Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teille itkijöille sitten kelpaisi?

Vierailija
28.05.2015 |

Kauhea haloo ja itkuvirsi kun säästetään ja leikataan. Mistään ja keltään ei saisi ottaa. Pitäisi ottaa nilltä, jotka tämän nyt jo kustantavat. Olisi kiva kuulla pidemmällä tähtäimellä kantava ratkaisuehdotus esim. kokoomuksenvihaajilta.

Kerro miten tämä voi toimia:

Kaikille heikoimmille (eli muille paitsi Nallelle) pitäisi antaa lisää tukia. Mistään ei saa leikata (paitsi Nallelta) eikä tinkiä. Tukia pitää nostaa ja antaa opiskelijoille, työttömille, kouluttamattomille, sossun varaan jättäytyneille, kotiäideille, 20-vuotiaana eläkkeelle jättäyvyville yms. enemmän rahaa ja ymmärrystä. Lisäksi pitää saada lisää rahaa kaikkeen: varhaiskasvatukseen, vanhuksille, kouluihin, terapioihin, terveydenhuoltoon yms.  Kerro konkreettisesti MISTÄ se raha tulee sinne ehtymättömään kaivoon, josta sitä olisi kiva nostella ja heitellä kaikille halukkaille?

Onhan se kaunis ajatus, että annetaan kaikille rahaa lisää ja turvataan yksilöille mahdollisuus valita haluavatko vai eivätkö halua tehdä mitään. Jos haluaa jäädä 10 vuodeksi kotiäidiksi, onko oikein, että muut maksaa sen? Jos ei halua kuin oman alansa töitä, pitääkö muiden ymmärtää ja maksaa se? Jos ei halua kouluttautua, saako olla kouluttautumatta ja kaataa vastuun muille?

Jonkunhan sitä rahaa kuitenkin on tehtävä, kai kaikki sen tajuavat sentään. Onko reilua se, että toiset tekevät pitkää päivää ja tinkivät perheensä kanssa vietetystä ajasta, vapaa-ajastaan jne. luomalla uraa. Ja puolet kaikesta palkasta siirretään jo nyt muille. Lisää silti pitäisi saada heiltä, jotka nyt jo antavat omistaan suurimman siivun? Ettekö näe tässä mitään ongelmaa ja sitä mihin se jatkuva kinuaminen johtaa. Kyllästymiseen se päättyy ja sitten ei ole enää ketään keltä nyhtää rahaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:56"]Niin, itse olen tk-lääkäri ja olen jo nyt alkanut pohtia työnteon järkevyyttä. Palkasta napsahtaa niin iso osa veroina pois, että todella turhauttaa. Meillä on lääkärivajetta kun osa virkalääkäreistä on erikoistumassa ja nyt on ollut vaikea saada sijaisia. Jonot kasvaa ja päivystyksiin joudutaan käyttämään talon ulkopuolisia lääkäreitä jonkun verrankin. Itse olen sinkku ja päivystäisin ihan mielelläni kun ei ole painetta viettää perheenkeskistä aikaa. Mutta laskeskelin, että ei kannata. Verot nousevat tappiin ja työtunteja tulee hillitön määrä. Silti tilille ei juuri sen enempää napsahda kuin muutenkaan, toki hieman enemmän. Mutta veroprosentin nousun ja menetetyn vapaa-ajan myötä ei kannata. Hinnoittelen vapaa-aikani korkeammin.   Päivystäisin reilusti useammin jos verot eivät mitätöisi sitä rahallista hyötyä minkä menetetystä vapaa-ajastani saisin korvaukseksi. Jos veroja aina vain nostetaan, en aio päivystää senkään vertaa ylimääräistä kuin nyt. [/quote] Etkö tule palkallasi toimeen? Eikö elintasosi ole riittävän korkea? Mitä sinulta puuttuu? Kertoisitko tämän niin voisin surra kanssasi yhdessä ja ymmärtää tuskasi. T. Pätkätyöopettaja

[/quote]

Tulen kyllä toimeen, ei siitä kiikastakaan. Mutta nyt meilläkin päivystää kalliit vuokrafirmojen lääkärit kun omat ei enää halua ylitunteja ottaa nykyisten ylituntien päälle. Ja syy on juurikin tuo ettei menetetty vapaa-aika ja työstä verojen nousun jälkeen käteen jäävä palkka kohtaa. Ei ole todellakaan sen arvoista, että paiskii vuorokauden töitä yhtäsoittoa työviikon päätteeksi ja jatkaa siitä taas maanantaina uuden työviikon putkeen. Kirjaimellisesti ei maksa vaivaa. Ei kukaan mitään vapaaehtoistyötäkään halua tehdä oman jaksamisensa riskillä.

Kalleimman hinnan kuitenkin maksaa kaupunki kun joutuu palkkaamaan ylitunteihin vuokratyöläisiä. Samaten perheelliset joutuvat päivystämään ja se syö motivaatiota tk-työhön. Voisin mielelläni hoitaa perheellistenkin päivystyksistä siivun jos se olisi itselleni jollain tapaa myös kannattava diili.

Tämä vain esimerkkinä työn verotuksesta. Ei kovin motivoivaa tehdä sivutöitä tai ylitöitä jos nouseva veroprosentti kumoaa rahallisen hyödyn.

Vierailija
2/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:47"]

Kauhea haloo ja itkuvirsi kun säästetään ja leikataan. Mistään ja keltään ei saisi ottaa. Pitäisi ottaa nilltä, jotka tämän nyt jo kustantavat. Olisi kiva kuulla pidemmällä tähtäimellä kantava ratkaisuehdotus esim. kokoomuksenvihaajilta.

[/quote]

Osa päätöksistä on ihan hyviä, mutta nyt leikkaukset iskevät isoon osaan tavallisia kaduntallaajia. Ja heidän ostovoimaa vähennetään jatkuvasti. Tämä aiheutta sen, että rahaa liikkuu vähemmän ja moni yrittäjä laittanee pian lapun luukulle, kun ihmisillä ei yksinkertaisesti ole rahaa ostaa palveluja tms.

Toinen mitä en ymmärrä on koulutuksen jatkuva leikkaaminen. Suomessa on työvoima kallista, mutta huipputason osaamista on ollut pitkään ja sen näkee monista isoista yrityksistä, jotka toimivat globaaleilla markkinoilla. Mutta näitä osaajia ei ilmeisesti enää kaivata täällä.

En ymmärrä mihin nykyinen hallitus haluaa Suomea ajaa, mutta ei se ainakaan ylöspäin ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ministereitä ja avustajia vähennettiin!

Vierailija
4/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, että tämä malli rankaisee eniten keskituloisia. Niin kuin yleensä aina.

Vierailija
5/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin voinut maksaa palkastani 1-2 prosenttia enemmän veroa.

Jos kaikki maksamattomat verot saataisiin perittyä, niin valtion ei tarvitsisi ottaa lisälainaa ollenkaan.

Lainsäädäntöä tiukentamalla verokikkailevat yritykset saatava kuriin. Verohelpotukset investointeihin ja työvoiman palkkaamiseen.

Ekat 1000 euroa verottomaksi, siitä ylöspäin progressiivinen verotus. Kaikki vähennykset ym. pois.

Jokaiselle riittää yksi työpaikka ilman ylitöitä (terkut tk-lääkärille). Ihmisille lisää vapaa-aikaa, jaksaminen ja kulutus kasvavat.

Tervetuloa Utopiaan :)

Vierailija
6/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:14"]

Osa päätöksistä on ihan hyviä, mutta nyt leikkaukset iskevät isoon osaan tavallisia kaduntallaajia. Ja heidän ostovoimaa vähennetään jatkuvasti. Tämä aiheutta sen, että rahaa liikkuu vähemmän ja moni yrittäjä laittanee pian lapun luukulle, kun ihmisillä ei yksinkertaisesti ole rahaa ostaa palveluja tms.

Toinen mitä en ymmärrä on koulutuksen jatkuva leikkaaminen. Suomessa on työvoima kallista, mutta huipputason osaamista on ollut pitkään ja sen näkee monista isoista yrityksistä, jotka toimivat globaaleilla markkinoilla. Mutta näitä osaajia ei ilmeisesti enää kaivata täällä.

En ymmärrä mihin nykyinen hallitus haluaa Suomea ajaa, mutta ei se ainakaan ylöspäin ole.

[/quote]

Huomasitteko muuten, että kun toimittaja kysyi eilisessä hallitusneuvottelujen tiedotustilaisuudessa, että ovatko suomalaiset nykyisellään ylikoulutettuja, kun koulutuksesta nyt leikataan, niin Stubb ei siihen vastannut?

Olen aiemmin arvostanut Stubbia, mutta näyttää, että hänen koulutuksensa on ollut pintapuolinen, kun ottaa huomioon tuon heiton kolmesta syystä olla professori. Tulevaisuus ei näytä hyvältä, jos kouluttautumista hankaloitetaan tai se jopa estetään. Koulutus on useimmille tulevaisuuden toivo. Voi miettiä, mitä tapahtuu, kun ihmisiltä viedään toivo.

Vierailija
7/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomeen on kasvanut sukupolvi joka ei ole koskaan joutunut miettimään mistä se raha tulee. Sitä on vain otettu taikaseinästä.

Nyt alkaa tekevien pinna kiristyä.

Vierailija
8/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on myös se, että esim. kasvstuksessa ja terveydenhoidossa tehnyt säästöt tulevat sitten moninkertaisesti maksettavaksi myöhemmin. 

Vierailija
9/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensiksi ne suojaeläkkeet pois ex-eduskuntalaisilta( niiltä siis jotka sitä vielä saavat koska laki siitä max 1 vuosi ei ollut tullut voimaan).
Sitten mieluummin ajoneuvovero pois kuin autovero. Sitten Tanskan malliin kaikki alvit alas ---> suomalaiset kuluttavat enemmän kotimaassa kun on mitä ostaa halvalla ja paljon.
Englannin malliin KAIKKI tuet pois ulkomaalaisilta ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi. Silloinkin kaikki ulkomaalaislisät pois.

Vierailija
10/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:28"]

No ensiksi ne suojaeläkkeet pois ex-eduskuntalaisilta( niiltä siis jotka sitä vielä saavat koska laki siitä max 1 vuosi ei ollut tullut voimaan). Sitten mieluummin ajoneuvovero pois kuin autovero. Sitten Tanskan malliin kaikki alvit alas ---> suomalaiset kuluttavat enemmän kotimaassa kun on mitä ostaa halvalla ja paljon. Englannin malliin KAIKKI tuet pois ulkomaalaisilta ensimmäiseksi puoleksi vuodeksi. Silloinkin kaikki ulkomaalaislisät pois.

[/quote]

Oikein nerokkaita ja hyviä ehdotuksia, jotka eivät ratkaise pienessäkään määrin nykyistä vajeongelmaa. Ajatteletteko te edes ennenkuin näitä mainioita ehdotuksianne jakelette? Ymmärrän kyllä, että omassa päässä ne kuulostavat todella nerokkailta, mutta miettikää edes hetki, kun todellisuus on ihan jotain muuta.

Vierailija
11/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo. Tasa-arvoinen, työhön kannustava, byrokratiaa vähentävä, mahdollistaa osa-aikatyön ja sitä kautta myös äitien työllistyminen paranee ja lasten päivähoitoajat lyhenevät. Kallis mutta selkeä järjestelmä ja vastaa enemmän nykyajan vaatimuksia. Harva kyseenalaistaa lapsilisiäkään. Miksei perustulo voisi olla samanlainen?

Vierailija
12/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tk-lääkäri, olet varmasti parempi työssäsi, kun nukut riittävästi ja ehdit myös harrastaa. Jos ei ole riittävästi töihin tulijoita, koulutetaan lisää lääkäreitä. Opetusalalla saa mihin tahansa pätkään muodollisesti pätevän tekijän. Kenenkään ei tarvitse uhrautua muiden puolesta, kun jonoa on kaikkiin paikkoihin.
Hyväosaisen kitinää, sanon minä sinulle tk-lääkäri. Elät kuplassa.

Vierailija
13/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse olen tk-lääkäri ja olen jo nyt alkanut pohtia työnteon järkevyyttä. Palkasta napsahtaa niin iso osa veroina pois, että todella turhauttaa. Meillä on lääkärivajetta kun osa virkalääkäreistä on erikoistumassa ja nyt on ollut vaikea saada sijaisia. Jonot kasvaa ja päivystyksiin joudutaan käyttämään talon ulkopuolisia lääkäreitä jonkun verrankin. Itse olen sinkku ja päivystäisin ihan mielelläni kun ei ole painetta viettää perheenkeskistä aikaa. Mutta laskeskelin, että ei kannata. Verot nousevat tappiin ja työtunteja tulee hillitön määrä. Silti tilille ei juuri sen enempää napsahda kuin muutenkaan, toki hieman enemmän. Mutta veroprosentin nousun ja menetetyn vapaa-ajan myötä ei kannata. Hinnoittelen vapaa-aikani korkeammin.

Päivystäisin reilusti useammin jos verot eivät mitätöisi sitä rahallista hyötyä minkä menetetystä vapaa-ajastani saisin korvaukseksi. Jos veroja aina vain nostetaan, en aio päivystää senkään vertaa ylimääräistä kuin nyt.

Vierailija
14/14 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 10:56"]Niin, itse olen tk-lääkäri ja olen jo nyt alkanut pohtia työnteon järkevyyttä. Palkasta napsahtaa niin iso osa veroina pois, että todella turhauttaa. Meillä on lääkärivajetta kun osa virkalääkäreistä on erikoistumassa ja nyt on ollut vaikea saada sijaisia. Jonot kasvaa ja päivystyksiin joudutaan käyttämään talon ulkopuolisia lääkäreitä jonkun verrankin. Itse olen sinkku ja päivystäisin ihan mielelläni kun ei ole painetta viettää perheenkeskistä aikaa. Mutta laskeskelin, että ei kannata. Verot nousevat tappiin ja työtunteja tulee hillitön määrä. Silti tilille ei juuri sen enempää napsahda kuin muutenkaan, toki hieman enemmän. Mutta veroprosentin nousun ja menetetyn vapaa-ajan myötä ei kannata. Hinnoittelen vapaa-aikani korkeammin.

Päivystäisin reilusti useammin jos verot eivät mitätöisi sitä rahallista hyötyä minkä menetetystä vapaa-ajastani saisin korvaukseksi. Jos veroja aina vain nostetaan, en aio päivystää senkään vertaa ylimääräistä kuin nyt.
[/quote]
Etkö tule palkallasi toimeen? Eikö elintasosi ole riittävän korkea? Mitä sinulta puuttuu? Kertoisitko tämän niin voisin surra kanssasi yhdessä ja ymmärtää tuskasi.
T. Pätkätyöopettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä