Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisen vauvan merestä sukeltaneen sankarimiehen pizzeria

Vierailija
21.05.2015 |

Missä kaivopuiston lähellä on tämän sankarin pizzeria? Tekisin siitä vakipaikkani ihan kiitollisuudesta nopeasta toiminnasta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1432133954430.html

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"]

Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä.

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä. 

[/quote]

Jos persu olisi lapsen pelastanut niin ei olisi otsikoitu.

[/quote]

Nyt panet persu sen koneesi kiinni ja pohdit välillä jotain muutakin kun noita mamu- ja persujuttuja. Elämää on muuallakin. Mene vaikka ulos ja totea, että ruoho on vihreää ja puissa ainakin pienet lehdet.

[/quote]

Täällä Sveitsin rajalla on oikein isot lehdet puissa, mutta aika sateista on ollut. Koettakaa kuplassa eläjät hypettää muutakin kuin mamuja, on niin läpinäkyvää.

[/quote]

Ihan sama missä asut, nyt hankkimaan jotain elämää. Elät itse kuplassa, erityisen paksu se kupla näyttää olevan, kun Sveitsin rajalla asti pitää uhriuttaa Suomen persuja. Hengenpelastajaa saa hypettää, paitsi ei näköjään persujen mielestä siinä tapauksessa, että hengenpelastaja on mamu. Silloin pitää olla hiljaa, ettei uutisointi vaikuta mamutukselta.

[/quote]

Voi, täällä on elämää todella paljon sinne routalaan verrattuna. Vaalitappio korventaa vielä Suomen viherpunikkeja niin ettei niitä todella harvoja hypetysmahdollisuuksia jätetä käyttämättä.

[/quote]

No ei näy olevan elämää ainakaan sulla, kun pitää inistä viherpunikeista ja mamuista paikassa, jossa niillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Ihmisillä herää tunteita, kun kyseessä on PIENI AVUTON VAUVA, jonka joku ihminen (sinulle mamu) on pelastanut. Sinä näet tässä mamuja ja mamutusta, muut liikuttuvat siitä vauvasta.

[/quote]

Näen tässä ettei jokaisesta vastaavanlaisesta tapauksesta revitä isoja otsikoita.

[/quote]

Ja kerropas nyt koska viimeksi näin on käynyt? Ihan järkyttävä tapaus, onneksi päättyi hyvin.

[/quote] Mielestäni aika harvoin, viimeksi taisi olla joku somali armeijassa. Ilmeisesti maahanmuuttajista harvoin mitään positiivista kirjoitettavaa on vaikka niitä kovasti yritetään kaivaa.

Vierailija
62/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:23"]

Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä.

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä. 

[/quote]

[/quote]

Nyt panet persu sen koneesi kiinni ja pohdit välillä jotain muutakin kun noita mamu- ja persujuttuja. Elämää on muuallakin. Mene vaikka ulos ja totea, että ruoho on vihreää ja puissa ainakin pienet lehdet.

[/quote]

Ennen tässäkin olisi puhuttu, että mies pelasti lapsen. Ihan ilman mitään mamu tai persuviittauksia. Nykyään on niin  voimakas asetelma maahamuuttajat VS jotkut muut, on pakko korostaa etnisyyttä sekä hyvässä että pahassa. 

Olisi kiva palata entiseen neutraalimpaan keskustelukulttuuriin. Silloinkin oli mamuja mutta ei persuja. Keskustelu olisi rakentavampaa ja voisi keskustella asioista eikä pelkästään etnisyydestä.

[/quote] Persuja on aina ollut ja on yhä enemmän. Ovat nyt hallituksessa vaan vihreät ja vasemmisto ei ole. Vihdoin keskustelu on tasapuolista eikä pelkkää maahanmuuttohypetystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:45"]

Ihmettelen missä oli vauvan vanhemmat?! Miksei nykyvanhemmat sitten enää yhtään vahdi lapsiaan? Miksi ne jättää ne ihan muiden vahdittaviksi? Et pitää jonkun bangladeshista asti tulla tänne opettamaan suomalaisvanhemmille, että lapsia pitää vahtia.

[/quote]

Istahdimme penkeille suositun kahvilan eteen ja muistan kiinnittäneeni huomiota pariskuntaan, joka istui meistä noin viiden metrin päässä. Heillä oli vauva vaunuissa, Chisty kertoo Iltalehdelle.

Lapsen vanhempien huomio oli herpaantunut aggressiivisten lokkien takia, eivätkä he huomanneet tuulen tarranneen vaunuihin, jotka lähtivät vierimään kohti merta lapsi mukanaan.

- Olin selin pariskuntaan, joten en nähnyt tarkalleen mitä tapahtui. Vaimoni sen sijaan oli kasvot heihin päin, joten hän huomasi kohti merta vierivät vaunut.

Hän huusi säikähtäneenä ja minä käännyin katsomaan. En miettinyt sekuntiakaan, vaan hyppäsin vaunujen perässä mereen. Vain muutama sekunti sen jälkeen myös vauvan äiti näki tapahtuman ja hyppäsi perässäni, Chisty kertoo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052119727712_uu.shtml

[/quote]

Ei saa herpaantua. Pikkulasten molempien vanhempien huomio ei saa herpaantua yhtä aikaa.

[/quote]

Et sitten ole vauvaa koskaan nukuttanut rattaissa pihalla?

Meillä on käynyt vastaava, sillä erotuksella toki, ettei oltu veden äärellä. Vauva nukkui vaunuissa ja itse olin sisällä. Karmea räminä itkuhälyttimesta ja vaunut olivat kumollaan terassin alapuolella, pudotusta joku 40 cm. Onneksi oli vauva hyvin topattuna sinne vaunuun makuupussiinsa, selvittiin säikähdyksellä. Tuulenpuuska nappasi jarrut päällä olevat, ihan tukevat Emmaljungan rattaat mukaansa. .

Jutussahan lukee, että vain muutama sekunti tapahtuman jälkeen lapsen äiti oli jo hypännyt itsekin mereen. Laskepa päässäsi kolmeen ja mieti millaisia asioita sinä niiden sekuntien kanssa teet, että kätesi eivät ole kiinni työntöaisassa. Erityisesti, kun tapahtuma on aika harvinaislaatuinen, itse en ainakaan olisi moista mahdollisuutta edes miettinyt. 1-2-3-4... Kaivat rahapussin kassistasi maksaaksesi. Niistät isomman lapsen nenän. Kaivelet bussilippua taskuistasi. Etsit vauvan tuttia hoitolaukusta. Tai hämmästyt kohti hyökkäävistä lokeista, kuten tässä tilanteessa.

Itsekään en ajatellut, että noin voisi käydä, kuten meille kävi. Paikka jossa rattaat olivat on vieläpä ihan suojainen, talossa kiinni oleva terassi. Puuskittainen tuuli vain onnistui kohtalon oikusta tekemään tepposest. Silti senkin jälkeen lapset ovat rattaissa nukkuneet ja olen edelleen maksnut ostokseni, niistänyt nenät ja etsiskellyt tavaroita laukustani, vaikka rattaat ovat vauvoineen olleet mukana.

Vierailija
64/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pelastaa joka päivä Välimerestä satoja lapsia. Miksi tästä ei kerrota sankaritarinoita?

Vierailija
65/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:32"]

Joko vanhemmista on tehty lastensuojeluilmoitus? Miten kukaan on niin typerä, että ei lukitse niitä vaunuja, ei ne ihan helposti tuulen matkassa silloin liikkeelle lähde vaan kaatuu.

[/quote]

Kyllä vaunut voivat lähteä tuulen mukana, vaikka jarrut olisivat päällä. Esimerkiksi kevyet rattaat, kuomu avattuna ja jotain painoa alakorissa tukevoittamassa, niin sopiva puuska voi napata vaunut mukaan.

Jarruissa voi olla myös vikaa, eivätkä ne pidä kunnolla. Meillä yksien rattaiden jarrujen lukittuminen piti muistaa aina tarkistaa, koska välillä ne eivät lukittuneet kunnolla.

Aivan mahdollista on tietysti sekin, että jarrut ovat unohtuneet tai niitä ei ole pidetty tarpeellisina tasaisella paikalla. En silti alkaisi syyllistää vanhempia.

[/quote]

Aivan. Mullakin on vauvan vaunut lähteneet valumaan vaikka olin jarrun luullut laittaneeni päälle. Ei vain pysynyt kunnolla. Sen jälkeen olen aina tarkastanut että varmasti pitää.

Ja haluaisin nähdä sen vanhemman jonka huomio ei kertaakaan koko lapsen lapsuuden aikana herpaannut hetkeksikään lapsesta. Just jos joku hullu lokki alkaa syöksymään päälle niin varmasti juuri vauvan vanhempana erityisesti säikähdän ja katson että hemmetti onko se niin hullu että alkaa hyökkiä päälle. Pari sekuntia menee siihen ja huonolla onnella vaunut juuri silloin liikkeessä.

Vierailija
66/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:10"]

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täällä Sveitsin rajalla on oikein isot lehdet puissa, mutta aika sateista on ollut. Koettakaa kuplassa eläjät hypettää muutakin kuin mamuja, on niin läpinäkyvää.

[/quote]

Ihan sama missä asut, nyt hankkimaan jotain elämää. Elät itse kuplassa, erityisen paksu se kupla näyttää olevan, kun Sveitsin rajalla asti pitää uhriuttaa Suomen persuja. Hengenpelastajaa saa hypettää, paitsi ei näköjään persujen mielestä siinä tapauksessa, että hengenpelastaja on mamu. Silloin pitää olla hiljaa, ettei uutisointi vaikuta mamutukselta.

[/quote]

Voi, täällä on elämää todella paljon sinne routalaan verrattuna. Vaalitappio korventaa vielä Suomen viherpunikkeja niin ettei niitä todella harvoja hypetysmahdollisuuksia jätetä käyttämättä.

[/quote]

No ei näy olevan elämää ainakaan sulla, kun pitää inistä viherpunikeista ja mamuista paikassa, jossa niillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Ihmisillä herää tunteita, kun kyseessä on PIENI AVUTON VAUVA, jonka joku ihminen (sinulle mamu) on pelastanut. Sinä näet tässä mamuja ja mamutusta, muut liikuttuvat siitä vauvasta.

[/quote]

Näen tässä ettei jokaisesta vastaavanlaisesta tapauksesta revitä isoja otsikoita.

[/quote]

Miten niin ei revitä? Esim. se tässä ketjussa mainittu tapaus, jossa se teinipoika löysi sen taaperon, ei revitty? Tai kun se koiranulkoiluttajanainen pelasti ne lapset sieltä jäältä?

Mä edelleen uskon, että sulla on vähän yksinäistä siellä Sveitsissä, kun pitää kehitellä kaikenlaisia teorioita siitä, mitä Suomessa otsikoidaan ja mitä ei.

[/quote]

Vai yksinäistä?? :) En varmaan lue ihan joka päivä suomalaisia lehtiä niin ei kaikki otsikot ei muistu mieleen.

Vierailija
67/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt.

[/quote]

Siis jos jokaisesta pelastustehtävästä (esim sitten lääkärintyössä, joka on arkipäivää) ei hehkuteta lehdissä, ei mistään pitäisi mainita? Oikeesti.
[/quote]
Oikeessssti. Shuhahtihan varmasti kunnolla? Tässä ei ollut kyse maininnasta vaan tästä älyttömästä hypetyksestä! Täällä helvetti kysellään sen pitserian nimeä, että voitte joukolla mennä syömään tai lähetellä kukkia miehelle joka ei niitä edes halua. Ei tässä nyt muuta voi takana olla kuin, että hyysärit saivat nyt tilaisuutensa ja se näkyy ja kuuluu.
[/quote]
Voi vitun vähä-älynen pässi, ai ei yritys halua mahdollisimman paljon asiakkaita??
Vittuako sinä lähdet sanelemaan, mitä joku haluaa ja mitä ei. Mä menisin kys. henkilön asiakkaaksi vaikka olis suomalainen/mongolialainen/aivan sama mikä.
Se olet SINÄ joka vetää kansallisuutta jatkuvasti peliin, muut ovat hehkuttaneet tekoa ja ihmistä.
Turpa kiinni idiootti.
[/quote]
Räkä roiskuu tänne asti kun vihervasurihyysäri saa orkkuja. :D

Vierailija
68/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:18"]

Ei ne jarrutkaan välttämättä aina pidä. Minä lukitsin aina bussissa vaunut mutta silti kerran vaunut lähtivät keikkaamaan enkä meinannut saada pidettyä työntöaisasta kiinni. Onneksi otteeni kuitenkin piti. Pidin aina tiukasti kiinni toisella kädellä bussin tangosta ja toisella vaunujen aisasta. Jos en olidi pitänyt, vaunut olisivat silloin kaatuneet. Ilta-Sanomien uutiseen jo kommentoinkin: kannattaa hankkia sellainen hihna vaunuihin. Hihnan lenkki pujotetaan käteen ja toinen pää vaunujen työntöaisaan. Niitä ei tainnut olla vielä silloin kun lapseni oli vauva.

[/quote]

Miten tän hihnan kanssa toimitaan, kun ollaan esim. syömässä kahvilassa? Ai niin, mutta kunnon äitihän närppii vaan toisella kädellä ruokansa ja on toisesta kädestä kiinni työntöaisassa. Tai seisoo hihna ranteessa sen aikaa, kun vauva nukkuu päiväunia vaunuissa. Saako istua ja lukea, vai pitääkö vauvaa myös katsoa tiukasti koko parituntisen päiväunisessioin ajan?

Kaikenlaista olen kyllä kuullut, mutta että itsensä pitäisi vielä köyttää lastenrattaisiin kiinni 24/7 hätävarjelun liioittelemiseksi. Onneksi ei ollut moisia hihnoja kun omat lapset olivat pieniä ja hengissä selvitiin busseista ja laitureista.

Vierailija
69/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:39"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:38"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Jos persu olisi lapsen pelastanut niin ei olisi otsikoitu. [/quote] Nyt panet persu sen koneesi kiinni ja pohdit välillä jotain muutakin kun noita mamu- ja persujuttuja. Elämää on muuallakin. Mene vaikka ulos ja totea, että ruoho on vihreää ja puissa ainakin pienet lehdet. [/quote] Ennen tässäkin olisi puhuttu, että mies pelasti lapsen. Ihan ilman mitään mamu tai persuviittauksia. Nykyään on niin  voimakas asetelma maahamuuttajat VS jotkut muut, on pakko korostaa etnisyyttä sekä hyvässä että pahassa.  Olisi kiva palata entiseen neutraalimpaan keskustelukulttuuriin. Silloinkin oli mamuja mutta ei persuja. Keskustelu olisi rakentavampaa ja voisi keskustella asioista eikä pelkästään etnisyydestä. [/quote] Herättääkö maahanmuutto sinulla ahdistusta? Onko sinulla patoutumia? Haluatko keskustella niistä?

[/quote]

Ei ole patoutumia, mutta puhun mielelläni maahanmuutosta. Mutta tässä tyyppi pelasti lapsen, niin ei siihen tarvitse sekoittaa maahanmuuttoa. Vauva tippui veteen ja keskustelu käydään maahanmuutosta. Onhan se vähän hullua. Eli haluaisin keskustella joskus asioista ilman että niihin kaikkiin sekoitetaan maahanmuuttokeskustelu. sitten keskustelen mielelläni maahanmuutosta erikseen ilman, että niihin sekoitataan pyhäviha ellei puhuta isissestä.

Vierailija
70/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea mies ja kaiken hehkutuksen ansainnut.

Vierailija
71/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:39"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:38"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Jos persu olisi lapsen pelastanut niin ei olisi otsikoitu. [/quote] Nyt panet persu sen koneesi kiinni ja pohdit välillä jotain muutakin kun noita mamu- ja persujuttuja. Elämää on muuallakin. Mene vaikka ulos ja totea, että ruoho on vihreää ja puissa ainakin pienet lehdet. [/quote] Ennen tässäkin olisi puhuttu, että mies pelasti lapsen. Ihan ilman mitään mamu tai persuviittauksia. Nykyään on niin  voimakas asetelma maahamuuttajat VS jotkut muut, on pakko korostaa etnisyyttä sekä hyvässä että pahassa.  Olisi kiva palata entiseen neutraalimpaan keskustelukulttuuriin. Silloinkin oli mamuja mutta ei persuja. Keskustelu olisi rakentavampaa ja voisi keskustella asioista eikä pelkästään etnisyydestä. [/quote] Herättääkö maahanmuutto sinulla ahdistusta? Onko sinulla patoutumia? Haluatko keskustella niistä?

[/quote]

Ei ole patoutumia, mutta puhun mielelläni maahanmuutosta. Mutta tässä tyyppi pelasti lapsen, niin ei siihen tarvitse sekoittaa maahanmuuttoa. Vauva tippui veteen ja keskustelu käydään maahanmuutosta. Onhan se vähän hullua. Eli haluaisin keskustella joskus asioista ilman että niihin kaikkiin sekoitetaan maahanmuuttokeskustelu. sitten keskustelen mielelläni maahanmuutosta erikseen ilman, että niihin sekoitataan pyhäviha ellei puhuta isissestä.

[/quote]

Maahanmuuttajissa on eroja, se on tärkeä muistaa.

Vierailija
72/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:18"]

Ei ne jarrutkaan välttämättä aina pidä. Minä lukitsin aina bussissa vaunut mutta silti kerran vaunut lähtivät keikkaamaan enkä meinannut saada pidettyä työntöaisasta kiinni. Onneksi otteeni kuitenkin piti. Pidin aina tiukasti kiinni toisella kädellä bussin tangosta ja toisella vaunujen aisasta. Jos en olidi pitänyt, vaunut olisivat silloin kaatuneet. Ilta-Sanomien uutiseen jo kommentoinkin: kannattaa hankkia sellainen hihna vaunuihin. Hihnan lenkki pujotetaan käteen ja toinen pää vaunujen työntöaisaan. Niitä ei tainnut olla vielä silloin kun lapseni oli vauva.

[/quote]

Miten tän hihnan kanssa toimitaan, kun ollaan esim. syömässä kahvilassa? Ai niin, mutta kunnon äitihän närppii vaan toisella kädellä ruokansa ja on toisesta kädestä kiinni työntöaisassa. Tai seisoo hihna ranteessa sen aikaa, kun vauva nukkuu päiväunia vaunuissa. Saako istua ja lukea, vai pitääkö vauvaa myös katsoa tiukasti koko parituntisen päiväunisessioin ajan?

Kaikenlaista olen kyllä kuullut, mutta että itsensä pitäisi vielä köyttää lastenrattaisiin kiinni 24/7 hätävarjelun liioittelemiseksi. Onneksi ei ollut moisia hihnoja kun omat lapset olivat pieniä ja hengissä selvitiin busseista ja laitureista.

[/quote]

No joissakin maissa se on vakiovaruste vaunuissa. Esim.vuoristomaissa. Olen nähnyt kuinka vaunut lähtivät bussissa liikkeelle ja pysäkillä ulos asti. Lapsi onneksi oli penkillä. Äiti ryntäsi kiukkuisena keräämään rattaat ja levinneet pysäkiltä takaisin kyytiin. Luultavasti bussikuski sai valituksen vaikka ajoi ihan normaalisti. Näytti ettei rattaissa ollut jarruja.

Vierailija
73/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:49"]

[/quote]

[/quote]

Kukahan siitä maahanmuutosta jaksaa jauhaa tässä yhteydessä eniten? Nih...

Vierailija
74/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maahanmuutto ja varsinkin islam ja muslimit ovat joillekin niin suurta ahdistusta aiheuttava asia? Suututtaako, kun kerrankin mediassa kerrotaan jotain myönteistä jostain muslimista?

Kyseistä henkilöä ja hänen uskonnollisia ajatuksiaan tuntematta voin kuitenkin arvailla, että muslimina hän arvostaisi varmasti sitä, jos ihmiset muistaisivat tässä tilanteessa kiittää erityisesti myös Jumalaa, koska hän teki vain sen, mihin Jumala antoi hänelle mahdollisuuden: se, että hän oli siinä paikassa vaimonsa kanssa oikealla hetkellä, että hänen vaimonsa näki tilanteen ja että mies osasi uida ja pysyä pinnalla (ilmeisesti kuitenkaan ihan matalaa ei ollut siinä kohdassa ja mistä sen tietää, jos ei tunne paikkaa?). Kaikki eivät osaa uida ja uskalla ottaa riskiä. On hyvä kiittää myös ihmisiä auttamisesta, mutta perimmäinen auttaja islamin mukaan on Jumala, joka tekee kaiken mahdolliseksi. Ei ole muuta mahtia ja voimaa paitsi Allahin kanssa. Kun ihminen tekee jotain hyvää Allahin takia, niin Allah palkitsee siitä. Kun muslimit haluavat kiittää toisiaan erityisellä tavalla, he sanovat, että "Jumala sinut palkitkoon". Suurempaa kiitosta ei voi antaa.

Muslimi

Vierailija
75/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt.

[/quote]

Siis jos jokaisesta pelastustehtävästä (esim sitten lääkärintyössä, joka on arkipäivää) ei hehkuteta lehdissä, ei mistään pitäisi mainita? Oikeesti.
[/quote]
Oikeessssti. Shuhahtihan varmasti kunnolla? Tässä ei ollut kyse maininnasta vaan tästä älyttömästä hypetyksestä! Täällä helvetti kysellään sen pitserian nimeä, että voitte joukolla mennä syömään tai lähetellä kukkia miehelle joka ei niitä edes halua. Ei tässä nyt muuta voi takana olla kuin, että hyysärit saivat nyt tilaisuutensa ja se näkyy ja kuuluu.
[/quote]
Voi vitun vähä-älynen pässi, ai ei yritys halua mahdollisimman paljon asiakkaita??
Vittuako sinä lähdet sanelemaan, mitä joku haluaa ja mitä ei. Mä menisin kys. henkilön asiakkaaksi vaikka olis suomalainen/mongolialainen/aivan sama mikä.
Se olet SINÄ joka vetää kansallisuutta jatkuvasti peliin, muut ovat hehkuttaneet tekoa ja ihmistä.
Turpa kiinni idiootti.
[/quote]
No sinä vajakki varmasti selvität sitten kaikkien niiden suomalaistenkin hengenpelastajien (jotka pelastavat lapsia päivittäin merestä) mahdolliset ravintolat ja menet levittämään sitä (jo valmiiksi ihraista) persettäsi niihin jokaiseen? Eiks niin? Haluaa nekin asiakkaita.

Vierailija
76/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mamu tai ei, tämän tyyppiset ihmiset ansaitsevat elämäänsä vain hyviä asioita. Kuten sitä että liiketoiminta menestyy.

Samaa ei voi sanoa näistä jotka kylvää niinkin kypsää tekstiä kuin vihervasuri/hyysäri. 

Vierailija
77/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt. [/quote] Siis jos jokaisesta pelastustehtävästä (esim sitten lääkärintyössä, joka on arkipäivää) ei hehkuteta lehdissä, ei mistään pitäisi mainita? Oikeesti. [/quote] Oikeessssti. Shuhahtihan varmasti kunnolla? Tässä ei ollut kyse maininnasta vaan tästä älyttömästä hypetyksestä! Täällä helvetti kysellään sen pitserian nimeä, että voitte joukolla mennä syömään tai lähetellä kukkia miehelle joka ei niitä edes halua. Ei tässä nyt muuta voi takana olla kuin, että hyysärit saivat nyt tilaisuutensa ja se näkyy ja kuuluu. [/quote] Voi vitun vähä-älynen pässi, ai ei yritys halua mahdollisimman paljon asiakkaita?? Vittuako sinä lähdet sanelemaan, mitä joku haluaa ja mitä ei. Mä menisin kys. henkilön asiakkaaksi vaikka olis suomalainen/mongolialainen/aivan sama mikä. Se olet SINÄ joka vetää kansallisuutta jatkuvasti peliin, muut ovat hehkuttaneet tekoa ja ihmistä. Turpa kiinni idiootti. [/quote] No sinä vajakki varmasti selvität sitten kaikkien niiden suomalaistenkin hengenpelastajien (jotka pelastavat lapsia päivittäin merestä) mahdolliset ravintolat ja menet levittämään sitä (jo valmiiksi ihraista) persettäsi niihin jokaiseen? Eiks niin? Haluaa nekin asiakkaita.

[/quote]

Oisko tässä nyt se ero kuitenkin, että näillä pelastajila kuten sillä teinipojalla ei ollut ravintolaa. Sai hänkin kunniamainintaa ja ihmisiltä kukkia jne. 

Hakisit hoitoa, tuo sun teksti on oikeasti niin surullista. 

Vierailija
78/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:10"]

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suomalaiset hoitavat sen sankarimaineensa kuuluttamisen itse. Facebookissa on kiertänyt niin paljon viestejä: "Tein päivän hyvän teon. Pelastin mummon/vauvan/koiran...". Tässä tapauksessa vanhemmat toivat tapauksen julkisuuteen.

Vierailija
79/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on perustettu -95. 

Vierailija
80/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:18"]

[/quote]

[/quote]

Hei kerroin vain että sellaisia hihnoja on. Älä hermostu. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme