Tein Mensan nettitestin! Olin pettynyt!
Tulos oli 116 pistettä. Sillä päihitetään 85,7 prosenttia populaatiosta. Olin kuitenkin kuvitellut itseni älykkäämmäksi.
Nettitesti on toki vain suuntaa antava. En tiedä miksi. Kuitenkin aikaraja oli ja kai samat tehtävät? Eli tuskin se siitä juurikaan nousee "virallisessa" testissä. Miksi nousisi.
Lohduttaudun sillä, että olen kielellisesti todella lahjakas ja sosiaalinen kyvykkyyteni on myös ylivertainen. En vain hahmottanut tarpeeksi nopeasti niitä kuvioita, vaikka logiikka pelaa kyllä muuten.
Miten te muut?
Kommentit (112)
Nyt en huijaa, tein testin ja sain 123. Siis mitä hittoa? Arvotaanko nämä tulokset? En kyllä ole kelaillut olevani fiksumpi kuin 93,7% väestöstä... olen ihan hyvä matikassa ja loogisessa ajattelussa mutta en nyt silti kelannut ihan tällaisia lukemia saavani
- nainen 21
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:28"]
Nyt en huijaa, tein testin ja sain 123. Siis mitä hittoa? Arvotaanko nämä tulokset? En kyllä ole kelaillut olevani fiksumpi kuin 93,7% väestöstä... olen ihan hyvä matikassa ja loogisessa ajattelussa mutta en nyt silti kelannut ihan tällaisia lukemia saavani - nainen 21
[/quote]
Kannattaa olla ylpeä. Tuolla tuloksella olet fiksumpi kuin 99,9% Vauva-palstan väestöstä.
vuonna 2006 mun äö oli 125 ja nyt viime vuonna se oli enään 89, tämä ilmeiseti johtuu jokapäiväisestä kannabiksen polttamisesta. olen ollut kannabis riippuvainen jo 12 vuotta, hirveä tauti, olen menettänyt työni ja perheeni tämän pikku "harrastukseni" takia :-(
äö testit ovat myös tiukuntuneet vuosien aikana koska ihmiset viisastuvat itestään olen nytkin pilvessä :-(
itkettää :-(
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:48"] Sain 158 pidän itseäni tyhmänä.... [/quote] Vaude, tolla päihitetään varmaan 99, 99 prossaa muista. [/quote] Itse asiassa ei, koska jos nyt viisastellaan, ja miksipäs ei keskustelun aihe huomioon ottaen niin tehtäisi, niin satun tietämään, että ÄO:lla 163 päihitetään vasta 99,6 % väestöstä, joten 158:lla jäädään alle 99,99 prossan. Hyvä tulos joka tapauksessa, mutta Mensan virallisesta nettitestistä ei tuota taida voida saada.
[/quote]
No tuohan taas riippuu ihan siitä miten on sovittu normaalijakauman pisteisiin osuvan. Mensallakin oli vanhassa (oikeassa, ei nettitestissä) testissä rajana 145 tjsp ja nyt 130. Suoraan ei voi eri testien ÄO arvoja muuten vertailla, paitsi että 100 on kaikissa 100.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:57"]
Miten älykkyys ja viisaus määritellään? Ovathan kuitenkin erilaisia asioita.
[/quote]en oikeastaan tiedä :o älykkyys on just tota kuinka pärjää noissa testeissä ja osaa ratkaista monimutkaisia pulmia jne. Älykäs selviää sellaisista tilanteista joihin viisas ei joudu, viisaus kasvaa elämisen myötä :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:57"]
Itse sain Mensan nettitestistä 140 ja oikeasti virallisen WAIS-testin mukaan mun ÄO on 110-120. Eli Mensan nettitestin tuloksesta voi vähentää 20-30 pistettä, niin saa oikean ÄO:n.
[/quote]
Nettitestistä 135 ja Mensan paperitestistä 132. Ilmeisesti sinulla ei vain ole paineensietokykyä? Tai ehkä Mensan paperitestikin on huono?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:58"]
vuonna 2006 mun äö oli 125 ja nyt viime vuonna se oli enään 89, tämä ilmeiseti johtuu jokapäiväisestä kannabiksen polttamisesta. olen ollut kannabis riippuvainen jo 12 vuotta, hirveä tauti, olen menettänyt työni ja perheeni tämän pikku "harrastukseni" takia :-(
äö testit ovat myös tiukuntuneet vuosien aikana koska ihmiset viisastuvat itestään olen nytkin pilvessä :-(
[/quote]
"Ei ole mitenkään mahdollista! Viina sut on tyhmäksi tehnyt. Polttakaa ganjaa!" T: kaikki ganja-nistit
[/quote]käytkö töissä/opiskeletko?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:57"]
Itse sain Mensan nettitestistä 140 ja oikeasti virallisen WAIS-testin mukaan mun ÄO on 110-120. Eli Mensan nettitestin tuloksesta voi vähentää 20-30 pistettä, niin saa oikean ÄO:n.
[/quote]
Nettitestistä 135 ja Mensan paperitestistä 132. Ilmeisesti sinulla ei vain ole paineensietokykyä? Tai ehkä Mensan paperitestikin on huono?
[/quote]
Miksi valehtelet internetissä?
Sain 115 ja mäkin olen pettynyt. Ehkä täytyy vaan alkaa hyväksyä se, ettei olekaan niin sitä ja tätä mitä nuorempana kuvitteli.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:10"]
[/quote]käytkö töissä/opiskeletko?
[/quote]
en opiskele kun tarkkaavaisuus häiriö mulla. olin töissä vähän aikaa mutta sain potkut kun mä kieltäydyin huumetestistä. nyt oon vaan ja poltan onneksi mies ei piolta ja hoitaa lapsiamme.
[/quote]
"Ei ole mitenkään mahdollista! Viina sut on tyhmäksi tehnyt. Polttakaa ganjaa!" T: kaikki ganja-nistit
[/quote]
poltappa 12 vuotta joka päivä ja oo sen jälkeen viisas. ei toimi niin asia ei :-(
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:11"]Sain 115 ja mäkin olen pettynyt. Ehkä täytyy vaan alkaa hyväksyä se, ettei olekaan niin sitä ja tätä mitä nuorempana kuvitteli.
[/quote] Ja tajusin tuota tehdessäni joitain logiikoita, miten ne täytyy ajatella. En ollut hoksannut, että niitä tosiaan ei aina tarvi lukea niinkuin kirjaa, oikealta vasemmalle. Harjoittelemalla voisi tulos varmaan parantua? Ovatko Mensaan päässeet harjoitelleet vai voisiko joku jopa kokea sen olevan huijausta?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:15"]
[/quote]
[/quote]
poltappa 12 vuotta joka päivä ja oo sen jälkeen viisas. ei toimi niin asia ei :-(
[/quote]
Huomaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:45"]Tulos oli 116 pistettä. Sillä päihitetään 85,7 prosenttia populaatiosta. Olin kuitenkin kuvitellut itseni älykkäämmäksi.
Nettitesti on toki vain suuntaa antava. En tiedä miksi. Kuitenkin aikaraja oli ja kai samat tehtävät? Eli tuskin se siitä juurikaan nousee "virallisessa" testissä. Miksi nousisi.
Lohduttaudun sillä, että olen kielellisesti todella lahjakas ja sosiaalinen kyvykkyyteni on myös ylivertainen. En vain hahmottanut tarpeeksi nopeasti niitä kuvioita, vaikka logiikka pelaa kyllä muuten.
Miten te muut?
[/quote]
Noniinno elikkä siis olet tavallinen palikka.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:11"]Sain 115 ja mäkin olen pettynyt. Ehkä täytyy vaan alkaa hyväksyä se, ettei olekaan niin sitä ja tätä mitä nuorempana kuvitteli.
[/quote] Ja tajusin tuota tehdessäni joitain logiikoita, miten ne täytyy ajatella. En ollut hoksannut, että niitä tosiaan ei aina tarvi lukea niinkuin kirjaa, oikealta vasemmalle. Harjoittelemalla voisi tulos varmaan parantua? Ovatko Mensaan päässeet harjoitelleet vai voisiko joku jopa kokea sen olevan huijausta?
[/quote]
Luet kirjaa oikealta vasemmalle? Saatat olla paljon älykkäämpi kuin kuvittelitkaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Huomaan.
[/quote]
mulle ainakaan ei kukaan sanonu ettei saa polttaa pajarii ettei tuu tyhmäksi siksi poltin vaan koko ajan. en suosittele että tyhmentää itsensä valkoholilla tai huumeella.
onneksi en oo kuollut pitää olla onnellinen joka päivä siittä :-)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:21"]
mulle ainakaan ei kukaan sanonu ettei saa polttaa pajarii ettei tuu tyhmäksi siksi poltin vaan koko ajan. en suosittele että tyhmentää itsensä valkoholilla tai huumeella.
[/quote]
Miten olet onnistunut ohittamaan ne kaikki huumevalistukset, mitä Suomessa tyrkytetään ihan riittävästi?
Mitä on valkoholi ? :D
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:21"]
[/quote]
Miten olet onnistunut ohittamaan ne kaikki huumevalistukset, mitä Suomessa tyrkytetään ihan riittävästi?
Mitä on valkoholi ? :D
[/quote]
no ei ollut kyllä valistusta kun olin lapsi oli vaan pieni kylä koulu ja pari opee ei muuta. nykyään on valistusta tosi jees vaan mulle se on vähän myöhäistä. oisin ite huvä esimerkki kouluihin että kattokaa kattokaa haluutteko samanlaisiksi? ;-)
piti olla alkoholi hehe :-D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 23:31"]
Eiköjän 100 saa ihan vanhukset tai nuoret, tuskin kukaan 30 v normiälyinen saa 100.
[/quote]
Suomen keskimääräinen ÄO on 97 ja sinä taidat jäädä reilusti siitäkin.
[/quote]testasin ja 108 eli surkeat tuli. Oari kertaa meni ohi kun kännykän akunloppumisilmoitus tuli ja hyppäsi yli. Surkea tulos mut onneksi enenmmän kuin 70 %:lla.