Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VELIPUOLI tuhoaa elämäni!

Vierailija
20.05.2015 |

Velipuoleni on 16v, ja itse olen myös 16v, eli -99. Velipuoli sabotoi kaiken mitä yritän tehdä! Ihan sama olenko poikaystävän kanssa, vai kuuntelenko musiikkia, aina kertoo kaikkea paskaa minusta äidille ja isäpuolelle. Kerron muutaman esimerkin:

Olin poikaystäväni luona yökylässä ja hänen vanhempansa ei olleet kotona. Velipuoli sai tietää tästä ja JOSTAIN SYYSTÄ väitti äidille ja isäpuolelle että ollaan oikeasti kännäämässä ja haistelemassa maaleja jossain hevonkuusessa?! Siis wtf. Oltiin oikeasti siihen aikaan katsomassa yhdessä leffaa.

Toinen kerta oli kun olin kipeä ja poikaystävä tuli pikaseen käymään: Velipuoli oli soittanut äidille että lintsaan ja nyt RIEHUN poikaystävän kanssa?!! Minulla oli 38.5 astetta kuumetta! Ei tehnyt mieli riehua.

Niin ja siis nämä oli vaan muutamia esimerkkejä. Minua syytetään kaikesta mahdollisesta, jopa tavaroiden varastamisesta!! Velipuoli myös salaa porukoilta aina sanoo asioita esim. "Vitun läski lopeta syöminen", vaikka tietää että minulla on ollut anoreksia. Myös kuuleen huorittelua ja syytöksiä kaikesta. Mitä minä teen?? En voi muuttaa kotoa ennen kuin ensisyksynä, kun saan tietää mihin kouluun pääsen..AUTTAKAA!

ÄITI JA ISÄPUOLI EI USKO MINUA. En oikeasti enää tiedä mitä tehdä.

N16

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:47"]Sano äitilles että muutat lastenkotiin jos sitä apinaa ei saada kuriin.
[/quote]

Muutan kuitenkin syksyllä kunhan tiedän opiskelupaikan varmaksi.
-Ap

Vierailija
22/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy paneen isäpuolta niin se laittaa pojan kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois kotoa? Videokuvaa (laita kännykkä piiloon kuvaamaan) kun veli tulee haukkumaan sinua syyttä? On vanhempasikin vähän hölmöjä, jos uskovat kaiken, mitä poika keksii väittää. Tärkeintä ettet itse alennu samalle tasolle alkamalla haukkumaan takaisin kun hän puhuu rumasti, vaan sano tiukasti ja tyynen rauhallisesti, että "sinulla ei ole oikeutta puhua minulle noin, eikä minun tarvitse kuunnella tuollaista, lähden nyt tästä tilanteesta pois."

Vierailija
24/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äiti taitaa olla myös tässä iso ongelma. Miten äitisi voi hyväksyä huorittelusi vai huoritellaanko häntäkin? Eikä hetkauta, vaikka uhkaat lähteä. No, olisiko sinulla mitään paikkaa mihin voisit oikeasti lähteä, ei meinaan huonompi vaihtoehto sekään tuossa tilanteessa. 

Vierailija
25/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:53"]Muuta pois kotoa? Videokuvaa (laita kännykkä piiloon kuvaamaan) kun veli tulee haukkumaan sinua syyttä? On vanhempasikin vähän hölmöjä, jos uskovat kaiken, mitä poika keksii väittää. Tärkeintä ettet itse alennu samalle tasolle alkamalla haukkumaan takaisin kun hän puhuu rumasti, vaan sano tiukasti ja tyynen rauhallisesti, että "sinulla ei ole oikeutta puhua minulle noin, eikä minun tarvitse kuunnella tuollaista, lähden nyt tästä tilanteesta pois."
[/quote]

Olen oikeastaan huolissaan veljen tyttöystävästä. Veli osaa olla tosi äkkipikainen ja kontrolloiva.
-Ap

Vierailija
26/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:55"]Sun äiti taitaa olla myös tässä iso ongelma. Miten äitisi voi hyväksyä huorittelusi vai huoritellaanko häntäkin? Eikä hetkauta, vaikka uhkaat lähteä. No, olisiko sinulla mitään paikkaa mihin voisit oikeasti lähteä, ei meinaan huonompi vaihtoehto sekään tuossa tilanteessa. 
[/quote]

No kai minä voin poikaystävän luona olla... Olen kuulemma sinne aina tervetullut.
-Ap

Vierailija
27/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:58"]Keskustele äitisi kanssa ja sano että velipuolesi on kyrpä. Jos ei auta niin tapa se.
[/quote]

En taida tappaa.
-Ap

Vierailija
28/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:35"]Juttele kahden kesken äitisi kanssa. Kyllä se sinua uskoo enemmän kuin poikapuoltaan. Kerro, että sulla on keinot lopussa, kun velipuoli mustamaalaa sua. Kysy, mitä äiti tekisi, jos olisi sinun asemassasi.   [/quote] Ei usko. Koetettu on. Kun isäpuoli ja velipuoli muutti tänne, on minun ollut turha avata suutani. Kaikki sanomani on turhaa. -Ap

[/quote]

Hei, älä nyt lannistu. Se oli silloin se, äitisi tulkitsi kaikki valituksesi kateudeksi ja mustasukkaisuudelsi. Jos tuosta on jo kulunut aikaa, äitisi varmaan ei enää ole samalla lailla puolustuskannalla kuin silloin. En sano, että äitisi asenne oli oikein, mutta uusperheen alkuvaiheessa nainen helposti ylitulkitsee lastensa reaktiot ja haluaa hampaat irvessä uskoa, että mitään ei ole vialla (eli ei ota negatiivisia kokemuksia tosissaan).

Vaikka sinusta kuinka tuntuisi siltä, että velipuoli on narsisti, niin et sinä oikeasti sellaista pysty diagnosoimaan. Älä edes yritä. Velipuoli valehtelee, mutta et sinä tiedä syytä miksi.

Sinuna en myöskään uhkailisi tai vaatisi isäpuolen ja velipuolen poismuuttoa, vaikka sinusta varmaan se olisikin hyvä ratkaisu. Äitisi haluaa pitää uudesta parisuhteestaan kiinni, joten jos alat oikoseltaan sellaista vaatia, hän ajautuu taas heti puolustuskannalle ja sulkee korvansa. KYSY äidiltä, mitä pitäisi tehdä, koska olet ahdistunut. Se todennäköisesti toimii paljon paremmin kuin velipuolen haukkuminen narsistiksi ja poismuutolla uhkailu.

8 (19 ei ollut minun kommenttini, soisi ihmisten muistavan, että jos kommentoi toisen saamaa vastausta, pitää kirjoittaa "ohis" tai muuten ilmaista, ettei ole se, kenelle vastataan, koska menee tällaisessa anonyymissä ketjussa muuten täysin sekaisin se, kuka sanoo mitäkin!)

Vierailija
29/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:35"]Juttele kahden kesken äitisi kanssa. Kyllä se sinua uskoo enemmän kuin poikapuoltaan. Kerro, että sulla on keinot lopussa, kun velipuoli mustamaalaa sua. Kysy, mitä äiti tekisi, jos olisi sinun asemassasi.   [/quote] Ei usko. Koetettu on. Kun isäpuoli ja velipuoli muutti tänne, on minun ollut turha avata suutani. Kaikki sanomani on turhaa. -Ap

[/quote]

Hei, älä nyt lannistu. Se oli silloin se, äitisi tulkitsi kaikki valituksesi kateudeksi ja mustasukkaisuudelsi. Jos tuosta on jo kulunut aikaa, äitisi varmaan ei enää ole samalla lailla puolustuskannalla kuin silloin. En sano, että äitisi asenne oli oikein, mutta uusperheen alkuvaiheessa nainen helposti ylitulkitsee lastensa reaktiot ja haluaa hampaat irvessä uskoa, että mitään ei ole vialla (eli ei ota negatiivisia kokemuksia tosissaan).

Vaikka sinusta kuinka tuntuisi siltä, että velipuoli on narsisti, niin et sinä oikeasti sellaista pysty diagnosoimaan. Älä edes yritä. Velipuoli valehtelee, mutta et sinä tiedä syytä miksi.

Sinuna en myöskään uhkailisi tai vaatisi isäpuolen ja velipuolen poismuuttoa, vaikka sinusta varmaan se olisikin hyvä ratkaisu. Äitisi haluaa pitää uudesta parisuhteestaan kiinni, joten jos alat oikoseltaan sellaista vaatia, hän ajautuu taas heti puolustuskannalle ja sulkee korvansa. KYSY äidiltä, mitä pitäisi tehdä, koska olet ahdistunut. Se todennäköisesti toimii paljon paremmin kuin velipuolen haukkuminen narsistiksi ja poismuutolla uhkailu.

8 (19 ei ollut minun kommenttini, soisi ihmisten muistavan, että jos kommentoi toisen saamaa vastausta, pitää kirjoittaa "ohis" tai muuten ilmaista, ettei ole se, kenelle vastataan, koska menee tällaisessa anonyymissä ketjussa muuten täysin sekaisin se, kuka sanoo mitäkin!)
[/quote]

Olen puhunut ja sanonut, mutta ei minua kuunnella ollenkaan.
-Ap

Vierailija
30/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärränkö oikein, ettei kyseessä oikeastaan ole velipuoli siinä mielessä, että olisitte miltään osin verisukulaisia? Kaksi vierasta samanikäistä lasta laitettu saman katon alle ja se luuserimpi alkaa dissata toista, koska kokee sen olevan ainoa keino pärjätä jotenkin keskinäisessä vertailussa. 

Vierailija
31/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:53"]Muuta pois kotoa? Videokuvaa (laita kännykkä piiloon kuvaamaan) kun veli tulee haukkumaan sinua syyttä? On vanhempasikin vähän hölmöjä, jos uskovat kaiken, mitä poika keksii väittää. Tärkeintä ettet itse alennu samalle tasolle alkamalla haukkumaan takaisin kun hän puhuu rumasti, vaan sano tiukasti ja tyynen rauhallisesti, että "sinulla ei ole oikeutta puhua minulle noin, eikä minun tarvitse kuunnella tuollaista, lähden nyt tästä tilanteesta pois."
[/quote]

Olen oikeastaan huolissaan veljen tyttöystävästä. Veli osaa olla tosi äkkipikainen ja kontrolloiva.
-Ap
[/quote]

MITEN sillä törkyturvalla voi olla tyttöystävä?? Oletko hänen ystävänsä, pystyisitkö voittamaan hänet puolellesi niin, että hän takoisi järkeä pojan päähän? Tai vaihtoehtoisesti tao sinä sille tyttöystävälle järkeä, että tällä pojalla ei ole kaikki inkkarit kanootissa, lähde ennen kuin satutat itsesi.

Vierailija
32/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:10"]Ymmärränkö oikein, ettei kyseessä oikeastaan ole velipuoli siinä mielessä, että olisitte miltään osin verisukulaisia? Kaksi vierasta samanikäistä lasta laitettu saman katon alle ja se luuserimpi alkaa dissata toista, koska kokee sen olevan ainoa keino pärjätä jotenkin keskinäisessä vertailussa. 
[/quote]

Ei olla sukua. Onneksi.
-Ap

Vierailija
33/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:53"]Muuta pois kotoa? Videokuvaa (laita kännykkä piiloon kuvaamaan) kun veli tulee haukkumaan sinua syyttä? On vanhempasikin vähän hölmöjä, jos uskovat kaiken, mitä poika keksii väittää. Tärkeintä ettet itse alennu samalle tasolle alkamalla haukkumaan takaisin kun hän puhuu rumasti, vaan sano tiukasti ja tyynen rauhallisesti, että "sinulla ei ole oikeutta puhua minulle noin, eikä minun tarvitse kuunnella tuollaista, lähden nyt tästä tilanteesta pois."
[/quote]

-Ap
[/quote]

MITEN sillä törkyturvalla voi olla tyttöystävä?? Oletko hänen ystävänsä, pystyisitkö voittamaan hänet puolellesi niin, että hän takoisi järkeä pojan päähän? Tai vaihtoehtoisesti tao sinä sille tyttöystävälle järkeä, että tällä pojalla ei ole kaikki inkkarit kanootissa, lähde ennen kuin satutat itsesi.
[/quote]

En tunne tyttöystävää kunnolla. Enkä muutenkaan voi puuttua, velipuoli varmaan hakkaisi minut ja tuhoaisi elämääni vielä pahemmin.
-Ap

Vierailija
34/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ihminen :/ Huonoa karmaapahan kerää vaan. Tämänkaltaisilla ihmisillä tuskin koskaan tulee olemaan onnellista elämää. Vaikuttaa melko huonovointiselta henkisesti jo nyt. Ja pahemmaks menee todennäköisesti.

Vierailija
35/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:10"]Ymmärränkö oikein, ettei kyseessä oikeastaan ole velipuoli siinä mielessä, että olisitte miltään osin verisukulaisia? Kaksi vierasta samanikäistä lasta laitettu saman katon alle ja se luuserimpi alkaa dissata toista, koska kokee sen olevan ainoa keino pärjätä jotenkin keskinäisessä vertailussa.  [/quote] Ei olla sukua. Onneksi. -Ap

[/quote]

Paljonko viettää aikaa äidillään -> saat rauhaa vai onko vain teidän kodissa? Jos on vähän äitinsä kanssa, voi olla sinulle kateellinen myös äidistä.

Vierailija
36/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:10"]Ymmärränkö oikein, ettei kyseessä oikeastaan ole velipuoli siinä mielessä, että olisitte miltään osin verisukulaisia? Kaksi vierasta samanikäistä lasta laitettu saman katon alle ja se luuserimpi alkaa dissata toista, koska kokee sen olevan ainoa keino pärjätä jotenkin keskinäisessä vertailussa.  [/quote] Ei olla sukua. Onneksi. -Ap

[/quote]

Paljonko viettää aikaa äidillään -> saat rauhaa vai onko vain teidän kodissa? Jos on vähän äitinsä kanssa, voi olla sinulle kateellinen myös äidistä.
[/quote]

Vihaa äitiään. En tiedä miksi.
-Ap

Vierailija
37/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ikäinen äitisi ja isäpuolesi ovat? Onko isäpuoli paljon äitiäsi vanhempi vai ovatko he samanikäisiä? Niin onko äitisi siis myös velipuolesi äiti ja ollut siis isäpuolesi kanssa jo kauan?

Perhetilanteesi on ahdistava eikä näköjään mitään keskusteluyhteyttä ole kenelläkään olemassa.

Poismuuttaminen on paras vaihtoehto. Älä nyt kuitenkaan yksinäisyyden pelossa tai epävarmuuttasi mene nuorena naimisiin ja ala lapsia pykäämään tuon poikkiksen kanssa. Ehtii sitä myöhemminkin.

Vierailija
38/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:16"]Mikä ikäinen äitisi ja isäpuolesi ovat? Onko isäpuoli paljon äitiäsi vanhempi vai ovatko he samanikäisiä? Niin onko äitisi siis myös velipuolesi äiti ja ollut siis isäpuolesi kanssa jo kauan?

Perhetilanteesi on ahdistava eikä näköjään mitään keskusteluyhteyttä ole kenelläkään olemassa.

Poismuuttaminen on paras vaihtoehto. Älä nyt kuitenkaan yksinäisyyden pelossa tai epävarmuuttasi mene nuorena naimisiin ja ala lapsia pykäämään tuon poikkiksen kanssa. Ehtii sitä myöhemminkin.

[/quote]

En kyllä edes halua perhettä tai lapsia, että no problem. Mutta siis äiti on 42v ja isäpuoli on 43v. Ovat olleet 2 vuotta yhdessä. Tämä vuosi ollaan asuttu yhdessä.
-Ap

Vierailija
39/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:13"]Kamala ihminen :/ Huonoa karmaapahan kerää vaan. Tämänkaltaisilla ihmisillä tuskin koskaan tulee olemaan onnellista elämää. Vaikuttaa melko huonovointiselta henkisesti jo nyt. Ja pahemmaks menee todennäköisesti.
[/quote]

Niin..onneksi pääsen muuttamaan syksyllä pois.
-Ap

Vierailija
40/50 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuisin oikein maireaksi ja täydelliseksi. Tekisin kaikkea kivaa vanhemmille, siivoaisin ja järkkäisin kivoja yllätyksiä. Olisin oikein miellyttävä. Alkaisin puhua, että en ehkä malta muuttaa kotoa kun siellä on niin ihanaa!

Velipuolihan on sulle kateellinen, siitä on kyse.

Samalla kun olet täydellisen mairea ja ihana lapsi, seuraat ja taltioit kaiken mitä velipuoli tekee. Laitat sen koneelle vakoiluohjelman, selvität sen heikkoudet ja temput. Äänität sen uhkauksia yms. Järjestät sen ansaan. Puhut myös kuraattorille ja kerrot ettet halua asioita julkiseksi vielä tai veljelle vaikeuksia (muista puhua hänestä veljenäsi). Näin sinun kertomuksesi ovat olemassa tarvittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi