Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysely miehet/naiset, oma koira vai vieras lapsi tulipalosta.

Vierailija
26.05.2015 |

Vastaa pelastatko hädästä ensin vieraan lapsen vai oman perheen lemmikkikoiran.

Oletko mies vai nainen?

--

Olen mies ja pelastan aina ensin lapsen ja jättäisin oman lemmikkieläimen kuolemaan.

Kommentit (254)

Vierailija
1/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22 nainen, pelastaisin koiran. Lapset on perseestä.

Vierailija
2/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:25"]

Olen 22 nainen, pelastaisin koiran. Lapset on perseestä.

[/quote]Taidat olla itse perseestä. Minä olen siitä naapurista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 10:19"]

Eihän kukaan siellä palavassa talossa tiedä, miten kovasti on ponnistellut pelastaakseen ja kenet. Jokainen tehköön parhaansa ottamatta järjettömiä riskejä ja jättäköön loput ammattilaisille.

Onko koulujen filosofiankurssit nykyään tämmöisiä, että vatkataan täysin arjesta vieraita jossittelutapauksia?

[/quote]

Seo olevinaan käytännön filosofiaa. 20 vuotta sitten lukion ekalla filosofian kurssilla mietittiin mm. sitä että onko luokkahuone olemassa silloin kun siellä ei ole ketään. Kyllä mä näkisin että tämmöiset kysymykset on huomattavasti järjellisempiä.

Mitä taas alkuperäiseen kysymykseen tulee, lapsen pelastaisin ja kärsisin syyllisyyttä hetken koirani uhraamisesta. Tosin koiralle voi avata oven tai ikkunan ja se löytää itse ulos.

Vierailija
4/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]

Oman koiran pelastaisin lähinnä siksi, että en voisi olla pelastamatta. En pystyisi elämään asian kanssa myöhemmin. Olen kolmikymppinen mies.

[/quote]

Mutta voisit elää sen kanssa että veit ihmiseltä kokonaisen elämän ja vanhemmilta lapsen? Jonkun muutenkin vain 10 vuotta elävän elukan takia?
[/quote]

Se elukka on ensimmäisenä vastassa kun herään aamulla ja viimeisenä vieressä kun illalla käyn nukkumaan. Se ottaa kotiin tullessani vastaan aina yhtä innoissaan, ihan sama kuinka kauan tai vähän aikaa on ollut pois. Se elukka on arjessa mukana joka päivä ja en tiedä millainen sydämetön paska sinä olet, mutta jos koirakin elää vaikka 10-vuotiaaksi niin siihen mahtuu aika saatanan monta yhteistä hetkeä ja päivää sen kanssa. Siitä elukasta tulee osa sinun perhettä, joskus se elukka on ainut perheenjäsen. Ja sitä elukkaa rakastaa ihan äärettömän paljon.

Minä pelastaisin lapsen, mutta kyllä se jumalauta tuntuisi kamalalta menettää oma rakas lemmikki, enkä ikinä menisi sitä tunnetta vähättelemään. Niin vilpitöntä rakkautta ei olekaan kuin lemmikin rakkaus. Sitä ei yhdeltäkään ihmiseltä saa.

Vierailija
5/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman koiran, koska siihen on tunneside, vieraaseen lapseen ei.

Nainen 27v, ei lapsia.

Vierailija
6/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:14"]

Ja jos ajatellaan vielä pidemmälle niin, kummasti ihmiset selviää elämästä, jos niiden koira jää esim. Auton alle, mut harva vanhempi selviää koskaan, kun joutuu hautaamaan oman lapsensa. Näin se vaan menee, vaikka täällä kuinka hehkutetaan, sitä että eläimet on samanarvoisia ja yhtä tärkeitä. 128 siis jatkaa!

[/quote]

Ei täällä kukaan ole sanonut, etteikö ihminen saisi pelastaa omaa lastaan ennemmin kuin omaa koiraansa. -15

Vierailija
7/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oksettaa tämä, miten ihmiset asettavat itsensä kaiken muun elollisen yläpuolelle. Mua oksettaa se, että ihmiset ylikansoittavat maan itsekkäästi. Millä helvetin perusteella ihminen on arvokkaampi kuin vaikka koira? Sillä perusteella, että ihminen pitää itseään viisaampana kuin eläimet. Mä pidän eläimiä viisaampana kuin ihmisiä. Ettekö te näe mitä ihmiset tälle maailmalle aiheuttaa? Ootteko te sokeita koko maailmanakaikkeudelle? Kaikki paska moraalista lakeihin on ihmisten keksimää. Maailmassa toimitaan niinkuin ihminen haluaa siellä toimittavan. Ihminen on niin tyhmä, että kulkee sen mukaan mitä siltä odotetaan, siten miten muutkin toimivat. Ihminen on materialisti, kuluttaja, saastainen paska tällä maapallolla. 

Ihminen on ainut eläin, joka tiedostaa kuoleman, elämän loppumisen ja pitää sitä kamalana asiana. Kamalaa, kun lapsi kuolee. Kamalaa, kun joku kuolee onnettomuudessa. Ettekö te käsitä, että se on normaalia? Luonnossa tapetaan vastasyntyneitä, nuoria ja vanhoja, SE ON NORMAALIA. Ihmisen mielestä se on kamalaa, hirveää, maatakaatavaa. Ihminen suree toisen kuolemaa jopa loppuelämänsä ajan. Surusta kirjoitetaan lehtiin, nettiin, jotta muutkin ihmispaskat voivat nyyhkytellä, kun näin on päässyt käymään. Tunteista on saatu valtava valtti mm. markkinointi- ja hyväntekeväisyysalalla. Ihminen on jopa keksinyt lääketieteen, että saadaan varmasti jokainen puolikuollutkin takaisin tähän ihanaan elämään kiinni. Ettei vain kävisi niin, että joku kuolisi. Että varmasti saataisiin lisää ihmisiä maapallolle. Eläin elää luonnonlain mukaan, vaistojensa mukaan. Menettää, jotta toiset saavat. Ei huomiohuoraile tunteillaan tai menetyksellään. 

Ajattele toisin - olet tyhmä, sairas, mielipuoli. Ihmiset kelpuuttavat vain "oikealla" tavalla ajattelevat ja toimivat yksilöt joukkoonsa. Ihmiset tarvitsevat hyväksyntää muilta. Jos joku eläinlaji on jalostettu pilalle, se on ihminen.

Minusta on aika kaksinaamaista varjella ja hyysätä lapsia, koska "nehän on lapsia, niillä on koko elämä edessä, ihania, viattomia mussukoita". Entäs kun lapsesta kasvaa aikuinen? Täällä sitten porukalla kotimammat haukkuvat entisen lapsen vääriä valintoja, väärää pukeutumistyyliä, lihavuutta. En toivoisi kenellekään syntymistä tähän maailmaan. 

Näille "Se joka pelastaa koiran, ei varmasti voi olla terve" -kommentoijille, te olette niitä pahimpia ihmispaskoja. Olette kapeakatseisia. Pidätte ihmistä kaikkein arvokkaimpana. Teidän mielestä vain ihmisellä on oikeus elää, koska ihminen on älykkäämpi. Pelkäätte menetystä. Tunteita. Sääli, että ihmisen älykkyys kostautuu näinkin järjettömänä tyhmyytenä. 

Pelastaisin koiran.

Vierailija
8/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:34"]Nainen, lapsi.
[/quote]

Vierailija
9/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 137 kirjoitti kyllä harvinaisen viisaita sanoja, allekirjoitan etenkin ensimmäisen kappaleen täysin.

Vierailija
10/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ehdottomasti. Vaikka se koira olisi kaikkien aikojen muotovalio ja varsinainen hellanlettashuudelispuudelis ja se lapsi olis naapurin ulvova räkänokka niin se lapsi.

Vierailija
11/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pelastaisin oman koirani ennemmin kuin vieraan lapsen. Ei se lapsi ole mun, eikä mulla ole jonkun vieraaseen lapseen mitään tunnesidettä. Koiraan sen sijaan on.

Kyllä mulle eläimet ovat vähintäänkin edes yhtä arvokkaita mitä ihmiset, ehkä jopa eläimen henki on arvokkaampikin. Ihmiset eivät osaa muuta tehdä kun pahoja asioita maailmassa, mikä siis tekee ihmisestä jumalaisen?

Jos esim luen uutisista että ihminen (oli se sitten lapsi tai aikuinen) kuoli jäädyttyään auton alle, ei se minussa herätä mitään tuntemuksia. Jos taasen uutisessa lukee että koira kuoli, niin sitä jopa suren.

Olen nainen.

Vierailija
12/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kaikkia edeltäviä kommentteja. Lapsen tietysti pelastaisin muutenkin, mutta jo lainkin perusteella olisi pakko, ettei saisi tuomiota kuolemantuottamuksesta tai heitteillepanosta.

Koiria on järkyttävän paljon jo muutenkin ja niistä on haittaa. Tietenkin olisi kamalaa jättää eläintäkään liekkien armoille, en minä sentään sadisti ole. Mutta oikeasti koiria pitäisi olla vähemmän. Joku roti siihen eläintenpitoon nyt.

Nainen 37 v.

Vierailija
13/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ihmishenki menee eläimen edelle, muuta kyllä se olisi silti todella surettavaa jättää oma lemmikki kuolemaan.

nainen olen.

Vierailija
14/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]Oman koiran pelastaisin lähinnä siksi, että en voisi olla pelastamatta. En pystyisi elämään asian kanssa myöhemmin. Olen kolmikymppinen mies.
[/quote]

Mutta pystyt elämään sen kanssa että jätit lapsen kuolemaan, jotta saat rapsutella koiraasi?

Vierailija
15/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin ensisijaisesti saada kummatkin ulos talosta. Tositilanteessa pitäisi tietenkin katsoa, että kumman luokse on edes mahdollista päästä ja tulla elävänä ulos takaisin. Uskon, että toisin lapsen ulos. 

Vierailija
16/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:20"]

En ole lukenut kaikkia edeltäviä kommentteja. Lapsen tietysti pelastaisin muutenkin, mutta jo lainkin perusteella olisi pakko, ettei saisi tuomiota kuolemantuottamuksesta tai heitteillepanosta.

Koiria on järkyttävän paljon jo muutenkin ja niistä on haittaa. Tietenkin olisi kamalaa jättää eläintäkään liekkien armoille, en minä sentään sadisti ole. Mutta oikeasti koiria pitäisi olla vähemmän. Joku roti siihen eläintenpitoon nyt.

Nainen 37 v.

[/quote]

Oletko tosissasi? Hitto sä olet tyhmä. Jos jotain tällä pallolla liikaa on niin ihmisiä. Mitä haittaa koirista on? Äläkä tuu sanomaan että joskus joku koira on irti päässyt ja puraissut. Koirien käytösongelmat johtuvat yleensä aina omistajasta - ihmisestä. Eiköhän se oo ihminen joka täällä eniten saa pahaa aikaan. 

Vierailija
17/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:41"]Oman koiran pelastaisin lähinnä siksi, että en voisi olla pelastamatta. En pystyisi elämään asian kanssa myöhemmin. Olen kolmikymppinen mies. [/quote] Mutta pystyt elämään sen kanssa että jätit lapsen kuolemaan, jotta saat rapsutella koiraasi?

[/quote]

Jos sulla ikinä olis ollut oma koira, tietäisit että niiden kanssa eläminen ei oo pelkkää rapsuttelua ;) Toki asia erikseen jos koira on sulle ollut vaan rapsuteltava koriste-eläin.

Vierailija
18/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:04"]

Nainen 37 v.

[/quote]

Oletko tosissasi? Hitto sä olet tyhmä. Jos jotain tällä pallolla liikaa on niin ihmisiä. Mitä haittaa koirista on? Äläkä tuu sanomaan että joskus joku koira on irti päässyt ja puraissut. Koirien käytösongelmat johtuvat yleensä aina omistajasta - ihmisestä. Eiköhän se oo ihminen joka täällä eniten saa pahaa aikaan. 

[/quote]

Niin, aivan. Ihmisiä on liikaa, ja siitä seuraa, että sitten on koiriakin liikaa - koska ihmiset ovat niin tyhmiä, että pitävät koiria.

Koirat haisee pahalta, levittävät loisia, niistä irtoaa karvaa ja ne haukkuvat ja näin monin tavoin häiritsevät ympäristössään.

Vierailija
19/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lemmikkini, se on mulle kuin lapsi.
Tässä kysymyksessä on liian paljon muttia tapahtuakseen tosielämässä, siksi en jaksa perustella enempää.

Nainen 29v

Vierailija
20/254 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 17:04"]

Nainen 37 v.

[/quote]

[/quote]

Niin, aivan. Ihmisiä on liikaa, ja siitä seuraa, että sitten on koiriakin liikaa - koska ihmiset ovat niin tyhmiä, että pitävät koiria.

Koirat haisee pahalta, levittävät loisia, niistä irtoaa karvaa ja ne haukkuvat ja näin monin tavoin häiritsevät ympäristössään.
[/quote]

Mutta riehuvat, huutavat ja pahuuksia tekevät penikat eivät häiritse ympäristöäsi? Tai elämämkoulukasvatuksen saaneet teini-ikäiset kapinoijat? Murhaajat? Pedofiilit? Kyllä koirien karvan levittäminen (tuskin sekään sinun taloosi naapurista leviää) on pieni paha ihmisten pahuuteen nähden.