Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein Mensan nettitestin! Olin pettynyt!

Vierailija
21.05.2015 |

Tulos oli 116 pistettä. Sillä päihitetään 85,7 prosenttia populaatiosta. Olin kuitenkin kuvitellut itseni älykkäämmäksi. 

Nettitesti on toki vain suuntaa antava. En tiedä miksi. Kuitenkin aikaraja oli ja kai samat tehtävät? Eli tuskin se siitä juurikaan nousee "virallisessa" testissä. Miksi nousisi. 

Lohduttaudun sillä, että olen kielellisesti todella lahjakas ja sosiaalinen kyvykkyyteni on myös ylivertainen. En vain hahmottanut tarpeeksi nopeasti niitä kuvioita, vaikka logiikka pelaa kyllä muuten. 

Miten te muut?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas kävi päinvastoin; sain 120 pistettä vaikka olen aina pitänyt itseäni keskivertoa tyhmempänä. Mieheni ainakin sanoo aina niin. Pitää joskus käydä virallisessakin testissä, veikkaan ettei keskittymiseni ollut ihan huipussaan nettitestin aikana kun vilkuilin samaa aikaa telkkaria ja lapset kiljui ja pyöri jaloissa :D

Vierailija
22/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten älykkyys ja viisaus määritellään? Ovathan kuitenkin erilaisia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ilmaiset testit on huuhaata. Haluavat vain, että sikahyvät pisteet saaneet menee virallisiin testeihin ja saavat siitä fyffeä

Vierailija
24/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:45"]

Tulos oli 116 pistettä. Sillä päihitetään 85,7 prosenttia populaatiosta. Olin kuitenkin kuvitellut itseni älykkäämmäksi. 

Nettitesti on toki vain suuntaa antava

[/quote]

Nettitestit ovat aivan huuhaata. Nettitestit antavat keskimäärin vähintään 20 pistettä liikaa, joten todellisuudessa taidat jäädä alle sadan pisteen.

Vierailija
25/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:48"]

Sain 158 pidän itseäni tyhmänä....

[/quote]

Ehkä ihan syystäkin, jos kuvittelit, että tuo pistemäärä voisi mitenkään pitää paikkansa.

Vierailija
26/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 134 ja olen pettynyt siihen, että sain noinkin korkean tuloksen. Olen tuonkaltaisissa tehtävissä mielestäni tyhmä kuin saapas. Haluaisin, että olisi olemassa paljon ihmisiä, jotka olisivat paljon älykkäämpiä kuin minä, ja joiden älyyn voisi tukeutua.

Vierailija
27/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:57"]Miten älykkyys ja viisaus määritellään? Ovathan kuitenkin erilaisia asioita.
[/quote]

Visautta ei voi mitata, älykkyyttä voi.

Vierailija
28/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitesti on toki vain suuntaa antava. En tiedä miksi. Kuitenkin aikaraja oli ja kai samat tehtävät? Eli tuskin se siitä juurikaan nousee "virallisessa" testissä. Miksi nousisi. 

Lohduttaudun sillä, että olen kielellisesti todella lahjakas ja sosiaalinen kyvykkyyteni on myös ylivertainen. En vain hahmottanut tarpeeksi nopeasti niitä kuvioita, vaikka logiikka pelaa kyllä muuten. 

Miten te muut?

[/quote]

Miksi alapeukuttaa tällaista aloitusta? En ole koskaan ymmärtänyt näitä alapeukutuksen kriteereitä. Kerroin vain, mitä tapahtui. 

Mutta älkyysosamääräni on siis tuo vaatimaton 116. Eli johtunee siitä? 

Voisiko joku fiksumpi selittää näitä peukutussysteemeitä minulle?

Vierailija
29/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:57"]Nuo ilmaiset testit on huuhaata. Haluavat vain, että sikahyvät pisteet saaneet menee virallisiin testeihin ja saavat siitä fyffeä
[/quote]

Olet väärässä. Ihmisiä menee testeihin ilman nettitestejäkin. Siinä olet kyllä oikeassa, että nettitesteistä lähes kaikki ovat epäluotettavia.

Vierailija
30/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:01"]

Miten te muut?

[/quote]

Miksi alapeukuttaa tällaista aloitusta? En ole koskaan ymmärtänyt näitä alapeukutuksen kriteereitä. Kerroin vain, mitä tapahtui. 

Mutta älkyysosamääräni on siis tuo vaatimaton 116. Eli johtunee siitä? 

Voisiko joku fiksumpi selittää näitä peukutussysteemeitä minulle?

[/quote]

Ehkä he ovat kateellisia sun tulokselle, kun itse jäivät reilusti alle sadan?

Vierailija
31/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:00"]Minä sain 134 ja olen pettynyt siihen, että sain noinkin korkean tuloksen. Olen tuonkaltaisissa tehtävissä mielestäni tyhmä kuin saapas. Haluaisin, että olisi olemassa paljon ihmisiä, jotka olisivat paljon älykkäämpiä kuin minä, ja joiden älyyn voisi tukeutua.
[/quote]

Et ole tyhmä tuonkaltaisissa tehtävissä, mikäli tuo on virallinen tulos, olet hyvinkin älykäs. Miksi tuollainen vähättelevä asenne?

Vierailija
32/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on ihan siinä viralliesssa testissä luokiteltu parhaaseen 5% ja pidän sitä testiä ihan huuhaana. Ei mittaa mitään muuta kuin avaruudellista hahmottamista ja loogista päättelykyä.  Älykkyys on aika paljon muutakin.

Vierailija
33/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:07"]Mut on ihan siinä viralliesssa testissä luokiteltu parhaaseen 5% ja pidän sitä testiä ihan huuhaana. Ei mittaa mitään muuta kuin avaruudellista hahmottamista ja loogista päättelykyä.  Älykkyys on aika paljon muutakin.
[/quote]

Olet väärässä, testi mittaa yleisälykkyyttä. Jos olisit saanut paremman tuloksen, mielipiteesi olisi todennäköisesti erilainen ja perustuisi enemmän faktoihin ;)

Vierailija
34/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:07"]

Mut on ihan siinä viralliesssa testissä luokiteltu parhaaseen 5% ja pidän sitä testiä ihan huuhaana

[/quote]

Taisit odottaa paljon parempia pisteitä :D

Vierailija
35/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:57"]Miten älykkyys ja viisaus määritellään? Ovathan kuitenkin erilaisia asioita.
[/quote]

Älykäs selviää tilanteesta johon viisas ei joudu.

Vierailija
36/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huuhaa testi. Sain 4 pistettä voi vi..u

Vierailija
37/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut kenekään kertovan, että olisi saanut tästä nettitestistä 100 tai alle. 100 olisi keskiverto. Johtuuko tämä siitä, että a) keskiverrot eivät testaa, b) keskivertotuloksia ei haluta kertoa, c) testi antaa vähän älykkäämmän kuvan eli paremmat pisteet?

Vierailija
38/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:57"]Miten älykkyys ja viisaus määritellään? Ovathan kuitenkin erilaisia asioita.
[/quote]

Älykäs selviää tilanteesta johon viisas ei joudu.
[/quote]

Aika hyvä kommentti. Älykkyys toisiaankin helpottaa elämässä selviytymistä, myöskin todella vaikeista tilanteista. Näkyy ihan arkielämässä. Älykkyyshän on yksilön kykyä oppia, soveltaa ja ratkaista ongelmia. Siitä voi tosin olla haittaakin, keskivertoihmisestä älykäs eroaa yhtä paljon kuin kehitysvammainen. Maailma on tehty lähinnä keskiverroille ja koulussakin tasapäistetään, lahjakkaat jäävät usein huomiotta, vaikka hekin saattaisivat tukea kaivata.

Vierailija
39/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:23"]

En ole koskaan kuullut kenekään kertovan, että olisi saanut tästä nettitestistä 100 tai alle. 100 olisi keskiverto. Johtuuko tämä siitä, että a) keskiverrot eivät testaa, b) keskivertotuloksia ei haluta kertoa, c) testi antaa vähän älykkäämmän kuvan eli paremmat pisteet?

[/quote]

Testit antavat reilusti todellisuutta suuremmat pisteet. Pitäähän ihmisiä suojella totuudelta. Saattaisi olla aika kova paikka monelle, kun saa esim. 80 pistettä.

Vierailija
40/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.city.fi/yhteiskunta/erityisen+lahjakas/4446

Todella hyvä artikkeli, kannattaa lukea! Ei ole aina helppoa älykkäilläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi