms. tarpeelliset rokotukset voimassa. kävi sitten vastaanotolla missä tahansa.
No se on kiva että sinun mielestä on hyvä idea koska se tulee tapahtumaan. Harmi että vielä on meitä joiden mielestä se ei ole hyvä idea ja joiden mielestä terveystiedot ei kuulu EU:n laajuiseen rekisteriin. Ja olet kyllä todella naivi jos luulet sen jäävän ihan vain rokotetietoihin. Mutta varmaan kuulut siihen porukkaan joista on kätevää mitä enemmän henkilökohtaisia tietojasi löytyy yhdestä paikasta.
Oletko sinä pettynyt jos se jääkin niihin rokotteisiin ja öyhötyksesi oli turhaa ? Sitten voisit miettiä seuraavaa: miten helppoa olisi jo nyt yhdistellä eri tietoja eri laitosten tietokannoista jos Suomen kansallinen lainsäädäntö ja GDPR sen sallisivat. Maalailen hiukan dystopiaa:
- vakuutusyhtiöt näkisivät KELAn ja sairaaloiden tiedot
- poliisi näkisi sairaaloiden tiedot
- sairaalat näkisivät poliisin tiedot
ja niin edelleen.
Tahdoit tai et, sinusta on aika paljon tietoa eri rekistereissä. Osaan jopa annat suoran suostumuksen erikseen, osaan esimerkiksi etuuden saanti edellyttää tietojen antamista tai se perustuu suoraan "jäsenyyteesi" yhdistyksessä nimeltä Suomi.
MUTTA otetaanpa pieni mutta kuvaava esimerkki: Poliisi halusi pääsyn (ainakin erikoistapauksissa ....) passien sormenjälkirekisteriin. Sitä ei myönnetty, koska se olisi loukannut yksityisyyden suojaa. Sormenjäljet ovat siis ainoastaan passissa, ne ovat ainoastaan väliaikaisesti tietokannassa.
Olisihan poliisin ollut helppoa ajaa kaikkien kylmien tapausten sormenjäljet passirekisteriä vastaan - käry olisi käynyt jos henkilö olisi passin hankkinut.
Mikä ihme teitä monia vaivaa, jotka kommentoitte ”oletko sinä pettynyt jos se jääkin tähän”? Kuvittelet, että asioista huolissaan olemisesta saa jotain isoja kiksejä ja sitten onkin iso pettymys jos ne pelot ei toteudu? Tässä korona-asiassa mikään ei ole ”jäänyt siihen”, esim. ensimmäiseen tai toiseen rokotteeseen, kuten luvattiin. Ei, en olisi ollut pettynyt jos niin olisi käynyt. Mutta näin jo kauan sitten että niin ei tule tapahtumaan.
Googlaappa Dunning-Kruger kun tiedät niin paljon asioita niin paljon paremmin kuin 99,5% suomalaisista
Hohhoijjakkaa... Se, että osasin kaiken olemassaolevan tiedon valossa (olen koko ajan seurannut muutakin kuin Iltistä), odottaa, että rokotukset eivät jää yhteen tai kahteen tai ne eivät tule tätä pandemiaa päättämään tai että passi ajetaan jollain tasolla läpi, tekee minusta henkilön joka ajattelee olevansa ylivertainen ja tietävänsä kaikkia muita paremmin mutta se on vain ylivertaisuusharhaa? Hyvä hyvä.
Jos luki ihan Iloisesti asiantuntijoiden kommentteja, niin eihän kukaan väittänyt tietävänsä, kuinka monta rokoteannosta tai -kierrosta tarvitaan. Ihan alusta asti on pohdittu, että voi tulla vuosittaiseksi influenssan rinnalle.
Samoin tietää, että tavoite on ollut vakavien tautimuotojen vähentäminen, jotta terveydenhuolto kestää.
Globaalisti keltakuumerokotus on ollut vaatimus mm.Tansaniaan jo pitkään.
Joten kyllä, Dunning-Krueger pätee kohdallasi.
Hahhah vai ei annettu ymmärtää että yksi rokote antaa tosi hyvän suojan. Eiku kaksi. Eiku kolme. Joo, Afrikan maihin varmasti onkin rokotevaatimuksia ja esim. siellä jylläävien tautien vuoksi ei ole ollut siellä tarvetta käydä. Mutta se, että EU:ssa rokotepassi olisi tarpeellinen terveyden vuoksi on paskapuhetta.
Voi että, kiitos diagnoosistasi, toivottavasti sädekehäsi siitä kirkastuu :)
Luepas nyt tuo postaus uudestaan, ennen kuin meuhkaat !
Alussa toki oli niin, että rokote esti myös suurimman osan tartunnoista ja tämä oli tavoitekin, mutta kuten postaaja sanoi, kukaan ei ole sanonut, että yhdellä piikillä hyvä. Alusta saakka oli selvää että [JJ lukuunottamatta] tulee ainakin kaksi annosta.
Ja kuten hän sanoo, heti alusta alkaen puhuttiin mahdollisesti vuosittaisesti annoksesta flunssapiikkien tapaan.
EU-rokotepassi on ihan OK, eikä siinä tarvitse nähdä kolmea kutosta tai Kiinaa.
Mutta se, että sanot tienneesi kaiken jo ennalta, osoittaa kyllä joko suurta itsevarmuutta tai itsepetosta.
eri
Olen eri. Minulla on yli 1000 kuvakaappausta koko farssista ja voi että helposti pystyy todistamaan, miten luvattiin, että toinen rokote tuo vapauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo taisi olla reippaasti ylipainoinen tämä viimeisimmän kauhutarinan kolmekymppinen nainen. Sehän on jo kauan ollut tiedossa, että teholla 85% ylipainoisia ja 50% lihavia. Joten jos sitä kuormitusta haluttaisiin vähentää niin olisi pakotettu ihmiset laihdutuskuurille. Ai niin mutta kun sinne salille ei saa mennä.
Ihmisillä on useita väärinkäsityksiä koronasta ja siitä me saamme kiittää valtamedioita ja suurimmat väärinkäsitykset on:
1. Valtamediat on jotenkin saannut herkimmät ihmiset uskomaan että teho-hoitoon tai ylipäätänsä sairaalaan päätyy herkästi koronan takia vaikka todellisuudessa teholle päätyy todella harvoin ja lähes aina ne teholle joutuvat on entuudestaan jo heikosssa kunnossa.
2. Rokotettu ei voi tartuttaa virusta muihin. Tätä mä en tajua miksi osa luulee näin vaikka thl ja rokotevalmistajat ovat kertoneet että rokotettu myös levittää virusta ja omikronia levittävät vielä herkemmin. Onko koronapassi ja valtamediat saannet heidät luulemaan etteivät levitä virusta?
se on piikit tai pihalle meidän muiden tai asiakkaiden ei tarvitse kärsiä sinun minä minä asenteestasi jos noin tyhmä olet lähe heti jos et tajuu suoja rukkaset käsissä sinut kannetaan pihalle. etkö tosiaan asiakkaita tai meitä muita ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen/olin normaalipainoinen ja minulta lähti auto-onnettomuuden jälkeisessä hoidossa 15 kg - pelkkää luuta ja nahkaa jäljellä, piti opetella kävelemään uudelleen
Joo tämäkin on mahdollista, mutta tässä tapauksessa noista kuvista näki selvästi, että ylipainoa on jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämäkin on mahdollista, mutta tässä tapauksessa noista kuvista näki selvästi, että ylipainoa on jonkin verran.
No kyllä sitä ylipainoa hänellä oli vähintään se 20 kiloa. Valitut kuvat lehtijutussa yläviistosta otettuja mutta ei jäänyt epäselväksi että ylipainoa oli ja reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on useita väärinkäsityksiä koronasta ja siitä me saamme kiittää valtamedioita ja suurimmat väärinkäsitykset on:
1. Valtamediat on jotenkin saannut herkimmät ihmiset uskomaan että teho-hoitoon tai ylipäätänsä sairaalaan päätyy herkästi koronan takia vaikka todellisuudessa teholle päätyy todella harvoin ja lähes aina ne teholle joutuvat on entuudestaan jo heikosssa kunnossa.
2. Rokotettu ei voi tartuttaa virusta muihin. Tätä mä en tajua miksi osa luulee näin vaikka thl ja rokotevalmistajat ovat kertoneet että rokotettu myös levittää virusta ja omikronia levittävät vielä herkemmin. Onko koronapassi ja valtamediat saannet heidät luulemaan etteivät levitä virusta?
Ja tämä "suojelet läheisiäsi ja muita ottamalla rokotteen" eli näillä jo ylikuluneilla hokemilla saatiin jengi luulemaan, että rokotteella estät muita tartuttamasta, vaikka näin se ei ole. Tämä on tuonut valheellista turvallisuuden tunnetta. Ja pahin syypää tähän on media.
Kuinka monta alle 50 vuotiasta on ollu tehohoidossa koronan takia Suomessa ja kuinka monta alle 50 vuotiasta on menehtynyt koronaan Suomessa? Ja millaisia taustasairauksia kyseisillä on ollut ja millainen yleinen terveydentila heillä on ollut?
Muistan lukeneeni ylen artikkelin missä sanottiin että menehtyneiden mediaani ikä oli jotain 84v ja sitten että menehtyneillä on ollut USEITA pitkäaikaissairauksia taustalla.
Onko tuota ikäryhmää edes järkevää rokottaa?'
Itse näen asian niin että meidän ei ole viisasta edes rokottaa muita kuin riskiryhmäläisiä eli vanhuksia ja monisairata, älkää alottako rokottamaan alle 50 vuotiaita koska heille korona ei ole vaarallinen tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten THL:n Tervahauta onkin saanut hyvän idean rokotepassista.
”- - suosittelee, että nykyisen koronapassin tilalle alettaisiin valmistella digitaalista rokotustodistusta” ja ”todistukseen olisi tarkoitus merkata koronarokotusten lisäksi muut eri sairauksiin saadut rokotukset”. Ihan kuin idea nyt olisi vaan yhtäkkiä pälkähtänyt hänen mieleensä vaikka kyseessä EU:n suunnitelma vuodelta 2018, jossa vuoden 2022 aikataulussa:
”Commission proposal for a common vaccination card/ passport for EU citizens”
https://ec.europa.eu/health/system/files/2019-09/2019-2022_roadmap_en_0…
Pahoin pelkään, että passi ei jäisi ihan vaan matkailua helpottavaksi rokotepassiksi.
Tämä EU:n rokotepassi on ihan hyvä idea. Ei kellään ole tallessa niitä paperiläpysköitä, ellei ole himoreissaaja ts. tarvitsee niitä keltakuume yms. todistukssia usein.
Samaten olisi helppo tarkistaa onko jäykkäkouristus yms. tarpeelliset rokotukset voimassa. kävi sitten vastaanotolla missä tahansa.
No se on kiva että sinun mielestä on hyvä idea koska se tulee tapahtumaan. Harmi että vielä on meitä joiden mielestä se ei ole hyvä idea ja joiden mielestä terveystiedot ei kuulu EU:n laajuiseen rekisteriin. Ja olet kyllä todella naivi jos luulet sen jäävän ihan vain rokotetietoihin. Mutta varmaan kuulut siihen porukkaan joista on kätevää mitä enemmän henkilökohtaisia tietojasi löytyy yhdestä paikasta.
Oletko sinä pettynyt jos se jääkin niihin rokotteisiin ja öyhötyksesi oli turhaa ? Sitten voisit miettiä seuraavaa: miten helppoa olisi jo nyt yhdistellä eri tietoja eri laitosten tietokannoista jos Suomen kansallinen lainsäädäntö ja GDPR sen sallisivat. Maalailen hiukan dystopiaa:
- vakuutusyhtiöt näkisivät KELAn ja sairaaloiden tiedot
- poliisi näkisi sairaaloiden tiedot
- sairaalat näkisivät poliisin tiedot
ja niin edelleen.
Tahdoit tai et, sinusta on aika paljon tietoa eri rekistereissä. Osaan jopa annat suoran suostumuksen erikseen, osaan esimerkiksi etuuden saanti edellyttää tietojen antamista tai se perustuu suoraan "jäsenyyteesi" yhdistyksessä nimeltä Suomi.
MUTTA otetaanpa pieni mutta kuvaava esimerkki: Poliisi halusi pääsyn (ainakin erikoistapauksissa ....) passien sormenjälkirekisteriin. Sitä ei myönnetty, koska se olisi loukannut yksityisyyden suojaa. Sormenjäljet ovat siis ainoastaan passissa, ne ovat ainoastaan väliaikaisesti tietokannassa.
Olisihan poliisin ollut helppoa ajaa kaikkien kylmien tapausten sormenjäljet passirekisteriä vastaan - käry olisi käynyt jos henkilö olisi passin hankkinut.
Mikä ihme teitä monia vaivaa, jotka kommentoitte ”oletko sinä pettynyt jos se jääkin tähän”? Kuvittelet, että asioista huolissaan olemisesta saa jotain isoja kiksejä ja sitten onkin iso pettymys jos ne pelot ei toteudu? Tässä korona-asiassa mikään ei ole ”jäänyt siihen”, esim. ensimmäiseen tai toiseen rokotteeseen, kuten luvattiin. Ei, en olisi ollut pettynyt jos niin olisi käynyt. Mutta näin jo kauan sitten että niin ei tule tapahtumaan.
Googlaappa Dunning-Kruger kun tiedät niin paljon asioita niin paljon paremmin kuin 99,5% suomalaisista
Hohhoijjakkaa... Se, että osasin kaiken olemassaolevan tiedon valossa (olen koko ajan seurannut muutakin kuin Iltistä), odottaa, että rokotukset eivät jää yhteen tai kahteen tai ne eivät tule tätä pandemiaa päättämään tai että passi ajetaan jollain tasolla läpi, tekee minusta henkilön joka ajattelee olevansa ylivertainen ja tietävänsä kaikkia muita paremmin mutta se on vain ylivertaisuusharhaa? Hyvä hyvä.
Jos luki ihan Iloisesti asiantuntijoiden kommentteja, niin eihän kukaan väittänyt tietävänsä, kuinka monta rokoteannosta tai -kierrosta tarvitaan. Ihan alusta asti on pohdittu, että voi tulla vuosittaiseksi influenssan rinnalle.
Samoin tietää, että tavoite on ollut vakavien tautimuotojen vähentäminen, jotta terveydenhuolto kestää.
Globaalisti keltakuumerokotus on ollut vaatimus mm.Tansaniaan jo pitkään.
Joten kyllä, Dunning-Krueger pätee kohdallasi.
Hahhah vai ei annettu ymmärtää että yksi rokote antaa tosi hyvän suojan. Eiku kaksi. Eiku kolme. Joo, Afrikan maihin varmasti onkin rokotevaatimuksia ja esim. siellä jylläävien tautien vuoksi ei ole ollut siellä tarvetta käydä. Mutta se, että EU:ssa rokotepassi olisi tarpeellinen terveyden vuoksi on paskapuhetta.
Voi että, kiitos diagnoosistasi, toivottavasti sädekehäsi siitä kirkastuu :)
Luepas nyt tuo postaus uudestaan, ennen kuin meuhkaat !
Alussa toki oli niin, että rokote esti myös suurimman osan tartunnoista ja tämä oli tavoitekin, mutta kuten postaaja sanoi, kukaan ei ole sanonut, että yhdellä piikillä hyvä. Alusta saakka oli selvää että [JJ lukuunottamatta] tulee ainakin kaksi annosta.
Ja kuten hän sanoo, heti alusta alkaen puhuttiin mahdollisesti vuosittaisesti annoksesta flunssapiikkien tapaan.
EU-rokotepassi on ihan OK, eikä siinä tarvitse nähdä kolmea kutosta tai Kiinaa.
Mutta se, että sanot tienneesi kaiken jo ennalta, osoittaa kyllä joko suurta itsevarmuutta tai itsepetosta.
eri
Olen eri. Minulla on yli 1000 kuvakaappausta koko farssista ja voi että helposti pystyy todistamaan, miten luvattiin, että toinen rokote tuo vapauden.
Ihan oikeasti viitsit nähdä moisen vaivan ? Postaukseni ei koskenut ollenkaan kolmatta, vaan sitä, että edellinen postaaja väitti väitetyn ,että yksi riittää.
Onko oikeassa oleminen ainoa tavoiteltava asia ? Olisiko mielestäsi myöskin parempi, jos kaikki rokotetut olisivat delanneet sen Tenpennyn kuuluisan 42 päivän päästä ?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta alle 50 vuotiasta on ollu tehohoidossa koronan takia Suomessa ja kuinka monta alle 50 vuotiasta on menehtynyt koronaan Suomessa? Ja millaisia taustasairauksia kyseisillä on ollut ja millainen yleinen terveydentila heillä on ollut?
Muistan lukeneeni ylen artikkelin missä sanottiin että menehtyneiden mediaani ikä oli jotain 84v ja sitten että menehtyneillä on ollut USEITA pitkäaikaissairauksia taustalla.
Itse näen asian niin että meidän ei ole viisasta edes rokottaa muita kuin riskiryhmäläisiä eli vanhuksia ja monisairata, älkää alottako rokottamaan alle 50 vuotiaita koska heille korona ei ole vaarallinen tauti.
Tiedot löytyy tilastokeskuksen sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just otin kolmannen rokotteen ja olen nyt pois töistä rokotereaktion vuoksi. On kyllä ihan uskomattoman äkäisiä nämä koronarokotteet, ei ole yhdestäkään muusta rokotteesta ennen tullut niin vahvoja oireita, että pitäisi töistä olla poissa.
Toivon, että rokotteesta tulisi joku kerran vuodessa otettava, eihän tästä tule mitään, että työntekijät joutuvat olemaan pois töistä aina kun ottavat rokotteen ja tuntuu hassulta aiheuttaa itselle tällainen huono ja sairas olo ihan tarkoituksella.
Niinpä... Mutta sanopa tuo osalle porukkaa niin sinun rokote reaktiot ovat psykosomaattista tunnetta ei oikea haittavaikutus... Sitten sinun pitää sanoa että kyllä ihan oikea haittavaikutus ilmeni ja osa ei silti pysty käsittämään että se voisi olla totta... Ne tekee sinusta rokotevastaisen hörhön vaikka sinulla kaikki rokotteet olisikin otettu...
No höpsis, kyllä niistä haittavaikutuksista kerrottiin siellä rokotuksella ja sai ihan kirjallisenakin mukaan kortin, missä ne oli mainittu. Tällainen lämpöily on aika normaali haittavaikutus koronarokotteesta.
Joo lievä lämpöily kyllä... Mutta joitakin sitten kyllä löytyy joilla se haitta on ollut vakavampaa kuin "lievä lämpöily" Että höpsis itsellesi.... Hyvä vain jos oli pelkkää lievää lämpöilyä
Kirjoitit että "sano tuo osalle porukkaa" ja väitit ettei rokotehaittaani uskota, rokotehaittani on lievä lämpöily, enkä koe, etteikö sitä uskottaisi rokotehaitaksi. Töihinkin ilmoitin poissaolon syyksi rokotehaitta, eikä esimies kyseenalaistanut sitä. Olo on varsin ikävä, mutta luultavasti menee päivässä ohitse ja sitten jatkuu normaali elämä.
Asia selvä.. Ymmärsin väärin... Luulin että oli enemmän kuin lievä lämpöily... Hyvä niin... Mutta tiedän tapauksia jossa on ollut isompia ongelmia kuin "lievä lämpöily" Sitä tässä kritisoin... En olisi lievästä lämpöilystä edes maininnut....
No kai tässä nyt saa mainita mitä haluaa? :D Ja työkyvyttömäksi se lievä lämpöilykin vie, kun on fyysinen työ, eilen illalla tärisin tuntikausia, kun se lämpö nousi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 vuotiaita on menehtynyt koronaan koko pandemian aikana 52 henkilöä, eli aivan järkyttävästi ja nyt heidätkin pitäisi rokottaa 😅
Ja täytyy muistaa vielä se että lähes kaikilla koronaan menehtyneillä on useita pitkäaikaissairauksia taustalla.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19case/fact_epirapo_cov…
Tuossa näkee iän mukaan menehtyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin on unohtunut ne, jotka eivät voi terveydellisistä syistä ottaa rokotteita? Heiltä täytyy kelvata negatiivinen testitodistus.
Eiköhän heille oma konseptinsa järjesty, ole ihan huoleti.
Ei kovin helposti. Esimerkiksi jotkut lääkärit ovat epäileväisiä sen kanssa, onko mRNA-rokotteiden ottaminen ollenkaan hyvä idea autoimmuunisairauksista kärsiville, etenkin tietyissä sairauksissa ja tietyissä tilanteissa. Virallinen kanta kuitenkin on, että autoimmuunipotilaiden kannattaa ottaa rokote. Mitään vapautusta ei todellakaan saa sillä verukkeella, että haluaisin välttää taudin pahenemisvaiheen, joka voisi pahimmillaan puhjeta rokotteesta.
Tunnen myös lähipiiristä ihmisiä, jotka ovat toisen rokotteen jälkeen saaneet pitkäkestoisia oireita, eivätkä siksi halua ottaa kolmatta rokotetta. Jokaiselle näistä on lääkäri sanonut, että oireet (esimerkkinä jatkuva huimaus, tai toisella päivittäinen kova päänsärky) eivät ainakaan voi johtua rokotteesta, vaikka ei ole selvinnyt mitään muutakaan syytä, mistä ne voisivat johtua. Oireiden pahentumista pelkäävien taitaa olla aika turha myöskään hakea mitään vapautusta rokotteista. Sama juttu kaikilla niillä naisilla, joille on tullut kuukautishäiriöitä - laitan vaikka pääni pantiksi, ettei sitä lasketa tarpeeksi vakavaksi oikeuttaakseen vapautuksen.
Minulla on autoimmuuni tauti ollut yli 30v ja otin heti kun sain rokotukset, ettei tayti ehdi aktivoitua, jos niin olisi käynyt niin rokotteita en ainakaan 2 vuoteen olisi voinut ottaa käyttämäni lääkkeitten takia, jotka alentaa oman vastuskykyni liki 0-tasolle ja siitä johtuen pitää vielä 6 kk olla ottamatta mitään rokotteita tai sairastua.
Eli mielummin rokotteet niin nopeasti kuin voi, ennenkuin autoimmuunitaudin aiheuttaman vastuskyvyn heikennyksen jälkeen saata korona.
Mutta kukin tavallaan riskinsä arvioi. Minulle oli / on tärkeintä etten saanut koronaa. Toki sen voin vielkin saada mutta eipä hätiä kun on rokotteet alentamassa vakavan tautimuodon saamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tanskassa tai Isossa Britanniassa, mitkä luopuvat kaikista koronarajoitteista käytössä työelämän koronapassi, tietääkö joku?
Tää minua kiinnostaa myös ja kiinnostaa oikeastaan se että jääkö koronapassi/rokotepassi kyseisissä maissa käyttöön vaikka ne luopuvat rajoituksista. Pidän erikoisena että suomessa puhutaan vielä jostain koronapassista,pakkorokotuksista ja työelämänkoronapassista vaikka thl väittää että ennen kesää korona on tavallinen kausiflunssa sekä että maailmalla kerrotaan jo että koronapandemia vetelee viimeisiä.
Euroopassa purataan rajoituksia mutta suomessa yritetään yhä vängätä jotain koronapassia käyttöön joka on erittäin omituista.
Kyseessä on WEF:n ja Eu:n lobbaama digitaalinen henkilötodistus, digitaalinen raha ja universaali perustulo.
Digitaalista hlökorttia valmistellaan jo Suomessa:
Mitään rokotepassia EI SAA tulla!!!
Aivan sairasta edes ehdottaa tuota 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 vuotiaita on menehtynyt koronaan koko pandemian aikana 52 henkilöä, eli aivan järkyttävästi ja nyt heidätkin pitäisi rokottaa 😅
Ja täytyy muistaa vielä se että lähes kaikilla koronaan menehtyneillä on useita pitkäaikaissairauksia taustalla.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19case/fact_epirapo_cov…
Tuossa näkee iän mukaan menehtyneet.
Noista suurin osa on miehiä. Naiset ovat paremmin suojassa koronan vakavalta muodolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tanskassa tai Isossa Britanniassa, mitkä luopuvat kaikista koronarajoitteista käytössä työelämän koronapassi, tietääkö joku?
Tää minua kiinnostaa myös ja kiinnostaa oikeastaan se että jääkö koronapassi/rokotepassi kyseisissä maissa käyttöön vaikka ne luopuvat rajoituksista. Pidän erikoisena että suomessa puhutaan vielä jostain koronapassista,pakkorokotuksista ja työelämänkoronapassista vaikka thl väittää että ennen kesää korona on tavallinen kausiflunssa sekä että maailmalla kerrotaan jo että koronapandemia vetelee viimeisiä.
Euroopassa purataan rajoituksia mutta suomessa yritetään yhä vängätä jotain koronapassia käyttöön joka on erittäin omituista.
Kyseessä on WEF:n ja Eu:n lobbaama digitaalinen henkilötodistus, digitaalinen raha ja universaali perustulo.
Digitaalista hlökorttia valmistellaan jo Suomessa:
Ja se on ihan helv.tin hyvä. toivottavasti nopealla aikataululla valmistuu.
Joo kaikkeahan VOI tapahtua. Tiedätte kai että Suomessa kuolee parisataa ihmistä liikenneonnettomuuksista joka vuosi? Heidän keski-ikänsä ei ole 84. Joten VOIT kuolla aina kun astut ulos kodistasi. Ai niin ja siellä kotonakin VOI kuolla.