Muistatteko kun suurin osa pelastaisi ennemmin kissan kuin
Naapurin lapsen hädän hetkellä? Sellainen kysely täällä tehtiin ja tosiaan eläinten omistajat pelastaisivat pääsääntöisesti eläimensä ensin. Tuli vaan mieleen kun tänään oli lehdessä juttua asiasta kuin vieraantuneita ihmiset on luontoon ja moraalissa häiriötä jos eläimen voi kuvitella tärkeämmäksi kuin ihmisen. Vieläkö täällä suurin osaa pitää eläintä ihmistä tärkeämpänä?
Kommentit (214)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:54"]Mun järjestys:
Oma lapsi, oma koira, vieras lapsi, vieras koira.
Täällä kehtaa tunnustaa, IRL sanoisin, että lapset ensin. Tällaisia me ihmiset ollaan, kusipäitä. Olen sote -alalla töissä vieläpä.
[/quote]Tästä oli juuri lehdessä juttua kuinka moraalitonta on ajatella kuten sinä ajattelet. Moraali tätsin kadoksissa ja vieraannuttu elämästä. Näin haaastateltu filosofi otti kantaa.
[/quote]
Niin kuka sen moraalin määrittelee? Tuohan on minun moraalini mukaan täysin oikea järjestys.
[/quote]Täysin vääristynyt, sairasta, kuvottavaa!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:54"]Mun järjestys:
Täällä kehtaa tunnustaa, IRL sanoisin, että lapset ensin. Tällaisia me ihmiset ollaan, kusipäitä. Olen sote -alalla töissä vieläpä.
[/quote]Tästä oli juuri lehdessä juttua kuinka moraalitonta on ajatella kuten sinä ajattelet. Moraali tätsin kadoksissa ja vieraannuttu elämästä. Näin haaastateltu filosofi otti kantaa.
[/quote]
Niin kuka sen moraalin määrittelee? Tuohan on minun moraalini mukaan täysin oikea järjestys.
[/quote]
Niin ja sulle olis ihan fine jos joku pelastaisi undulaattinsa ennemmin kuin sinun lastasi/miestäsi/siskoasi/younameit..?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:07"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:54"]Mun järjestys: Oma lapsi, oma koira, vieras lapsi, vieras koira. Täällä kehtaa tunnustaa, IRL sanoisin, että lapset ensin. Tällaisia me ihmiset ollaan, kusipäitä. Olen sote -alalla töissä vieläpä. [/quote]Tästä oli juuri lehdessä juttua kuinka moraalitonta on ajatella kuten sinä ajattelet. Moraali tätsin kadoksissa ja vieraannuttu elämästä. Näin haaastateltu filosofi otti kantaa.
[/quote]
Aika ammattitaidoton filosofi, jos yleistää oman arvomaailmansa yleiseksi ainoaksi oikeaksi moraaliksi. Mitään sellaista ylimaallista totuutta kuin "ihminen on arvokkaampi kuin eläin" ei nimittäin ole olemassakaan.
[/quote]No todellakin on! Jestas millaisia ihmisiä täältä löytyykään. Toivottavasti nämä kirjoitukset tulee jostain suljetuista tiloista.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:59"]
Eläinihmiset ovat sairaita. Mä en osaa muuta sanoa. Tää taitaa olla joku suomalaisten juttu, eläimiä rakastetaan ja ihmisiä vihataan. Kuinka moni ihmettelikään, kun se pizzerian omistaja hyppäsi pelastamaan sen vauvan.
[/quote]
Ei me tiedetä mitä olisi tapahtunut jos siellä vaunuissa olisi vauvan lisäksi ollut kissa.... kumpi olisi nostettu ylös ensin :)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:03"]
Joo, mä muistan tän kyselyn. Käsittämättömiä vastauksia. Rakastan eläimiä, mutta kyllä ihmishenki menisi AINA edelle. Vaikka pahimman vihamiehen. Jopa exäni...siinä kyllä ehkä miettisin sekunnin ;-)
Sitten kuitenkin, kun oli juttua viime viikolla lapsen Kaivopuistossa vedestä pelastaneesta miehestä, niin kommentteja oli tyyliin "mitä ihmeellistä tossa oli, kaikkihan noin toimisivat" ym. ym.
[/quote]
Pitikö Kaivopuiston tapauksessa valita kahden vedestä noukittavan välillä?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:54"]Mun järjestys:
[/quote]
[/quote]
Niin ja sulle olis ihan fine jos joku pelastaisi undulaattinsa ennemmin kuin sinun lastasi/miestäsi/siskoasi/younameit..?
[/quote]Siinä vähän miettimistä tosiaan.. ei luulisi harmittavan jos oma lapsi kuolisi imumonnin takia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:59"]
Eläinihmiset ovat sairaita. Mä en osaa muuta sanoa. Tää taitaa olla joku suomalaisten juttu, eläimiä rakastetaan ja ihmisiä vihataan. Kuinka moni ihmettelikään, kun se pizzerian omistaja hyppäsi pelastamaan sen vauvan.
[/quote]
Ei me tiedetä mitä olisi tapahtunut jos siellä vaunuissa olisi vauvan lisäksi ollut kissa.... kumpi olisi nostettu ylös ensin :)
[/quote]
No se kissa kyllä olisi osannut ihan itse uida. Urpo!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:03"]Miten te, jotka pelastaisitte ennemmin lemmikkinne kuin vieraan lapsen, kuvittelette että loppuelämänne sujuisi? Koko Suomi vihaisi teitä ja lemmikillenne sattuisi takuulla pieni "onnettomuus". Päätyisitte myös luultavasti itse jonkun "käsiteltäväksi". Minä ainakin palkkaisin jonkun hakkaamaan niin teidät kuin hurttanne jos lapseni antaisitte kuolla eläimen takia. Mullakin on kissoja jotka ovat hyvin rakkaita, mutta järkeä löytyy päästä. Pelastaisin siis vihaamani henkilönkin ennemmin kuin kissojani, vaikka surisinkin kissoja pitkään. Jonkun Turkan tai Laamasen jättäisin kuolemaan ennemmin kuin kissojani, mutta en ikimaailmassa yhtäkään lasta tai henkilöä, josta en vain satu pitämään koska hän esim vikitteli miesystävääni (näin ei siis ole käynyt mutta tämä oli vain esimerkki).
En käsitä, jos joutuu tilanteeseen missä kuulee kuinka pieni vauva itkee kolariautossa, ja toisessa naukuu kissa niin joku menisi sen kissan luokse. HYI!!
[/quote]
Ensin sanot, että ihmiset ensin, ja sitten toteat, että ei kaikki ihmiset...
Tuollainen uhoaminen, että vihataan ja hakataan jne., ei nyt toimi tässä asiassa. Saat enemmän minut miettimään, onko ihmisiä, jotka eivät ansaitse pelastamista. Ymmärrän, että suututtaa, mutta uhosi on huvittavaa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:59"]Kyllä mun kissani on mulle tärkeämpi kuin sinun lapsesi
[/quote]Miettikää ihmiset. Tämä saa peukkuja. Voiko kukaan enää luottaa toiseen ihmiseen?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:11"]
Joo, mä muistan tän kyselyn. Käsittämättömiä vastauksia. Rakastan eläimiä, mutta kyllä ihmishenki menisi AINA edelle. Vaikka pahimman vihamiehen. Jopa exäni...siinä kyllä ehkä miettisin sekunnin ;-)
Sitten kuitenkin, kun oli juttua viime viikolla lapsen Kaivopuistossa vedestä pelastaneesta miehestä, niin kommentteja oli tyyliin "mitä ihmeellistä tossa oli, kaikkihan noin toimisivat" ym. ym.
[/quote]
Pitikö Kaivopuiston tapauksessa valita kahden vedestä noukittavan välillä?
[/quote]
Heh, no totta. Ei kyllä pitänyt. Huono vertaus siis. My bad!
12
Sairasta jos kuvittelee että eläin on tärkeämpi kuin ihminen.maailma on aivan sekaisin.
Miten te, jotka pelastaisitte ennemmin lemmikkinne kuin vieraan lapsen, kuvittelette että loppuelämänne sujuisi? Koko Suomi vihaisi teitä ja lemmikillenne sattuisi takuulla pieni "onnettomuus". Päätyisitte myös luultavasti itse jonkun "käsiteltäväksi". Minä ainakin palkkaisin jonkun hakkaamaan niin teidät kuin hurttanne jos lapseni antaisitte kuolla eläimen takia. Mullakin on kissoja jotka ovat hyvin rakkaita, mutta järkeä löytyy päästä. Pelastaisin siis vihaamani henkilönkin ennemmin kuin kissojani, vaikka surisinkin kissoja pitkään. Jonkun Turkan tai Laamasen jättäisin kuolemaan ennemmin kuin kissojani, mutta en ikimaailmassa yhtäkään lasta tai henkilöä, josta en vain satu pitämään koska hän esim vikitteli miesystävääni (näin ei siis ole käynyt mutta tämä oli vain esimerkki). En käsitä, jos joutuu tilanteeseen missä kuulee kuinka pieni vauva itkee kolariautossa, ja toisessa naukuu kissa niin joku menisi sen kissan luokse. HYI!!
[/quote]
Älä uhoa. Suomessa pahoinpidellään, raiskataan ja murhataan ihmisiä säännöllisesti, eikä kukaan palkkaa ketään hakkaamaan tekijöitä.
"Jonkun Turkan tai Laamasen jättäisin kuolemaan ennemmin kuin kissojani"
No niin, löytyihän sinullekin se raja, jonka jälkeen olisit valmis pelastamaan kissasi ennen ihmistä. Paraskin puhuja siinä...
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:59"]Kyllä mun kissani on mulle tärkeämpi kuin sinun lapsesi
[/quote]
Joo mutta inhimillistä on ajatella joskus muutakin kuin itseään.
Yleensä kummatkin. Jos olisi palava talo niin menisin ensin lapsen luokse ja lapsi kainalossa etsisin myös kissan samaan matkaan. Eli kummankin henki riippuu toisistaan. Yleensä suhtaudun nuivasti kuitenkin moralisoijiin, jotka kilahtavat ihmisistä, jotka eivät mene lapsen luokse heti. Minun puolestani ihmiset tehköön niin kuin parhaaksi näkee.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:03"]Miten te, jotka pelastaisitte ennemmin lemmikkinne kuin vieraan lapsen, kuvittelette että loppuelämänne sujuisi? Koko Suomi vihaisi teitä ja lemmikillenne sattuisi takuulla pieni "onnettomuus". Päätyisitte myös luultavasti itse jonkun "käsiteltäväksi". Minä ainakin palkkaisin jonkun hakkaamaan niin teidät kuin hurttanne jos lapseni antaisitte kuolla eläimen takia. Mullakin on kissoja jotka ovat hyvin rakkaita, mutta järkeä löytyy päästä. Pelastaisin siis vihaamani henkilönkin ennemmin kuin kissojani, vaikka surisinkin kissoja pitkään. Jonkun Turkan tai Laamasen jättäisin kuolemaan ennemmin kuin kissojani, mutta en ikimaailmassa yhtäkään lasta tai henkilöä, josta en vain satu pitämään koska hän esim vikitteli miesystävääni (näin ei siis ole käynyt mutta tämä oli vain esimerkki).
En käsitä, jos joutuu tilanteeseen missä kuulee kuinka pieni vauva itkee kolariautossa, ja toisessa naukuu kissa niin joku menisi sen kissan luokse. HYI!!
[/quote]
Ensin sanot, että ihmiset ensin, ja sitten toteat, että ei kaikki ihmiset...
Tuollainen uhoaminen, että vihataan ja hakataan jne., ei nyt toimi tässä asiassa. Saat enemmän minut miettimään, onko ihmisiä, jotka eivät ansaitse pelastamista. Ymmärrän, että suututtaa, mutta uhosi on huvittavaa.
[/quote]
Jaa en mä kyllä suuttunut ole mut kuinka vain. Mutta siis ei tietenkään kaikki ihmiset ansaitse tulla pelastetuksi. Just kaiken maailman pedofiilit, murhaajat, raiskaajat yms sais kuolla ennemmin kuin kastemato.
Mutta naapurin lapsi vs sun koira, hey c'moon? Koitas nyt vähän tsempata.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:54"]Mun järjestys: Oma lapsi, oma koira, vieras lapsi, vieras koira. Täällä kehtaa tunnustaa, IRL sanoisin, että lapset ensin. Tällaisia me ihmiset ollaan, kusipäitä. Olen sote -alalla töissä vieläpä. [/quote]Tästä oli juuri lehdessä juttua kuinka moraalitonta on ajatella kuten sinä ajattelet. Moraali tätsin kadoksissa ja vieraannuttu elämästä. Näin haaastateltu filosofi otti kantaa.
[/quote]
Laitatko linkin tuohon juttuun? Tai jos ei ole netissä, niin kopioitko vähän tekstiä tänne? Kuka filosofi oli kyseessä?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 09:03"]
Miten te, jotka pelastaisitte ennemmin lemmikkinne kuin vieraan lapsen, kuvittelette että loppuelämänne sujuisi? Koko Suomi vihaisi teitä ja lemmikillenne sattuisi takuulla pieni "onnettomuus". Päätyisitte myös luultavasti itse jonkun "käsiteltäväksi". Minä ainakin palkkaisin jonkun hakkaamaan niin teidät kuin hurttanne jos lapseni antaisitte kuolla eläimen takia. Mullakin on kissoja jotka ovat hyvin rakkaita, mutta järkeä löytyy päästä. Pelastaisin siis vihaamani henkilönkin ennemmin kuin kissojani, vaikka surisinkin kissoja pitkään. Jonkun Turkan tai Laamasen jättäisin kuolemaan ennemmin kuin kissojani, mutta en ikimaailmassa yhtäkään lasta tai henkilöä, josta en vain satu pitämään koska hän esim vikitteli miesystävääni (näin ei siis ole käynyt mutta tämä oli vain esimerkki). En käsitä, jos joutuu tilanteeseen missä kuulee kuinka pieni vauva itkee kolariautossa, ja toisessa naukuu kissa niin joku menisi sen kissan luokse. HYI!!
[/quote]
Älä uhoa. Suomessa pahoinpidellään, raiskataan ja murhataan ihmisiä säännöllisesti, eikä kukaan palkkaa ketään hakkaamaan tekijöitä.
"Jonkun Turkan tai Laamasen jättäisin kuolemaan ennemmin kuin kissojani"
No niin, löytyihän sinullekin se raja, jonka jälkeen olisit valmis pelastamaan kissasi ennen ihmistä. Paraskin puhuja siinä...
[/quote]
Ootte te hulluja :D huh huh..
Kyllä pelastaisin ennemmin vieraan lapsen, vaikka mun koira onkin mulle tärkeämpi. Uskon että selviäisin koirani kuolemasta paremmin kuin äiti tai isä lapsensa menettämisestä. Plussana vielä hyvä omatunto, kun on tehnyt epäitsekkään teon.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 08:57"]
[/quote]
Aika ammattitaidoton filosofi, jos yleistää oman arvomaailmansa yleiseksi ainoaksi oikeaksi moraaliksi. Mitään sellaista ylimaallista totuutta kuin "ihminen on arvokkaampi kuin eläin" ei nimittäin ole olemassakaan.