Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin pihalla on kielletty voikukkien kerääminen...

Vierailija
23.05.2015 |

Mitä hittoa oikeesti..? Ei saa kerätä voikukkia kun vaatteet likaantuu? Tähänkö on nyt tultu näitten merkkivaatteiden ja hienostelun takia? En usko että olisi lähtöisin päiväkodilta, vaan just näiltä hienostelevilta perheiltä,puetaan niin hienoihin ja kalliisiin vaatteisiin että täytyy leikkiminen kieltää! Voi jumalauta!

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:12"]No ei varmaan siellä pihalla, mutta poistuva varmaan sieltä pihalta joskus?
Oikeastikko teitä ei haittaisi jos lasten vaatteet jokapäivä sotkeentuisi siihen voikukkaan? Joka ei siis lähde pois pesussa?
Kyllä minua harmittaisi, vaikka kyseessä ei olisikaan kalliit merkkivaatteet.

T.pph
[/quote]

Ei haittaisi ja kyllä meidän pesukoneessa/ pyykkipulverilla lähtee pesussa.

[/quote]

No sulla on sitten melkoinen taikapesukone!

Vierailija
22/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:12"]

No ei varmaan siellä pihalla, mutta poistuva varmaan sieltä pihalta joskus? Oikeastikko teitä ei haittaisi jos lasten vaatteet jokapäivä sotkeentuisi siihen voikukkaan? Joka ei siis lähde pois pesussa? Kyllä minua harmittaisi, vaikka kyseessä ei olisikaan kalliit merkkivaatteet. T.pph

[/quote]

Minua ei ainakaan haittaisi. Emme ostele kalliita vaatteita emmekä laita niitä hienoimpia ulos. Onhan se nyt itsestään selvää, että lapset ovat liikkuvaisia ja tutkivat ympäristöä kun ollaan ulkona.

Pesukone on keksitty ja jos tahra ei lähde irti niin niitä voi käyttää sitten vaikka mökkivaatteina(jos pahasti likaisia. Pienet irtoamattomat tahrat eivät haittaa tippaakaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa työskentelevänä sanon, että 99.9% teistä vanhemmista harmittaa jos vaatteet JATKUVASTI likaantuvat niin ettei niitä saa puhtaaksi. Jos joskus nyt meneekin paitaan verta tai tulee reikä niin se on vanhemmille ok. Mutta jos niissä vaatteissa on jokapäivä sitä voikukkaan niin aivan varmasti se ärsyttää. Ihan sama mitä te täällä nyt väität vastaan. Todellisuudessa pk.n henkilökunta saa kuulla kunniansa, joten ymmärrän täysin tuon kiellon.

Vierailija
24/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Sääntö-Suomeen! Hauskuus, luovuus ja kosketus luontoon Kielletty!

Vierailija
25/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä on pian koko vaatekaapin sisältö niitä mökki vaatteita. Se 0.1% vanhemmista josta vaatteiden jatkuvasti pilalle meneminen ei haittaa, on niitä jotka käyttävät muutenkin niitä kulahtaneita vaatteita ja ne voikukkaiset vaatteet pysyvät käytössä vaikka ovatkin tahraisia.

Vierailija
26/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:24"]

Siinä sitä on pian koko vaatekaapin sisältö niitä mökki vaatteita. Se 0.1% vanhemmista josta vaatteiden jatkuvasti pilalle meneminen ei haittaa, on niitä jotka käyttävät muutenkin niitä kulahtaneita vaatteita ja ne voikukkaiset vaatteet pysyvät käytössä vaikka ovatkin tahraisia.

[/quote]

Eikö teillä ole pihavaatteita erikseen? Meillä kyllä on, ja kesälläkin laitetaan pihalle sellaiset vaatteet joilla saa tehdä muutakin kuin seistä paikallaan.

Vierailija
27/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset 5v ja 6v. Ei ole pk:ssa eikä kotona voikukankeräämiskieltoa ja tykkäävät niitä keräillä. Koskaan ei o ollu tahrassa vaatteet. Ymmärrän et näin voi käydä mut siis en oo ees erikseen maininnu asiasta ja silti "puhtailla" vaatteilla on kotiin tultu et ei se voikukankerääminen tarkota automaattisesti pilalle menneitä vaatteita!

Vierailija
28/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon koko lapsuuteni kerännyt voikukkia ja omat lapseni on kerännyt niitä jo 14 vuoden ajan. Nyt kuulin ensimmäisen kerran tuosta sotkemisesta. Oma äitini ei valittanut asiasta koskaan. Ja itse en tosiaan ole mitään huomannut vaikka olen 14 vuotta lasteni "voikukkavaatteita" pyykännyt. Näin paljon käyttövaatteiden tahrat tätä äitiä häiritsee etten ole edes huomannut niitä.

Vierailija
29/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näin punaista kun olin laittanut turkoosin softshelltakin, ei mikään kallis mutta 30 euroakin oli opiskelijalle iso raha, tytölle eskariin päälle, koska sillä tarkeni aamullakin kun lämpöä oli alle 10 astetta. Iltapäivällä oli sitten voikukkaseppeleitä tehty ja takki pilalla, ei siinä vanishit ja sappisaippuat auttaneet.

Lapseni saa leikkiä voikukilla, mutta teemme sen vapaa-ajalla, sellaiset vaatteet päällä, joissa ei lähtemättömät tahrat haittaa. Eihän hoidossa myöskään maalata hyvissä vaatteissa ilman suojausta tai ennakkoilmoitusta, miksi ne saamarin voikukat ovat ok??

Kannattaa oikeasti miettiä että kaikilla ei ole rahaa ostaa uusia ulkovaatteita jatkuvasti, eikä minusta ole mitään järkeä laittaa huonoimpia vaatteita hoitoon päälle, siellähän se lämpimyys ja tuulen- ja vedenpitävyys tärkeää on! Vallankin eskarissa (koululla), jossa ei juuri sadevaatteita käytetä.

Vierailija
30/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buahahhaaa no ei haittaa että lapsen vaatteet menee tahroille. Voikukkia saa kerätä, ja mustikkaa ja ties mitä muuta kaikkea likasta.

Vierailija
31/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:21"]Päiväkodissa työskentelevänä sanon, että 99.9% teistä vanhemmista harmittaa jos vaatteet JATKUVASTI likaantuvat niin ettei niitä saa puhtaaksi. Jos joskus nyt meneekin paitaan verta tai tulee reikä niin se on vanhemmille ok. Mutta jos niissä vaatteissa on jokapäivä sitä voikukkaan niin aivan varmasti se ärsyttää. Ihan sama mitä te täällä nyt väität vastaan. Todellisuudessa pk.n henkilökunta saa kuulla kunniansa, joten ymmärrän täysin tuon kiellon.
[/quote]
En ole sanonut koskaan sanaakaan pk:n henkilökunnalle vaatteiden tahroista! Jos vaate likaantuu pk:ssa, pesen sen. Ja jos silti jää tahra niin se olis voinu yhtä hyvin tulla myös kotona. Se on elämää.

Vierailija
32/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne nyt tekee kukkaseppeleet?

Vierailija
33/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:37"]Mistä ne nyt tekee kukkaseppeleet?
[/quote]

Muovista.

Vierailija
34/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:37"]Mistä ne nyt tekee kukkaseppeleet?
[/quote]

Kukkaseppeleet voi tehdä kotonakin.

Vierailija
35/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemmista varmaan antaisi kerätä niitä kukkia, mutta kun aina sitten on ne muutama jotka valittaa jos vaatteisiin tulee tahroja ja vaatii niistä korvauksia. Halvemmaksi tulee kieltää kaikilta.

Vierailija
36/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:31"]Oon koko lapsuuteni kerännyt voikukkia ja omat lapseni on kerännyt niitä jo 14 vuoden ajan. Nyt kuulin ensimmäisen kerran tuosta sotkemisesta. Oma äitini ei valittanut asiasta koskaan. Ja itse en tosiaan ole mitään huomannut vaikka olen 14 vuotta lasteni "voikukkavaatteita" pyykännyt. Näin paljon käyttövaatteiden tahrat tätä äitiä häiritsee etten ole edes huomannut niitä.
[/quote]

Et sä sitte hirveesti oo niitä keränny jos nyt vasta kuulit XD kyllämä ainakin muistan lapsena kuinka vaatteet meni sotkuun helposti.
Mutta niin kun sanoit, on teitäkin, joita tahraiset vaatteet ei haittaa! Oon töissä lastensuojelussa ja siellä teitä on paljon.

Vierailija
37/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen, että on kiellettyä. Kotona meillä saa voikukkia keräillä kun pihalla ollaan silloin rönttövaatteissa ja ylipäätään sielunsa kyyllyydestä rypeä ojissa ja metsässä. Mutta en viitsi lapselle päiväkotiin mitään reikäistä pihalunttua laittaa, vaan siistit, ehjät ja puhtaat vaatteet. Ei tietenkään mitään kyläilyvaatetta tai edes hienompaa arkivaatetta. Mutta tykkään, että ne perus hoitovaatteetkin saisivat olla kuitenkin puhtaita ja siistejä kun lapsi hoitoon menee, ihan jo kasvatuksellisista ja kohteliaisuussyistäkin. Ei ole kiva päiväkotiin hoitajalle lykätä läpeensä rähnäistä lasta ja lapsenkin syytä oppia, että kun kotoa poistutaan niin vähän katsotaan ettei ole öljytahrat ja puurot rinnuksilla. Me emme ole niin rikkaita, että viitenä päivänä viikossa olisi varaa aina uusi vaatekerta kyllästää pysyvästi pinttyvillä tahroilla. Mustikkakeitot ja askartelun jämät vaatteissa ei haittaa tippaakaan, tekevälle sattuu ja ne lähtevät kyllä pois pesussa. Mutta ehdoin tahdoin ei tarvitse sotkea ja voikukat kyllä 100% varmasti sotkevat vaatteet. Ja tosiaan kun muutakin hauskaa puuhaa on!

Vierailija
38/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt helvetti! ne on lapsia, ne sotkee ja vaatteet likaantuu. jos ei pesussa tahrat lähde niin voi voi. ei ole omien nassikoiden menoa haitannut pätkääkään vaikka vaatteissa on lähtemättömiä tahroja. Ongelma on aikuisten korvien välissä ei lasten leikeissä

Vierailija
39/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:10"]Ettei vain päästetä lapsia kosketuksiin luonnon kanssa, hui! Voivat vaikka kehittää normaalin vastustuskyvyn itselleen eivätkä ole koko ajan tautikierteissä. Luovuuttakin pääsisivät käyttämään liikaa, jos se on jotain ihan Kontrolloimatonta.
[/quote]

Onneksi ne vanhemmat voivat ihan vapaasti tutustuttaa lapsia luontoon. ;) Ei kait siihen päiväkodin hoitajia tarvita?

Vierailija
40/77 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:54"]

No voi nyt helvetti! ne on lapsia, ne sotkee ja vaatteet likaantuu. jos ei pesussa tahrat lähde niin voi voi. ei ole omien nassikoiden menoa haitannut pätkääkään vaikka vaatteissa on lähtemättömiä tahroja. Ongelma on aikuisten korvien välissä ei lasten leikeissä

[/quote]

Nimenomaan. Kaikki kiva kielletään lapsilta kun aikuiset eivät halua, että heidän egon jatkeensa näyttää muulta kuin muotilehdestä repäistyltä.

En nyt oikein ymmärrä tuota ongelmaa. Ok, vaate menee likaiseksi eikä lika lähde pesussa -> sen voi jatkossakin laittaa päiväkotiin, jolloin lisätahrat eivät haittaa. Kun vaate on tarpeeksi likainen ettei enää kehtaa laittaa päälle, siitä voi tehdä mökkivaatteet tai vaikka rättejä.

Meillä on joka tapauksessa erikseen vähän siistimmät ns. kaupunkivaatteet sekä pk/ulkoiluvaatteet.

Kirpparilta/nettikirppareilta saa aika halvalla pk-ikäisen vaatteita, joten vararikkoon tuskin kukaan joutuu vaikka vaatteet tahriintuisivat.