Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Miten äitisi suhtautuu, jos otat esille jonkun lapsuutesi epäkohdan?
26.05.2015 |
Esim sisarusten välisen eriarvoisuuden, murtosiän huomioimisen, tms asian.
Mun äiti suuttuu ja vaihtaa aihetta
Kommentit (462)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 15:58"]
Suuttuu ja alkaa haukkua, hänessä ja kasvatuksessa ei ole mitään vikaa.. En rakasta vanhempiani eivätkä he minua. Olen 15v enää kolme vuotta
[/quote]
Siis olet viisitoista vuotta vielä kolme vuotta? Oletko kertonut kenellekään luotettavalle aikuiselle tilanteestasi?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 20:13"]
Olen kysynyt äidiltäni miksi antoi isäni olla minua ja sisarustani kohtaan paha. Äiti ei osaa vastata tähän. Kyselee, että voisimmeko puhua vain kivoista aiheista. Hän on täydellisen kykenemätön keskstelemaan asiasta. Kaikkien muiden ihmisten asiat kyllä vatvoo ja jaksaa vaatia, että minä en puhuisi lapsuuteni väkivallasta muille vaan salaisin sen.
Päätin kuitenkin terapiani avulla, ettei lapsuuteni väkivalta ole minun vikani tai häpeäni ja voin puhua siitä avoimesti ja niin teenkin.
[/quote]
Äitisi ei ota vastuuta, ei ottanut silloinkaan kun olisi pitänyt. Äitisi ja isäsi saattavat tukea vain toisiaan, eivätkä osaa, halua tai ymmärrä sen negatiivista vaikutusta sinuun. Ehkä sitten, jos toinen toisensa tukija on poissa, voisi reaktiota saada tapahtuneeseen väkivaltaan, mutta siihen ei kannattane tukeutua. Eikä tosiaan ole sinun vikasi tapahtuneisiin. Hyvä, kun puhut avoimesti, se on ainoa oikea tie.