Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely miehet/naiset, oma koira vai vieras lapsi tulipalosta.

Vierailija
26.05.2015 |

Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.

Oletko mies vai nainen?

--

Olen mies ja pelastan aina ensin lapsen ja jättäisin oman lemmikkieläimen kuolemaan.

Kommentit (254)

Vierailija
61/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan samanlainen kumman pelastaisit aloitus tämäkin oli...

Vierailija
62/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin niin taitava, että pelastaisin kummatkin :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:43"]

Lapsen. N20

[/quote] Omasi ,tottakai,sen uskon,koska jälkikasvun suojeleminen on meissä vaistonvaraista käyttäytymistä.Pelastaisit toki lapsesi jos siinä tilanteessa olisit ja jos se mahdollista,mutta nyt kun ei olla siinä tilanteessa kuitenkaan ,niin mietipä jos käytävässä olisi lämpöä yli 600 c- astetta niin ,et voisi lähteä yrittämäänkään ,koska a)paistuisit  jo ensi askeleellasi ja b) arveletko että kohteessa kukaan enää olisi hengissä ?Mietipä sitäkin,että  jos sitten  lapsesi pelastamisen jälkeen tietäisit ,että naapurisi lapsi on vielä liekeissä ,niin huimalla  pelastusyritykselläsi omasi voisi jäädä orvoksi.Todellisuudessa olisit varmaan lapsesi kanssa pihalla täydessä shokissa ja joku ammattipelastusyksikön nainen teitä siellä rauhoittamassa.Palomiehet tekisivät kaiken sen mitä tehtävissä enää on.

[/quote] Piditkö alapeukuttaja tätä kovinkin epärealistisena arviona ?

Vierailija
64/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo koiraa, joten kaipa se lapsi lähtis messii.

Vierailija
65/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, pelastaisin oman koiran.

Vierailija
66/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset, oman koiran, ehdottomasti. Vieraat vasta sitten. Nainen, 42v.

Vierailija
67/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:31"]

Ihan oikeasti, oletteko provoja vai mielisairaita te jotka pelastatte "perheen jäsenenne" ja jätettä ihmislapsen kuolemaan tulipaloon? Jos teillä on yhtään uskoa tulevaisuuteen niin kai tajuatte, että se lapsi voi tehdä jotain hyvää tälle maailmalle, koira/kissa on ihan saatanan turha taakka. Ei niistä elukoista ole mitään muuta hyötyä kuin helpottaa teidän surkeiden apatiaa. Vittu että te olette ITSEKKÄITÄ!

[/quote]

Joo ´itsekkäitähän´sitä tietysti ollaan ,jos lasketaan oma kissa ulos palavasta talosta eikä lukita sitä huoneeseen,potkita sitä sisäänasuntoon ja painella viivana kantamaan ulos naapurin pelosta paikalleen jähmettynyttä pariskuntaa lapsineen vaikka henki menis, mutta auta armias jos mä yksinäisenä  miehenä haluaisin  (ilman sitä tulipaloa) ihan vilpittömästi ja viattomasti esim. vähän  seuraa niistä lapsista ja opettaisin niille esim. lennokkien tai purjelaivan pienoismallien rakentelua tms. puuhastelua ja joutusin siinä tarkotuksessa tietysti pyytämään niitä tulemaan sisään asuntooni (koska eihän niitä sellaisia nyt  oikein pihallakaan vois rakentaa ) niin joku  av-mamma joka siitä kuulis tai jonkun lapsen, vaikka nyt sitten jonkun esim. 12-vuotiaan pojan mun asuntooni näkis tulevan, ni sehän järkkäis sinne vähintään jonkun poliisin Karhu-ryhmän piirityksen ja hankkis heti kakssataa todistajaa mun pidättämiseks pedofiliasta varmoin todistein ja niiden kaikkien suostumuksella tulla valaehtoisiks todistajiks oikeudessa mua vastaan. Riittäs varmaan  jos mä ottasin pelkän valokuvan siitä pojasta kuvan pojan onnellisesta ilmeestä pihalla kun se lennättäs jotain  mun kokoamaa lennokkia.Se riittäs nykyään varmaan vankilapassitukseen ja elinkautistuomioon suljetulla ja lisäks vielä  iltapäivälehtien lööppeihin.Kyllä mä tiedän ,että mullakin vois olla talon skideille paljon annettavaa ja että suhde jonkun mielekkään harrastelun merkeissä vois olla antoisa puolin ja toisin,mutta toisaalta mä tiedän myös tän nykysen av-mamma hysterian ,joten mä pidän harrastukset ominani.Haluun vaan elää rauhassa ja sillä siisti. Tota mä en tienny et mahdollisen tulipalon sattuessa mun pitäs sit kuitenkin pitää niitä kersoja ykkösenä mun elämässä,ku niitten omat faijat on joko niin uusavuttomia ettei niistä oo edes tulipalotilanteessa lastensa turvaajiks  tai sit ne on lähteny lätkimään av-mammojen perheistä. En mä sitä toisaalta kyllä  kyllä ihmettelekään. Tekis mieli kyllä muuttaa jo nyt  landemmalle näistä luukuista tääl stadissa. Ei  näät mikään ihme ku ne mammat ja kersat jouluna häärää kynttilöittensä kanssa vaikka joskus täällä palo syttyski. Me mennään kissan kans,  kuiteski etukäteen turvaan ku heinäkuussa on meillä eessä muutto pienemmälle paikkakunnalle. 

AMEN! Tää on niin totta! (Mut ei ne höyrähtäneet tajua.)

[/quote]

Vierailija
68/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu. Jos koira on jo hyvin vanha niin jättäisin sen. Mutta eiköhän se koira jolkottelisi juosta perässä.

Vierailija
69/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira. Jokainenn huolehtikoon omistaan.

Vierailija
70/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:36"]Vieras lapsi. Koira on kaikesta huolimatta vain eläin.
[/quote]

"vain" eläin? Mikä ihminen sinun silmissäsi sitten on? Jumalainen maailman pelastaja ja ylistettävä laji? Salli mun nauraa :D
[/quote]
No kaltaisesi ihmiset ovat kyllä kastematoakin ala-arvoisempia. Normaali ihminen taas on ylempiarvoisempi kuin yksikään koira, kissa tai mikään muu eläin.

Vierailija
71/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vastaa. ihminen pelastetaan aina ensin.

Vierailija
72/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:15"]

Kuten arvasin, naisissa näyttäisi olevan enemmän niitä, jotka panevat lemmikin ihmisen edelle. Äitiyden rooli madonnana, jossa nainen ja lapsi ovat yhtä, tuntuu olevan suomalaisnaisista aika kaukana.

[/quote]

Mikä äitiys?! Nythän oli kyseessä vieras lapsi, vastaan oma koira (=perheenjäsen).

Vierailija
73/254 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen. Oma koira menisi kyllä edelle, saman arvoinen perheenjäsen se on minulle

Vierailija
74/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:01"] Veikkaan että nämä jotka on kirjoittanut pelastavansa oman koiran ovat vasta teinejä... En usko että kukaan aikuinen ajattelisi niin. Tai ainekaan terve aikuinen. [/quote] Pystyisitkö sinä jättämään oman koirasi liekkeihin? -15 [/quote] Pystyisin jos lapsen henki olisi kyseessä.

[/quote]

Vaikutat tunnehäiriöiseltä.
[/quote]

En ole tunnehäiriöinen todellakaan. Minulla on koira, joka on todella rakas, mutta pelastaisin silti sen ihmisen ennen eläintä. En ymmärrä mitä tunnehäiröistä siinä on.

Vierailija
75/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on kyllä yks vitsi, varmaan yksi sama ihminen käy kirjoittamassa näitä kommentteja

Vierailija
76/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja pelastaisin vieraan lapsen.

Vierailija
77/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne olisivat samassa huoneessa ja rakennuksessa niin yrittäisin pelastaa molemmat. Sen sijaan eri huoneissa, mutta samassa rakennuksessa niin lähtisin ensisijaisesti pelastamaan koiraani. 

Tämä on ärsyttävä kysymys. Mielestäni ihmiset eivät ole sen ylempiarvoisia kuin muutkaan eläinlajit, mutta ymmärrän, että suurin osa ihmisistä ajattelee päinvastoin.

Huhuu onko täällä paikalla filosofeja? Kertokaa omat näkemyksenne! :D

Vierailija
78/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:59"]

Jos ne olisivat samassa huoneessa ja rakennuksessa niin yrittäisin pelastaa molemmat. Sen sijaan eri huoneissa, mutta samassa rakennuksessa niin lähtisin ensisijaisesti pelastamaan koiraani. 

Tämä on ärsyttävä kysymys. Mielestäni ihmiset eivät ole sen ylempiarvoisia kuin muutkaan eläinlajit, mutta ymmärrän, että suurin osa ihmisistä ajattelee päinvastoin.

Huhuu onko täällä paikalla filosofeja? Kertokaa omat näkemyksenne! :D

[/quote]

Niin ja anteeksi, olen siis nainen sekä omistan koiran (yllätys).

Vierailija
79/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on sitä jotain. Koko alkupää on sitä että pelastetaan lapsi, ja kyseiset vastaajat saavat paljon yläpeukutusta. Mutta sitten kun joku tulee ja alkaa oikeasti tilannetta purkamaan ja hiukan kyseenalaistetaan koko kysymystä, niin yhtäkkiä koiran pelastajat ovat niitä yläpeukutettuja.

Mielenkiintoista.

Vierailija
80/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ihmiset jotenkin naiveja? Jos talo palaa, niin, että liekit näkyy. Sieltä harvoin pelastetaan enää ketään. Palokaasut on jo niin voimakkaat, että kerran vetäsee hebkeensä, niin siihen tuuperrut.
Mut okei, jos tilanne olis se, että talo palaisi, niin eläintä en miettis hetkeäkään. Lapset yrittäisin ottaa mukaani, kun lähden talosta. Eli pelastaisin lapset, itseni ja jos mahdollista, niin mieheni. Ulos päästyäni, en palavaan taloon palaisi. Nainen 34v.