Kysely miehet/naiset, oma koira vai vieras lapsi tulipalosta.
Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.
Oletko mies vai nainen?
--
Olen mies ja pelastan aina ensin lapsen ja jättäisin oman lemmikkieläimen kuolemaan.
Kommentit (254)
Oman koiran pelastaisin lähinnä siksi, että en voisi olla pelastamatta. En pystyisi elämään asian kanssa myöhemmin. Olen kolmikymppinen mies.
Mä en usko että monikaan tositilanteessa jättäis sitä lasta kuolemaan sinne tuleen. Miettikää nyt pieni lapsi itkemässä kauhuissaan ja sun pitäis vaan kävellä pois. Mulla on koira jota rakastan eniten maailmassa eikä mulla oo lapsia, mutta silti pelastaisin lapsen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:43"]
Mä en usko että monikaan tositilanteessa jättäis sitä lasta kuolemaan sinne tuleen. Miettikää nyt pieni lapsi itkemässä kauhuissaan ja sun pitäis vaan kävellä pois. Mulla on koira jota rakastan eniten maailmassa eikä mulla oo lapsia, mutta silti pelastaisin lapsen.
[/quote]
Joo, porukat ei huomiohuoratessaan oikeasti ajattele asiaa.
Vieras lapsi, sillä hän on jonkun ja lapsi, aivan kuten minun lapseni
ja itselläni on viisi koiraa, mutta en minä niitä lasteni edelle laita.... ihmishenki on tärkeämpi.
Mies, vieraan lapsen pelastaisin. On minulla lemmikkejä, mutta pelastaisin kuitenkin ihmislapsen mieluummin. Varsinkin, jos eläin sattuisi olemaan ns. ylijalostettu. Toki toivoisin eläimelle mahdollisimman nopeaa kuolemaa, ettei se jää pitkäksi aikaa kitumaan.
Ihminen ja eläin ovat mielestäni tasa-arvoisia, mutta luulen, että selviytyisin menetyksen tuskasta paremmin, kuin lapsen vanhemmat.
Minulla on niin fiksu koira, että se pelastaisi sekä minut, että sen lapsen ;)
Vieras lapsi. Ilman muuta.
Olen nainen ja minulla on 3 lasta, ei yhtään eläintä. Olen kyllä omistanut lemmikkejä.
Nainen, vieras lapsi. Ihan siksikin että lapsen menetystä suree enemmän kuin koiran (koiria on minulta kuollut ja lapsen menetys ollut hyvin lähellä, ja se oli paljon pahempaa).
Entä muun vieraan ihmisen, kuten somalimiehen, mustalaisnaisen, tennetun pedofiilin, tapp ajan, juopon, rikkaan yrittäjän tai sitten koiranne?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]
Oman koiran pelastaisin lähinnä siksi, että en voisi olla pelastamatta. En pystyisi elämään asian kanssa myöhemmin. Olen kolmikymppinen mies.
[/quote]
Mutta voisit elää sen kanssa että veit ihmiseltä kokonaisen elämän ja vanhemmilta lapsen? Jonkun muutenkin vain 10 vuotta elävän elukan takia?
[/quote]
Jos tarkoitat, voisinko elää sen kanssa, että pelastan oman koirani vieraan lapsen sijaan, kyllä, voisin tosiaankin elää sen kanssa. -15
No se lapsi mikäli se ei ole paikassa, että minä kuolen itse sinne pelastaessa ja mun lapsi jää orvoksi. Jos en voi lasta pelastaa niin pelastan koirani.
Olen nainen, ikää 27 ja mulla on yksi isänsä jo menettänyt 5v ja koira.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:47"]Entä muun vieraan ihmisen, kuten somalimiehen, mustalaisnaisen, tennetun pedofiilin, tapp ajan, juopon, rikkaan yrittäjän tai sitten koiranne?
[/quote]
Ihminen on aina arvokkaampi kuin koira.
Ihminen menee minulla eläimen edelle, niinkuin luulisi jokaisella normaalilla moraalikäsityksellä varustetulla menevän.
Vieraan lapsen tietenkin. Pelottavaa ajatella että olisi muka niin sekopäisiä ihmisiä että koira menee ihmisen edelle.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:47"]Entä muun vieraan ihmisen, kuten somalimiehen, mustalaisnaisen, tennetun pedofiilin, tapp ajan, juopon, rikkaan yrittäjän tai sitten koiranne?
[/quote]
Pelastaisin heistä kaikki ennen koiraa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:50"]
Vieraan lapsen tietenkin. Pelottavaa ajatella että olisi muka niin sekopäisiä ihmisiä että koira menee ihmisen edelle.
[/quote]Oma koira on ihmiselle yhtä rakas kuin oma lapsi. Peastaisitko sinä vieraan lapsen ennen omaasi? Entä jos oma lapsesi olisi vaikkapa vaikeasti vammainen ja siten vähemmän tietoinen kuin vieras lapsi? -15
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]Lapsen tietenkin. Koira ei oo mitenkään saman arvoinen ihmisen kanssa.
[/quote]
Niin ja olen nainen