Tatskat menneet Suomessa aivan överiksi
Yhteiskunta muuttuu ja Suomi on kohtuu suvaitsevainen tatskojen suhteen. Nyt on alkanut työelämässäkin näkyä jopa kaulatatskattuja. Pakko vaan sanoa, että kun olen kansainvälistä bisnestä tehnyt reilut kymmenen vuotta, niin sellaisella habituksella voi tulevaisuudessa olla vaikea löytää hommia Suomen ulkopuolelta. Ja kannattaa ottaa sekin huomioon, että suomalaiset firmat kansainvälistyy kovaa vauhtia, joten asiakkaat, omistajat ja johtajat saattaa silti olla konservatiivisista maista.
Ei saksalainen tai ranskalainen ota vakavasti jotain naamatatskattua veijaria. Japanissa jos on tatskat, niin esimerkiksi kylpylän ovella saatetaan kysyä että onko ylipäätään tatuointeja. Jos on niin ei mitään asiaa kylpylään. Puhumattakaan että tekisit töitä Japanissa saati ylenisit.
Yrittäkää ajatella asiaa suomikuplan ulkopuolelta. Vain harvoissa maissa on normaalia tai edes hyväksyttävää vetää tatskoja varsinkaan näkyville paikoille. Minne muutenkin katosi luonnollisuus.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Tässä on tyylikkäitä tatuointeja.
https://images2.imgbox.com/0f/ca/sCTJUib9_o.jpg
r/Trashy -materiaalia
Vierailija kirjoitti:
Hölmö aloitus siinä mielessä, että valtaosa tatuoiduista Suomessa on duunariluokkaa. Missä tilanteessa joku lähihoitaja-Liisa tai putkimies-Pete joutuu Japaniin töihin? Kyllä niitä töitä ihan täällä kotimaassakin on ihan kotimaisella työnantajalla.
Enpä tiedä, taitaa tatuointeja olla nykyään aika paljon korkeakoulutetuilla hipstereilläkin. Tai ainakin jossain vaiheessa oli, kenties ovat pois muodista jo. Kyllä sitä on tullut vastaan esim. nuori terveyskeskuslääkäri, jolla oli kädet ja kaula tatuoitu. En tiedä mitä kaikkea muuta, kun en tietysti pitkähihaisen takin alle nähnyt.
Ihminen näyttää liskolta tatuoituna. Yök.
Vankila-asiakkaat tai muuten ulkopuoliset tulee mieleen tatuoinneista.Viston näköistä kun nuori nainen haluaa ostaa häämekon ja tatuoinnit peittävät käsivarret ja selän.
Hyi kuin rumaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö aloitus siinä mielessä, että valtaosa tatuoiduista Suomessa on duunariluokkaa. Missä tilanteessa joku lähihoitaja-Liisa tai putkimies-Pete joutuu Japaniin töihin? Kyllä niitä töitä ihan täällä kotimaassakin on ihan kotimaisella työnantajalla.
Enpä tiedä, taitaa tatuointeja olla nykyään aika paljon korkeakoulutetuilla hipstereilläkin. Tai ainakin jossain vaiheessa oli, kenties ovat pois muodista jo. Kyllä sitä on tullut vastaan esim. nuori terveyskeskuslääkäri, jolla oli kädet ja kaula tatuoitu. En tiedä mitä kaikkea muuta, kun en tietysti pitkähihaisen takin alle nähnyt.
Ehkä käärmeessä vielä piercattu rengas.
En tiedä missä ap elää, kun ongelmaksi asti kaula- ja naamatatuoituja ympärillä pyörii, itse asun pienessä etelä-suomalaisessa kaupungissa ja menee kuukausia etten nää yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tatuointien ottajia ja sitten tatuointien ottajia. Toisilla se on osa elämäntapaa ja merkitsevää itseilmaisua, toisille sitä trendien perässä suhaamista. Itse otan, koska voin. Kehoni on niitä viimeisiä asioita joihin voin vaikuttaa itse. En ymmärrä miksi ketään kiinnostaa toisten iho noin kovasti.
Miksei siihen kehoon voi vaikuttaa vaikka terveellisellä ravinnolla tai treenaamalla? Miksi se pitää tuhria musteella?
Miksi nämä ovat sinusta toisensa poissulkevia?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Ihminen näyttää liskolta tatuoituna. Yök.
Pitäisikö sinun käydä specsaversilla?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä ap elää, kun ongelmaksi asti kaula- ja naamatatuoituja ympärillä pyörii, itse asun pienessä etelä-suomalaisessa kaupungissa ja menee kuukausia etten nää yhtäkään.
Sama. Paitsi että asun eteläisessä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme yleistystä. Minulla on tatuointeja, sekä olen ollut konservatiivisissakin maissa töissä. Ne voi peittää esim. vaatteilla ne tatskat. Ei siellä muutenkaan missään minitopissa ja minihameessa töihin mennä. Järki käteen kukkahatut.
Aloittaja nimenomaan mainitsi kaula- ja jopa naamatatuointien yleistymisen.
Oma on asianne toki, mutta en luottaisi kaulatatuoituun oikeastaan missään asiassa.Itse aion tatuoida kaulaanikin kokonaisuuteen sopivan kuvan. Eikä mitään suttusia ruusuja, vaan laadukkaan kuvan taitavalla ja arvostetulla tatuointiartistilla. Itsekin olen taidealalla. Katsos kun elämän voi muovata omannäköiseksi.
Eikä kukaan ole kieltänytkään. Mutta katsos kun kaikkien ei ole pakko olla kanssasi samaa mieltä tatuointien ihanuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme yleistystä. Minulla on tatuointeja, sekä olen ollut konservatiivisissakin maissa töissä. Ne voi peittää esim. vaatteilla ne tatskat. Ei siellä muutenkaan missään minitopissa ja minihameessa töihin mennä. Järki käteen kukkahatut.
Oma on asianne toki, mutta en luottaisi kaulatatuoituun oikeastaan missään asiassa.Itse aion tatuoida kaulaanikin kokonaisuuteen sopivan kuvan. Eikä mitään suttusia ruusuja, vaan laadukkaan kuvan taitavalla ja arvostetulla tatuointiartistilla. Itsekin olen taidealalla. Katsos kun elämän voi muovata omannäköiseksi.
Varmaan ihana kun sinulla alkaa vanhemmiten iho roikkumaan ja rypistymään.
Nykyään kun tutustunkin johonkuhun, jolla ei ole tatuointeja, tuntuvat hekin niitä haluavan.
Ihan kuin olisin ainoa ikäiseni, joka ei vain yksinkertaisesti halua yhtäkään tatuointia. En usko että sopisi minulle, eikä sopisi monelle muullekaan mutta hankkivat silti.
Ennen niitä hommasi, Vain vangit ja merimiehet!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihana kun sinulla alkaa vanhemmiten iho roikkumaan ja rypistymään.
Kuinka paljon täytyy muuten lihota, jotta se vaikuttaa tatuoinnin ulkonäköön? Olen aina ymmärtänyt, että painon muutokset eivät juurikaan tatuointeja vääristä, mutta olen kerran nähnyt yhden naisen pohkeessa tatuoinnin, josta oli tullut ihan koomisen vääristynyt, tyyliin sarjakuvahahmon naama levinnyt. Pohje oli tosiaan todella leveä. Ilmeisesti naiselle oli tullut lyhyessä ajassa suuri määrä painoa ja turvotusta, jotta noin pääsi käymään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ei kaikki ihmiset halua tehdä kansainvälistä uraa isossa firmassa. Ja ne jotka haluaa, eivät yleensä ole edes kiinnostuneita tatuoinneista.
Moni on ihan tyytyväinen vaikka Suomessa hoitajana, kokkina, parturina jne. Silloin ei ole mitään väliä onko tatskoja vai ei.
Minusta yltäpäältä tatuoitu sairaanhoitaja on vitsi, samoin poliisi.
Ennen tatuoituja ei olisi todellakaan hyväksytty poliisi- tai sairaahoito-opistoihin, soisin saman periaatteen palaavan takaisin.
Naurettavaa jos poliisi näyttää enemmän rikollisliigaan kuuluvalta kuin asialliselta, sama sairaanhoitajien kanssa jotka tatuoituja ja on tekokynttä ja naama kilon pakkeleissa, kyllä menee kunnioitus ja luottamus minimiin, kertoo ettei ihminen ole kovin älykäs.
Inhottaa myös poliisit joilla tekoripset jne, todella surullinen näky.
Tietyissä ammateissa toivoisi että ihmiset näyttäisi puhtailta ja siisteiltä.
Kaikenlaiset hoitajat, poliisi, patologi, kirurgi, lääkäri, kokki jne.
Tatuointeja ei pitäisi sallia ihan kaikissa ammateissa, ei ole ennenkään sallittu.
Ja ne kokit sutattuine käsineen, hohhoijaa. Ne musteet todellakin haalistuvat nopeasti. Minne ne haihtuvat - no tietenkin tippuvat kuolevien ihosolujen mukana pois, myös sinne lautaselle joita nämä elostelijat käsittelevät. 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vankila-asiakkaat tai muuten ulkopuoliset tulee mieleen tatuoinneista.Viston näköistä kun nuori nainen haluaa ostaa häämekon ja tatuoinnit peittävät käsivarret ja selän.
Hyi kuin rumaa .
Ja näitä naisia on instat pullollaan. Ylpeinä esittelevät tatskojaan. Ja miettikääs että tatskat menee aina pois muodista. 15 vuotta sitten vedettiin tribaaleja tai kiinalaisia kirjaimia. Nythän ne on ihan vitsejä. Samalla lailla ne nyt tatuoidut tatskat menee pois muodista ja näyttää rivolta kun kiharapermanentti 90 v mummolla. Kiva vedellä loput 50 v elämästä peitellen ja häveten niitä tatskoja.
Ja vielä pahempi jos on mennyt vetämään ne naaman tai kaulan alueelle. Et saa niitä mitenkään piiloon.
Onko tämä yletön tatskaaminen muutenkin suomalainen ilmiö. Kun katselee jotain pariisilaisia naisia, niin ei todellakaan olla pilattu ulkonäköä vaan panostettu kauneuteen. Sama meno melkeen missä tahansa Suomen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan ole kieltänytkään. Mutta katsos kun kaikkien ei ole pakko olla kanssasi samaa mieltä tatuointien ihanuudesta.
Jätä tatuoinnit ottamatta ja ongelma ratkaistu. Kaikille jotakin
Taitaa japanissakin onseneihin olla länkkereille eri säännöt kuin paikallisilla.
Ei haitannut kansainvälisessä firmassa tatuointini. Olen toki noudattanut mallia, että tpaita peittää tatuoinnit. Harvemmin tulee oltua työkavereiden kanssa vähemmin pukeutuneena, joten kukaan ei nykypaikassa edes tiedä tatuoinneistani.