Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako omistaja tulla käymään asunnossa omin lupinensa?

Vierailija
17.05.2015 |

Eli avioeron jälkeen, kun toinen puolisoista on muuttanut pois yhteisesti omistetusta kodista (eli on kirjoilla muualla), saako hän tulla hakemaan omia tavaroitaan ilman yhteiseen asuntoon jääneen lupaa?

Lapsi avannut oven, mutta olisiko tilanne eri, jos sisään olisi menty omilla avaimilla?

Onko jotain faktaa, lakipykäliä? Huoneenvuokralakia tuskin voidaan soveltaa, kun kyse ei ole vuokrasuhteesta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko tämä kotirauhan häirintä/rikkominen vai ei?

Vierailija
22/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää ap. Mitä ihmettä sinä olisit tehnyt miehen tavaroilla, joilla ei ole rahallista arvoa? Kuulostaa lapsellista kiusanteolta eikä poliisi varmasti tuhlaa aikaa tuollaisen selvittelyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"]

Säälittävää ap. Mitä ihmettä sinä olisit tehnyt miehen tavaroilla, joilla ei ole rahallista arvoa? Kuulostaa lapsellista kiusanteolta eikä poliisi varmasti tuhlaa aikaa tuollaisen selvittelyyn.

[/quote]

KIITOS! Tämän halusinkin kuulla. En missään vaiheessa kertonut, kumpi osapuoli olen. Sillä minä menin puoliksi omistamaani asuntoon hakemaan joitakin papereita ja pakasteita. Mies uhkaa nyt rikosilmoituksella, koska olen "luvatta tunkeutunut hänen kotiinsa". Helpottavaa kuulla, että tällaisen takia tuskin mitään sen suurempaa tulee. Ap.

Vierailija
24/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli avannut oven ja päästänyt sisään, joten ei ole tullut luvatta sisälle omilla avaimillaan. Miksi se että hän on ovikelloa soittaen varmistanut sopiiko tulla hakemaan omia tavaroitaan on ongelma?

Vierailija
25/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:50"]

Lapsi oli avannut oven ja päästänyt sisään, joten ei ole tullut luvatta sisälle omilla avaimillaan. Miksi se että hän on ovikelloa soittaen varmistanut sopiiko tulla hakemaan omia tavaroitaan on ongelma?

[/quote]

Mies väittää, että olen mennyt omilla avaimillani (jotka minulla toki vielä on).

Vierailija
26/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:44"]

[/quote]

KIITOS! Tämän halusinkin kuulla. En missään vaiheessa kertonut, kumpi osapuoli olen. Sillä minä menin puoliksi omistamaani asuntoon hakemaan joitakin papereita ja pakasteita. Mies uhkaa nyt rikosilmoituksella, koska olen "luvatta tunkeutunut hänen kotiinsa". Helpottavaa kuulla, että tällaisen takia tuskin mitään sen suurempaa tulee. Ap.

[/quote]Ovela veto, ap, esittää tämä asia täällä näin. ;D

Jos mies uhkaa nyt rikosilmoituksella, niin onnittelut, olet eronnut idiootista. Ei sitä kukaan ota tosissaan. Parempaa onnea sulle tulevaisuudessa, ja pysy sinä asiallisena yhteisten asioidenne suhteen.

Vierailija
27/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 22:40"]

Eli onko tämä kotirauhan häirintä/rikkominen vai ei?

[/quote]

Henkilö menee omistamaansa asuntoon hakemaan omistamaansa tavaraa. Hänen ei tarvitse käyttää edes omistamaansa avainta, koska talossa virallisesti asuva henkilö päästä hänet sisään. Ei minusta kuulosta häirinnältä tai minkäänlaiselta rikokselta.

Jokaisella on kyllä oikeus kotirauhaan, riippumatta siitä, kuka asunnon omistaa. Onko yhteiselämän lopettamisesta ja asumiskysymyksestä tehty virallista päätöstä, joka on voimassa osituksen toteutumiseen asti? Jos on, miksei pois muuttanut ole vienyt tavaroitaan mennessään?

Sen lisäksi, että asuntoon jääneellä on oikeus kotirauhaan, sieltä muuttaneella on oikeus saada tavaransa takaisin. Joku aikaraja lienee tässäkin, ettei sinne voi jättää kamoja lojumaan kuukausikaupalla ja rampata toisten kotona hakemassa niitä muutama kerrallaan, tai ei voi odottaa, että asuntoon jäänyt säilyttelee siellä exänsä tavaraa odottelemassa, josko hakisi ne pois.

Eli siis hoitakaa nyt se muutto ja tavaroiden siirtäminen kerralla pois alta, sen jälkeen kummallakaan ei ole mitään asiaa toisen kotiin ilman lupaa.

Vierailija
28/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet  käyttänyt alaikäistä hyväksi ja swen varjolla mennyt luvatta asuntoon jonne sinua ei haluta, olet rikkonut kotirauhaa jonka tietyn ikäinen lapsi voi todistaa.

olet siis tyhmä jos kuvittelat voivasi mennä ilmoittamatta aikuiselle hakemaan kuppasia vaatteitasi - älä vähättele tilannetta, kotirauhan rikkominen on iso rikos ja poliisi suhtautuu siihen äärimmäisellä vakavuudella.

ei kukaan halua kotiinsa tunketujia jonka pitäisi olla turvallinen paikka, et taida olla hääppönen tapaus, jos lapsetkin on jääny isälle.

Vierailija
29/29 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surkeaa olisi mennä tuosta tekemään rikosilmoitusta ellet sitten vainoa, ahdistele ja kiusaa exää muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän