Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisen vauvan merestä sukeltaneen sankarimiehen pizzeria

Vierailija
21.05.2015 |

Missä kaivopuiston lähellä on tämän sankarin pizzeria? Tekisin siitä vakipaikkani ihan kiitollisuudesta nopeasta toiminnasta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1432133954430.html

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"]

Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä.

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä. 

[/quote]

Jos persu olisi lapsen pelastanut niin ei olisi otsikoitu.

Vierailija
22/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chisty sai lapsen ylös vedestä. Kun hän nosti vauvaa, se itki. 

– Olin helpottunut. Siitä tiesin, että lapsi on vielä kunnossa. Vauva oli kuitenkin ehtinyt olla veden alla kymmenisen sekuntia. 

Paikalle lähti ensihoitoyksikkö, joka tarkisti potilaan tilan ja toimitti jatkohoitoon. Tässä vaiheessa potilas oli jo tajuissaan, Hakala kertoi IS:lle. 

Pelastaja lähti paikalta sen jälkeen, kun kuuli ambulanssin olevan tulossa. Hänen vaatteensa olivat märät ja hän hytisi paitsi kylmästä, myös jännityksestä. 

– Tärisin holtittomasti. Omistamani pizzeria sijaitsee vain viiden minuutin kävelymatkan päässä, joten menin sinne lämmittelemään ja vaihtamaan vaatteet. 

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1432133954430.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:38"]

Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä.

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä. 

[/quote]

[/quote]

Nyt panet persu sen koneesi kiinni ja pohdit välillä jotain muutakin kun noita mamu- ja persujuttuja. Elämää on muuallakin. Mene vaikka ulos ja totea, että ruoho on vihreää ja puissa ainakin pienet lehdet.

Vierailija
24/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti olisi. Itselle heräsi myös kysymys, miksi vanhempi/vanhemmat ei yrittäneet pelastaa lastaan.

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

[/quote]

[/quote]

Vierailija
25/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:40"]

No varmasti olisi. Itselle heräsi myös kysymys, miksi vanhempi/vanhemmat ei yrittäneet pelastaa lastaan.

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos eivät ehtineet reagoida ennenkuin mies hyppäsi veteen heti vaunujen tippuessa? Turha sinne veteen on kaikkien hypätä, silloin ei kukaan löydä mitään.

Vierailija
26/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"]

[/quote]

Täysin selvästi.

Hieno teko mieheltä, mutta mamutuksella ratsastaminen tekee tästä kuvottavan tapauksen.
[/quote]
Vau.. Olette aivan sekaisin. Siis häiriintyneitä.
Tässä ketjussa kukaan ei ole puhunut mamutuksesta.
Pistää miettimään, miten paha mielenterveysongelma pitää olla jos ei iloitse vauvan pelastumisesta.
Mies on sankari. Hävetkää.

Vierailija
27/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

[/quote]

[/quote]

Nyt panet persu sen koneesi kiinni ja pohdit välillä jotain muutakin kun noita mamu- ja persujuttuja. Elämää on muuallakin. Mene vaikka ulos ja totea, että ruoho on vihreää ja puissa ainakin pienet lehdet.

[/quote]

Täällä Sveitsin rajalla on oikein isot lehdet puissa, mutta aika sateista on ollut. Koettakaa kuplassa eläjät hypettää muutakin kuin mamuja, on niin läpinäkyvää.

Vierailija
28/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"]

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

[/quote]
Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt.

Vierailija
29/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen missä oli vauvan vanhemmat?! Miksei nykyvanhemmat sitten enää yhtään vahdi lapsiaan? Miksi ne jättää ne ihan muiden vahdittaviksi? Et pitää jonkun bangladeshista asti tulla tänne opettamaan suomalaisvanhemmille, että lapsia pitää vahtia.

Vierailija
30/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt.

[/quote]

Siis jos jokaisesta pelastustehtävästä (esim sitten lääkärintyössä, joka on arkipäivää) ei hehkuteta lehdissä, ei mistään pitäisi mainita? Oikeesti.

Vierailija
31/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"]

[/quote]

Täysin selvästi.

Hieno teko mieheltä, mutta mamutuksella ratsastaminen tekee tästä kuvottavan tapauksen.
[/quote]
Vau.. Olette aivan sekaisin. Siis häiriintyneitä.
Tässä ketjussa kukaan ei ole puhunut mamutuksesta.
Pistää miettimään, miten paha mielenterveysongelma pitää olla jos ei iloitse vauvan pelastumisesta.
Mies on sankari. Hävetkää.
[/quote]
Mitä sä siellä iniset. Häpeä itse. Kukaan ei ole muuta väittänytkään etteikö olisi hieno mies ja hienosti tehty! Kenellähän se tässä on mielenterveysongelmia? Melkoista luetunymmärtämisen vaikeutta ainakin.

Vierailija
32/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:45"]

Ihmettelen missä oli vauvan vanhemmat?! Miksei nykyvanhemmat sitten enää yhtään vahdi lapsiaan? Miksi ne jättää ne ihan muiden vahdittaviksi? Et pitää jonkun bangladeshista asti tulla tänne opettamaan suomalaisvanhemmille, että lapsia pitää vahtia.

[/quote]

Istahdimme penkeille suositun kahvilan eteen ja muistan kiinnittäneeni huomiota pariskuntaan, joka istui meistä noin viiden metrin päässä. Heillä oli vauva vaunuissa, Chisty kertoo Iltalehdelle.

Lapsen vanhempien huomio oli herpaantunut aggressiivisten lokkien takia, eivätkä he huomanneet tuulen tarranneen vaunuihin, jotka lähtivät vierimään kohti merta lapsi mukanaan.

- Olin selin pariskuntaan, joten en nähnyt tarkalleen mitä tapahtui. Vaimoni sen sijaan oli kasvot heihin päin, joten hän huomasi kohti merta vierivät vaunut.

Hän huusi säikähtäneenä ja minä käännyin katsomaan. En miettinyt sekuntiakaan, vaan hyppäsin vaunujen perässä mereen. Vain muutama sekunti sen jälkeen myös vauvan äiti näki tapahtuman ja hyppäsi perässäni, Chisty kertoo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052119727712_uu.shtml

Vierailija
33/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chistyllä oli onnea, sillä hän hyppäsi vaunujen sille puolelle, jossa lapsi oli.

-Näin kuinka lapsi alkoi vajota syvemmälle mustaan veteen, mutta onnistuin tarttumaan häneen. Se oli kahdesta sekunnista kiinni, muuten tilanteesta olisi tullut täydellinen katastrofi.

Vierailija
34/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti ryhtyi selvittämään, onko kuvatun kaltainen uhkatilanne todella tapahtunut.

- Jotain ainakin tapahtui, tapahtumapaikan vieressä sijaitsevan Cafe Caruselin kokki Jari Hiltunen toteaa.

Hän oli aloittelemassa iltavuoroaan tiistaina, kun ravintolaan ilmestyivät litimärissä vaatteissa nainen ja pikkuvauva, oletettavasti äiti hänen lapsensa.

- He tulivat sisään lämmittelemään. Joku toinen henkilö tuli kysymään, voisiko saada jotain lämmikettä, ja vein heille viltin, Hiltunen kertaa.

- Nainen ja vauva olivat molemmat ihan hiljaa. Varmaan he olivat aika shokissa.

Itse onnettomuutta hän ei nähnyt, kuten ei kukaan muukaan Caruselin työntekijöistä. Tapaturma ei ilmeisesti sattunut ainakaan kahvilan terassin edustalla.

- Veikkaan, että se tapahtui venelaiturin puolella tai rantatiellä, Hiltunen arvioi.

Rantatien vieressä sijaitsevan jäätelökioskin työntekijöistä yksi oli työvuorossa arvioituun tapahtuma-aikaan, mutta hänkin oli vain kuullut onnettomuudesta eikä nähnyt sitä.

Hiltunen seurasi kylmettyneen parivaljakon vointia, kunnes ambulanssi haki heidät pois paikalta.

- Toivottavasti he löytävät sen pelastajan, hän pohtii.

Helsingin pelastuslaitoksen viestintäpäällikköTaisto Hakala vahvistaa Iltalehdelle, että kuvatun kaltainen ensihoitotehtävä on tapahtunut tiistaina Kaivopuistossa. Pelastusyksikköä ei tarvinnut lähettää paikalle, sillä hätäkeskus sai tiedon siitä, että sivullisen pelastajan oli onnistunut nostaa veden varaan joutunut vauva.

- Lapsi vietiin jatkohoitoon sairaalaan. Elottomuutta ei ole ollut, mutta ennusteesta on hirveän vaikea sanoa mitään, sillä hän on voinut hengittää vettä, Hakala kertoo.

- Vaikuttaa siltä, että säikähdyksellä selvittiin, mutta vasta jatkotutkimuksissa selviää, miten potilas toipuu.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052019725645_uu.shtml

Vierailija
35/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt.

[/quote]

Siis jos jokaisesta pelastustehtävästä (esim sitten lääkärintyössä, joka on arkipäivää) ei hehkuteta lehdissä, ei mistään pitäisi mainita? Oikeesti.
[/quote]
Oikeessssti. Shuhahtihan varmasti kunnolla? Tässä ei ollut kyse maininnasta vaan tästä älyttömästä hypetyksestä! Täällä helvetti kysellään sen pitserian nimeä, että voitte joukolla mennä syömään tai lähetellä kukkia miehelle joka ei niitä edes halua. Ei tässä nyt muuta voi takana olla kuin, että hyysärit saivat nyt tilaisuutensa ja se näkyy ja kuuluu.

Vierailija
36/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:45"]

[/quote]

Istahdimme penkeille suositun kahvilan eteen ja muistan kiinnittäneeni huomiota pariskuntaan, joka istui meistä noin viiden metrin päässä. Heillä oli vauva vaunuissa, Chisty kertoo Iltalehdelle.

Lapsen vanhempien huomio oli herpaantunut aggressiivisten lokkien takia, eivätkä he huomanneet tuulen tarranneen vaunuihin, jotka lähtivät vierimään kohti merta lapsi mukanaan.

- Olin selin pariskuntaan, joten en nähnyt tarkalleen mitä tapahtui. Vaimoni sen sijaan oli kasvot heihin päin, joten hän huomasi kohti merta vierivät vaunut.

Hän huusi säikähtäneenä ja minä käännyin katsomaan. En miettinyt sekuntiakaan, vaan hyppäsin vaunujen perässä mereen. Vain muutama sekunti sen jälkeen myös vauvan äiti näki tapahtuman ja hyppäsi perässäni, Chisty kertoo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015052119727712_uu.shtml

[/quote]

Ei saa herpaantua. Pikkulasten molempien vanhempien huomio ei saa herpaantua yhtä aikaa.

Vierailija
37/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Ai olisi? Joo-o.  

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Täällä Sveitsin rajalla on oikein isot lehdet puissa, mutta aika sateista on ollut. Koettakaa kuplassa eläjät hypettää muutakin kuin mamuja, on niin läpinäkyvää.

[/quote]

Ihan sama missä asut, nyt hankkimaan jotain elämää. Elät itse kuplassa, erityisen paksu se kupla näyttää olevan, kun Sveitsin rajalla asti pitää uhriuttaa Suomen persuja. Hengenpelastajaa saa hypettää, paitsi ei näköjään persujen mielestä siinä tapauksessa, että hengenpelastaja on mamu. Silloin pitää olla hiljaa, ettei uutisointi vaikuta mamutukselta.

Vierailija
38/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt. [/quote] Siis jos jokaisesta pelastustehtävästä (esim sitten lääkärintyössä, joka on arkipäivää) ei hehkuteta lehdissä, ei mistään pitäisi mainita? Oikeesti. [/quote] Oikeessssti. Shuhahtihan varmasti kunnolla? Tässä ei ollut kyse maininnasta vaan tästä älyttömästä hypetyksestä! Täällä helvetti kysellään sen pitserian nimeä, että voitte joukolla mennä syömään tai lähetellä kukkia miehelle joka ei niitä edes halua. Ei tässä nyt muuta voi takana olla kuin, että hyysärit saivat nyt tilaisuutensa ja se näkyy ja kuuluu.

[/quote]

Sua ei ahdistaisi yhtään, jos hengenpelastaja olisikin suomalaistaustainen ravintoloitsija. Hehkuttaisit itsekin, miten menet hänen ravintolaansa syömään.

Vierailija
39/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan uskomattomalta etteivät kaksi vanhempaa ole pystyneet pitämään huolta siitä etteivät vaunut lähde syöksymään mereen! Tiedän kyseisen kahvilan enkä tajua ollenkaan. Normaali huolehtiva vanhempi kyllä pitää silmänsä vaunuissa meren rannassa, lukittuina ja jopa kiinni niistä. Oliko näillä sitten jotain tärkeämpää tekemistä, mene ja tiedä. Todella huolimatonta touhua. Toivottavasti palkitsevat pelastajan kunnolla, sietää kyllä jos arvostavat lapsen hengen pelastamista.

Olen itse usein nähnyt miten huolimattomasti ihmiset jättelevät vaunuja vahtimatta, eräänkin kerran Helsingissä äiti oli vaunujen kanssa vilkkaan kadun varrella, puhui puhelimeen selkä vaunuihin, yks kaks vaunut vierivät tielle ja bussi tuli vastaan..olin itse liian kaukana mitään tehdäkseni mutta huusin, siellä myös sattui ohikulkeva ulkomaalainen (siis joku inhottu mamu) näkemään tilanteen ja juoksi ja ehti juuri napata vaunut bussin edestä! No äitiä ei paljon hetkauttanut, nakkeli niskojaan ja poistui, ei edes kiitosta tullut. Typerää huolimattomuutta, ei siis mikään vahinko edes.

Vierailija
40/132 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:44"] [quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:30"] Mä ihmettelen tätä hehkutusta? Jokainen (normaalijärjellä varustettu) hyppää perään jos tuollaisen tilanteen näkee. Taitaa olla vaan jotain vihervassareiden hypetystä. [/quote] Ai olisi? Joo-o.   Oikeasti mä en näe MITÄÄN pahaa siinä että hyvistä teoista hehkutetaan, tää maa on tarpeeksi negatiivinen muutenkin. Jos joku tekee hyvän teon, siitä pitää ehdottomasti kehua eikä vähätellä.  [/quote] Joka päivä esim lääkärit pelastavat henkiä. Kuka heitä hypettää ip-lehdissä tai keskustelupalstoilla? Ei kukaan. Ja hieno teko mieheltä tottakai mutta en silti ymmärrä! Ei mies itsekkään halunnut teosta palkintoja. Nyt kaikki av-mammat lähettämässä kukkia ja suklaata ja tekemässä joukkoretkeä pitseriaan. :D Jättäkää mies rauhaan. Hän teki sen minkä jokainen olisi tehnyt. [/quote] Siis jos jokaisesta pelastustehtävästä (esim sitten lääkärintyössä, joka on arkipäivää) ei hehkuteta lehdissä, ei mistään pitäisi mainita? Oikeesti. [/quote] Oikeessssti. Shuhahtihan varmasti kunnolla? Tässä ei ollut kyse maininnasta vaan tästä älyttömästä hypetyksestä! Täällä helvetti kysellään sen pitserian nimeä, että voitte joukolla mennä syömään tai lähetellä kukkia miehelle joka ei niitä edes halua. Ei tässä nyt muuta voi takana olla kuin, että hyysärit saivat nyt tilaisuutensa ja se näkyy ja kuuluu.

[/quote]

Minkä ihmeen takia tää korventaa sua niin hirveästi, että pitää ryhtyä asiattomaksi? Eikö tästä voi keskustella ihan asiallisesti ilman keskustelukumppanin mollaamista? Ilmeisesti menee nyt jotenkin tunteisiin. 

Miksei pizzeriaan saisi mennä syömään, onpa ihan kauheaa että mies saa mahdollisia lisätuloja, vaikkei sitä pyytänytkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan