Tatskat menneet Suomessa aivan överiksi
Yhteiskunta muuttuu ja Suomi on kohtuu suvaitsevainen tatskojen suhteen. Nyt on alkanut työelämässäkin näkyä jopa kaulatatskattuja. Pakko vaan sanoa, että kun olen kansainvälistä bisnestä tehnyt reilut kymmenen vuotta, niin sellaisella habituksella voi tulevaisuudessa olla vaikea löytää hommia Suomen ulkopuolelta. Ja kannattaa ottaa sekin huomioon, että suomalaiset firmat kansainvälistyy kovaa vauhtia, joten asiakkaat, omistajat ja johtajat saattaa silti olla konservatiivisista maista.
Ei saksalainen tai ranskalainen ota vakavasti jotain naamatatskattua veijaria. Japanissa jos on tatskat, niin esimerkiksi kylpylän ovella saatetaan kysyä että onko ylipäätään tatuointeja. Jos on niin ei mitään asiaa kylpylään. Puhumattakaan että tekisit töitä Japanissa saati ylenisit.
Yrittäkää ajatella asiaa suomikuplan ulkopuolelta. Vain harvoissa maissa on normaalia tai edes hyväksyttävää vetää tatskoja varsinkaan näkyville paikoille. Minne muutenkin katosi luonnollisuus.
Kommentit (286)
Kiitän joka päivä sitä, etten ottanut muinoin hihatatskoja ym., sillä nykyään niitä on joka toisella salipissiksellä. Tatskat ei ehkä ole se juttu, mitä kannata ottaa trendin takia.
Luonnollisuus on muotia nykyään ainoastaan ylipainon muodossa.
Mitä sitten? Ei kaikki ihmiset halua tehdä kansainvälistä uraa isossa firmassa. Ja ne jotka haluaa, eivät yleensä ole edes kiinnostuneita tatuoinneista.
Moni on ihan tyytyväinen vaikka Suomessa hoitajana, kokkina, parturina jne. Silloin ei ole mitään väliä onko tatskoja vai ei.
On tatuointien ottajia ja sitten tatuointien ottajia. Toisilla se on osa elämäntapaa ja merkitsevää itseilmaisua, toisille sitä trendien perässä suhaamista. Itse otan, koska voin. Kehoni on niitä viimeisiä asioita joihin voin vaikuttaa itse. En ymmärrä miksi ketään kiinnostaa toisten iho noin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
On tatuointien ottajia ja sitten tatuointien ottajia. Toisilla se on osa elämäntapaa ja merkitsevää itseilmaisua, toisille sitä trendien perässä suhaamista. Itse otan, koska voin. Kehoni on niitä viimeisiä asioita joihin voin vaikuttaa itse. En ymmärrä miksi ketään kiinnostaa toisten iho noin kovasti.
Miksei siihen kehoon voi vaikuttaa vaikka terveellisellä ravinnolla tai treenaamalla? Miksi se pitää tuhria musteella?
Hölmö aloitus siinä mielessä, että valtaosa tatuoiduista Suomessa on duunariluokkaa. Missä tilanteessa joku lähihoitaja-Liisa tai putkimies-Pete joutuu Japaniin töihin? Kyllä niitä töitä ihan täällä kotimaassakin on ihan kotimaisella työnantajalla.
Ihme yleistystä. Minulla on tatuointeja, sekä olen ollut konservatiivisissakin maissa töissä. Ne voi peittää esim. vaatteilla ne tatskat. Ei siellä muutenkaan missään minitopissa ja minihameessa töihin mennä. Järki käteen kukkahatut.
Kaulatatskat ja naamatatuoinnit. Voi hyvää päivää. Persoonallista muka, ja paskat.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa pakosta kun on koko ajan tarkoituksella näkyvissä.
Kovasti ne muiden tatskat kiinnostaa, vaikka ap on oikein tehnyt kansainvälistä bisnestä :D
Onnittelen aloittajaa, sillä jos tämä on hänen elämänsä suurin huolenaihe, on asiat todella todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei siihen kehoon voi vaikuttaa vaikka terveellisellä ravinnolla tai treenaamalla? Miksi se pitää tuhria musteella?
Olen eri mutta vastakysymys: Miksi se on jokotai? On mahdollista ottaa tatuointeja ja treenata samalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihme yleistystä. Minulla on tatuointeja, sekä olen ollut konservatiivisissakin maissa töissä. Ne voi peittää esim. vaatteilla ne tatskat. Ei siellä muutenkaan missään minitopissa ja minihameessa töihin mennä. Järki käteen kukkahatut.
Aloittaja nimenomaan mainitsi kaula- ja jopa naamatatuointien yleistymisen.
Oma on asianne toki, mutta en luottaisi kaulatatuoituun oikeastaan missään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa pakosta kun on koko ajan tarkoituksella näkyvissä.
:D Ehkä sua itseäsi risoo, että rajoitat itseäsi tiedostamatta jotenkin ja projisoit sen tatuoituihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja nimenomaan mainitsi kaula- ja jopa naamatatuointien yleistymisen.
Oma on asianne toki, mutta en luottaisi kaulatatuoituun oikeastaan missään asiassa.
Itse aion tatuoida kaulaanikin kokonaisuuteen sopivan kuvan. Eikä mitään suttusia ruusuja, vaan laadukkaan kuvan taitavalla ja arvostetulla tatuointiartistilla. Itsekin olen taidealalla. Katsos kun elämän voi muovata omannäköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei kaikki ihmiset halua tehdä kansainvälistä uraa isossa firmassa. Ja ne jotka haluaa, eivät yleensä ole edes kiinnostuneita tatuoinneista.
Moni on ihan tyytyväinen vaikka Suomessa hoitajana, kokkina, parturina jne. Silloin ei ole mitään väliä onko tatskoja vai ei.
En tatuoidun kokin ruokaa söisi tai antaisi tatuoidun hoitajan rokottaa. Ällöttävää kun on kädet ja ties mitkä muutkin oaikat koko ajan ikään kuin märkivinä avohaavoina.
Otin ensimmäisen tatuointini pari viikkoa sitten. Seuraavan otan helmikuun toimeentulotuesta.
Japanissahan jos käy ilmi että on tatuoitu laitetaan heti seurantaan Yakuzan eli paikallisen mafian tai sen yhteistyötahon mahdollisena jäsenenä. Se on täysin ymmärrettävää ja monella tapaa oikein.