Tatskat menneet Suomessa aivan överiksi
Yhteiskunta muuttuu ja Suomi on kohtuu suvaitsevainen tatskojen suhteen. Nyt on alkanut työelämässäkin näkyä jopa kaulatatskattuja. Pakko vaan sanoa, että kun olen kansainvälistä bisnestä tehnyt reilut kymmenen vuotta, niin sellaisella habituksella voi tulevaisuudessa olla vaikea löytää hommia Suomen ulkopuolelta. Ja kannattaa ottaa sekin huomioon, että suomalaiset firmat kansainvälistyy kovaa vauhtia, joten asiakkaat, omistajat ja johtajat saattaa silti olla konservatiivisista maista.
Ei saksalainen tai ranskalainen ota vakavasti jotain naamatatskattua veijaria. Japanissa jos on tatskat, niin esimerkiksi kylpylän ovella saatetaan kysyä että onko ylipäätään tatuointeja. Jos on niin ei mitään asiaa kylpylään. Puhumattakaan että tekisit töitä Japanissa saati ylenisit.
Yrittäkää ajatella asiaa suomikuplan ulkopuolelta. Vain harvoissa maissa on normaalia tai edes hyväksyttävää vetää tatskoja varsinkaan näkyville paikoille. Minne muutenkin katosi luonnollisuus.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Näissä konservatiivisissa töissä käytetään vaatetusta joka peittää vartalossa olevat tatuoinnit. Kasvoihin tai kaulaan bisneselämässä olevat henkilö tuskin ottaa tatuointia. Minulla on useita tatuointeja, mutta ne jäävät jakkupuvun alle.
Joku mainitsi, että varmistaa että hoitajilla tai lääkäreillä ei ole tatuointeja. Haluaisin tietää miten tämä onnistuu? Minulla on ystävä, joka toimii lääkärinä sekä julkisella että yksityisellä puolella ja hänellä on tatuointeja. En usko että tietoa on merkitty mihinkään järjestelmään niin että aikaa varatessa asiakas voisi asiasta kysäistä :)
Miten peität kesähelteillä tatuoinnit? Hikoilet jakkupuvussa? Kyllä sen vaan tietää kenellä niitä on vaikka olisi vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Näissä konservatiivisissa töissä käytetään vaatetusta joka peittää vartalossa olevat tatuoinnit. Kasvoihin tai kaulaan bisneselämässä olevat henkilö tuskin ottaa tatuointia. Minulla on useita tatuointeja, mutta ne jäävät jakkupuvun alle.
Joku mainitsi, että varmistaa että hoitajilla tai lääkäreillä ei ole tatuointeja. Haluaisin tietää miten tämä onnistuu? Minulla on ystävä, joka toimii lääkärinä sekä julkisella että yksityisellä puolella ja hänellä on tatuointeja. En usko että tietoa on merkitty mihinkään järjestelmään niin että aikaa varatessa asiakas voisi asiasta kysäistä :)
Työnantajan vastuulla on pätevän ja kelvollisen (=tatuoimaton) henkilöstön palkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako
Otetaan! 😁 Tatuoijat ovat yrittäjiä, ja tatuoinneista maksetaan 24%alv. Itselläni on tatuointeja varmaan neljällä tonnilla, siinä on jo (ainakin itselleni) aika mukava summa rahaa käytettynä yrittäjien tukemiseen ja veroihin. Suomi nousuun tatuoinneilla 😉
En ole tatuoinneista erityisen kiinnostunut, mutta ne on kuulemma junttimaisia joten otin imagosyistä muutaman. -M36 ohjelmistoinsinööri
Älkää ottako