Kysely miehet/naiset, oma koira vai vieras lapsi tulipalosta.
Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.
Oletko mies vai nainen?
--
Olen mies ja pelastan aina ensin lapsen ja jättäisin oman lemmikkieläimen kuolemaan.
Kommentit (254)
En ketään pelastaisi muuta kuin itseni tietysti.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:24"]Jos lapsi olisi sinun ja vaikka ystäväsi pelastaisi koiran ennemmin kuin lapsesi. Miltäs se tuntuisi? [/quote] Miks vaatisin et ystävä pelastais ennemmin mun perheenjäsenen ku omansa? Joku tolkku nyt :D
[/quote] Jokainen varmaan ottaisi vain ne omat pienokaisensa syliinsä,niillä vähän isommilla on jo itselläänkin juoksukykyiset jalat ja kissat ja koirat pinkaisisivat jo vauhdilla edellä. (...ne käärmeet ja skorpionit ja lintuhämähäkit jättäisin kyllä ilomielin terraarioonsa ja piraijat akvaarioonsa) Jos käytävä olisi liekeissä olisi kyllä viisainta mennä' partsille oottamaan palomiesten nostolavaa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:25"]Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.
Oletko mies vai nainen?
--
Olen mies ja pelastan aina ensin lapsen ja jättäisin oman lemmikkieläimen kuolemaan.
[/quote]
Vieraan lapsen ja olen nainen. Jää oma lemmikki täysin toiseksi jos kyse on lapsesta
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 12:31"]
Ihan oikeasti, oletteko provoja vai mielisairaita te jotka pelastatte "perheen jäsenenne" ja jätettä ihmislapsen kuolemaan tulipaloon? Jos teillä on yhtään uskoa tulevaisuuteen niin kai tajuatte, että se lapsi voi tehdä jotain hyvää tälle maailmalle, koira/kissa on ihan saatanan turha taakka. Ei niistä elukoista ole mitään muuta hyötyä kuin helpottaa teidän surkeiden apatiaa. Vittu että te olette ITSEKKÄITÄ!
[/quote]
AMEN! Tää on niin totta! (Mut ei ne höyrähtäneet tajua.)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:43"]Mä en usko että monikaan tositilanteessa jättäis sitä lasta kuolemaan sinne tuleen. Miettikää nyt pieni lapsi itkemässä kauhuissaan ja sun pitäis vaan kävellä pois. Mulla on koira jota rakastan eniten maailmassa eikä mulla oo lapsia, mutta silti pelastaisin lapsen.
[/quote]
Ja minä en usko, että tositilanteessa ei saisi pelastettua molempia. Jos nyt ovat siinä holleilla niin, että olisi aikaa valita niin on myös aikaa ottaa molemmat mukaan. Lisäksi moni ihminen paniikissa olisi eniten huolissaan itsestään eivätkä ryhtyisi pelastustoimiin jos oma nahka olisi vaarassa. Et voi tietää miten paniikissa ajattelet ellet ole jo tällaista vaaratilannetta joutunut kokemaan.
Nainen ja lapsi tietenkin ensin!
Vieras lapsi. Koira on kaikesta huolimatta vain eläin.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:36"]Vieras lapsi. Koira on kaikesta huolimatta vain eläin.
[/quote]
"vain" eläin? Mikä ihminen sinun silmissäsi sitten on? Jumalainen maailman pelastaja ja ylistettävä laji? Salli mun nauraa :D
Ehdottomasti minulle maailman rakkaimman koiran. Lapsi ei merkitse minulle mitään. Hänestä voisi tulla vaikka yksi yhteiskunnan työtön pummi lisää ja maailma on muutenkin ylikansoitettu.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 14:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:20"]
En ole lukenut kaikkia edeltäviä kommentteja. Lapsen tietysti pelastaisin muutenkin, mutta jo lainkin perusteella olisi pakko, ettei saisi tuomiota kuolemantuottamuksesta tai heitteillepanosta.
[/quote]
Olet väärässä. Laki ei velvoita ketään syöksymään palavaan rakennukseen pelastamaan yhtään ketään. Et löydä suomalaisesta oikeuskäytännöstä ainuttakaan esimerkkiä, jossa joku olisi tuomittu siitä. -15
[/quote]
Eikö edes liikenneonnettomuuksissa ole velvollisuus jäädä auttamaan?
[/quote]
Ei, jos se vaarantaa oman terveyden. Avun soittaminen riittää.
Luuleeko joku todella lain velvoittavan tällaisiin pelastustoimiin? -15
Minulle oma koira on läheisempi kuin vieras lapsi. Minulle on tärkeämpää pelastaa itselleni läheiset kuin vieraat. Joku toinen voi tietenkin ajatella toisin, enkä sitä tuomitse. -15
Oma koira tietenkin! Paljoa kiinnosta joku naapurin kakara kun oman rakkaan koiran henki vaarassa.
N. 25
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:25"]Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.
Oletko mies vai nainen?
--
[/quote]
Olen nainen. Pelastaisin lapsen. Rakastan lapsia ja niin myös eläimiä. Koirani on kuitenkin jo hyvin vanha ja elänyt kansamme mitä ihanimman elämän. Koira on myös hyvin lapsirakas ja aina intoa täynnä kun vieraana käy vauvoja/lapsia. Olen myös aika varma että koirani pelastaisi sen lapsen mielummin kuin itsensä. Enkä yhtään vähättele koirani elämää tai vertaile sitä lapsen elämään. Molemmat ovat ihan yhtä tärkeitä! <3 Tämä vain tuntui oikealta vaataukselta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:20"]
En ole lukenut kaikkia edeltäviä kommentteja. Lapsen tietysti pelastaisin muutenkin, mutta jo lainkin perusteella olisi pakko, ettei saisi tuomiota kuolemantuottamuksesta tai heitteillepanosta.
Koiria on järkyttävän paljon jo muutenkin ja niistä on haittaa. Tietenkin olisi kamalaa jättää eläintäkään liekkien armoille, en minä sentään sadisti ole. Mutta oikeasti koiria pitäisi olla vähemmän. Joku roti siihen eläintenpitoon nyt.
Nainen 37 v.
[/quote]
Tulipalokeissi tulee aina vaan mielenkiintoisemmaksi :D
Palokohteeseen hyökänneen pelastajan pitää tehdä sekunnissa pelastettavista analyysi, jossa selvitetään ikä, sukupuoli, kansalaisuus, rotu, taipumukset, ammatti ja viimeisimmän verotuksen tulot, eroteltuna palkka- ja pääomatulo-osuuteen ja diskontataan pelastettavan arvo 30 vuoden päähän. Koirilta kysytään sukutaulut, sertit, agi-, jälki-, vepe- ja tokotulokset ja lapsilta neuvolakortit sekä viimeisten todistusten painotettu keskiarvo.
Seuraavaksi pelastajan pitää toisen sekunnin aikana luoda strategia, jolla bongaa tulipalon senhetkisen vaiheen ja analysoi, miten pitkälle hän voi tilassa edetä. Hänen on hahmotettava paikat, jonne lapset ja eläimet tyypillisesti piiloutuvat. Joku märkä rätti naaman ympärillekin voisi olla hyvä.
Sitten mennään sata lasissa huoneet läpi, kontataan sängynaluset ja kolutaan kaapit ja huudetaan jamijedricit ja jeminayasminit kokoon. Kirmokyynel on lukinnut ovensa takalukkoon, koska pelkää tulentekovälineensä ja hassisviljelmänsä löytyvän. Ovi ei aukene, Kirmis ei tule ulos, eikä uksen läpikään pääse. Pelastaja karjuu Kirmistä poistumaan ikkunan kautta palotikkaita pitkin, kaappaa kainaloon Jampan, joka itkee pleikkarinsa perään. Hetken vedetään sinne-tänne tugofwaria pleikkarista, mutta kun kone on jo puoliksi sula, Jamppa luovuttaa. Fifit laitetaan paidan sisälle ja isommat koirat raahataan pannasta, nelivetojarrutusta väistellen, mukana.
Kynnyksellä on vastassa palokunta, joka käskee ulos ja jättämään hommat ammattilaisille. Koirista isoin ottaa tässä vaiheessa jalat alleen, pienempi kusaisee pelastajan paidan märäksi tai puree t*ssistä. Jamijedrico kipaisee äitinsä luo ja valittaa, kun vieras täti tempoi kädestä eikä antanut ottaa pleikkaa. Äiti soittaa Iltap*skan toimittajan paikalle.
Lopuksi paikalle tulee poliisi, joka tenttaa pelastajan, muut osalliset ja naapurin koiran siitä, tekikö pelastettava varmasti kaikkensa. Kirmiksestä tulee sanomista. Pleikkaristakin tulee sanomista. Ja Jampan käsivarren sinelmästä.
Koira ja naapurin koira katoavat häntiä heiluttaen yöhaukulle.
[/quote]
:'D
Paras!