Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman helpoin ja yksinkertaisin kysymys: "Uskotko Luoja Jumalaan?"

Vierailija
26.05.2015 |

Vai et? Uskotko sen sijaan sattumaan?  Vastaukseksi on joko kyllä tai ei, perustella saa jos haluaa. Helppoa?! Lisäksi voi peukutella! 

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ JUMANKEUTA KUKAAN IKINÄ KOSKAAN HURAHTAKO TUOHON HEALINGROOMSIIN TAI MUUHUN TORONTOLAISUUTEEN paitsi tietty jos haluatte eroon rahoistanne, kavereistanne ja mielenterveydestänne.

Vierailija
42/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. 100% ateisti. Jumalaa ei ole, koko ajatuskin on typerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:59"]

105: minä uskon että minä ja sinä emme voi ymmärtää toisiamme kirjoitetun perusteella, joten parempi varmasti lopettaa selitykset kumminkin puolin. Uskomme ja koemme eri tavalla, ja se on ok niin. Lyhyesti pääero: minä en samaista Kristusta vain Jeesukseen kuten sinä teet. Minä näen itse olevani Kristus myös, Jumalan lapsi (tässä tapauksessa Tytär eikä Poika) kuten Jeesuskin. Tie, totuus ja elämä on minun sisimmässäni ja jokaisen ihmisen sisimmässä, niin kuin se oli Jeesuksen sisimmässä. 

[/quote]

Kiitos kommentistasi, ajatuksistasi. Eipä tässä hätää meidän välillämme, uskoisin. Jossain määrin samoilla linjoilla toki olen kanssasi esim. siitä, että "Kristus meissä, kirkkauden toivo" on todella Kristus minussa ja sinussa, Hänen elämäänsä meissä. Ja Isä Kristuksessa, Kristus meissä ja me Hänessä. Mutta eri asia on, että tarvitseeko sinun tai minun olla Kristuksia kaikesta edellä mainitusta huolimatta. Mielelläni "varaan oikeuden" Kristukselle olla oma ainutlaatuinen olentonsa ja jopa persoonansa. Minäkin katson olevani Jumalan lapsi, mutta minun ei tarvitse "olla Kristus", vaikka olisinkin pelastettu ja Kristuksessa, ja vaikka Kristuksen elämä, Hän itse, olisi minussa - tämä siksi, että saan olla pelastettu Isän ja Kristuksen valtavan rakkauden, ristin korvaamattoman teon eli anteeksiannon kautta. Siksi saan olla ihminen - oma persoonani ja olentoni - Kristuksessa ja Hänen rakkaudessaan, elämässään ja armossaan, ja Kristus on minussa. Me olemme yhtä ja erikseen, jotta sallisin Hänen olla Kristus, Korkein, joksika Hänet on ns. korotettu Raamatun kuvausten mukaisesti.

Kaikkea hyvää sinulle ja minulle, Kristuksessa.

[/quote]

Itse en näe Kristusta siinä mielessä persoonana kuin monet. Kristus on Jumalan voima lihassa ilmenevänä, olipa se liha sitten Jeesuksen, minun tai sinun. Kaikki me olemme kuin viinipuun oksia, jotka on yhteydessä Kristus-rungon kautta Isään. Viime vuosina minä olen vaan niin vahvasti samaistunut siihen yhteiseen identiteettiin, runkoon, Kristukseen, että voin sanoa kuten Paavali: "nyt en elä enää minä vaan Kristus elää minussa", ja jos joskus huomaan että elää (vanha) minä, tiedän langenneeni taaksepäin siitä ymmärryksen asteesta joka on minulle mahdollista.

Samoin kaikkea hyvää sinulle ja minulle, jotka olemme yhtä Kristuksessa, vaikka Kristus-ruumiin eri osia eri tehtävinemme olemmekin :) Kuitenkin kaikkia ohjaa yksi Henki, ei erillisten persoonien tuhannet erilaiset henget.

Vierailija
44/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:26"]

ÄLKÄÄ JUMANKEUTA KUKAAN IKINÄ KOSKAAN HURAHTAKO TUOHON HEALINGROOMSIIN TAI MUUHUN TORONTOLAISUUTEEN paitsi tietty jos haluatte eroon rahoistanne, kavereistanne ja mielenterveydestänne.

[/quote]

OTAPA TORKUT TAI PÄIVÄLLISTÄ tähän väliin. Nimittäin mielestäni tuo rahojen ja ystävien menettämisellä pelottelu on perusteetonta varoittelua!

Vierailija
45/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:29"]

105: minä uskon että minä ja sinä emme voi ymmärtää toisiamme kirjoitetun perusteella, joten parempi varmasti lopettaa selitykset kumminkin puolin. Uskomme ja koemme eri tavalla, ja se on ok niin. Lyhyesti pääero: minä en samaista Kristusta vain Jeesukseen kuten sinä teet. Minä näen itse olevani Kristus myös, Jumalan lapsi (tässä tapauksessa Tytär eikä Poika) kuten Jeesuskin. Tie, totuus ja elämä on minun sisimmässäni ja jokaisen ihmisen sisimmässä, niin kuin se oli Jeesuksen sisimmässä. 

[/quote]

Kiitos kommentistasi, ajatuksistasi. Eipä tässä hätää meidän välillämme, uskoisin. Jossain määrin samoilla linjoilla toki olen kanssasi esim. siitä, että "Kristus meissä, kirkkauden toivo" on todella Kristus minussa ja sinussa, Hänen elämäänsä meissä. Ja Isä Kristuksessa, Kristus meissä ja me Hänessä. Mutta eri asia on, että tarvitseeko sinun tai minun olla Kristuksia kaikesta edellä mainitusta huolimatta. Mielelläni "varaan oikeuden" Kristukselle olla oma ainutlaatuinen olentonsa ja jopa persoonansa. Minäkin katson olevani Jumalan lapsi, mutta minun ei tarvitse "olla Kristus", vaikka olisinkin pelastettu ja Kristuksessa, ja vaikka Kristuksen elämä, Hän itse, olisi minussa - tämä siksi, että saan olla pelastettu Isän ja Kristuksen valtavan rakkauden, ristin korvaamattoman teon eli anteeksiannon kautta. Siksi saan olla ihminen - oma persoonani ja olentoni - Kristuksessa ja Hänen rakkaudessaan, elämässään ja armossaan, ja Kristus on minussa. Me olemme yhtä ja erikseen, jotta sallisin Hänen olla Kristus, Korkein, joksika Hänet on ns. korotettu Raamatun kuvausten mukaisesti.

[/quote]

Itse en näe Kristusta siinä mielessä persoonana kuin monet. Kristus on Jumalan voima lihassa ilmenevänä, olipa se liha sitten Jeesuksen, minun tai sinun. Kaikki me olemme kuin viinipuun oksia, jotka on yhteydessä Kristus-rungon kautta Isään. Viime vuosina minä olen vaan niin vahvasti samaistunut siihen yhteiseen identiteettiin, runkoon, Kristukseen, että voin sanoa kuten Paavali: "nyt en elä enää minä vaan Kristus elää minussa", ja jos joskus huomaan että elää (vanha) minä, tiedän langenneeni taaksepäin siitä ymmärryksen asteesta joka on minulle mahdollista.

Samoin kaikkea hyvää sinulle ja minulle, jotka olemme yhtä Kristuksessa, vaikka Kristus-ruumiin eri osia eri tehtävinemme olemmekin :) Kuitenkin kaikkia ohjaa yksi Henki, ei erillisten persoonien tuhannet erilaiset henget.

[/quote]

Amen. Yksi kauneimmista Raamatun paikoista:

"1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien."

Vierailija
46/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on lapsenomainen usko Jumalaan ja Jeesukseen, vaikka en raamatun mukaan eläkään.

Vierailija
47/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 12:34 "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?" (Jeesus)

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

ja sijoitusvinkkejä Jeesukselta, ketä kiinnostaa joku taivas kun voi keskittyä rahan haalimiseen:

Matt. 25:27 Jeesus: "Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen."
Luuk. 19:23 "Miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?"

Vierailija
48/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap kysy suoraan siltä Luojalta uskooko hän Jumalaan, eikä jossain nettipalstalla? Vai luuletko tämän kyseisen Luoja-nimisen henkilön löytyvän tältä palstalta?

Uskotko ap jumalaan?

Vierailija
49/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:43"]

Matt. 12:34 "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?" (Jeesus)

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

ja sijoitusvinkkejä Jeesukselta, ketä kiinnostaa joku taivas kun voi keskittyä rahan haalimiseen:

Matt. 25:27 Jeesus: "Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen."
Luuk. 19:23 "Miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?"

[/quote]

Voiko typerämpää vastausta antaa? Lue asiayhetys.

Vierailija
50/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Lopettakaa hihhulit jo tuo spämmäys, se lisää kirkosta eroamista. Kumma kun ei tajuta ettei raamatulla päähän lyömällä saada kirkon helmaan lisää veronmaksajia. Tai lahkoon, jota tämä ap ihan selkeästi edustaa.

Vierailija
51/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:43"]

[/quote]

Voiko typerämpää vastausta antaa? Lue asiayhetys.

[/quote]

Kuinka julkeat haukkua Raamatun jakeita typeriksi??????????

Vierailija
52/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:46"]

En usko. Lopettakaa hihhulit jo tuo spämmäys, se lisää kirkosta eroamista. Kumma kun ei tajuta ettei raamatulla päähän lyömällä saada kirkon helmaan lisää veronmaksajia. Tai lahkoon, jota tämä ap ihan selkeästi edustaa.

[/quote]

Kirkkoon kuulumisella tai kuulumattomuudella ei ole mitään tekemistä pelastumisen kanssa. Lapsikaste myöskään ei kuulu raamatulliseen uskoon. Itse uskovana, kuin myös monet muut melkein toivovatkin, että kirkkoa boikotoitaisiin sen harhaoppisuuden takia. 

Vierailija
53/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:51"]

[/quote]

Kirkkoon kuulumisella tai kuulumattomuudella ei ole mitään tekemistä pelastumisen kanssa. Lapsikaste myöskään ei kuulu raamatulliseen uskoon. Itse uskovana, kuin myös monet muut melkein toivovatkin, että kirkkoa boikotoitaisiin sen harhaoppisuuden takia. 

[/quote]

Millä kirkolla on sitten se oikea oppi? Koska oikeassa voi olla vain yksi. 

Äläkä seposta, että "Usko riittää", koska silloin ei olisi mitään syytä olla olemassa niitä miljoonaa lahkoa ja lohkoa.

Vierailija
54/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

Millä kirkolla on sitten se oikea oppi? Koska oikeassa voi olla vain yksi. 

Äläkä seposta, että "Usko riittää", koska silloin ei olisi mitään syytä olla olemassa niitä miljoonaa lahkoa ja lohkoa.

[/quote]

Raamatussa ennustetaan että seurakunnalle tulisi käymän kuten Israelille. No, miten israelille kävi? Se hajosi kansojen sekaan. Yhtälailla seurakunta hajosi lohkoiksi. Kun Kristus palaa takaisin, on hänen morsiamensa/ruumiinsa kuitenkin kaunistettu, jälleen yksi. Kaikilla on sama mieli & sydän, yhteys.

Vierailija
55/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, kiinnostavaa. Toki on vaikea (mielestäni rehellisesti ottaen) sivuuttaa sitä, että löydämme Kristuksen omana olentonaan, persoonanaan, Jumalan ja Ihmisen Poikana, Voideltuna, Pelastajana, jumaluuden Toisena Persoonana jne. Raamatun lukuisista kuvailuista - Hän on siis jotakin tiettyä, eikä vain Jumalan voima: Hänessä oli Jumalan voima. Juuri tässä taitaakin olla tämän rajankäyntimme tärkeä ydin, oletan.

Ja jopa sellaiset kosmiset Kristuksen kuvailut kuten että Hän "tayttää kaikkeuden läsnäolollaan" tai "Hänessä on jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti" ymmärtävät Kristuksen olevan oma olentonsa.

Minua koskettaa se, että meidän olisi todennäköisesti hyvä tiedostaa, kunnioittaa ja tunnustaa se valtava, epäitsekäs ja uhrautuva Rakkauden teko, jota pääsiäisen kuolema ja ylösnousemus kuvaavat. En näe, että olisi mahdollista ainakaan kristillisen ajattelun ja katsomuksen lähtökohdista katsoen sivuuttaa tätä kaikkea Kristuksen identiteettiin ja olentoon kuuluvaa - ja samalla meitä ihmisiä ja koko ihmiskuntaa korvaamattomalla tavalla koskettavaa todellisuutta. Kristushan on ristin tapahtumien tähden "haavoitettu Jumala" jopa nyt jumalallisessa, taivaallisessa olotilassaan. Rakkaudesta on kyse! Ainoastaan maailmankaikkeuden valtavin Rakkaus voi samaistua pelastamaansa ihmiskuntaan niin, että kuoleman voittaneenakin Hän sallii haavojensa olla osa itseään ja identiteettiään, olentoaan.

Me saatamme joskus ajatella, että Jumalan Rakkaus olisi jotakin "uusplatonisen" henkistynyttä tai korkeaa. Mutta Kristuksen uhrautuva Rakkaus tuli alas. Tänne alas asti. Hän suostui samaistumaan ihmisen kaikkiin rajoituksiin sekä lopulta jopa kuolemaan ja ns. syntiin; ne muistuttavat meitä rajallisia ihmisiä siitä, mistä kaikesta meidät oli tarvetta pelastaa. Ne muistuttavat, että Kristus teki pelastavan teon ja että tuo pelastus sekä sen motiivina ollut Rakkaus ovat täysin valmiita vastaanotettavaksi aivan jokaiselle ihmiselle, joka tahtoo.

Edelleen kaikkea hyvää, in Christo.

Vierailija
56/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aikojen saatossa palvomia jumalia tiedetään yli 10 000 kappaletta, ja näistä yhdenkään olemassaolosta ei ole minkäänlaista näyttöä. Jos näistä edes jotkut olisivat olemassa, niin kai ne olisivat ilmoittaneet olemassaolostaan, viimeistään siinä vaiheessa kun kukaan ei niihin enää usko. On paljon jumalia, joita kukaan ei ole palvonut enää tuhansiin vuosiin. En millään jaksa uskoa, että yksikään olemassa oleva jumala suostuisi painumaan unholaan tällä tavalla. Ottaen huomioon että yksikään jumala ei ole koskaan tehnyt elettäkään ilmoittaakseen olemassaolostaan, ja näin erottuakseen tuhansien muiden jumalien joukosta, on mielestäni perusteltua olettaa että yksikään näistä tuhansista ihmisen keksimistä jumalista ei ole olemassa.

Eli vastaus on ei, en usko Luoja Jumalaan, enkä muihinkaan jumaliin.

Vierailija
57/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan ja uskon myös karmaan vaikka kristitty ei kuulema saisi uskoa.

Vierailija
58/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:09"]Uskon Jumalaan ja uskon myös karmaan vaikka kristitty ei kuulema saisi uskoa.
[/quote]

Siis ei kuulema saisi uskoa karmaan.

Vierailija
59/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 15:07"]

On se kumma kun aina pitää alapeukuttaa :D näissäkin kommenteissa. Ne on tietty näitä ahdasmielisiä "MINÄ olen oikeassa ja sinun mielipiteesi on väärä, etkä saa olla tuota mieltä" -ihmisiä. Pitävät kaikkia muita ihmisiä tyhminä.

[/quote]

Entisenä perinteisenä kristittynä sanoisin että näissä asioissa varsinkin monet kokee tarvetta alapeukuttaa. Syystä että heidän mielestäänhän nämä asiat on paitsi elämän ja kuoleman kysymys, myös iankaikkisuus-elämän kysymys. Siksi on varsin tärkeää työtä alapeukuttaa vääräoppisiä käsityksiä jotta osoitetaan etsijöille että nyt menee metsään ja pelastetaan ehkä heidät jopa helvetiltä.

[/quote]

Mun mielestä nää "kyllä uskon" -kommentit on kylläkin saaneet enemmän alapeukkuja kuin nää "en todellakaan usko enkä ymmärrä miks muutkaan uskois" -tyyppiset kommentit. Niissä on taas enemmän yläpeukkuja. Että...

Vierailija
60/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:04"]

Tarkennatko mihin jumalaan uskomista kysyt, niitä on niin monta, sellaisiakin jotka ovat oman uskontonsa kirjoitusten mukaan kaiken luoneet. Kysymys on tuollaisenaan liian epätarkka.

[/quote]

Tähän jätit sitten vastaamatta FLL-hihhuli...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi