Hei sinä, joka valitat työttömien tuista
Vaihdetaanko paikkoja? Mä tahtoisin tehdä töitä, josta saa palkkaa, niin sä voit tulla elään noilla mun tuilla.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:07"]Valitan työttömien tuista, mutta olet ymmärtänyt väärin. En ole niistä kateellinen joten en halua vaihtaa paikkaa, vaan haluan että tukia vähennetään. Että silleen :)
[/quot
Juuri näin. Ei kiinnosta maksaa sikana veroja että muut saa makoilla kotona. Nih!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:28"]Moi ap!
Mitä saat kuussa? Tuki + asumistuet ym. yhteensä? Lapsilisät + toimeentulotuki jne. Paljonko on koko bruttopotti kuussa?
En usko että ihan kauheasti jäät mun palkasta, joka siis tarkoittaa että töihin on raahauduttava 5pv viikossa.
[/quote]
Ensinnäkään lapsilisiä ei näihin kannata laskea, sen saa kaikki vaikka olis millaiset tulot. Mutta mä voin ottaa sen sun palkan ja raahautua sun duuniin viitenä päivänä viikossa. Vaihdatko tähän mun 524e:n kuussa? Ohis
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:39"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:07"]Valitan työttömien tuista, mutta olet ymmärtänyt väärin. En ole niistä kateellinen joten en halua vaihtaa paikkaa, vaan haluan että tukia vähennetään. Että silleen :)
[/quot
Juuri näin. Ei kiinnosta maksaa sikana veroja että muut saa makoilla kotona. Nih!
[/quote]
Jää sä elään tuilla ni mä voin ottaa sun duunipaikan ja mielelläni maksan veroja :)
Elämiseen jää tuista korkeintaan 200e kuussa, ei hurraamista. Useasti joutuu dyykata ja varastaa ruokaa, että selviää elossa. Luottotiedot menee ja saa rikosrekisterin vaan, koska elänyt köyhänä. Enää ei palkata eikä saa töitä. Tälläistäkö elämä Hyvinvointivaltio Suomessa?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:30"]Se mitä ihmisellä pitää jäädä vuokran jälkeen elämiseen on vajaa 500€, ja jos on töissä ja jää vähemmän, niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa.
Minä sain työttömänä 620€ käteen kun on kaksi lasta, lapsilisät pari sataa yhteensä, pitää toki jakaa puolet miehen hyväksi, eihän ne ole mitään mun tuloja, vaan meille vanhemmille yhdessä, yhdessä kun lapsia elätetään. Työttömänä ollessa ei ollut varaa lapsia laittaa päiväkotiin, päivähoitomaksu 550€/kk.
Nyt kun olen töissä, jää käteen reilu 1400€ ja siitä toki maksan päivähoidon, mutta onneksi lapset ei ole kuin korkeintaan 10 päivää hoidossa, joten menee vaan reilu 260€ maksua. Kyllä mä olen paljon mielummin töissä kuin kotona tuilla. Nyt jos jään työttömäksi saan edes ansiosidonnaista, joten ei pelota mitenkään suuresti työttömyys, sitä on tullut elämän aikana koettu n. 10 vuotta yhteensä. 6 vuotta kotihoidontuella ja 5 vuotta yrittäjänä, joten aina olen ollut köyhä, ja entisen firman velkaa maksan lopun ikääni.
[/quote]
Ei ei ja vielä kerran ei. Se perusosa LASKETAAN MENOIHIN MUKAAN. Se ei ole se mikä pitää jäädä käteen!