Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhde: kuumaa ja kylmää. Onko joku saanut tällaisen pompottelun loppumaan? Miten?

Vierailija
24.01.2022 |

Mies antaa välillä kuumaa ja välillä kylmää. Olen yrittänyt puhua asiasta ja siitä mitä tarvitsen, se onkin vähän auttanut.
Mutta silti tuntuuu ettei suhde etene.

Onko joku onnistunut rikkomaan tämän kierteen. Ilmeisesti yleensä ohjeistetaan vain päättämään vastaava suhde..

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Miksi olet päätynyt edes suhteeseen tuollaisen pelimiehen kanssa?

Vierailija
82/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mies nauttii, kun pääsee hämmentämään sinua. Ollaanko vai eikö olla?Haluatko mua vai etkö halua? Oikein et uskallakaan näitä kysyä ääneen. Olet vaan silminnähden rakastunut. On saanut sut just siihen tilaan kun on halunnutkin. Normaalissa suhteessa ei sitten näekään mitään kiinnostavaa. Voi mennä aika pitkä aika ennen kuin pääsee perheen perustamisvaiheeseen yhtään kenenkään kanssa, ihan vaan siksi koska on tommonen jostain ihmeen syystä. Vähän säälittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole kiinnostunut, tiedät sen mutta et pysty hyväksymään asiaa. Sitten varmaan oikea tapa on jatkaa tapailua ja tehdä aloituksia tänne aiheesta.

Miksi sitten aina kun asia tulee puheeksi hän sanoo olevansa kiinnostunut, haluaa nähdä, laittaa sydämiä.

Mies siis ei oma-aloitteisesti näytä kiinnostustaan, ei ehdota näkemistä eikä laita edes sydämiä. 

Ja sinä haluat jatkaa edelleen tapailemista nähdäksesi tuleeko tuosta jotain. 

No, samapa tuo mihin kukin elämäänsä tuhlaa.

Jep. Mies istuu ja antaa käskystä vaikka tassua, jos naisen saa sillä antamaan jatkossakin p illua.

Vierailija
84/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta keskustelu suhteen tilasta. Laita itsellesi muistiin miehen yhteydenotot ja mitä asiaa hänellä oli. Kuukauden päästä luet yhteenvedon.

Vierailija
85/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa välttelevä kiintymys. Erityisesti Eevi Minkkinen, nykyään Vuoristo kuvaa asiaa hyvin.

Ei kyse ole aina tarkoituksellisuudesta. Ovat vaan niin impulsiivisia, että tunteet vie miestä (tai naista), eikä toistepäin ja elämä on alituista vuoristorataa. Voi olla, että terapia auttaisi, mutta harvoin he itse ymmärtävät olevansa avun tarpeessa.

Vierailija
86/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta saman tyyppisestä suhteesta, vuoden kesti. En pidä exääni narsistina enkä usko, että hän tahallaan kohteli minua huonosti, mutta jotenkin se on hänelle luontainen tapa olla suhteissa.

Ensimmäiset puoli vuotta oli todella ihanaa aikaa, ajattelin että tässä on nyt elämäni mies, lähes kaikki osui yksiin. Puolen vuoden kohdalla tuli ensimmäisiä riitoja ja tuo ajoittainen vetäytyminen ja välttely alkoi. Mies saattoi lähteä toiselle paikkakunnalle, ei ollut enää halukas tekemään asioita yhdessä tai suunnittelemaan niitä. Sitten välillä tuli parempia kausia kun hän selvästi laittoi isomman vaihteen silmään, ja meillä meni taas tosi hyvin. Kunnes, jotain tapahtui ja hän alkoi taas etääntyä. Useamman kerran hän nosti myös esille, että on miettinyt onko suhteella tulevaisuutta, mutta ikinä ei ollut oikein selkeitä syitä näille mietteille. Kerran onnistuin puhumaan hänet jatkamaan suhdetta ja taas meni uusi vaihde silmään. Kunnes taas parin kuukauden päästä alkoi alamäki.

Lopulta mies jätti minut, mutta oltiin yhdessä keskusteltu suhteesta ja hän tiesi myös, etten ollut tyytyväinen. Mies oli kovin pahoillaan ja sanoi, että tietää kohtelevansa minua välillä huonosti eikä halua ola sellainen kumppani, mutta ei vaan saa itsestään enempää irti. Mainittakoon vielä, että mies ei sanonut kertaakaan rakastavansa minua. Hän mietti, että eikö tiedä mitä rakkaus on tai eikö osaa rakastaa, kun ei ole ollut melkein 10 vuoteen kunnon seurustelusuhteessa.

Tämän suhteen aikana tutustuin kiintymyssuhdeteoriaan ja mielestäni meillä oli klassinen kuvio - mies on välttelevä ja minä ristiriitainen. Jälkeenpäin on helppo sanoa, että olisi pitänyt lähteä heti ensimmäisistä oikuista, mutta ei se ole niin helppoa tajuta heti, että tämä on se todellisuus, mitä meidän suhde tulisi tulevaisuudessakin olemaan, eikä paremmaksi muutu. Mulla myös itsetunto huononi aika paljon, mietin jatkuvasti miten voisin olla parempi tai rakastettavampi, mies ei varmasti kunnioittanut minua kun olin alamaissa. Tietysti pidin myös parhaani mukaan puoliani, koitin keskustella ja ymmärtää, ehdottaa terapiaa, välillä huusin ja uhkailin, mutta ei mikään noista auta. Keskityin jatkuvasti tarkkailemaan miestä ja hänen tunnetilojaan enkä keskittynyt itseeni.

Summa summarum, sanoisin että älä jää miehen pompoteltavaksi. Siitä ei seuraa tasa-arvoista ja rakastavaa suhdetta. Vaikeaa se lähteminen on, mutta ei ole oikein muuta vaihtoehtoa, ellet halua tuhlata aikaa ihmiseen, joka ei syystä tai toisesta pysty tasapainoiseen ja -arvoiseen suhteeseen kanssasi. Tsemppiä <3

Vierailija
87/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmasti pitää sinusta, mutta ihastunut tai rakastunut mies ei käyttäydy noin. Ehkä hän ei näe suhteellanne tulevaisuutta, mutta pitää sinusta silti ja sen takia ei aio jättää sinua vaan jättää roikkumaan.

Vierailija
88/135 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia keskusteluja on ollut täällä ja muillakin palstoilla useampia. Yleisestä kuviosta tuntuu olevan kyse. Oman näkemykseni mukaan tälaisella käytöksellä on hyvin usein traumatausta, häiriö kiintymyssuhteissa. Omasta halusta ja varmaan voimavaroista, elämäntilanteesta ym. on kiinni, alkaako itseään eheyttää. Pakottaa siihen ei ketään voi.

Vierailija
89/135 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haluat? Haluatko vakavan parisuhteen, kunnon rakkaussuhteen? Vai haluatko jotain epämääräistä vääntämistä, että sulla olisi jotain tekemistä ja märehtimistä? Kun on hyvä mies kyseessä niin ei siinä mitään pelejä pelata. Kaikki on suoraviivaista _alusta asti_ eikä miehen tunteita tarvitse epäillä, koska hän puhuu niistä suoraan kyselemättä. Tekee mitä sanoo. Pitää suhdetta ykkösprioriteettina ja on itse aloitteellinen myös. Hyviä miehiä on olemassa ja sellaisen kun löytää niin ihmettelee, että mikä mielenhäiriö oli päällä kun roikkui jossakin kylmässä ja epämääräisessä pöntössä.

Vierailija
90/135 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla "antaa kuumaa" tai "antaa kylmää"?

Ihminen se on mieskin ja saattaa välillä kaivata ihan vain omaa aikaa. Sinä tulkitset sen jonakin "kylmän antamisena".

Vierailija
91/135 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva palstalla mies on aina vähintään narsisti ellei psykopaatti. Jätä se sika ansaitset parempaa.

Vierailija
92/135 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasittavalle, kuluttavalle olotilalle. Koko ajan saat olla varuillaan. Lopulta se syö itsetuntoa ja et uskalla olla oma itsesi. Hyvässä suhteessa tuntee olevansa turvassa. Se on elämään iloa ja energiaa tuovaa.

Vierailija
93/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naiset luottako pelimiesten lirkutteluihin. Jos mies oikeasti välittää sinusta, hän haluaa kunnon suhteen sinun kanssasi eikä säädä muuta eikä pomolta. Uskokaa tekoja!!

Vierailija
94/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä sinä pohdit eroa.Hyvin yksinkertaista. Jos ei osata keskustella oikeista asioista.eroaa.Eikä tavan vuoksi ja yhteiden talouden takia olla yhdessä tai rahan? Sehän suuri sätelee olaan huonissa suhteissa avo tai avioliitoissa.Raha rahan valta ja pelko yksin ei pärjätä.

Vierailija
95/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole kiinnostunut, tiedät sen mutta et pysty hyväksymään asiaa. Sitten varmaan oikea tapa on jatkaa tapailua ja tehdä aloituksia tänne aiheesta.

Miksi sitten aina kun asia tulee puheeksi hän sanoo olevansa kiinnostunut, haluaa nähdä, laittaa sydämiä.

No miksiköhän?

Googlaa vaikka sellaiset sanat kuin hooverointi tai narsistin imurointi, niin saat tietoa tuosta käytösmallista.

Vierailija
96/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
97/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni. Järkiinny! Olet jumissa vanhoissa kaavoissa. Sinuna alkaisin tämän suhteen jälkeen purkaamaan haitallista käytösmallia kirjoittamalla elämäni miehet päiväkirjaa. Kun päiväkirja on valmis ottaisin kynän ja rupeaisin tekemään merkintöjä. Tarvitset päiväkirjaa päästäksesi ulos vanhasta. Elämäsi miehiin kirjoitat kaikki veljet, serkut, panot, isä, sedät etc.

Ja ennen kuin päätät ryhtyä uudelleen seurustelemaan kirjaisin ylös tyypillisimmät redflagit sekä hyvät puolet joita toivon nykyiseltä kumppanilta.

Vierailija
98/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen epävarma mies. Taustalla traumoja, jotka olen kyllä nyt selvittänyt terapiassa. Ymmärrän ehdottomasti, että nainen ei halua mitään vatvomista. Eli hyvät naiset: mitä neuvoja antaisitte kaltaiselleni miehelle? Minä ihan oikeasti haluan aikuisen, kunnollisen suhteen. Mutta olen siis epävarma ja kokematon.

Vierailija
99/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset tulko tänne kysymään parisuhdevinkkejä. Päättäkää itse mikä järkevää tai jutelkaa läheisten kanssa, jotka tuntevat elämänne asiat hieman paremmin kuin aivoton kanalauma täällä.

Vierailija
100/135 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtisonni kirjoitti:

Mies varmasti pitää sinusta, mutta ihastunut tai rakastunut mies ei käyttäydy noin. Ehkä hän ei näe suhteellanne tulevaisuutta, mutta pitää sinusta silti ja sen takia ei aio jättää sinua vaan jättää roikkumaan.

Ihme analyysejä lyhyen kuvauksen perusteella tietämättä toisen näkökulmaa ollenkaan.