Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä, joka valitat työttömien tuista

Vierailija
22.05.2015 |

Vaihdetaanko paikkoja? Mä tahtoisin tehdä töitä, josta saa palkkaa, niin sä voit tulla elään noilla mun tuilla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaa lämmenny? No höh. Kai mä jatkan tuilla elämistä.

Vierailija
2/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kans vaihtaa tän pätkätyöläisen elämän vakipaikkaan, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä kyllä mäkin oisin ilonen jos saisin töitä vaikka palkka oiskin pienempi kuin tuet. Mua ei kutsuta edes haastatteluihin :(

Vierailija
4/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi pitkäaikaistyötön ilmoittautuu ottamaan vastaan jonkun narisijan duunin ihan ilomielin! :)

Vierailija
5/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap! 

Mitä saat kuussa? Tuki + asumistuet ym. yhteensä? Lapsilisät + toimeentulotuki jne. Paljonko on koko bruttopotti kuussa?

En usko että ihan kauheasti jäät mun palkasta, joka siis tarkoittaa että töihin on raahauduttava 5pv viikossa.

Vierailija
6/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, narisijat, mitä te saatte niitä tukia?

Katsotaan sitten jos vaihdettais. :)

Vierailija
7/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:28"]Moi ap! 

Mitä saat kuussa? Tuki + asumistuet ym. yhteensä? Lapsilisät + toimeentulotuki jne. Paljonko on koko bruttopotti kuussa?

En usko että ihan kauheasti jäät mun palkasta, joka siis tarkoittaa että töihin on raahauduttava 5pv viikossa.
[/quote]
890e kuussa. Tuosta maksan vuokran, laskut ja ruoat.

Vierailija
8/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta muuten tänään puhuttiin töissä. Eräs vanhempi nainen oli sitä mieltä että työtön saa liikaa tukia ja vähemmälläkin pärjää mutta silti ei ole valmis jäämään eläkkeelle ja antamaan työpaikkaansa nuoremmille kun kuulemma ei ole varaa jäädä pois töistä vaikka aikuis ikänsä tehnyt töitä. Kysyin et onko tietojen noista tuista. Ei kuulema tarkkoja summia tiedä mut vois vielä kuulema vähentää ku ovat kuitenkin vain kotona. Kyllä näin punasta ja selvitin vähän rouvalle että vaikka olisikin vain kotona on silti maksettava laskut ja vuokra sekä perheelle ruoka. Ne jotka ovat saaneet ikänsä tehdä hyvä palkkaista työtä tai työtä ylipäänsä vakkarisopparilla eivät edes halua käsittää mitä on elää tuilla tai pätkätöillä. Ja tämä on siis minun mielipide,muut saa olla mitä mieltä vain :)

Vierailija
9/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:28"]Moi ap!  Mitä saat kuussa? Tuki + asumistuet ym. yhteensä? Lapsilisät + toimeentulotuki jne. Paljonko on koko bruttopotti kuussa? En usko että ihan kauheasti jäät mun palkasta, joka siis tarkoittaa että töihin on raahauduttava 5pv viikossa. [/quote] 890e kuussa. Tuosta maksan vuokran, laskut ja ruoat.

[/quote]

Ai, no en mä sentään tuolla summalla vaihtaisi.

Kuulostaa kyllä tosi vähältä, jos tuo 890e on siis brutto ja siitä maksat vielä täysimääräisen vuokran? Etkö saa asumistukea?

Täältä tuolla saisi n. 35 neliön yksiön hintaan 300e/kk, joten ei se ihan mahdotonta elämää olisi, mutta ei siinä kyllä mihinkään luksukseenkaan olisi varaa. Tosin kun ei ole lapsia niin kuluja on huomattavasti helpompi karsia.

Vierailija
10/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 20:28"]Moi ap!  Mitä saat kuussa? Tuki + asumistuet ym. yhteensä? Lapsilisät + toimeentulotuki jne. Paljonko on koko bruttopotti kuussa? En usko että ihan kauheasti jäät mun palkasta, joka siis tarkoittaa että töihin on raahauduttava 5pv viikossa. [/quote] 890e kuussa. Tuosta maksan vuokran, laskut ja ruoat.

[/quote]

Ai, no en mä sentään tuolla summalla vaihtaisi.

Kuulostaa kyllä tosi vähältä, jos tuo 890e on siis brutto ja siitä maksat vielä täysimääräisen vuokran? Etkö saa asumistukea?

Täältä tuolla saisi n. 35 neliön yksiön hintaan 300e/kk, joten ei se ihan mahdotonta elämää olisi, mutta ei siinä kyllä mihinkään luksukseenkaan olisi varaa. Tosin kun ei ole lapsia niin kuluja on huomattavasti helpompi karsia.
[/quote]
No tuossa on kaikki tuet yhteensä.

Vierailija
11/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hephep! Täälläkin ilmoittaudutaan remmiin!

Vaihdossa saat 860 euroa kuukaudessa nettona ja maksat vain 480 euron osuuden vuokrasta. Osaan ruikuttaa liian korkeista veroista ja opin nopeasti ylenkatsomaan työttömiä. Vaihto onnistunee siis vaivatta! 

Vierailija
12/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan työttömien tuista, mutta olet ymmärtänyt väärin. En ole niistä kateellinen joten en halua vaihtaa paikkaa, vaan haluan että tukia vähennetään. Että silleen :)

Vierailija
13/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kompromissi hyvä? Lyhennetään työa-aikaa ja jaetaan se.

Vierailija
14/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tämä nyt tulee joillekin jotenkin yllätyksenä ettei työttömät kierikään rahassa? Kauhealla lietsonnalla ja meuhkaamisella saadaan aikaan se kuva että kaikki työttömät saavat tolkuttoman määrän tukia ja haukutaan loisiksi kun ei oikeasti ole mitään käsitystä asiasta.

Vierailija
15/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko lie sosiaalitoimen normi tänä päivänä, vai vaihteleeko kunnittain tuo summa? Jos leikitään että 420€ täytyy ihmisellä jäädä vuokran jälkeen rahaa muuhun niin ei siinä rahalla mällätä. Yrittäisipä joku työssäkäyvä maksaa 400 € kuussa laskut, vakuutukset, ruuat, vaatteet ja harrastukset. Kyllä saa tarkka olla rahankäytössä että tuo riittäisi.

Vierailija
16/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:10"]

Oisko kompromissi hyvä? Lyhennetään työa-aikaa ja jaetaan se.

[/quote]

Tämä kun tajuttaisi niin olis hyvä. Nykyään kaikkien ei tarvitse olla 8-16.

Vierailija
17/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä ihmisellä pitää jäädä vuokran jälkeen elämiseen on vajaa 500€, ja  jos on töissä ja jää vähemmän, niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa.

Minä sain työttömänä 620€ käteen kun on kaksi lasta, lapsilisät pari sataa yhteensä, pitää toki jakaa puolet miehen hyväksi, eihän ne ole mitään mun tuloja, vaan meille vanhemmille yhdessä, yhdessä kun lapsia elätetään. Työttömänä ollessa ei ollut varaa lapsia laittaa päiväkotiin, päivähoitomaksu 550€/kk.

Nyt kun olen töissä, jää käteen reilu 1400€ ja siitä toki maksan päivähoidon, mutta onneksi lapset ei ole kuin korkeintaan 10 päivää hoidossa, joten menee vaan reilu 260€ maksua. Kyllä mä olen paljon mielummin töissä kuin kotona tuilla. Nyt jos jään työttömäksi saan edes ansiosidonnaista, joten ei pelota mitenkään suuresti työttömyys, sitä on tullut elämän aikana koettu n. 10 vuotta yhteensä. 6 vuotta kotihoidontuella ja 5 vuotta yrittäjänä, joten aina olen ollut köyhä, ja entisen firman velkaa maksan lopun ikääni.

Vierailija
18/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, itse kans töitä yrittänyt hakea, mutta ei niin ei. Kyllä alkaa tuntea itsensä melkoisen hyödyttömäksi. Nytkin tänään olen laittanut kolme hakemusta, saa nähdä tuleeko edes haastatteluun kutsua.

Vierailija
19/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne kaikki tuilla kehujat nyt piilottelee?

Vierailija
20/25 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:17"]paljonko lie sosiaalitoimen normi tänä päivänä, vai vaihteleeko kunnittain tuo summa? Jos leikitään että 420€ täytyy ihmisellä jäädä vuokran jälkeen rahaa muuhun niin ei siinä rahalla mällätä. Yrittäisipä joku työssäkäyvä maksaa 400 € kuussa laskut, vakuutukset, ruuat, vaatteet ja harrastukset. Kyllä saa tarkka olla rahankäytössä että tuo riittäisi.
[/quote]
Ymmärräthän, että tuo perusosa EI ole mikä jää käteen? Laskukaava on: tulot (sis KAIKKI tulot) miinus menot sis sen perusosan, se mitä jää miinukseksi viivan alle on se tt-tuki.