Maailman helpoin ja yksinkertaisin kysymys: "Uskotko Luoja Jumalaan?"
Vai et? Uskotko sen sijaan sattumaan? Vastaukseksi on joko kyllä tai ei, perustella saa jos haluaa. Helppoa?! Lisäksi voi peukutella!
Kommentit (143)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:46"]
En usko. Lopettakaa hihhulit jo tuo spämmäys, se lisää kirkosta eroamista. Kumma kun ei tajuta ettei raamatulla päähän lyömällä saada kirkon helmaan lisää veronmaksajia. Tai lahkoon, jota tämä ap ihan selkeästi edustaa.
[/quote]
Kirkkoon kuulumisella tai kuulumattomuudella ei ole mitään tekemistä pelastumisen kanssa. Lapsikaste myöskään ei kuulu raamatulliseen uskoon. Itse uskovana, kuin myös monet muut melkein toivovatkin, että kirkkoa boikotoitaisiin sen harhaoppisuuden takia.
[/quote]
Millä kirkolla on sitten se oikea oppi? Koska oikeassa voi olla vain yksi.
Äläkä seposta, että "Usko riittää", koska silloin ei olisi mitään syytä olla olemassa niitä miljoonaa lahkoa ja lohkoa.
[/quote] Oikea oppi on RAAMATUN SANASSA! Raamattu ei käske perustamaan mitään erillisiä kirkkoja t seurakuntia vaan ne ovat ihmisten omaa keksintöä. Ainoa pelastava usko on Raamatun Sanan mukainen, yksi Jumala, yksi usko, yksi kaste...sillä mihin joku kuuluu ei ole mitään merkitystä siltä kannalta että kirkko voisi ketään pelastaa. Ainoa pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, se vaatii uskon Häneen, parannuksen teon, upotuskasteen Jeesuksen Kristuksen nimessä...täydelliset ohjeet löytyvät Raamatusta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 16:46"]
En usko. Lopettakaa hihhulit jo tuo spämmäys, se lisää kirkosta eroamista. Kumma kun ei tajuta ettei raamatulla päähän lyömällä saada kirkon helmaan lisää veronmaksajia. Tai lahkoon, jota tämä ap ihan selkeästi edustaa.
[/quote]
Kirkkoon kuulumisella tai kuulumattomuudella ei ole mitään tekemistä pelastumisen kanssa. Lapsikaste myöskään ei kuulu raamatulliseen uskoon. Itse uskovana, kuin myös monet muut melkein toivovatkin, että kirkkoa boikotoitaisiin sen harhaoppisuuden takia.
[/quote]
Millä kirkolla on sitten se oikea oppi? Koska oikeassa voi olla vain yksi.
Äläkä seposta, että "Usko riittää", koska silloin ei olisi mitään syytä olla olemassa niitä miljoonaa lahkoa ja lohkoa.
[/quote] Oikea oppi on RAAMATUN SANASSA! Raamattu ei käske perustamaan mitään erillisiä kirkkoja t seurakuntia vaan ne ovat ihmisten omaa keksintöä. Ainoa pelastava usko on Raamatun Sanan mukainen, yksi Jumala, yksi usko, yksi kaste...sillä mihin joku kuuluu ei ole mitään merkitystä siltä kannalta että kirkko voisi ketään pelastaa. Ainoa pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa, se vaatii uskon Häneen, parannuksen teon, upotuskasteen Jeesuksen Kristuksen nimessä...täydelliset ohjeet löytyvät Raamatusta.
[/quote]
SINÄ ja sinun uskontosi väittää noin
Islamin uskoiset väittävät jotain muuta
Hindut väittävät jotain muuta
Buddhismiin uskovat väittävät jotain muuta
Shintolaiset väittävät jotain muuta
Baha'iitit väittävät jotain muuta
jne. jne.
Kaikki julistavat omien kirjoitusten ja uskon olevan SE AINOA OIKEA.
Jos, huom. Jos edes yksi olisi oikeassa, muut olisivat automaattisesti väärässä.
Miksi juuri sinun edustamasi juttu olisi se ainoa oikea?
Eiko ole loogisesti järkevää, että ne kaikki ovat yhtäläisesti vain ihmisten keksimää tarinaa lievittämään olemassaolon tuskaa.
En usko. En enää. Ja olen siitä helpottunut.
En usko, enkä ole koskaan uskonut. Taisin olla kolmasluokkalainen, kun uskovainen opettaja kertoi tunnilla vakavalla naamalla enkelinäyistään ja silloin jo osasin ajatella jotenkin, että miten voi olla mahdollista, että tuo aikuinen ihminen uskoo satuolentoihin. Se oli valtava herätys lapselle, kun tajusin, että olen päästäni terveempi kuin tuo auktoriteettini.
En usko ja olen erittäin hämmentynyt, mitä ihmiset ovat valmiita tekemään ja uskomaan moisten vanhojen kansansatujen nimissä. "Uskotko Zeukseen" ei ole millään tavalla vähemmän järkevä kysymys kuin "Uskotko kristinuskon jumalaan ja Jeesukseen". Kuitenkin yhteiskuntamme jostain ihmeellisestä syystä ummistaa silmänsä jälkimmäisen absurdiudelle ja katsoo jopa ihmisten alistamista ja epätasa-arvoistamista läpi sormien näiden älyttömien uskomismallien edessä. Olisi jo aika herätä tästä massapsykoosista.
Kaikki jotka vastaavat korottavat itsensä Jumalan asemaan! Koska kysymyshän on osoitettu Luojalle.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:42"]
Jumala-ratkaisuun päätyminen on mielestäni liian helppo, sellainen lopputulos estää ajatusten svällisemmän kehityksen. Tiede taas antaa lohdullisesti aina ja ikuisesti uusia ajatuksia, uusia näkemyksiä maailmasta.
[/quote]
Olet älykäs ja "pohtivainen" ihminen - hienoa! - mutta vasta terve nöyrtyminen (ei siis kuitenkaan itsensä väheksyminen) Jumala-kysymyksen äärellä voi raottaa sinulle Jumalan mahdollisuutta ja todellisuutta; nimittäin pelkällä inhimillisellä, rajoittuneella älyllä operoiminen ei vie sinua perille. Haluankin sanoa kaikella ystävällisyydellä: älä anna älysi ja analyyttisyytesi kampittaa sinua ja "pelata" Jumala ulos, vaan aseta älysi palvelijaksi ja viritä sydämesi, sisäisyytesi, omatuntosi kuuntelemaan Jumalan olemassaolon mahdollisuutta :)
Ja mitä tulee siihen, että tiede olisi jotenkin erityisasemassa antamassa "aina ja ikuisesti uusia ajatuksia, uusia näkemyksiä maailmasta", niin ihmisen sisäisessä kasvussa tai hengellisessä kasvussa onneksi löytyy kasvun alueita ja aiheita muualtakin kuin tieteestä. Jos annat Jumalalle mahdollisuuden kohdata sinut, tulet myös kohtaamaan itsesi uudella ja syvemmällä tavalla, samalla myös niitä synkempiä puoliasi. Ja siinä kaikessa riittääkin työtä loppuelämäksi :) Eikä suinkaan ole pelkoa, että "ajatusten syvällisempi kehitys" estyisi; päinvastoin! Tässä "rakkauden tie" Jumalan mahdollisuuden etsimiseen ja ehkä hyvinkin myös löytämiseen: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 12:25"]
Uskon. Sen sijaan en usko tähän näkyvään maailmankaikkeuteen tai sen "lakeihin". Massailluusiota kaikki tyynni. Onneksi siitä on mahdollista herätä ja nähdä mitä on Jumala ja taivasten valtakunta tässä ja nyt.
[/quote]
Hyvin mielenkiintoinen näkemys jonka kaltaista itse asiassa esittää monet maailmanuskonnot eri muodoissaan. Se auttaa ratkaisemaan myös joitain ikuisia ongelmia kuten sen että miksi Jumala sallii pahan eikä enempää tunnu toimivan tässä maailmassa: koska tämä maailma ei ole se Jumalan luoma maailma vaan pelkkä ihmisten harhakuva siitä. Kristitty mystikko tällä palstalla joskus kirjoitti tästä ja nostan kyllä hattua tuollaisen tason saavuttaneille, mutta ymmärrän alapeukutkin, niin vieras tuo ajatus on materialistiselle arkitietoisuudelle.
Minulla on oma yhden hengen pakanajumalakultti.
Oma jumalani on minulle suopea ja rakastaa minua sellaisena kuin olen, toisin kuin valtavirtauskontojen jumalat.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:25"]
Ja mitä tulee siihen, että tiede olisi jotenkin erityisasemassa antamassa "aina ja ikuisesti uusia ajatuksia, uusia näkemyksiä maailmasta", niin ihmisen sisäisessä kasvussa tai hengellisessä kasvussa onneksi löytyy kasvun alueita ja aiheita muualtakin kuin tieteestä. Jos annat Jumalalle mahdollisuuden kohdata sinut, tulet myös kohtaamaan itsesi uudella ja syvemmällä tavalla, samalla myös niitä synkempiä puoliasi. Ja siinä kaikessa riittääkin työtä loppuelämäksi :) Eikä suinkaan ole pelkoa, että "ajatusten syvällisempi kehitys" estyisi; päinvastoin! Tässä "rakkauden tie" Jumalan mahdollisuuden etsimiseen ja ehkä hyvinkin myös löytämiseen: http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
[/quote]
En ole uskovainen, joten minusta ei löydy niin synkkiä puolia, joita tarvitsisi koko loppuelämä korjailla. Ymmärrän kyllä, että kun uskoo sellaisen olennon olevan hyvä, joka kaikkivoipaisuudestaan huolimatta antaa ihmisten kitua ja kuolla, täytyy sitä itselleen (ja muille) päivittäin yrittää selittää. Toivottavasti vielä joskus pääset eroon harhoistasi ja löydät jonkun moraalisemman syyn elämällesi, kuin sadistijumalat.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 02:04"]
Myöskin, jotkut väittää, että jos Jumalaan ei usko niin joutuu helvettiin, tai että syntiset joutuu helvettiin ja siellä odottaa ikuinen, tulikiven katkuinen BDSM-luola ilman sitä nautintoa. Mietin vaan, että siinä Jumala tuomitsee ihmisen ääreellisistä rikoksista äärettömään rangaistukseen. Vaikuttaa hiukan kusipäiseltä toiminnalta.
[/quote]
Olen miettinyt ihan samaa. Että on siinä hyvä (not) ja kaikkivaltioas (näköjään) jumala, kun tuomitsee ne jotka eivät häneen usko. Ja silti ei voinut mitenkään selittää, miksi hän on hyvä mutta antaa silti pahan tapahtua.
Itse en usko. Enkä pelkää helvettiä. Enkä kyllä pelkää kuolemaakaan enkä sitä, että siinä yksinkertaisesti vain lakkaan olemasta. Minusta se on luonnollista.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:39"]
Minulla on oma yhden hengen pakanajumalakultti. Oma jumalani on minulle suopea ja rakastaa minua sellaisena kuin olen, toisin kuin valtavirtauskontojen jumalat.
[/quote]
Mutta... kyllähän myös kristillisen ajattelun mukaan Jumala, Kristus rakastaa sinua; eikä ainoastaan sellaisena kuin olet vaan hän rakastaa sinua täydellisestin ja enemmän kuin voit kuvitellakaan ja sen seurauksena hän on valmis pelastamaan sinut antamaan kaikki virheesi anteeksi ja muuttamaan sinut uudeksi, paremmaksi ihmiseksi :) Näin valtavasti sinua rakastetaan:
En. Yritin kyllä, rukoilin jne mutta en koskaan ole tuntenut että mitään jumalia olisi olemassa enkä varsinkaan nähnyt mitään aukottomia todisteita.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:50"]
Minulla on oma yhden hengen pakanajumalakultti. Oma jumalani on minulle suopea ja rakastaa minua sellaisena kuin olen, toisin kuin valtavirtauskontojen jumalat.
[/quote]
Mutta... kyllähän myös kristillisen ajattelun mukaan Jumala, Kristus rakastaa sinua; eikä ainoastaan sellaisena kuin olet vaan hän rakastaa sinua täydellisestin ja enemmän kuin voit kuvitellakaan ja sen seurauksena hän on valmis pelastamaan sinut antamaan kaikki virheesi anteeksi ja muuttamaan sinut uudeksi, paremmaksi ihmiseksi :) Näin valtavasti sinua rakastetaan:
[/quote]
Tuo rakkaus vaan joutuu vähän outoon valoon kun ottaa huomioon mitä kristinuskon mukaan tapahtuu, jos et usko, koska et esim. vaan pysty uskomaan todisteiden puuttuessa Jumalan olemassaolemiseen. Sitten tämä rakastava jumala yhtäkkiä tuomitseekin sinut inhimillisistä virheistäsi ja teoistasi, jotka on tehty äärellisen elämän aikana, iankaikkiseen rangaistukseen, suoranaiseen kidutukseen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 01:39"]
En usko. Enkä halua uskoa
[/quote]
Tätä en ymmärrä. Minä kyllä haluaisin uskoa, tai oikeastaan haluaisin että raamatun mukainen taivas olisi olemassa. Toki Valhallakin kelpaisi. Mikään ei vaan valitettavasti viittaa siihen että näin olisi.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:50"]
[/quote]
[/quote]
Ja muista, jos et ota tuota täydellistä rakkautta ja armoa vastaan, kärsit ikuisesti Helvetin liekeissä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:52"]
En. Yritin kyllä, rukoilin jne mutta en koskaan ole tuntenut että mitään jumalia olisi olemassa enkä varsinkaan nähnyt mitään aukottomia todisteita.
[/quote]
Hei! Älä toki jätä ehkä elämän tärkeintä etsintää kesken :) Jos tuntemisen ja kokemuksen kautta kaipaat vakuuttumiseta Jumalan olemassaolosta, niin katso tämä lyhyt video, uskallan suositella http://www.healingrooms.fi/?sid=118
[quote author="Vierailija" time="26.05.2015 klo 13:52"]
[/quote]
Mitä rukoilit ja mistä etsit? "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä", sanoo Jeesus, mutta niin moni rukoilee jotain itsensä ulkopuolista ja etsii todisteita maailmasta ulkopuolellaan.
Todellakin uskon!