Kysy homopariskunnan kasvatilta :)
Kommentit (80)
Hämmensikö perhetilanteesi sinua nuoruudessa (edes jossain vaiheessa jotenkin)?
Tunnetko molemmat biologiset vanhempasi?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:59"]Hämmensikö perhetilanteesi sinua nuoruudessa (edes jossain vaiheessa jotenkin)?
[/quote]
Kyllähän mä joskus äidiltä kysyin perhetilanteesta kun päiväkodissa tajusin perhekuviomme poikkeavuuden, ja selityksen saatuani en sitä enää ihmetellyt. Se on ollut mulle niin normi pienestä asti ettei se koskaan mikään shokki ole ollut :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:48"]Tarkoittaako sulle suvaitsevaisuus kahdensuuntaista suvaitsevuutta? Hyväksytkö liberaalit ja konservatiivit? [/quote] Suvaitsevaisuus tarkoittaa mielestäni sitä, ettei yritä rajoittaa toisen vapautta ja onnea omien mielipiteidensä takia, ellei se toisen vapaus ja onni satuta muita. Esimerkkinä nyt tuo homous, ei se ketään satuta. Eli suvaitsen siis konservatiivitkin, kunhan eivät kohtele muita epätasa-arvoisesti.
[/quote]
Ok hieno kuulla. Irlannissa äänestetään huomenna spn-avioliittolaista. Tuolla on vähän tekstiä ja video, että "jostain syystä" muutosta ajavat eivät ole oikein ilmaisseet suvaitsevaisuutta toisinajattelijoille.
http://keepmarriage.org/4-things-yes-campaigners-dont-want-you-to-know.html
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:01"]Tunnetko molemmat biologiset vanhempasi?
[/quote]
Toinen äitini on biologinen vanhempani :) isää en tunne.
Teitkö kummallekkin omat äitienpäiväkortit koulussa vai yhden yhteisen?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:03"]Kiusattiinko sinua aiheesta?
[/quote]
Joskus ala-asteella kun koululle selvisi, että mulla on kaks äitiä, niin ainakin siihen aikaan se oli aika suuri juttu. Pari viikkoa olin ihmetyksen aiheena, mutta kun muille selvisi että olin ihan normaali pikkutyttö, niin ei sitten ollutkaan enää niin jännää. :D Pari kiusaajaa yritti piikitellä, mutta mulla oli vahva kaveriporukka joka aina puolusti, eli ei nekään kovin kauaa jaksaneet.
Ärsyttävin reaktio tuli yhdeltä todella konservatiiviselta opettajalta, joka otti minut silmätikukseen ja ihan avoimesti mullekin ilmaisi negatiivisen mielipiteensä perheestäni. Tosin sekin loppui, kun kerroin ihanalle rehtorillemme, joka puuttui asiaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:03"]Onko ollut lämmintä tänään?
[/quote]
Aika vilpoisa sää, satoi koko päivän. Ehkä ne kelit kohta lämpenee...
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:10"]Oletko hetero?
[/quote]
Olen.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:11"]Teitkö kummallekkin omat äitienpäiväkortit koulussa vai yhden yhteisen?
[/quote]
Molemmille omat, mutta jos en ehtinyt tehdä kahta niin tein yhteisen.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:12"]Mikset vastaa?
[/quote]
Vastailenhan mä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:03"]Kiusattiinko sinua aiheesta? [/quote] Joskus ala-asteella kun koululle selvisi, että mulla on kaks äitiä, niin ainakin siihen aikaan se oli aika suuri juttu. Pari viikkoa olin ihmetyksen aiheena, mutta kun muille selvisi että olin ihan normaali pikkutyttö, niin ei sitten ollutkaan enää niin jännää. :D Pari kiusaajaa yritti piikitellä, mutta mulla oli vahva kaveriporukka joka aina puolusti, eli ei nekään kovin kauaa jaksaneet. Ärsyttävin reaktio tuli yhdeltä todella konservatiiviselta opettajalta, joka otti minut silmätikukseen ja ihan avoimesti mullekin ilmaisi negatiivisen mielipiteensä perheestäni. Tosin sekin loppui, kun kerroin ihanalle rehtorillemme, joka puuttui asiaan.
[/quote]
Olen konservatiivi enkä hyväksy tuota tekoa, että ope kiusas sua. Se oli väärin.
Olen allekirjoittanut lakiehdotuksen että vanha avioliitto palautettaisiin voimaan - jotta meitä konservatiiveja ei alettaisi kiusata.
Jotta homoja/muita ei kiusattaisi enää, pitäisi tehdä valistustyötä. Avioliittolain muutos ei ole ratkaisu.
Muutettua avioliittolakia on käytetty, ja käytetään edelleen, konservatiivien kiusaamiseen oikeuslaitoksessa vastoin ihmisoikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:03"]Kiusattiinko sinua aiheesta? [/quote] Joskus ala-asteella kun koululle selvisi, että mulla on kaks äitiä, niin ainakin siihen aikaan se oli aika suuri juttu. Pari viikkoa olin ihmetyksen aiheena, mutta kun muille selvisi että olin ihan normaali pikkutyttö, niin ei sitten ollutkaan enää niin jännää. :D Pari kiusaajaa yritti piikitellä, mutta mulla oli vahva kaveriporukka joka aina puolusti, eli ei nekään kovin kauaa jaksaneet. Ärsyttävin reaktio tuli yhdeltä todella konservatiiviselta opettajalta, joka otti minut silmätikukseen ja ihan avoimesti mullekin ilmaisi negatiivisen mielipiteensä perheestäni. Tosin sekin loppui, kun kerroin ihanalle rehtorillemme, joka puuttui asiaan.
[/quote]
Olen konservatiivi enkä hyväksy tuota tekoa, että ope kiusas sua. Se oli väärin.
Olen allekirjoittanut lakiehdotuksen että vanha avioliitto palautettaisiin voimaan - jotta meitä konservatiiveja ei alettaisi kiusata.
Jotta homoja/muita ei kiusattaisi enää, pitäisi tehdä valistustyötä. Avioliittolain muutos ei ole ratkaisu.
Muutettua avioliittolakia on käytetty, ja käytetään edelleen, konservatiivien kiusaamiseen oikeuslaitoksessa vastoin ihmisoikeuksia.
[/quote]
Avioliittolaki ei ole konservatiivien kiusaamista eikä se toimi vastoin ihmisoikeuksia. Avioliittolain muutos ei olekaan ratkaisu kiusaamiseen, vaan yksinkertaisesti antaa homopariskunnillekin mahdollisuuden avioitua ja adoptoida. Kiusaamisen väheneminen tapahtuu vain siinä ohella luonnollisena seurauksena, kun homot eivät enää olekaan kummajaisia. Arvostan huoltasi ja näkemystäsi, mutta vakuutan, ettei avioliittolaki sorsi tai kiusaa konservatiiveja :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:48"]Tarkoittaako sulle suvaitsevaisuus kahdensuuntaista suvaitsevuutta? Hyväksytkö liberaalit ja konservatiivit?
[/quote]
Suvaitsevaisuus tarkoittaa mielestäni sitä, ettei yritä rajoittaa toisen vapautta ja onnea omien mielipiteidensä takia, ellei se toisen vapaus ja onni satuta muita. Esimerkkinä nyt tuo homous, ei se ketään satuta. Eli suvaitsen siis konservatiivitkin, kunhan eivät kohtele muita epätasa-arvoisesti.
[/quote]
Ja heti metsään. Kyllä homous satuttaa minua.
[/quote]
Miten toisen seksuaalinen suuntautuminen sua satuttaa? Älä viitsi.