Parisuhde: kuumaa ja kylmää. Onko joku saanut tällaisen pompottelun loppumaan? Miten?
Mies antaa välillä kuumaa ja välillä kylmää. Olen yrittänyt puhua asiasta ja siitä mitä tarvitsen, se onkin vähän auttanut.
Mutta silti tuntuuu ettei suhde etene.
Onko joku onnistunut rikkomaan tämän kierteen. Ilmeisesti yleensä ohjeistetaan vain päättämään vastaava suhde..
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies esittää sinulle suhdetta saadakseen seksiä.
On kieltänyt tämän ja haluaa nähdä muutenkin.
No miten se kylmä sitten ilmenee, jos kerran näette ja juttelette?
Hän on vaisu, etäinen, ei vaikuta kiinnostuvan mistään. Ja aina se jälkeen kun suhde olisi ns mennyt eteenpäin. Nytkään en oikein tiedä haluaako hän oikeasti edetä erään varauksen kanssa. Puhaltaa kylmää sen jälkeen kun asiasta puhuttiin.
Mutta jos kysyn vakuuttaa että on kiinnostunut ja haluaa.
Tyypillistä psykopaatin käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on vaisu, etäinen, ei vaikuta kiinnostuvan mistään. Ja aina se jälkeen kun suhde olisi ns mennyt eteenpäin. Nytkään en oikein tiedä haluaako hän oikeasti edetä erään varauksen kanssa. Puhaltaa kylmää sen jälkeen kun asiasta puhuttiin.
Ei ne sanat, vaan ne teot.
Talk is easy.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamalla samaa peliä. Jos jaksat ja riittää aika ja energia. Jos on hankala mies, eikä meinaa sitoutua yleensä mielenkiinnon pitää yllä samanmoinen. Tietysti matka suhteeseen sisältää itkua, surua (onko sen arvoista) nyt haluaa pitää ja syödä kakun. Et ole (vielä) niin mielenkiintoinen että parisuhteeseen rupeaisi.
Minäkin osaan ja olen aikoinaan pelannut tätä peliä. En kyllä nyt oikein jaksaisi.
Jätin tuollaisen melko vastikään. Ei siitä olisi mitään tullut. Nyt sitten nuolen haavani ja toivon törmääväni jossain vaiheessa parempaan.
Oliko mies jotenkin ihanampi alussa? Kauanko suhde on kestänyt? Oliko alussa jotain huomiointia, joka on nyt jäänyt pois tai vähemmälle? Miten huomioi sinut seksissä ja muuten?
Vierailija kirjoitti:
Jätin tuollaisen melko vastikään. Ei siitä olisi mitään tullut. Nyt sitten nuolen haavani ja toivon törmääväni jossain vaiheessa parempaan.
Oliko mies jotenkin ihanampi alussa? Kauanko suhde on kestänyt? Oliko alussa jotain huomiointia, joka on nyt jäänyt pois tai vähemmälle? Miten huomioi sinut seksissä ja muuten?
Oli todella ihana alussa ja puhui tunteistaan. Kun minä vihdoin lämpenin hän aloitti tämän "tanssin".
Huomioi kyllä seksissä ja muutenkin, aina kun nähdään.
Kun ei nähdä, se on sitten tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentunut?
Miksi haluat panostaa lisäeforttia mieheen, joka on vaisu ja etäinen ja epämääräinen tulevista jutuista? Sitä ei kiinnosta. Ihan sama kuin menisit vaatimaan vaikka, että naapurisi huomioisi sua paremmin. Sellainen ihminen, jota kiinnostaa sinun huomimisesi, tekee sen luonnostaan ja haluaa olla kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli todella ihana alussa ja puhui tunteistaan. Kun minä vihdoin lämpenin hän aloitti tämän "tanssin".
The chase is better than the catch.
Lopeta suhde sillä se loppuu, turha edes yrittää mitään jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Hyväksy faktat ja mene eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamalla samaa peliä. Jos jaksat ja riittää aika ja energia. Jos on hankala mies, eikä meinaa sitoutua yleensä mielenkiinnon pitää yllä samanmoinen. Tietysti matka suhteeseen sisältää itkua, surua (onko sen arvoista) nyt haluaa pitää ja syödä kakun. Et ole (vielä) niin mielenkiintoinen että parisuhteeseen rupeaisi.
Olen elänyt tuollaisessa suhteessa ja näin jälkeenpäin ei voi muuta sanoa, kuin että mitä järkeä? Jos aluksi kumpikin piti toistaan pelinappulana niin lopussa vihataan jo avoimesti ja kiusanteko laajenee järjettömiin mittasuhteisiin. Jotkut ihmiset aloittaa tuollaisen vasta erotessa ja niitäkin pidetään hulluina, mutta parisuhteessa, oikeasti. Ei muuta kuin hävettää näin jälkikäteen, että lähdin miehen peleihin mukaan ja pelasin, kun olisin voinut olla aikuinen ja poistua vain arvokkaasti jättäen hullun omiin puuhiinsa. Kannattaa muistaa kun painii sian kanssa, niin se pitää siitä ja sinä tulet likaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat panostaa lisäeforttia mieheen, joka on vaisu ja etäinen ja epämääräinen tulevista jutuista? Sitä ei kiinnosta. Ihan sama kuin menisit vaatimaan vaikka, että naapurisi huomioisi sua paremmin. Sellainen ihminen, jota kiinnostaa sinun huomimisesi, tekee sen luonnostaan ja haluaa olla kanssasi.
Vakuuttaa että kiinnostaa, että hänet aina ymmärretään väärin, että hän on epävarma jos ei tiedä minun tunteista.
Tuntuu että minun pitäisi aloittaa jokainen päivä viestillä jossa tunnustan rakkautta, niin hän muistaisi asian.
Ja siltikin saattaisi epäillä. En osaa päättää olisiko se näin, vai pelaako hän vain jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se on, kun ette näe? Ja kuinka usein näette? Sovitteko niistä etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuuttaa että kiinnostaa, että hänet aina ymmärretään väärin, että hän on epävarma jos ei tiedä minun tunteista.
Tuntuu että minun pitäisi aloittaa jokainen päivä viestillä jossa tunnustan rakkautta, niin hän muistaisi asian.
Ja siltikin saattaisi epäillä. En osaa päättää olisiko se näin, vai pelaako hän vain jotain.
Sillä on joku häiriö tai sitten on tunnekylmä. Mikään vaihtoehto ei ole hyvä.
Omani keittiödiagnosoin narsistiksi. Ja kun luin muidenkin narsistikokemuksia niin siinä on ominaisia juuri esim se, että hän muuttuu kylmäksi, ei muista sinua kun ette ole yhdessä (olet silloin hyllylle laitettu esine), moni koki suhteen myös sellaiseksi, että se alkaa ikään kuin uudelleen joka tapaamiskerta ja päättyy taas kun ei nähdä, vaikka luonnollisesti niin ei oikeasti tapahdu.
Näistä häiriöistä ei parannuta kuin kovan työn ja motivaation kanssa, jos silloinkaan.
Persoonallisuushäiriö. Ei muutu. Aikaasi kuluu hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se on, kun ette näe? Ja kuinka usein näette? Sovitteko niistä etukäteen?
Kummallakin on lapsia, joten sovitaan tarkkaan etukäteen.
Viimeksi hän pyysi minua kaksille treffeille, eli nyt on sellaiset sovittuna. Tätä ennen kävimme keskustelua ja toivoin häneltä aktiivisuutta. Sitten tuli kaksi treffikutsua.
Olen silti todella hämmentynyt.
Lopeta suhde. Katselin männävuosina samanlaista jahkailijaa ja lopulta itsetunto mureni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on joku häiriö tai sitten on tunnekylmä. Mikään vaihtoehto ei ole hyvä.
Omani keittiödiagnosoin narsistiksi. Ja kun luin muidenkin narsistikokemuksia niin siinä on ominaisia juuri esim se, että hän muuttuu kylmäksi, ei muista sinua kun ette ole yhdessä (olet silloin hyllylle laitettu esine), moni koki suhteen myös sellaiseksi, että se alkaa ikään kuin uudelleen joka tapaamiskerta ja päättyy taas kun ei nähdä, vaikka luonnollisesti niin ei oikeasti tapahdu.
Näistä häiriöistä ei parannuta kuin kovan työn ja motivaation kanssa, jos silloinkaan.
Tuo on kyllä juurikin se tunne! Että olen jossain luupissa ja suhde alkaa aina uudestaan.