Kysely miehet/naiset, oma koira vai vieras lapsi tulipalosta.
Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.
Oletko mies vai nainen?
--
Olen mies ja pelastan aina ensin lapsen ja jättäisin oman lemmikkieläimen kuolemaan.
Kommentit (254)
Nainen. Totta kai pelastaisin oman koirani ensin.
Käytännössä kohtaus menisi niin, että avaisin koiralle oven tai rikkoisin ikkunan, jotta se voisi juosta turvaan, ja sen jälkeen kaappaisin kyytiin lapsen.
Ja aivan tosikäytännössä kukaan meistä ei voi sanoa, mitä tekisi - suurin osa ei varmaan pelastaisi muuta kuin oman nahkansa ja seisoskelisi sitten sivummalla älypuhelin kourassa filmaamassa sitä, kun "kukaan ei tee mitään".
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:47"]
Entä muun vieraan ihmisen, kuten somalimiehen, mustalaisnaisen, tennetun pedofiilin, tapp ajan, juopon, rikkaan yrittäjän tai sitten koiranne?
[/quote]
Ainoa, jota en mielelläni pelastaisi noista, on tappaja. Tuossa tilanteessa pelastaisin henkilön (tai koiran), jonka saan autettua nopeimmin ulos.
Nainen, vieras lapsi. Ihan siksikin että lapsen menetystä suree enemmän kuin koiran (koiria on minulta kuollut ja lapsen menetys ollut hyvin lähellä, ja se oli paljon pahempaa).
[/quote]
Oman lapsen menetystä suree kyllä siinä missä muunkin lähiperheenjäsenen. Oman koiran kuolema on kuitenkin suurempi murhe kuin vieraan lapsen. Tai anopin.
Olen nainen ja pelastaisin koiran. Pelastaisin vaikka vieraankin koiran. Lasta en pelastaisi missään tilanteessa. Vaikka lapsi olisi ainoa pelastettava, en siltikään pelastaisi sitä.
Koira aina ja ehdottomasti! Lapsesta kasvaa kuitenkin tyypillinen vittuileva ja itsetunnoton suomimulkku.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]
Oman koiran pelastaisin lähinnä siksi, että en voisi olla pelastamatta. En pystyisi elämään asian kanssa myöhemmin. Olen kolmikymppinen mies.
[/quote]
Mutta voisit elää sen kanssa että veit ihmiseltä kokonaisen elämän ja vanhemmilta lapsen? Jonkun muutenkin vain 10 vuotta elävän elukan takia?
[/quote]
Jos tarkoitat, voisinko elää sen kanssa, että pelastan oman koirani vieraan lapsen sijaan, kyllä, voisin tosiaankin elää sen kanssa. -15
[/quote]
Sä sanot vaan. Ikääkin taitaa olla se 15 vuotta. Tai sitten täysi psykopaatti, missä tapauksessa olen pahoillani puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:48"]No se lapsi mikäli se ei ole paikassa, että minä kuolen itse sinne pelastaessa ja mun lapsi jää orvoksi. Jos en voi lasta pelastaa niin pelastan koirani.
Olen nainen, ikää 27 ja mulla on yksi isänsä jo menettänyt 5v ja koira.
[/quote]
Ja ennen kuin kukaan ehtii allaa mussuttaa, niin kyllä toivon myös omani kohdalla tehtävän niin, että jos lapsen luo ei pääse kuolematta matkalle tai sinne niin sinne ei sit kukaan ilman varusteita lähde yrittämään. Ei oo hyötyä jos yhden sijaan kuolee 2.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:54"]
Olen nainen ja pelastaisin koiran. Pelastaisin vaikka vieraankin koiran. Lasta en pelastaisi missään tilanteessa. Vaikka lapsi olisi ainoa pelastettava, en siltikään pelastaisi sitä.
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Ja kunnon mielenterveysongelmaisen tapaan olet salaa ylpeä mielenterveysongelmistasi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:54"]Olen nainen ja pelastaisin koiran. Pelastaisin vaikka vieraankin koiran. Lasta en pelastaisi missään tilanteessa. Vaikka lapsi olisi ainoa pelastettava, en siltikään pelastaisi sitä.
[/quote]
Olet sairas. Hanki apua.
Tottakai lapsen pelastaisin. Ei siitä ole kahta kysymystä. Ja nämä jotka väittävät pelastavansa koiran. Ilmeisesti teillä on jotain vieraantumista elämästä tapahtunut sillä kyllä ihminen pitää lajikumppaninsa puolta ihan biologisista syistä näissä tapauksissa, oli se lapsi vieras tai oma.
38 - osaatko yhtään ajatella itseäsi pidemmälle? Osaatko ajatella, että se lapsen kuolema on JOLLEKIN paljon suurempi menetys kuin lemmikkisi kuolema sinulle? Uskomatonta itsekkyyttä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:56"]
[/quote]
Ja kunnon mielenterveysongelmaisen tapaan olet salaa ylpeä mielenterveysongelmistasi.
[/quote]
Kiitos nyt vaan, että leimaat meidät kaikki. Terveisin masentunut.
Lapsen. Se tunne kun joku pelastaisi oman koiransa ja jättäisi sun oman lapsen sinne palavaan taloon...
Joskus pienenä olin aina että ehdottomasti koira, mutta en enää, olen kasvanut aikuiseksi.
En ymmärrä kysymyksenasettelua. Olisivatko nämä lapsi ja koira siellä vierekkäin? Mistä tiedän, että molemmat ovat palossa? Miksi joku vieras lapsi olisi koirani kanssa kahdestaan asunnossa?
No, tällä surkealla esitiedolla nappaisin lapsen kainalooon ja kutsuisin koirani tulemaan perässä. Sen pituinen se.
Veikkaan että nämä jotka on kirjoittanut pelastavansa oman koiran ovat vasta teinejä... En usko että kukaan aikuinen ajattelisi niin. Tai ainekaan terve aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]
Oman koiran pelastaisin lähinnä siksi, että en voisi olla pelastamatta. En pystyisi elämään asian kanssa myöhemmin. Olen kolmikymppinen mies.
[/quote]
Mutta voisit elää sen kanssa että veit ihmiseltä kokonaisen elämän ja vanhemmilta lapsen? Jonkun muutenkin vain 10 vuotta elävän elukan takia?
[/quote]
Jos tarkoitat, voisinko elää sen kanssa, että pelastan oman koirani vieraan lapsen sijaan, kyllä, voisin tosiaankin elää sen kanssa. -15
[/quote]
Sä sanot vaan. Ikääkin taitaa olla se 15 vuotta. Tai sitten täysi psykopaatti, missä tapauksessa olen pahoillani puolestasi.
[/quote]
Tiedän, etten pystyisi elämään sen kanssa, etten edes yrittäisi pelastaa koiraani. Tiedän, että pystyisin elämään sen kanssa, etten pystynyt pelastamaan lasta, koska minun oli pelastettava koirani. Miksi uskot kaikkien ihmisten kärsivän tällaisessa tilanteessa suunnattomia omatunnontuskia? Etenkin, kun he kokevat tekevänsä ainoan oikean ratkaisun?
Maailmankuvasi mustavalkoisuus saa sinut vaikuttamaan teini-ikäiseltä. -15
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:47"]
Nainen, vieras lapsi. Ihan siksikin että lapsen menetystä suree enemmän kuin koiran (koiria on minulta kuollut ja lapsen menetys ollut hyvin lähellä, ja se oli paljon pahempaa).
[/quote]
Oman lapsen menetystä suree kyllä siinä missä muunkin lähiperheenjäsenen. Oman koiran kuolema on kuitenkin suurempi murhe kuin vieraan lapsen. Tai anopin.
[/quote]
Se että oma lapseni meinasi kuolla oli niin kamalaa etten voisi tuottaa tietoisesti sitä tuskaa kenellekään. Oman koiran menetys olisi minulle pienempi paha kuin aiheuttaa vieraan lapsen kuolema.
-26
Olen varautunut tähän kouluttamalla koirat tulemaan luokse käskystä. Näin ollen olisi enemmän varaa etsiä sitä naapurin vintiötä, joka on leikkinyt tulitikkuleikkejä ja mennyt sitten kaappiin piiloon parkumaan. Ehkä koirat löytäisivät hänetkin ja raahaisivat ulos. Sama juttu, jos naapurin Jami juoksee jokeen sillä aikaa kun äiti juoruaa puhelimessa: koirat osaavat uida ja pelastaa. Äiti todennäköisesti kiitokseksi päästelisi kirosanoja ja kertoisi iltapäivälehdille, että koira puri Jamia vetäessään niskaponinhännästä tai käsivarresta.
Oikeesti, onko joku viettänyt unettomia öitä miettiessään sitä äärimmäisen kaukaista mahdollisuutta, että oma lapsi jäisi vieraaseen palavaan taloon talon koiran kanssa, ja ottanut elämäntehtäväkseen käännyttää kaikki vieraiden lasten pelastajiksi?
Entä muun vieraan ihmisen, kuten somalimiehen, mustalaisnaisen, tennetun pedofiilin, tapp ajan, juopon, rikkaan yrittäjän tai sitten koiranne?
[/quote]
Ihmisen. Tosin tappajan ja pedofiilin kohdalla valinta on aika vaikea.