Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailman helpoin ja yksinkertaisin kysymys: "Uskotko Luoja Jumalaan?"

Vierailija
26.05.2015 |

Vai et? Uskotko sen sijaan sattumaan?  Vastaukseksi on joko kyllä tai ei, perustella saa jos haluaa. Helppoa?! Lisäksi voi peukutella! 

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:39"]

En usko. Enkä halua uskoa

[/quote]

Tätä en ymmärrä. Minä kyllä haluaisin uskoa, tai oikeastaan haluaisin että raamatun mukainen taivas olisi olemassa. Toki Valhallakin kelpaisi. Mikään ei vaan valitettavasti viittaa siihen että näin olisi.

[/quote]

Minä pidän eniten siitä shamanistisesta näkemyksestä että elämme kuolleidemme kanssa rinnakkain ja tapaamme heidät joskus. Mikään ei tietenkään todista tätäkään vääräksi, mutta... 

Minä en myöskään halua uskoa. En kristittyjen jumalaan, en muslimien allahiin, en mihinkään sellaiseen joka luo ympärilleen niin käsittämätöntä pahuutta. Tässä kohtaa toki uskova erottaa ihmisen ja jumalan toisistaan, minä en. Sillä jos sanot, että olet jumalasi luomus, olet yhtä kuin jumalasi ja näin ollen jumalasi on paha. 

Minä uskon pieniin, hyviin hetkiin. Sellaiseen, jossa ihminen tekee pahan sijasta hyvää. 

Vierailija
82/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:57"]

Hei! Älä toki jätä ehkä elämän tärkeintä etsintää kesken :) Jos tuntemisen ja kokemuksen kautta kaipaat vakuuttumiseta Jumalan olemassaolosta, niin katso tämä lyhyt video, uskallan suositella http://www.healingrooms.fi/?sid=118

[/quote]

Etsivä löytää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jumalat ovat olemassa, koska niillä on käytännössä oikeaa valtaa ihmisten käytökseen ja elämään. Ideoita ei voi tehdä olemattomiksi, vaikka ne ovatkin olemassa vain ihmisten pään sisällä eivätkä fyysisinä olentoina. Ihmisten usko tekee niistä todellisia. Jumalan olemassaolo loppuu vasta silloin, kun jäljellä ei ole enää yhtään uskovaa.

Vierailija
84/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:52"]

En. Yritin kyllä, rukoilin jne mutta en koskaan ole tuntenut että mitään jumalia olisi olemassa enkä varsinkaan nähnyt mitään aukottomia todisteita.

[/quote]

Hei! Älä toki jätä ehkä elämän tärkeintä etsintää kesken :) Jos tuntemisen ja kokemuksen kautta kaipaat vakuuttumiseta Jumalan olemassaolosta, niin katso tämä lyhyt video, uskallan suositella http://www.healingrooms.fi/?sid=118

[/quote]

Kerrohan videon sisällöstä. Mitä todisteita jumalasta videolla esitetään?

Itse en periaatteessa availe linkkejä foorumilla, jos kuvataan vain "Katso video", joten avaahan vähän enemmän.

ohis

Vierailija
85/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:03"]

Kaikki jumalat ovat olemassa, koska niillä on käytännössä oikeaa valtaa ihmisten käytökseen ja elämään. Ideoita ei voi tehdä olemattomiksi, vaikka ne ovatkin olemassa vain ihmisten pään sisällä eivätkä fyysisinä olentoina. Ihmisten usko tekee niistä todellisia. Jumalan olemassaolo loppuu vasta silloin, kun jäljellä ei ole enää yhtään uskovaa.

[/quote]

Onko sitten myös skitsofreenikon päässä puhuva ääni todellinen olento, koska sen sanomisilla voi hyvinkin olla vaikutusta skitsofreenikon käytökseen, jopa hyvin dramaattisesti?

Vierailija
86/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko kristinuskon Jumalaan. En kyllä oikein mihinkään muuhunkaan. Koko ikäni (yhtään liioittelematta, lapsuudenkotini on syvästi uskovainen) olen kyllä yrittänyt ja rukoillut melkein pakko-oireisesti, että Jumala tulisi sydämeeni, mutta ei. 

En kyllä usko sattumaankaan enkä varsinainen tiedeuskovainenkaan ole, mutta en mikään kristittykään. Uskon, että maailmassa on Jotain, mitä meidän vaillinainen käsityskykymme ei hahmota, mutta tuskin se on se kolmiyhteinen, Lähi-Idän kansan heimojumala JHWH:sta johdettu tyyppi.

Vierailija
87/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:39"]

Minulla on oma yhden hengen pakanajumalakultti. Oma jumalani on minulle suopea ja rakastaa minua sellaisena kuin olen, toisin kuin valtavirtauskontojen jumalat.

[/quote]

Mutta... kyllähän myös kristillisen ajattelun mukaan Jumala, Kristus rakastaa sinua; eikä ainoastaan sellaisena kuin olet vaan hän rakastaa sinua täydellisestin ja enemmän kuin voit kuvitellakaan ja sen seurauksena hän on valmis pelastamaan sinut antamaan kaikki virheesi anteeksi ja muuttamaan sinut uudeksi, paremmaksi ihmiseksi :) Näin valtavasti sinua rakastetaan:

[/quote]

Ja muista, jos et ota tuota täydellistä rakkautta ja armoa vastaan, kärsit ikuisesti Helvetin liekeissä.

[/quote]

Harvalle ei kelpaisi täydellinen rakkaus ja armollisuus, jos sellaista on tarjolla! Joten miksi ihmeessä käänsit asian tuolla tavalla ja "kampitit" itse itsesi - mikset ottaisi todesta tuota Rakkautta ja löytäisi siitä vastauksia? :)

Muistathan, että Rakkaus on kärsivällinen ja odottaa sinua, vaikket heti osaisikaan sitä ottaa vastaan sisimpääsi, mutta älä turhaan viivyttele tai itsetarkoituksellisesti vastusta jotakin niin arvokasta ja hyvää kuin Kristuksen rakkautta sinua, juuri sinua kohtaan. Olet korvaamattoman rakas ihminen Jumalan silmissä :)

Vierailija
88/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:07"]

En kyllä usko sattumaankaan enkä varsinainen tiedeuskovainenkaan ole, mutta en mikään kristittykään. Uskon, että maailmassa on Jotain, mitä meidän vaillinainen käsityskykymme ei hahmota, mutta tuskin se on se kolmiyhteinen, Lähi-Idän kansan heimojumala JHWH:sta johdettu tyyppi.

[/quote]

Avaatko vähän mitä tarkoittaa tiedeuskovainen? Uskovaiset sitä sanaa yleensä tykkäävät käyttää, mutta koska et heihin lukeudu, niin ehkä sinulta saa jonkun ymmärrettävän vastauksen.

Vierailija
89/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:08"]

Minulla on oma yhden hengen pakanajumalakultti. Oma jumalani on minulle suopea ja rakastaa minua sellaisena kuin olen, toisin kuin valtavirtauskontojen jumalat.

[/quote]

Mutta... kyllähän myös kristillisen ajattelun mukaan Jumala, Kristus rakastaa sinua; eikä ainoastaan sellaisena kuin olet vaan hän rakastaa sinua täydellisestin ja enemmän kuin voit kuvitellakaan ja sen seurauksena hän on valmis pelastamaan sinut antamaan kaikki virheesi anteeksi ja muuttamaan sinut uudeksi, paremmaksi ihmiseksi :) Näin valtavasti sinua rakastetaan:

[/quote]

Ja muista, jos et ota tuota täydellistä rakkautta ja armoa vastaan, kärsit ikuisesti Helvetin liekeissä.

[/quote]

Harvalle ei kelpaisi täydellinen rakkaus ja armollisuus, jos sellaista on tarjolla! Joten miksi ihmeessä käänsit asian tuolla tavalla ja "kampitit" itse itsesi - mikset ottaisi todesta tuota Rakkautta ja löytäisi siitä vastauksia? :)

Muistathan, että Rakkaus on kärsivällinen ja odottaa sinua, vaikket heti osaisikaan sitä ottaa vastaan sisimpääsi, mutta älä turhaan viivyttele tai itsetarkoituksellisesti vastusta jotakin niin arvokasta ja hyvää kuin Kristuksen rakkautta sinua, juuri sinua kohtaan. Olet korvaamattoman rakas ihminen Jumalan silmissä :)

[/quote]

Sen "täydellisen rakkauden ja armollisuuden" mukana tuppaa tulemaan vaan liian paljon erilaisia ehtoja ja käytössääntöjä, että se olisi loppujen lopuksi kannattavaa.

Ja jos olen niin korvaamattoman rakas ihminen, niin miksi Herra ei vain totea "You get salvation, you get salvation, YOU ALL GET SALVATION!" kuin Oprah konsanaan. Mihin tarvitaan nuo mainitut ehdot ja säännöt, joista ei muuten jousteta kenenkään kohdalla.

Vierailija
90/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKON. Syitä on monia, esim se ettei tiede ole pystynyt eikä tulevaisuudessakaan pysty selittämään aukottomasti maailman syntyä, evoluutiota jne jne. Tieteen "tieto" muuntuu koko ajan eli oikeasti tiedetään tosi VÄHÄN. Ihminen pystyy kyllä tekemään vaikka mitä, esim täydellisen viljan jyvän paitsi ettei siinä ole elämään. 

Vain JUMALA on voinut luoda elämän. Tämän olen kokenut siinäkin että paranin munasarjasyövästä ilman sytostaatteja ja sädehoitoja vaikka 5 lääkäriä totesi minun kuolevan siihen n puolessa vuodessa. Tuosta tapahtumasta on nyt 24v. Jumala on parantanut myös monia muita sukulaisiani, mm serkkuni pääsi alkoholismistaan johon oli ollut kuolla jo useita kertoja jne jne.

Vierailija
91/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat Luoja Jumalalla?

En varmaankaan

Vierailija
92/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:04"]

En. Yritin kyllä, rukoilin jne mutta en koskaan ole tuntenut että mitään jumalia olisi olemassa enkä varsinkaan nähnyt mitään aukottomia todisteita.

[/quote]

[/quote]

Itse en periaatteessa availe linkkejä foorumilla, jos kuvataan vain "Katso video", joten avaahan vähän enemmän.

ohis

[/quote]

OK! Hyvä, että olet varovainen. Eli aivan sama video löytyy myös Youtubesta; sen varmasti koet turvalliseksi

Tämä pieni video kuvailee Jumalaa, Kristusta rakkautta hienosti korostaen - mielestäni erittäin myönteisellä ja siksi harvinaisella tavalla :) Siksi suosittelen lämpimästi.

Vierailija
93/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jumala on totta <3

Vierailija
94/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:59"]

[/quote]

Mitä rukoilit ja mistä etsit? "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä", sanoo Jeesus, mutta niin moni rukoilee jotain itsensä ulkopuolista ja etsii todisteita maailmasta ulkopuolellaan.

[/quote] Hmmm, vastauksesi on kyllä hieman outo, sillä Jumalan valtakunta on sisäisesti ihmisissä jotka on UUDESTISYNTYNEET, ei uskomattomissa. Kannattaa jatkaa rukoilua ja lukea Raamattua, tulee päivä kun huomaat "nyt se on tapahtunut". USKO ON HEITTÄYTYMISTÄ ei niinkään todisteiden etsintä.

Vierailija
95/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:07"]

[/quote]

Avaatko vähän mitä tarkoittaa tiedeuskovainen? Uskovaiset sitä sanaa yleensä tykkäävät käyttää, mutta koska et heihin lukeudu, niin ehkä sinulta saa jonkun ymmärrettävän vastauksen.

[/quote]

Olen tosiaan uskovaisten keskellä kasvanut, joten ehkäpä olen sieltä tätä ns. väärän puolen sanastoa imenyt itseeni. :D Minä ymmärrän sanalla tarkoitettavan sellaisia ihmisiä, jotka nostavat tieteen (joka sekin tietenkin on osittain erehtyväinen) tavallaan uskonnon asemaan. Sellainen perus-Pertti tai -Pirkko, joka uskoo evoluutioteoriaan/luonnonvalintaan ja Big bangiin ei ehkä sellaisesta mene, mutta asiaan sellaisella uskonnollisella paatoksella suhtautuva tyyppi sen sijaan ehkä joo. 

Nyt en kyllä enää itsekään oikein tiedä, mitä sanalla tarkoitin. :D Ehkä halusin alleviivata sitä, että omalla kohdallani koen, että on olemassa jotain Enemmän, mutta että tuo yliluonnollinen (tai mikä lie) elementti ei ole kuitenkaan sellainen, jota mikään ns. valmis uskonto edustaisi. 

- 62

Vierailija
96/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mietin moniko näistä jotka sanovat uskovansa tai tuntevansa Jumalan, oikeasti tuntevat, ja moniko tuntee vain itse mielensä toiminnalla luomansa epäjumalan, jonka on kasannut uskonnollisista uskomuksista, ajatuksista ja uskonnolliseen toimintaan liittyvistä emootioista... Mietin siksi, että olin itse ennen helluntailainen, ja uskoin voivani jutella Jeesuksen kanssa sydämessäni ja todella tuntevani Jumalan, mutta jossain vaiheessa tajusin, että olin rakentanut mielikuvitusystävän ja epäjumalan omassa päässäni, ja keskustelin sen kanssa ja rukoilin sitä.

Vierailija
97/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:04"]

[/quote]

[/quote]

ohis

[/quote]

OK! Hyvä, että olet varovainen. Eli aivan sama video löytyy myös Youtubesta; sen varmasti koet turvalliseksi

Tämä pieni video kuvailee Jumalaa, Kristusta rakkautta hienosti korostaen - mielestäni erittäin myönteisellä ja siksi harvinaisella tavalla :) Siksi suosittelen lämpimästi.

[/quote]

Ei ole väliä, millä sivulla tuo on. Ja siis tuo vain kuvailee jumalaa? Ei siis todista mitään? Youtube on täynnä videoita, joissa kuvaillaan Bleachin Byakuaya Kuchikin Senbonzakura Kageyoushi Bankaita, mutta se ei vielä todista Bleachin Byakuaya Kuchikin Senbonzakura Kageyoushi Bankain olemassa olosta.

Vai oliko videolla jotain ihan oikeita todisteita, vai onko se sitä samaa "jumala rakastaa sinua ja maailma on niin hieno ja jumala rakastaa sinua ja eikö olekin ihmeellistä ja jumala rakastaa sinua ja oijojoi" hapatusta, kuten kaikki nuo tuntuvat olevan.

Vierailija
98/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Minusta johonkin "ylempään voimaan" uskominen on aina ollut ajatuksena luonnoton ja absurdi

Vierailija
99/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:59"]

[/quote]

Mitä rukoilit ja mistä etsit? "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä", sanoo Jeesus, mutta niin moni rukoilee jotain itsensä ulkopuolista ja etsii todisteita maailmasta ulkopuolellaan.

[/quote] Hmmm, vastauksesi on kyllä hieman outo, sillä Jumalan valtakunta on sisäisesti ihmisissä jotka on UUDESTISYNTYNEET, ei uskomattomissa. Kannattaa jatkaa rukoilua ja lukea Raamattua, tulee päivä kun huomaat "nyt se on tapahtunut". USKO ON HEITTÄYTYMISTÄ ei niinkään todisteiden etsintä.

[/quote]

Kyllä se Jumalan valtakunta on ihan jokaisessa. Kaikessa olemassaolevassa, ei edes vain ihmisessä, saati että olisi vain kristityssä tai perinteisessä mielessä uudestisyntyneessä (=tietoisesti uskoon tulleessa). Kaikki eivät vaan ole tietoisia siitä Valtakunnasta, ja siitä tietoiseksi tuleminen on juuri uudesti syntymistä ylhäältä. Minä uskon, että se voi tapahtua yhtä lailla uskonnottomalle kuin uskovaisellekin, yhtä lailla buddhalaiselle kuin kristitylle. Itse löysin vasta kun menetin älyllisen uskon täysin ja minusta tuli agnostikko.

Vierailija
100/143 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:53"]

[/quote]

[/quote]

Tuo rakkaus vaan joutuu vähän outoon valoon kun ottaa huomioon mitä kristinuskon mukaan tapahtuu, jos et usko, koska et esim. vaan pysty uskomaan todisteiden puuttuessa Jumalan olemassaolemiseen. Sitten tämä rakastava jumala yhtäkkiä tuomitseekin sinut inhimillisistä virheistäsi ja teoistasi, jotka on tehty äärellisen elämän aikana, iankaikkiseen rangaistukseen, suoranaiseen kidutukseen. 

[/quote]

Mutta eikö RAKKAUS ole enemmän kuin todisteiden puute tai vaikkapa uskomisen vaikeus? On kyse siitä, että ihmiselle tarjotaan mahdollisuutta Jumalan rakkauden ja anteeksiannon vastaanottamiseen! Kenellepä ei kelpaisi rakkaus ja anteeksisaaminen, hyvä omatunto :) Älä rakas tuntematon ystävä suotta kampita itseäsi, vaan keskity rakkauteen, hyväksy tuo rakkauden tarjous omalle kohdallesi: tulet huomaamaan, että silloin ratkeaa moni muukin kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan