Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatskat menneet Suomessa aivan överiksi

Tatuoinnit ja kansainväliset työpaikat
18.01.2022 |

Yhteiskunta muuttuu ja Suomi on kohtuu suvaitsevainen tatskojen suhteen. Nyt on alkanut työelämässäkin näkyä jopa kaulatatskattuja. Pakko vaan sanoa, että kun olen kansainvälistä bisnestä tehnyt reilut kymmenen vuotta, niin sellaisella habituksella voi tulevaisuudessa olla vaikea löytää hommia Suomen ulkopuolelta. Ja kannattaa ottaa sekin huomioon, että suomalaiset firmat kansainvälistyy kovaa vauhtia, joten asiakkaat, omistajat ja johtajat saattaa silti olla konservatiivisista maista.

Ei saksalainen tai ranskalainen ota vakavasti jotain naamatatskattua veijaria. Japanissa jos on tatskat, niin esimerkiksi kylpylän ovella saatetaan kysyä että onko ylipäätään tatuointeja. Jos on niin ei mitään asiaa kylpylään. Puhumattakaan että tekisit töitä Japanissa saati ylenisit.

Yrittäkää ajatella asiaa suomikuplan ulkopuolelta. Vain harvoissa maissa on normaalia tai edes hyväksyttävää vetää tatskoja varsinkaan näkyville paikoille. Minne muutenkin katosi luonnollisuus.

Kommentit (286)

Vierailija
41/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme yleistystä. Minulla on tatuointeja, sekä olen ollut konservatiivisissakin maissa töissä. Ne voi peittää esim. vaatteilla ne tatskat. Ei siellä muutenkaan missään minitopissa ja minihameessa töihin mennä. Järki käteen kukkahatut.

Aloittaja nimenomaan mainitsi kaula- ja jopa naamatatuointien yleistymisen. 

Oma on asianne toki, mutta en luottaisi kaulatatuoituun oikeastaan missään asiassa.

Itse aion tatuoida kaulaanikin kokonaisuuteen sopivan kuvan. Eikä mitään suttusia ruusuja, vaan laadukkaan kuvan taitavalla ja arvostetulla tatuointiartistilla. Itsekin olen taidealalla. Katsos kun elämän voi muovata omannäköiseksi.

Eikä kukaan ole kieltänytkään. Mutta katsos kun kaikkien ei ole pakko olla kanssasi samaa mieltä tatuointien ihanuudesta.

Jätä tatuoinnit ottamatta ja ongelma ratkaistu. Kaikille jotakin

Ja tämä sivusta

Vierailija
42/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Beckham se vasta kirjava on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massan mukana otetaan tatuointi. Sitten kun tulee ikää ja älyä lisää, niin ne tatuoinnit poistetaan.

Vierailija
44/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia käynyt aina toimeentulotukipäivänä japanilaisissa kylpylöissä, eikä tatuoinneistani ole ikinä nipotettu!

Vierailija
45/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskoja ottaa ainoastaan merimiehet ja rikolliset! Tai pitäisikö sanoa syntiset.

Yleensä näillä tatska tyypeille ei tosiaankaan ole elämä kunnossa, niinkuin kunnon kristityllä jos olette huomanneet.

Ne tekevät:

- seksuaalisia syntejä, ovat riettaita,

- huonokäytöksisiä,

- päihteiden käyttäjiä,

- väkivaltaisia, järjettömiä,

- yllätyshulluja,

- materialisteja,

- muodin mukaan eläviä,

- ulkoisesta kulttuurista vaikutteita ottavia,

- pinnallisia

jnejne

Joten voitte huomata että tatskojen oton taustalla, on aina jotakin syntistä menoa ja elämän hallinnan puutetta. Eipä ihme että sanonta merimiehistä ja rikollisista pätee tänäkin päivänä ja sehän tekee sen vain meille normaaleille helpommaksi profiloida nämä syntiset kun ovat itsensä näkyvästi merkanneet.

Vierailija
46/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa kun naiset ottaa rintakehään tatuoinnin. Pääkallo tissien välissä 🥵

Vierailija
47/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu avartaa! kirjoitti:

Olen jo vuosia käynyt aina toimeentulotukipäivänä japanilaisissa kylpylöissä, eikä tatuoinneistani ole ikinä nipotettu!

Minä asun Tokiossa loistohotellissa toimeentulotukeni turvin

ja minua kohdellaan kuin arvovierasta vaikka minulla on näkyvä

naama ja kaulatatuointi ja sormissa lukee F*CK YOU! MOTHER F*CKER!

Kohteluni voi johtua siitäkin kun annan aina runsaat juomarahat

saamistani palveluista.

Vierailija
48/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi oman alansa huippulääkäriä, joista toinen viekö tekee väitöstä :D huutelisitko teholla, että älä saatana intuboi, sulla on kaulassa tatska!

Vierailija
49/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoitu veljeni on töissä kansainvälisessä firmassa asemassa jossa hän (ennen korona-aikaa) matkusteli ympäri maailmaa neuvotteluissa ym. Tienaa +150 000 euroa vuodessa. Hän on aikuinen ihminen ja osaa kyllä pitää huolen itsestään, ei tarvitse kenenkään alkaa opettamaan itsestäänselvyyksiä.

Itselläni ei ole yhtään tatuointia ja ei ole etenemismahdollisuuksiakaan paskaduunarin hommista. Sellaista se on elämä.

Vierailija
50/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tatuointien ottajia ja sitten tatuointien ottajia. Toisilla se on osa elämäntapaa ja merkitsevää itseilmaisua, toisille sitä trendien perässä suhaamista. Itse otan, koska voin. Kehoni on niitä viimeisiä asioita joihin voin vaikuttaa itse. En ymmärrä miksi ketään kiinnostaa toisten iho noin kovasti.

Piirtäisit mieluummin tussilla nahkaasi.

Vierailija
51/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatskoja ottaa ainoastaan merimiehet ja rikolliset! Tai pitäisikö sanoa syntiset.

Yleensä näillä tatska tyypeille ei tosiaankaan ole elämä kunnossa, niinkuin kunnon kristityllä jos olette huomanneet.

Ne tekevät:

- seksuaalisia syntejä, ovat riettaita,

- huonokäytöksisiä,

- päihteiden käyttäjiä,

- väkivaltaisia, järjettömiä,

- yllätyshulluja,

- materialisteja,

- muodin mukaan eläviä,

- ulkoisesta kulttuurista vaikutteita ottavia,

- pinnallisia

jnejne

Joten voitte huomata että tatskojen oton taustalla, on aina jotakin syntistä menoa ja elämän hallinnan puutetta. Eipä ihme että sanonta merimiehistä ja rikollisista pätee tänäkin päivänä ja sehän tekee sen vain meille normaaleille helpommaksi profiloida nämä syntiset kun ovat itsensä näkyvästi merkanneet.

Onneks sä et oo pinnallinen ja näet tatskatun ihmisen pintaa syvemmälle. [/sarcasm]

Vierailija
52/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis itse henk. koht. pidä tatskoista ja päätit tulla pätemään? Tatskat on nuorten juttu (lue: tulevaisuus) ja niitä alkaa näkyä kaikilla koulutusasteilla ja aloilla. Näin ollen ne pikkuhiljaa normalisoituvat ja muuttavat merkitystään työnantajienkin silmissä. Se ettei pääse ehkä töihin johonkin firmaan x paikassa x tuskin painaa paljon keskivertoihmisen vaakakupissa. Uskallan myös sanoa, että vaikka konservatiivisia aloja ja maita löytyy aina, vetävissä työpaikoissa jotka haluavat houkutella nuoria ihmisiä persoonalliset tyylit ja epämuodollisuus ovat nousussa. 

Ja mulla ei muuten käsi sydämellä ole yhtäkään tatskaa eikä tule, mutta en ole silti ole mikään tomppeli. 

N31

Vierailija
53/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit nyt ovat niin massan mukana menemistä ja kaiken lisäksi jo noloja. Hauskaa että pelletavisnuoret pilasivat koko alt kulttuurin;) 

Pienemmät ja harkiten otetut kuvat menevät mutta kyllähän naamatatuoinnit kertovat psyykehäiriöistä. Ja kokeilla/tarjoilijoilla värisekamelskaoksennus-sleevet ovat melko kuvottavat. 

Vierailija
54/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
55/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. En sitten mene japanilaiseen kylpylään töihin.

Vierailija
56/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu avartaa! kirjoitti:

Minä asun Tokiossa loistohotellissa toimeentulotukeni turvin

ja minua kohdellaan kuin arvovierasta vaikka minulla on näkyvä

naama ja kaulatatuointi ja sormissa lukee F*CK YOU! MOTHER F*CKER!

Kohteluni voi johtua siitäkin kun annan aina runsaat juomarahat

saamistani palveluista.

Niin, varmaan olet toimeentulotuella tokiolaisessa loistohotellissa. Japanihan on tunnetusti erittäin edullinen maa ...

Vierailija
57/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis itse henk. koht. pidä tatskoista ja päätit tulla pätemään? Tatskat on nuorten juttu (lue: tulevaisuus) ja niitä alkaa näkyä kaikilla koulutusasteilla ja aloilla. Näin ollen ne pikkuhiljaa normalisoituvat ja muuttavat merkitystään työnantajienkin silmissä. Se ettei pääse ehkä töihin johonkin firmaan x paikassa x tuskin painaa paljon keskivertoihmisen vaakakupissa. Uskallan myös sanoa, että vaikka konservatiivisia aloja ja maita löytyy aina, vetävissä työpaikoissa jotka haluavat houkutella nuoria ihmisiä persoonalliset tyylit ja epämuodollisuus ovat nousussa. 

Ja mulla ei muuten käsi sydämellä ole yhtäkään tatskaa eikä tule, mutta en ole silti ole mikään tomppeli. 

N31

Dear N31, taidat olla näitä tikattuja tomppeleita oikeasti, huvittavaa kun joukolla tullaan vinkumaan jos vain mainitseekin ettei pidä tätsköistä. Ja tiedoksi, tatskoissa ei ole MITÄÄN persoonallista enää, se on loppuun kaluttu massamuoti joka on jo sammumassa muissa maissa(poistobisneksillä menee erittäin hyvin) Suomessahan aina tullaan vähän jälkijunassa..

Vierailija
58/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ovat ilmiönä hyvä esimerkki siitä, miten ihmiset voidaan huijata vaikka minkälaiseen älyttömyyteen. Massan mukana mennään kuvitellen, että ollaan yksilöllisiä, persoonallisia tms. Tämän muodin seuraukset ovat toki poikkeuksellisen pysyvät ja kirjaimellisesti leimaavat seuraajansa ihan riippumatta siitä, missä hommissa tai piireissä loppuelämänsä viettävät.

Vierailija
59/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

So, ap? Miksi vtussa on aaia on sinun ongelma????

Vierailija
60/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31

Eivät ne vuosikymmeniä muodissa pysy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi