Miten anorektikot kestää ummetuksen?! Ihmettelen ihan vilpittömästi kun minulla on ruokahalut vienyt lääkitys ja
Kauhea tunne, kun maha ei toimi! 😭Ei kai voi toimia kun sinne menee vain teetä.
Kommentit (7)
Mulla lääkepahoinvointia jonka takia usein syön todella vähän, mutta ei ikinä kyllä ole ollut ummetusta. Ei taida olla syömättömyyden välttämätön seuraus siis. Oletko lääkärin kanssa puhunut tuosta?
En ole millään tavalla syömishäiriöinen, mutta on se kyllä outo olo kun ei vain tarvitse/pysty käymään vessassa. Rankan noron jälkeen ei tarvinnut pariin päivään käydä kun oli kaikki nesteetkin tulleet ulos ja pystyi syömään vain pieniä määriä ja mielellään nestemäisiä tai vatsa tyhjentyi välittömästi. Tiedän mistä puhut.
Ei kaikille tule ummetusta.
Minulle on ihan sama mitä syön tai olen syömättä ja kuinka kauan - vatsa toimii aina. Usein turhankin liukkaasti. En tiedä miltä ummetus tuntuu.
Painoin laihimmillani 39 kiloa ja söin vajaat 1000 kilokaloria päivässä. Paino ei enää millään pudonnut eikä kuukautisia ollut moneen kiloon. Ei se ummetus niin pahaa ole jos vatsa on enimmäkseen tyhjä. Suolisto tosin oli jotenkin ärtynyt kuiduttomuudesta ja kaikesta tietysti, jiten usein varsinkin iltaisin iski kamalia turvotuksia ja vatsa paisui itsestään kuin raskaana olisi ollut ja teki kipeää tietysti myös. Pidin isoja huppareita peittääkseni niitä turvotuksia. Jälkeenpäin muistelen, että kyllä ihmeellisen vähällä kakkaamisella voi ihminen selvitä...
Ei kai voi tulla ulostetta ellei suoleen mene tavaraa. Eli anorektikko kun ei syö, niin ei sieltä suolesta kakkaa pukkaa. Ja miten voi ummettaakaan, jos ei suolessa ole tavaraa? Eikö ummetus ole nimenomaan se että shaittia olisi tulossa, mutta se vain ei työnny suolesta ulos ja tämä aiheuttaa kamalan olon. Näin olen itse ymmärtänyt.
Jos et syö mitään niin mitähän helevattilaa sä kuvittelet sun suolesi pihalle työtävän?????!!! Itsensä kenties? Vedä laksatiiveja niin saatat onnistua juuri siinä.
Oi stn näitä uuvatteja.
Laksatiiveista koskaan kuullut? Anorektikon oppikirjan a ja o.